mpekkanen 25.05.2016 13:34:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sairaalasta saa ruoat ja lääkkeet, mutta myös laskun jokaisesta sairaalapäivästä ym... Helvetin kallista touhua tämä meidän 'ilmainen' terveydenhoito... Totta. Ei se tosiaan ole Suomessakaan ilmaista, ainakaan täysi-ikäisille... Tähän kun vielä joutuu jotkut yhdistämään sen, että täytyy sairaana käydä sos.toimistossa, Kelalla ja hakemassa erilaisia lääkärin todistuksia...Sitten niitä tukia maksetaan takautuvasti ja osia taas peritään takaisin. Ei noita osaa tervekkään ihminen kaikkia toimittaa oikein ja kun olen omastakin eläkerumbasta joskus kertonut kavereille ja sukulaisille, kun on tullut puheeksi. Niin kyllä ovat ihmetelleet. Ei noista asioista voi normaali työssäkäyvä terve edes tietää, miten vaikeaksi ne asiat saattavat joskus mennä. Kerran yksi lääkäri sanoi, että esimerkiksi Ranskassa on sellainen käytäntö. Että jos potilasta hoitava lääkäri on sitä mieltä, että potilas kuuluu eläkkeelle. Hän pääsee elekkeelle. Suomessa näitä erilaisia ja erikoislääkärin lausuntoja tarvitaan useita ja silti Kelan lääkäri voi näkemättä potilasta todeta niistä muiden lääkäreiden papereista huolimatta, että "terve", eikä ole eläkkeen tarpeessa. On kyllä oikeasti aika älytön homma. Onneksi itsellä on jo ollut eläke jo useamman vuoden, mutta kyllä siihen sai sairastaa ja tehdä töitä. Ilman kavereiden ja vanhempien apua en olisi aina pystynyt kaikkia asioita hoitamaan, oli se niin vaikeata. Kelallakaan ei aina eri ihminen tiennyt asiakaspalvelussa mitä oli edellinen Kelan työntekijä tarkoittanut :) Jotta ei menisi ihan koko aiheen vierestä, niin aika huonosti on noihin vaihto tarjouksiin ihmiset napanneet. Tietysti aina olisi hyvä saada kamat myytyä suoralla rahalla, mutta itsellä ei tilat riitä. On siis pakko luopua jostain jos meinaa jotain uutta hankkia ja tällaiset vaihdot eivät tunnu juuri ketään kiinnostavan. Kun olen siis jotain yrittänyt vaihdossa tarjota myynti/vaihto-ilmoituksiin... |
PIM 25.05.2016 14:34:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sairaalasta saa ruoat ja lääkkeet, mutta myös laskun jokaisesta sairaalapäivästä ym... Helvetin kallista touhua tämä meidän 'ilmainen' terveydenhoito... Odotappa vaan mitä se on muutaman vuoden päästä, jos tämä SSS-miesten hallitus joskus saa tämän SoTe-kaappauksensa valmiiksi. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
PIM: Odotappa vaan mitä se on muutaman vuoden päästä, jos tämä SSS-miesten hallitus joskus saa tämän SoTe-kaappauksensa valmiiksi. Kunhan kaatuisi ennen kuin se täysin järjetön ja helvetin kalliiksi tuleva maakuntahimmeli saadaan pystyyn. Uutisissa oli muuten juttua Tukholman sotesta eli siellä oli yksityistetty osa terveydenhoidosta. Julkiseksi jääneiden kustannusnousu oli 4 %, mutta yksityisten yli 50-100 %. Silti se oli paikallisen kokoomuksen mielestä erittäin hyvin onnistunut juttu... :D Googletan, jos jaksan... e. googletin, olkaa hyvä: http://yle.fi/uutiset/lehti_sote-uu … _rajuun_kasvuun_tukholmassa/8871628 They pass too much electricity. -SRV |
Hynkel 26.05.2016 09:22:21 | |
---|
Juuri tämän takia olen itse karistamassa Suomen tomuja jaloistani, jos kaikki nyt natsaa ja menee kuten suunniteltu. Enkä varmasti ole ainoa. Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
tender.insanity 26.05.2016 09:24:39 | |
---|
Hynkel: Juuri tämän takia olen itse karistamassa Suomen tomuja jaloistani, jos kaikki nyt natsaa ja menee kuten suunniteltu. Enkä varmasti ole ainoa. Minne menetkin, niin muista ettei suomalaisuus katoa minnekään. Uudessa maassa makaat sitten ojassa suomiverkkarit ja karjalalippis päässä sammuneena ja paskoneena housuun. |
