Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Super Champ X2
1
Drawbars
25.10.2013 15:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tuollaista, ja erityisesti: oletteko onnistuneet saamaan kunnollisen äänen USB:n kautta johonkin äänityssovellukseen käyttämällä Fenderin ASIO driveria. Haussa siis ainakin kohtuullisen pieni latenssi soittamisen kannalta.
 
Itse olen kokeillut muutamalla Cubasen eri versiolla, mutta saa ääntä edes sisään. Tuolla on vähän alkukokemuksiani:
http://forums.fender.com/viewtopic.php?f=45&t=89887
 
Metalkallo
24.01.2016 23:08:43 (muokattu 25.01.2016 02:50:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslainen laite on kyseessä? Tää on siis jonkinlainen Fenderin eri vahvareita mallintava putkivahvari vai? Katselin ja kuuntelin hiukan videoita tubesta tuosta ja aika vaikuttavalta vaikutti.
 
Onko tuota nuppi tai kombo versiota mahdollisuus käyttää 4x12 kaapin 16ohm paikalla?
 
Tarvitseeko tätä vahvaria biasoida?
 
Jos ei pysty käyttämään 16ohm paikalla niin onko Fenderillä jotain vastaavaa 16ohm 4x12 kaapin kanssa käytettäväksi joka ei maksaisi aivan maltaita? Jotain putki siis.
 
Tukka päässä, järki jäässä.
Metalkallo
20.05.2016 23:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan pystyykö tämän kombo versioon modauttamaan 16ohm paikan 8ohm paikan lisäksi tai tilalle? Kovasti kiinnostaa tämä x2 kombo, mutta olisi mukavaa jos sen saisi liitettyä tarvittaessa myös 4x12 kaappiin joka on 16ohm.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
JaaGeRMaisTeR
21.05.2016 13:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla kyseltiin samaa. Jos sullakin lukee min 8 ohm niin työnnät sen 16 kaapin siihen vain. Alle 8 ohmista siihen saa laittaa.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Metalkallo
21.05.2016 17:15:03 (muokattu 21.05.2016 17:16:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Tuolla kyseltiin samaa. Jos sullakin lukee min 8 ohm niin työnnät sen 16 kaapin siihen vain. Alle 8 ohmista siihen saa laittaa.
 
Mut jotain sellaista oon lukenut, tai ainakin saanut käsityksen et jos laittaa 8ohm vahvarin 16ohm paikkaan niin soundista jää uupumaan asioita, olikohan bassoa tai jotain. Jotain et ei kuulostaisi aivan siltä miltä 8ohmina kuulostaa.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
JaaGeRMaisTeR
21.05.2016 19:01:36 (muokattu 21.05.2016 19:03:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mut jotain sellaista oon lukenut, tai ainakin saanut käsityksen et jos laittaa 8ohm vahvarin 16ohm paikkaan niin soundista jää uupumaan asioita, olikohan bassoa tai jotain. Jotain et ei kuulostaisi aivan siltä miltä 8ohmina kuulostaa.
 
Jää varmasti muttei sitä normaali kotisoittaja nuilla transistorimäärillä mitään huomaa. Näyttää olevan tuubi/emulointi vehje tuo.
 
E: Niin ja kaappi vaikuttaa myös melkoisesti, joten et varmasti huomaakkaan onko se lähdön ohmeista kiinni. Sehän lähtö on kumminkin 8 ja 16 ohmin kaapeille tehty.
 
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Metalkallo
07.06.2016 13:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli pakko kysyä itse Fenderiltä tätä 16ohm 4x12 kaappi asiaa, ja näin ne vastas sähkikseen:
 
Hello
If yuo connect any external speakers to the amp, all you need to know not to damage the amp is that the ohm load is minimum 8 oms from any combination of speakers.
If you load 16 ohm is ok.
The down side of double ohm load is that the amp gives (roughly) half the power output to the speakers.
This will wear more on the tubes naturally
 
Eli onnistuu, mutta vahvari käy niin sanotusti puoli vahvuudella, ja putket kuluu nopeammin.
 
Aattelin laitella tänne niin kenenkään ei tarvitse ihmetellä sitten tätä asiaa enää vaan saa selvän vastauksen.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Laulava Kylätohtori
07.06.2016 15:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mut jotain sellaista oon lukenut, tai ainakin saanut käsityksen et jos laittaa 8ohm vahvarin 16ohm paikkaan niin soundista jää uupumaan asioita, olikohan bassoa tai jotain. Jotain et ei kuulostaisi aivan siltä miltä 8ohmina kuulostaa.
 
Se soundaa eriltä, muttei välttämättä huonommalta. Jotkuthan käyttävät vääriä ohmeja juuri soundin takia eli se voi kuulostaa paremmaltakin...
 
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
07.06.2016 20:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Se soundaa eriltä, muttei välttämättä huonommalta. Jotkuthan käyttävät vääriä ohmeja juuri soundin takia eli se voi kuulostaa paremmaltakin...
 
Joo, mutta ei se oikein oo hyvä jos putket kerran kuluu nopeammin. :/
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Laulava Kylätohtori
07.06.2016 21:01:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Joo, mutta ei se oikein oo hyvä jos putket kerran kuluu nopeammin. :/
 
Mutta kuinka nopeasti. Onko sillä mitään merkitystä käytännössä?
 
They pass too much electricity. -SRV
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «