Metalkallo 20.05.2016 05:45:58 (muokattu 20.05.2016 05:47:24) | |
---|
Eikös tässä nyt tule paljon esiin se mistä on kovasti porukat väitelleet, eli kitaran puut. Ei se tietysti täysin merkitse sitä etteikö voisi välttämättä kuulostaa siltä miltä telen pitää. Ei mitään, jatkakaa... Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. |
Krice 20.05.2016 10:15:22 | |
---|
Niinpä, jos laittaa vaikka Les Pauliin telecasterin mikit ja sähköosat niin epäilenpä, että ei tule kuulostamaan teleltä. |
73nd3r 20.05.2016 10:26:31 | |
---|
Krice: Niinpä, jos laittaa vaikka Les Pauliin telecasterin mikit ja sähköosat niin epäilenpä, että ei tule kuulostamaan teleltä. Kuulostaaks se sit Les Paulilta? |
naavanka_ 20.05.2016 11:06:20 | |
---|
Krice: Niinpä, jos laittaa vaikka Les Pauliin telecasterin mikit ja sähköosat niin epäilenpä, että ei tule kuulostamaan teleltä. Siltikin Tele on paras LP koska Jimmy Page. |
Telen soundiin ei mun mielestä pitäisi vaikuttaa kun kaksi asiaa; Mikit ja talla, mikit on itsestäänselvä mutta tallasta saadaan se paras twangi kun se on sellanen vanhanaikainen kolmella messinkisellä tallapalalla ilman lovia kielille sekä kielet bodyn läpi, noita telejä on kuitenkin historian saatossa ollut jos jonkinnäköisillä puilla sekä bodyn rakenteella ja aina on twangia mun mielestä löytynyt. |
Gabe 20.05.2016 13:51:55 | |
---|
Luuviulu: -Mä tuon sen Gabe sulle, jos ei kaverini saa sitä kuntoon. -Ja mä maksan AINA jotakin, kuuluu luonteeseen, kun en halua jäädä kellekkään velantunteeseen ikinä mitenkään :) En ole koskaan osien hintaa kummempaa kehdannut pikku jeesistä tahtoa. Olen vähän sitä mieltä että meillä on kaikilla kivempaa olla täällä jos aina silloin tällöin muistetaan auttaa toista ihan vain auttamisen ilosta. :) Heitä vaan tänne jos alkaa näyttämään huonolta, kyllä se kuntoon saadaan. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
73nd3r 20.05.2016 14:26:14 | |
---|
Pistin Gabelle jo eka avuntarjouksesta plussan, mut laitetaan tolle ^ toinen. |
Hynkel 20.05.2016 14:34:41 | |
---|
Gabe: En ole koskaan osien hintaa kummempaa kehdannut pikku jeesistä tahtoa. Olen vähän sitä mieltä että meillä on kaikilla kivempaa olla täällä jos aina silloin tällöin muistetaan auttaa toista ihan vain auttamisen ilosta. :) Heitä vaan tänne jos alkaa näyttämään huonolta, kyllä se kuntoon saadaan. Tää on sitten, toiseen ketjuun viitaten, Mnettiä parhaimmillaan! Saanko minäkin tulla kesällä kun olen Turussa? Mulla ei ole mitään korjattavaa mutta testaamaan sun Ruokangasta? :) Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
ÄrGee 20.05.2016 15:01:08 | |
---|
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
GiovanniDiRondo 20.05.2016 15:12:18 | |
---|
ÄrGee: Ainoa 6-kielinen tele minkä ottaisin... eikä kuulosta miltään country/humppa/blues vehkeeltä. Miltä telen edes pitäisi kuulostaa? https://www.youtube.com/watch?v=L0Mt1NaniOU Juu, mulle on kans tämä tässä vähän epäselvää. Siis sopivalla säröllä siitä tallamikki/talla-systeemistä tulee sellainen terävä, napakka, leikkaava komppisoundi, vanhanaikaiseen rokkiin. On tullut jossain cover-yhteyksissä käytettyä. Sitten kai haetaan sellaista lännenelokuvien country-napsahdusta, tai siis mitä se "twang" noin yleensäkin tarkoittaa? Ja kuka sellaista saundia tarvii ja mihin? Mulla on on ollut kolme Teleä enkä ole niihin kaivannut sen enempää twangia kuin mitään muutakaan. Kitaroita siinä missä muutkin. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. |
antnis 20.05.2016 15:16:35 | |
---|
GiovanniDiRondo: Juu, mulle on kans tämä tässä vähän epäselvää. Siis sopivalla säröllä siitä tallamikki/talla-systeemistä tulee sellainen terävä, napakka, leikkaava komppisoundi, vanhanaikaiseen rokkiin. On tullut jossain cover-yhteyksissä käytettyä. Sitten kai haetaan sellaista lännenelokuvien country-napsahdusta, tai siis mitä se "twang" noin yleensäkin tarkoittaa? Ja kuka sellaista saundia tarvii ja mihin? Mulla on on ollut kolme Teleä enkä ole niihin kaivannut sen enempää twangia kuin mitään muutakaan. Kitaroita siinä missä muutkin. Twangia tarvitaan kun soitetaan kantria tai muuta kivaa rootsia. Kuka sellaista ei tarvitsisi? |
