Aihe: Sire Marcus Miller V7
1 2 3 4 5 6 7 8
jonen
23.05.2016 23:10:48
Typhus: Ohhoh! No nyt on ollut maanantai-kappale!
Oon paria tollasta testannut ja molemmat olleet kaikinpuolin hyviä laitteita. Etenkin hintaansa nähden.

Tykkäsin ulkonäöstä ja soitettavuudesta. Sääli että toimittivat tuollaisen yksilön.
absqua
24.05.2016 09:23:32
Typhus: Ohhoh! No nyt on ollut maanantai-kappale!
Oon paria tollasta testannut ja molemmat olleet kaikinpuolin hyviä laitteita. Etenkin hintaansa nähden.

Mun fiilis on muutamaa käpälöineenä, että noi on ihan perustason kaukoitäbassoja. Hyvässä ja pahassa.
Siis hyvän näköisiä ja asiallisesti rakennettuja, mutta rautaosat halpista, elektroniikkakin luultavimmin. Eli kaikin puolin ihan normikamaa, samaa mitä muutkin tuon hintahaarukan kiina/indonesia-bassot tarjoaa. Tietty Millerin nimi tässä yhteydessä luo positiivisia viboja näiden soitinten ympärille, mutta niinhän se on ollut tarkoituskin. Nimellä näitä myydään, ei sillä että laadussa olisi jotain erityistä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pappasfin
07.06.2016 15:54:53 (muokattu 07.06.2016 19:33:33)
No nyt tuli odottelun jälkeen 5-kielinen Markus Miller basso kotio (Alder bodyllä ja ruusupuu otelaudalla).

Vaikuttaa ihan kivalta peliltä vaikka en olekaan bassomiehiä, oli kuitenkin basson mentävä aukko kotona, joten ostin itelleni.

Vielä kun oppisi kunnolla basson käsittelyn ja saisi sillä jotain kivaa aikaiseksi ;D
PappaSFin
Serranidae
07.06.2016 22:49:47
Jaa näköjään yksi viritin omastani rikki. Mielenkiintoista nähdä, miten hoituu tgomannin kanssa reklamaatio.
SnowCrow
08.06.2016 19:09:07
Serranidae: Jaa näköjään yksi viritin omastani rikki. Mielenkiintoista nähdä, miten hoituu tgomannin kanssa reklamaatio.

Ei kai siinä kun lähetät takasin ja ne lähettää sulle uuden?
Madwill, power metallia: https://www.facebook.com/madwillband
vt_17
18.06.2016 20:20:59
Reilun viikon olen nyt soitellut kotona 5-kielisellä leppä-ruusupuu Sire V7:lla. Tänään pääsin treeneissä ekaa kertaa koittamaan. Täytyy kyllä varauksetta suositella tuota bassoa, on kyllä mitä mainioin peli! Hintaluokassaan uskomattoman hyvä basso, voittaa oman kokemuksen mukaan monet kalliimatkin soittimet. Mukava ja kevyt soittaa, h-kielikin mukavan pianomainen ja jämäkkä. Plussaa kyllä tuosta elektroniikasta, mukavaa kun on aktiivi-ja passiivijatsari samassa. Tuossahan on lisäyksenä master tone joka vaikuttaa sekä aktiivi- että passiivimoodissa. Viimeistelyssä ei ole mitään valittamista, todella hyvää työtä.

Tuossa vielä kuva: https://1drv.ms/i/s!ApgdRAz3Ib7Ph98owYu7Lwf_FoYuKw
kalamies#28 >-)))>
pappasfin
18.06.2016 23:47:23
vt_17: Reilun viikon olen nyt soitellut kotona 5-kielisellä leppä-ruusupuu Sire V7:lla. Tänään pääsin treeneissä ekaa kertaa koittamaan. Täytyy kyllä varauksetta suositella tuota bassoa, on kyllä mitä mainioin peli! Hintaluokassaan uskomattoman hyvä basso, voittaa oman kokemuksen mukaan monet kalliimatkin soittimet. Mukava ja kevyt soittaa, h-kielikin mukavan pianomainen ja jämäkkä. Plussaa kyllä tuosta elektroniikasta, mukavaa kun on aktiivi-ja passiivijatsari samassa. Tuossahan on lisäyksenä master tone joka vaikuttaa sekä aktiivi- että passiivimoodissa. Viimeistelyssä ei ole mitään valittamista, todella hyvää työtä.

Tuossa vielä kuva: https://1drv.ms/i/s!ApgdRAz3Ib7Ph98owYu7Lwf_FoYuKw

Komia peli ;D

On kyllä hyvä basso.
PappaSFin
Serranidae
22.06.2016 17:18:49
SnowCrow: Ei kai siinä kun lähetät takasin ja ne lähettää sulle uuden?