pappasfin 26.05.2016 10:26:21 | |
---|
Hynkel: Juuri tämän takia olen itse karistamassa Suomen tomuja jaloistani, jos kaikki nyt natsaa ja menee kuten suunniteltu. Enkä varmasti ole ainoa. Käyny tämäkin mielessä, että jättäis tämän maan taakseen. Toistaiseksi olen asian jättäny taka-alalle erinnäisistä syistä. Mitä sitten on suomalaisuus, mulle se ei ainakaan tarkoita sitä, että tarvis olla älyttömässä kännissä sammuneena jossain tien viereisessä ojassa ;D Koti on siellä missä viihtyy tai ainakin pitäisi olla ;D PappaSFin |
Gabe 26.05.2016 10:34:31 | |
---|
Hyvin käy kyllä kauppa, ainakin jos on valmis edes vähän vekslaamaan vaihtokauppojen ja välirahojen kanssa. Vielä pitäisi saada yksi tubescreameri, reverb ja leslie kaupaksi ja olen päässyt kaikesta ylimääräisestä eroon. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
tender.insanity 26.05.2016 10:45:23 (muokattu 26.05.2016 10:47:32) | |
---|
pappasfin: Koti on siellä missä viihtyy tai ainakin pitäisi olla ;D Sir Elwood esitti asian kauniisti https://www.youtube.com/watch?v=1v2Fwi05DiU Annie aikoo palata, mä sain viestin eilen Kertoi olleensa jo liian kauan poissa Sanoi löytäneensä sen, mitä lähti hakemaan Vaikkei lähtiessä vielä arvannutkaan Että ikävän oppisi siellä, missä yöt on kovin lyhyitä Missä kaikki tahtoo vain unohtaa Että kerran elämässä kuitenkin Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin Kävin siellä missä on suolainen yö, tummat aallot rantaan lyö Missä makea viini, eksynyttä öisin hyväilee Missä kuu nukkuu vuoren reunalla, ja tuuli kuiskii tarinaa Pienistä linnuista jotka koskaan ei enää, pesää tee Ja siellä jokainen tahtoo lentää, ja siellä jokainen aina lähtee Mutta kukaan ei koskaan pääse, mihinkään milloinkaan Koska kerran elämässä kuitenkin Tulee aika aina jolloin, on palattava kotiin takaisin Vieraiden tähtien alla, vieraiden ihmisten luona Minä vieraita tienviittoja seurailin Minä etsin, minä löysin, suljin silmät ja kuuntelin Kunnes viimein tunnustaa sen uskalsin: Sitä väsyy puhumaan vierasta kieltä, väsyy aina kysymään tietä Väsyy viimein yksin kahlaamaan |
Hynkel 26.05.2016 20:33:39 | |
---|
tender.insanity: Minne menetkin, niin muista ettei suomalaisuus katoa minnekään. Uudessa maassa makaat sitten ojassa suomiverkkarit ja karjalalippis päässä sammuneena ja paskoneena housuun. Tämähän nyt on itsestään selvää!! :D Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
Little Savage 26.05.2016 22:44:34 | |
---|
Joo ei ne kamat oo menny vielä kaupaksi kun vihreät miehet eivät ole laskeutunut takapihalle. Enpä kyllä ole yrittänytkään myydä.. Paska paikka tää Suomi kun ei kukaan osta mun kamojani vaikka käyn itse kokoajan valittamassa muiden myymien tavaroiden kalliista hinnoista. kamojen hankkiminen on niin kivaa kuin niistä luopuminen ja kitarakamojen ostaminenhan on aina järkevämpää kun alkoholi tai huumeet vaikka eihän niillä ylimääräisellä kitaroita mitään tee. Sellast se on se elämä. Yhy Yhy. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana. Olen aina oikeassa. Ei kannata väitellä. |
Juzpe 27.05.2016 10:31:07 | |
---|
Juuri torille ilmestyny Xotic Sp Comp meni ainakin äkkiä. Mulle. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Corto 27.05.2016 12:50:47 | |
---|
Just sain menemään viimeisen myyntikamani. Nyt voin huilia hetken myyntipuolelta ja tiirailla vuorostani ostohousut hollilla oisko jotain kivaa sähkökitaraa tyrkyllä... More Gary, Less Paul |
Muovinen 01.07.2016 09:06:42 | |
---|
