Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 584 85 86 87 88 89 90 91 92
Gary Enfield
25.05.2016 22:53:20
Kyllä tässä vielä niitä esanssejakin tarvitaan jos meinataan päästä maaliin.
Juzpe
26.05.2016 00:01:47

Gabe: Jos ei kitaran metalliosien virittäminen tai nanolisäkaapelin käyttö ole hifistelyä niin en tiedä mikä on. :O

Näistä viritetyistä metalliosista ei oo niin kauheesti kokemusta, mutta vaihdappa telecasteriin bigsby ja tom-stopbar ja hämmästy kuinka paljo soundi muuttuu. Paljon enemmän hifistelyä on mun mielestä siinä, että vaihtaa styrkkaria useemmin ku Nykäsen Matti muijaa, vaikka vika ei oo muijassa vaan Matissa.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Gabe
26.05.2016 10:27:27 (muokattu 26.05.2016 12:52:24)
Juzpe: Näistä viritetyistä metalliosista ei oo niin kauheesti kokemusta, mutta vaihdappa telecasteriin bigsby ja tom-stopbar ja hämmästy kuinka paljo soundi muuttuu.

Ööh.. Puhutaan hieman eri asioista jos verrataan koko tallaratkaisun vaihtamista ihan toisenlaiseksi vs metalliosien virittäminen. Vaihdappa stratoon hienoviritetty blokki ja tule raportoimaan oliko hämmästyttäviä eroja?

Paljon enemmän hifistelyä on mun mielestä siinä, että vaihtaa styrkkaria useemmin ku Nykäsen Matti muijaa, vaikka vika ei oo muijassa vaan Matissa.

En itse laskisi vahvistimen vaihtoa hifistelyksi. Kyllä se vaikuttaa soundiin ihan eri tavalla kuin nämä nanokaapelit, viriblokit ja musiikkiesanssit. Mutta ei siinä, jokainen käyttää rahansa kuten parhaaksi näkee ja vaihtaa muijaa niin usein kun haluaa.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Juzpe
26.05.2016 11:05:50

Gabe:
En tiedä miten paljon sulla on kokemusta erilaisista vahvistimista, mutta en kyllä itse laskisi vahvistimen vaihtoa hifistelyksi.

Ei juurikaan. Keikkakäytössä on ollu kymmenisen eri styrkkaria ja äänitysolosuhteissa ehkä toinen mokoma lisää. Sitten vähän laajemmin on tullut testattua bändikavereiden ja reenistoverien koneet, joita lienee parikymmentä tähän päälle. Pintapuolisemmassa koeajossa siihen lisäksi on ollut joitakin yksilöitä myös. Kuitenkin olen lopulta tullut siihen tulokseen, että ulosantiin vaikuttaa huomattavasti kalustoa enemmän se henkilö joka on signaaliketjun alkulähteillä.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Gabe
26.05.2016 11:30:39 (muokattu 26.05.2016 12:17:06)
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Juzpe
26.05.2016 11:36:18

Gabe: Ok. Jos et vahvistimenkaan vaihtumista juuri huomaa niin oletan ettet hirveästi lämpene näille viritetyille blokeille, nanokaapeleille, esansseille sun muille?

Sanoinko mä, etten huomaa vahvistimen vaihtumista? Ilmeisesti, mutten huomannut sitä itse.
Viritetyistä blokeista on sen verran kokemusta, että oon parilla skitalla soittannu missä tollanen on ollu, mutta soitin melko vähän aikaa, enkä oo kuullu samoja skeboja tavallisella blokilla niin mahdotonhan sitä vaikutusta on arvioida. Nuottiöljyn käytön lopetin vajaat 8 vuotta sitten ja nanokaapelia en koe tarvitsevani.
PIM
26.05.2016 11:45:46
Juzpe: Ei ainkanaan kokeilemassani metallisalkku-5e3 rigissä ollu paljoo hifiä näkyvillä. Ihan normisetti. Tarviikin editoida ne soundinäytteet tässä ku muilta hommilta kerkee. Toisaalta vois kyllä vetää ihan studiossa ja kunnon mikityksellä...

On siinä kuulemma jotku vastukset vaihdettu toisentyyppisiin kuin mitä alkuperäisessä Uraltonen rakennussarjassa ihan vaan kohinan vähentämiseksi. Tarkka korva taas Gabella, vaikkei ole tätä(kään) koskaan kuullut.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Gabe
26.05.2016 11:55:23 (muokattu 26.05.2016 12:26:06)
Juzpe
26.05.2016 11:59:37

Gabe: Alkoholismi on kuulemma ikävä sairaus, pahoittelut jos loukkaannuit. Korjataan sen verran että tuolla esanssilla tarkoitin tuota aiemmin linkitettyä viulunsoittajien valmistamaa musiikkituoksua.