Laitoin kuvan virittimestä, ja laittoivat uuden virittimen postissa. Hyvä, kun ei tarvinnut lähetellä sinnepäin mitään. Enää ei ole mitään valittamista bassosta.
HungryFD
26.07.2016 08:32:50
Itseä on todella kiinnostanut tilata tuollainen leppäversio jossain vaiheessa Thomannilta. Onkohan noi yleisesti ottaen parempia bassoja kuin esim. Squierin tai Tokain Jatsarit? Tokihan ainakin Squiereita ja Tokaita pääsee helposti musaliikkeeseen testaamaan, mutta mietin näin yleiseltä kannalta...
Vessajono
26.07.2016 16:59:32
Valkonen saarnivitonen lähti just Saksasta kohti Poria. Katellaanpa pääseekö tän keksinnön kanssa sinuiksi.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
pappasfin
26.07.2016 17:35:58 (muokattu 26.07.2016 17:38:12)
HungryFD: Itseä on todella kiinnostanut tilata tuollainen leppäversio jossain vaiheessa Thomannilta. Onkohan noi yleisesti ottaen parempia bassoja kuin esim. Squierin tai Tokain Jatsarit? Tokihan ainakin Squiereita ja Tokaita pääsee helposti musaliikkeeseen testaamaan, mutta mietin näin yleiseltä kannalta...

Vaikka en olekaan varsinainen basisti ja soittelen vaan skittaa niin mitä olen noita bassoja kokeillu Squiereissa niin kyllä tämä Markus Millerin Leppä-vitonen on joka suhteessa kokeilemiani Squiereita parempi. Olen myös kokeillu Fenderin n. tonnin ja vähän päälle bassoja eikä tämä mielestäni ole niitä huonompi.

Ainakin tässä omassani on viimeistely hyvää ja sointi nätti kuin mikä eli kelpaa soitella vallan mainiosti. Ajallista kokemusta mulla tästä ei vielä paljoa olen kun alkukesästä tämän ostin.

Mutta mä en ole mikään bassojen iso asiantuntija ja sointikin on makuasioihin liittyvää.

Mutta on niissä kehuissa perää mitä netissä tästä merkistä puhutaan eli ei se ihan tuulesta temmattua ole mitä käsitystä vahvistaa tämä mun basso. Ja myös yhdellä työkaverilla on Millerin basso 4-kielisenä ja on ollut tyytyväinen.
PappaSFin
Vessajono
02.08.2016 19:20:13
Ekat kotisoittelutyypit otettu. Todellinen luonne paljastuu toki vasta treeneissä ja/tai keikalla mutta ainakaan tässä vaiheessa en keksi mitään järin suurta valittamisen aihetta. Nekin, mitä keksii, liittyy enemmänkin omiin mieltymyksiin kuin siihen, että itse soitin olisi varsinaisesti huono. Lähinnä vaivaa se, että vasemman käden peukalolle ei oikein tahdo löytyä luontevaa paikka tolla mikkipositiolla. Sekin lie lähinnä tottumuskysymys. Toinen asia on paino: viis kiloa tuntuu aika paljolta kun on viime aikoina roikottanut olalla lähinnä erilaisia SR:iä.

Soundeja tuntuu löytyvän kiitettävästi joka lähtöön, sustainia piisaa eikä työn laadussakaan oikeastaan ole moitteen sijaa. Potikat ehkä saattaa mennä vaihtoon kun on tarpeeksi kilometrejä takana ja raudat näyttää pikkusen kirveellä veistellyiltä mutta kai sen hinnan on pakko jossain näkyä ja noi on ehkä ihan sopivia paikkoja siihen.

Kaiken kaikkiaan siis ihan positiivinen yllätys.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
öl m
20.10.2016 18:40:52
Vessajono: Ekat kotisoittelutyypit otettu. Todellinen luonne paljastuu toki vasta treeneissä ja/tai keikalla mutta ainakaan tässä vaiheessa en keksi mitään järin suurta valittamisen aihetta.

Onko todellinen luonne vielä paljastunut?

T. Alder-5:n juuri tilannut.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
Nieby
20.10.2016 22:42:14
Ei perkele nyt oon pari kuukautta kaasutellut 4WB Milleriä ni oli pakko tilata. Jos tän jälkeen osais olla hetken ostelematta.. Lähti siinä nimittäin melkoinen kasa muutakin samalla matkaan.
öl m
04.11.2016 15:06:40 (muokattu 04.11.2016 15:08:09)
öl m: Onko todellinen luonne vielä paljastunut?

