Aihe: Suhinoiden ja häiriöäänien poistaminen
1 2 3
Krice
24.05.2016 10:04:12

Juzpe: Sitten kun koen jääväni paitsi jostain tosi hienosta sen takia, että mulla ei ole efektilooppia, niin hommaan sellaisen. Toistaiseksi oon saanut rakennettua soundipalettini varsin kivasti ilman sitä.

Kannattaa joskus huvin vuoksi kokeilla sitä efektilooppia. Itse laitan reverbin ja delayn looppiin, mutta en modulaatio-efektejä (chorus tms.). Mitään sääntöähän tuossa ei ole, mutta just delayn ja reverbin saa mielestäni toimimaan järkevämmin loopissa. Erityisesti toki silloin jos käyttää runsaasti säröä.
Juzpe
24.05.2016 10:10:03 (muokattu 24.05.2016 10:11:41)

Krice: Kannattaa joskus huvin vuoksi kokeilla sitä efektilooppia. Itse laitan reverbin ja delayn looppiin, mutta en modulaatio-efektejä (chorus tms.). Mitään sääntöähän tuossa ei ole, mutta just delayn ja reverbin saa mielestäni toimimaan järkevämmin loopissa. Erityisesti toki silloin jos käyttää runsaasti säröä.

Kyllähän se on kokeiltua tullut useampaan kertaan. Ei vaan oo edes ns. kyrpänä säröä käyttäessä ollut yhtään sen parempi. Mä en ole "testaamatta paskaa"-jengiä vaan kyllä räblään ja säädän aina kaikenmoisia vaihtoehtoja läpi hyvinkin hanakasti.

Mä en edes tiedä onko mun "paljon säröä" soundissa sillee yleisesti ottaen paljon säröä... tossahan se edellisellä sivulla on mun kaikista eniten high-gain soundi käytössä. Sanokaa te onks paljo vai vähä.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Myrkky Nuoli
24.05.2016 14:47:57
Reverb on kyllä aina parempi loopissa, mutta se onkin omaan makuun ainut. Dilsankin otan mieluummin ennen etusta.
More Nintendo, less Marshall.
velipekka
08.06.2016 07:33:37
Nyt palaisin taas alkuperäiseen aiheeseen, siis suihinot.. eiku suhinoiden poistoon.

Hankin EHX:n Silencerin, kun oli ihan hyviä arvioita saanut eikä ollut mahdottoman kallis.

http://www.ehx.com/products/silencer

Aluksi kokeilin suoraan särön jatkeeksi normi pedaalina. Ei oikein toiminut, kun molemmat olivat päällä niin kohina kyllä poistui mutta kun jotain soitti ja lopetti soittamisen niin kohinat tulivat takaisin.

Sitten katsoin sen Kimmo Aroluoman vinkkivideon ja kytkin Silencerin kolmen särön kanssa looppiin. Kitara gaten inputtiin - gaten sendistä ekaan säröön - vika särö gaten returnin (säröt ketjussa) - gaten out vahvistimeen. (menikö oikein ?).
Nyt toimi jo paremmin, mutta tuntuu, että gate tuo itsessään häiriöääntä soitettaessa. Pieni viive portin avautuessa ja sulkeutuessa, mutta ilmeisesti säätö asioita. kaiken kaikkiaan aika hankalalta tuntuu tuon laitteen käyttäminen.
phf
08.06.2016 09:22:04
TC Electronicsin Sentry on seuraavana ostoslistalla. Nerokas vehje. Tai siltä vaikuttaa.

...there's TonePrint, which makes for endless gate shaping possibilities via the free editor, and the ability to beam custom-made gates to the pedal via the free TonePrint app. Plus with its compact enclosure and true bypass design for an unaltered reproduction of your original guitar tone

http://www.tcelectronic.com/sentry-noise-gate/
"My songs aren't sad, they're hopeless. They're the truth" Townes Van Zandt
velipekka
08.06.2016 10:11:16
Mun käsittääkseni tuo EHX on aika samankaltainen kuin tuo TC Sentry,
omat loopit ja systeemit.
phf
16.06.2016 10:20:10
velipekka: Mun käsittääkseni tuo EHX on aika samankaltainen kuin tuo TC Sentry,
omat loopit ja systeemit.

Kappas. Pitää tsekata se(kin).
"My songs aren't sad, they're hopeless. They're the truth" Townes Van Zandt
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)