Mä pystyn kyllä kertomaan asiasta ihan itse ja loukkaantumatta. Ja joo, kokemuksesta voin kertoa että vittumainen sairaushan se.
erty
26.05.2016 12:01:54
Gabe: Alkoholismi on kuulemma ikävä sairaus, pahoittelut jos loukkaannuit. Korjataan sen verran että tuolla esanssilla tarkoitin tuota aiemmin linkitettyä viulunsoittajien valmistamaa musiikkituoksua.

Pakko sanoo sivustakatsojana et ärsyttää ihan suunnattomasti teikäläisen yleistäminen kaikesta. Oikeen kaivat verta nenästä ja oot olevinas ettet muka tahallas provosoi. Nytkään ei oo puhuttu mitään alkoholismista, ihan niinkun aiemmin ei oltu puhuttu etteikö joku huomais vahvistimissa eroja. Painoin varoitusta.
Gabe
26.05.2016 12:07:21 (muokattu 26.05.2016 12:54:40)
erty
26.05.2016 12:15:29
Gabe: Voi luoja taas. Juzpehan on itse puhunut aiheesta täällä julkisesti, ja nyt kun näytti menneen nuotti öljyt ja esanssit sekaisin niin koin aiheelliseksi korjata ettei jää käsitys että hänen sairaudestaan vittuilen.

Vaikka oiskin niin miks koit aiheelliseks mainostaa toisen sairautta, kun puhuttiin vaan juomisen lopettamisesta ja "musiikkiesanssista"?
Gabe
26.05.2016 12:24:24 (muokattu 26.05.2016 13:01:04)
erty: Vaikka oiskin niin miks koit aiheelliseks mainostaa toisen sairautta, kun puhuttiin vaan juomisen lopettamisesta ja "musiikkiesanssista"?

Harkintakyky petti nyt sanailun tiimellyksessä, eihän se tosiaan liene korrektia. Anteeksi Juzpe. Poistan aiemmat viestini. Mainitsin siitä kun näytti menneen nuotti öljyt ja esanssit sekaisin, en halunnut että jää käsitys että naljailisin hänen sairaudestaan. Olisi pitänyt laittaa pikistä.
varpio
26.05.2016 12:24:51
Teillä menee nyt käärme- ja nuottiöljyt ja -esanssit sekä muut liuottimet pahasti sekaisin. Älkää juoko niistä mitään, keskellä päivää ainakaan.
Juzpe
26.05.2016 14:13:50

Gabe: Harkintakyky petti nyt sanailun tiimellyksessä, eihän se tosiaan liene korrektia. Anteeksi Juzpe. Poistan aiemmat viestini. Mainitsin siitä kun näytti menneen nuotti öljyt ja esanssit sekaisin, en halunnut että jää käsitys että naljailisin hänen sairaudestaan. Olisi pitänyt laittaa pikistä.

Ei sitä anteeksi tartte pyytää. Ihan samanlainen sairaus se minusta on kuin muutkin.
Kefiiri
26.05.2016 14:24:07 (muokattu 26.05.2016 14:24:25)
Kauheeta sekoilua ja väärinymmärrystä väärinymmärryksen perään tämä ketju nykyään. Mutta jos vahvarin vaihto ei vaikuta soundiin niin mikä sitten? Tietty jos aina ruuvaa saman rutinan niin eihän se välttis vaikutakaan.

Kenen vuoro nyt on loukkaantua? Kenenkään keskustelijan soundeista en tiedä juuri mitään.
En ole musiikin asiantuntija.
jra
26.05.2016 14:26:14
Kefiiri: Kauheeta sekoilua ja väärinymmärrystä väärinymmärryksen perään tämä ketju nykyään. Mutta jos vahvarin vaihto ei vaikuta soundiin niin mikä sitten? Tietty jos aina ruuvaa saman rutinan niin eihän se välttis vaikutakaan.

Rutina lähtee sormista.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Laulava Kylätohtori
26.05.2016 14:50:17
Kefiiri: Kenen vuoro nyt on loukkaantua? Kenenkään keskustelijan soundeista en tiedä juuri mitään.

Kyllä minä mieleni niin pahoitin. Ja vielä syntymäpäivänäni tuollaista kirjoitit... :(
They pass too much electricity. -SRV
Kefiiri
26.05.2016 14:59:21
Laulava Kylätohtori: Kyllä minä mieleni niin pahoitin. Ja vielä syntymäpäivänäni tuollaista kirjoitit... :(

Synttärionnittelut tohtorille! Ja nyt loukkaannun omista kirjoituksistani, olenhan itsekin keskustelija enkä täten siis tiedä omastakaan soundistani mitään!

Ehdottaisin jo moderaattoreille aiheen ohi keskustelun siivoamista, mutta kai heillä on parempaakin tekemistä.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)