Leppä/ruusupuu-vitonen ollut muutaman päivän käytössä. Painaahan tuo jonkin verran enemmän kuin neloset mitä on soitellut; leveämpää hihnaa odotellessa. Soittotuntuma oikein hyvä, action ja intonaatio piti toki säätää kohdilleen, kaularautaan ei tarvinnut koskea. Preampista saa väännettyä monenlaista soundia kehiin, jopa niin monenlaista, etten ole vielä ehtinyt kaikkia löytääkään. Suurimpana klangivaikuttajana sweepable mids -säätimet. Myös EQ:n bassoboosti on todella paksu.

Edullisuus näkyy tosiaan ainakin metalliosissa. Virittimet ovat todnäk perushalpaa bulkkia ja tallapalojen ruuvit voisivat pyöriä sutjakamminkin. Passiivi-aktiivikytkin on hieman hankalassa paikassa.

Kokonaisuus jää kuitenkin reilusti plussan puolelle, kiitos laadukkaan ja monipuolisen preampin ja moitteettoman yleisviimeistelyn. Hinta-laatu-suhdehan on siis lyömätön.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
Nieby
04.11.2016 18:11:56 (muokattu 04.11.2016 19:57:26)
Eilen tuli mulle V7 vintage. Suosaarni.

Monet on tuota painoa valitelleet mutta en kyllä itse koe bassoa ollenkaan painavaksi.

Pitää jossain vaiheessa pidemmän tutustumisen jälkeen tehdä tarkempi arvio, mutta nyt lyhyesti yksien reenien jälkeen..

Basso tuli hyvissä säädöissä. Oli jopa vireessä yhtä kieltä lukuunottamatta. Hieman omaan makuun korkea action mutta sehän on makuasia. Äkkiseltään katsottuna viimeistelyssä ei moittimista millään tavalla. Saa nähdä miten sitten ajan kanssa.

Saundi. Ai jumalauta että on valinnan varaa. Ja hyvää saundia löytyy todella moneen lähtöön. Tämä menee kyllä ehdottomasti kalliimpien bassojen kanssa samaan kastiin. Ei ihan hirveästi häpeä edes Sandbergille.

Eilen tosiaan parin tunnin reenit tolla soittelin ja siinä biisien lomassa yritin etsiä omaa saundia ja vääntelin ja vääntelin. Olin siinä käsityksessä että stacked Volume poika toimii niin että yläosa säätää kaulamikkiä ja alaosa tallamikkiä. Mun mielestä ei tuntunut se alaosa tekevän mitään. Liekö siinä joku vika vai olinko ymmärtänyt jotain väärin.. vai oliko se blendi ja en vaan vääntänyt tarpeeksi huomatakseni eroa. Pitää tutustua tarkemmin.

Edit. Paskaa puhuin. Kyllä se potikka toimii. Ei vaan eilen reeneissä yllättäen vaan kuullut.
Vessajono
04.11.2016 19:47:32
öl m: Onko todellinen luonne vielä paljastunut?

T. Alder-5:n juuri tilannut.

Ei suurempaa valittamista. Parikymmentä keikkaa oon soittanut ja ihan asiallinen käyttöpelihän tuo vaikuttaisi olevan. Suurin ongelma on lähinnä käyttäjän tyhmyys: Ibanezeissa on niin yksinkertainen EQ että mieleinen soundi tuntuis löytyvän vähemmällä vääntämisellä. Painoonkin tässä on jo ohan tottunut.
öl m
04.11.2016 20:00:32
Nieby: Mun mielestä ei tuntunut se alaosa tekevän mitään. Liekö siinä joku vika vai olinko ymmärtänyt jotain väärin.. vai oliko se blendi ja en vaan vääntänyt tarpeeksi huomatakseni eroa.

Yläosa on master volume. Alaosa on tone.

Tuossa on hyvä kuva potikoiden toiminnasta:
https://www.talkbass.com/attachments/sire-v7_preamp-jpg.674322/

Vessajono: Suurin ongelma on lähinnä käyttäjän tyhmyys: Ibanezeissa on niin yksinkertainen EQ että mieleinen soundi tuntuis löytyvän vähemmällä vääntämisellä.

Itselläni ei ole vertailukohtaa, kun olen aikaisemmin suosinut vain passiivibassoja. No, eiköhän tuohon vakioidu jonkinmoiset perussäädöt, kun jatkuva nappuloiden vääntely ei enää innosta.
Nieby
04.11.2016 20:22:06
Tuosta edullisuudesta sen verran sanottakoon että häiritsee silmää hieman nuo todella halvan oloiset potikannupit, muovia kun ovat. Jossain törmäsin sivuun josta sai tilattua kromiset nupikat mutta nyt en löydä sitä mistään. Onko kukaan vaihtanut kromisin? Jos niin mistä ostit?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)