Spirocore 14.10.2014 14:22:01 | |
---|
Hommasin itse viime vuoden lopussa toisen seiskani. Ensimmäisen kanssa en tullut sinuksi, mutta uuden mahdollisuuden myötä pääsin vähän jyvälle seiskan hyödyistä. Kitaran vire on ADADGBE. Tolla soittaa sekä drop-d -hommat että femmasoinnut A:sta. Monipuolinen työkalu, tykkään ihan pirusti, ja pikku treenillä opetteli äkkiä käyttämään perusvireen juttuihin. When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid. |
yannara 14.10.2014 17:47:36 | |
---|
azlag: Mutta miksi sitten siirryin seiskoihin? Koska sitä tulee kuitenkin soiteltua jos minkämoista musiikkia, myös musisoitua pianistin kanssa, standardivirettäkin tarvitaan. Kuitenkin pidän henk.kohtaisesti eniten matalasta murinasta. Ja soitan floikallisia kitaroita vielä kaiken muun hyvän lisäksi joten vireen vaihtaminen tuosta noin on yhtä k**pää. Enkä haluaisi pitää tusinaa kitaraa eri vireessä jotta saisin soiteltua mitä haluaisin.
Tää on todella hyvin kirjoitettu! Siis osuit asian ytimeen. Itselläni tällä hetkellä vain 1 kitara ja jatkuvasti olisi tarvetta vaihtaa C-dropin, E:n ja D:n välillä, eikä se kaula ja kielet kestä sitä ikuista ramppaamista edes takaisin. 2 kitaraa voisin pitää, mutta ei enempää. C-drop, tai vire mikä tahansa, jossa vitos-soinut soitetaan yhdellä, eikä kahdella sormella, on vaan niin paljon nopeampi soittaa, ja olisi hyvä yhdistää se perus-vireeseen. |
yannara: .....eli voidaanko ajatella että sulla on E-kitara ja Drop-C kitara samassa paketissa? No joo, ehkä hieman tyhmä juttu näin jälkeenpäin luettuna, mutta siis ehkä mun pointti oli se, että 7-kielisessä voi varmaan rimpauttaa niitä samoja vitos-sointuja heavy-style yhtä kieltä alempana, ja samalla hakata niitä paksuimpia kieliä yhdellä sormella. Eli samalla skitalla onnistuu sekä InFlames että Metallica :) Mä soittelin tuossa Korn - Blind, ja innostuin siinä vetää 6-kielisen A-droppiin niin jumalauta kun se saundi vaan paranee. Kyl tää ukko lähtee kohta kauppaan, osuipa käteen vielä hyvä kaula :) |
tender.insanity 21.05.2016 19:51:03 | |
---|
Eipä sitä ylimääräisten kielten tarvetta etukäteen tiedä kokeilematta. Seiska kourassa tulee keksittyä erilaisia juttuja ja muutenkin enemmän skaalaa mistä valita. Yksi ylimääräinen kieli ei ole niin suuri juttu. Eri asia jos pohtii 9-kielisen ostamisen mielekkyyttä. |
high_society 21.05.2016 19:56:17 | |
---|
Jätä se ylimäränen kieli ja keskity niihin nyanseihin. KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
yannara 06.08.2016 14:19:43 | |
---|
Tuli seiska hommattua, ja A-droppiin se. Ellen nyt ole ihan sekaisin, niin kyl tää taitaa niin olla että mulla on dropattu vire ja E-vire samassa, voin esim. soittaa jonkun Enter Sandmanin puhtaasti samalla vehkeellä jossa hakkaan jotain MDM:ää :P |