Nyt meni hermot/ ja laskin hinnat/ ei pää kestä/ tätä roikottamistaach!! HW Shod ja 69fuzz mkII yhdessä posteineen 260e ja siinäki on kympin tinkivara :D Ei jaksa puntaroida erinäisiä vaihtotarjouksia ennää. |
antikristus 01.07.2016 09:39:23 | |
---|
Corto: Just sain menemään viimeisen myyntikamani. Nyt voin huilia hetken myyntipuolelta ja tiirailla vuorostani ostohousut hollilla oisko jotain kivaa sähkökitaraa tyrkyllä... Mulla ois kiva sähkökitara tyrkyllä ;) |
Laulava Kylätohtori 01.07.2016 09:40:56 | |
---|
Muovinen: Nyt meni hermot/ ja laskin hinnat/ ei pää kestä/ tätä roikottamistaach!! HW Shod ja 69fuzz mkII yhdessä posteineen 260e ja siinäki on kympin tinkivara :D Ei jaksa puntaroida erinäisiä vaihtotarjouksia ennää. Niin tuttua, niin tuttua... :) They pass too much electricity. -SRV |
Jukka Häikiö 01.07.2016 10:33:10 | |
---|
Muovinen: Nyt meni hermot/ ja laskin hinnat/ ei pää kestä/ tätä roikottamistaach!! HW Shod ja 69fuzz mkII yhdessä posteineen 260e ja siinäki on kympin tinkivara :D Ei jaksa puntaroida erinäisiä vaihtotarjouksia ennää. Joo, on se kumma ettei edes muutaman kympin laadukkaat pedaalit käy kaupaksi, ihan ilmatteks ei viitsi antaa, kun saman niistä on itsekin maksanut, siinä vaiheessa jos asia alkaa ottamaan pattiin, nakkaan ne mieluummin roskikseen, kuin laitan polkuhinnalla, muutenkaan muutamalla kympillä oo mitään väliä, noiden yli satkun pedaalien kanssa vähän eri juttu. Parempi lääke asiaan, ainakin itselle, on olla ostamatta mitään, eipä tuu myymisien vaivoja. Jotenkin noiden muutaman kympin pedaalien pakkaamisiin ja lähettelyihin menee kohtuuttomasti sitä aikaa, jota ei ainakaan mulla ole liiaksi. Toisaalta sitten passailla jonkun noutajan kanssa, niin on siinäkin oma hommansa, parempi vaan, kun ei osta mitään, eipä tässä kyllä mitään tarvitsekaan, välillä vaan tulee noita heräteostoja, tyvärr. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
Corto 01.07.2016 10:33:58 | |
---|
antikristus: Mulla ois kiva sähkökitara tyrkyllä ;) Tattista, mutta uusi kitara on jo hommattu. Olen taas myyntipuolen miehiä kun pitää pedaaleja harventaa uusien toivossa. Tää jatkuva kamojen säätäminen se ei lopu koskaan... More Gary, Less Paul |
antikristus 01.07.2016 11:08:23 | |
---|
Corto: Tattista, mutta uusi kitara on jo hommattu. Olen taas myyntipuolen miehiä kun pitää pedaaleja harventaa uusien toivossa. Tää jatkuva kamojen säätäminen se ei lopu koskaan... Laita viestiä kun kaivat kitaranostohousut taas esiin :D |
Laulava Kylätohtori 01.07.2016 11:13:40 | |
---|
Jukka Häikiö: Parempi lääke asiaan, ainakin itselle, on olla ostamatta mitään, eipä tuu myymisien vaivoja. Jotenkin noiden muutaman kympin pedaalien pakkaamisiin ja lähettelyihin menee kohtuuttomasti sitä aikaa, jota ei ainakaan mulla ole liiaksi. Toisaalta sitten passailla jonkun noutajan kanssa, niin on siinäkin oma hommansa, parempi vaan, kun ei osta mitään, eipä tässä kyllä mitään tarvitsekaan, välillä vaan tulee noita heräteostoja, tyvärr. Itse olen noudattanut tätä jo vähän aikaa. Ei vaan enää jaksa sitä turhaa romun ostelua ja myyntiä. Vielä voisi myydä jotain pois, mutta ei ole jaksanut tehdä myynti-ilmoituksia, koska myyminen tuntuu edelleen olevan niin vaikeaa... They pass too much electricity. -SRV |
Muovinen 01.07.2016 11:28:58 | |
---|
En minäkään jostain halpaspeduista jaksais ressata mutta näissä on jo oikeasti jonkin verran rahaa kiinni ja kun käyttöä ei nyt vaan ole niin... Isolle Pedaltrainille ois sen sijaan käyttöä ja noista kahdesta sais aikalailla just sopivasti rahaa sellaiseen. Ei muuten mene rumpupuolellakaan ridet tahi djembet kaupaksi. Onneksi ei ole GASia kuitenkaan itellä. |