ÄrGee 20.05.2016 15:20:57 | |
---|
GiovanniDiRondo: Juu, mulle on kans tämä tässä vähän epäselvää. Siis sopivalla säröllä siitä tallamikki/talla-systeemistä tulee sellainen terävä, napakka, leikkaava komppisoundi, vanhanaikaiseen rokkiin. On tullut jossain cover-yhteyksissä käytettyä. Sitten kai haetaan sellaista lännenelokuvien country-napsahdusta, tai siis mitä se "twang" noin yleensäkin tarkoittaa? Ja kuka sellaista saundia tarvii ja mihin? Mulla on on ollut kolme Teleä enkä ole niihin kaivannut sen enempää twangia kuin mitään muutakaan. Kitaroita siinä missä muutkin. Niinpä niin, telessä sopiva mikrofoni, kompressoripedaali ja vahvistin joku low/mid gain tyyppinen laitos. Miten noilla seteillä ei sitten voi saada kunnon napsetta ja twangia? Ei se ole pelkästään siitä runkomuodosta kiinni. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Gabe 20.05.2016 15:38:07 | |
---|
Hynkel: Tää on sitten, toiseen ketjuun viitaten, Mnettiä parhaimmillaan! Saanko minäkin tulla kesällä kun olen Turussa? Mulla ei ole mitään korjattavaa mutta testaamaan sun Ruokangasta? :) Jos ei satu samaan aikaan meidän poppoon lomareissun kanssa niin tervetuloa vain! :) "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Hynkel 20.05.2016 17:32:52 | |
---|
Gabe: Jos ei satu samaan aikaan meidän poppoon lomareissun kanssa niin tervetuloa vain! :) Grrrreat!!! Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
naavanka_ 20.05.2016 17:57:26 | |
---|
ÄrGee: Niinpä niin, telessä sopiva mikrofoni, kompressoripedaali ja vahvistin joku low/mid gain tyyppinen laitos. Miten noilla seteillä ei sitten voi saada kunnon napsetta ja twangia? Ei se ole pelkästään siitä runkomuodosta kiinni. Joku väitti joskus että on kielisetistä kiinni tvänki. Suuttui kun kehotin opettelemaan tekniikkaa. Oma tekniikka on tvängihommissa. |
Ziggy Bubba 20.05.2016 18:30:00 (muokattu 20.05.2016 18:31:23) | |
---|
Ettei ois aloittajalla ollut sähköissä häikkää? En usko puiden ainakaan kovin ratkaisevasti vaikuttavan soundiin, paitsi hiljaa soittaessa sen mikä kuuluu suoraan kitarasta. Twang Kingin kaulamalli on kyl oma lemppari. Joku fiksu joskus sanoi sen kuulostavan vähän tosi hyvältä straton kaulalta, yhdyn. Kyllä sen vähintäänkin kirkas pitäis olla. E: lopulta vahvari tekee kitaraa enempi soundia, munsta. Onko twängiin taipuva vaffari käytössä? |
jra 20.05.2016 19:02:44 | |
---|
Krice: Niinpä, jos laittaa vaikka Les Pauliin telecasterin mikit ja sähköosat niin epäilenpä, että ei tule kuulostamaan teleltä. Jos tekee LP:n Telen skaalalla ja kaulakulmalla, jotta saa asennettua tallan toimivasti, ja vielä mikit juuri samoille paikoille suhteessa skaalaan kuin telessä, niin luultavasti kuulostaisi huomattavasti enemmän teleltä kuin miltään muulta mallilta. Pelkät mikit jos heittää potikoineen, niin sitten on varmasti jotain muuta kuin Tele tai LP, ehkä sellainen ohutsoundinen P90 -Les Paul saattaisi olla lähimpänä. Kun Cabe kitaran tarkistaa ja tarvittaessa tekee korjaukset/muutokset, niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä mahdollisesti oli syynä, jos Luuviululle sopii? Sen verran kuitenkin kiinnostaa, se miksi tele kuulostaa teleltä, tai miksi ei. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
fox 20.05.2016 19:06:11 (muokattu 20.05.2016 19:19:02) | |
---|
Krice: Niinpä, jos laittaa vaikka Les Pauliin telecasterin mikit ja sähköosat niin epäilenpä, että ei tule kuulostamaan teleltä. Voi kuule, jo 1993 tehtiin sellanen, joka kuulostaa "sinne päin", eikä oo mallintava. Mikrofonikonfiguraatioilla saa aikaan monen moista. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Nhawk3pStd.jpg Edith piaf: pitää vielä tähdentää, että siis kuulostaa "sinne päin". Ei vissiin ole kukaan onnistunut täysin sellaisen kitaran konstruoinnissa, joka täydellisesti kuulostelee niin Stratolta, Teleltä ja LP:lta, useita yrityksiä tosin on ollut.. Close, but no cigar, maybe?? ;) |
blues guitar 20.05.2016 19:08:53 (muokattu 20.05.2016 19:21:01) | |
---|
GiovanniDiRondo: Juu, mulle on kans tämä tässä vähän epäselvää. Siis sopivalla säröllä siitä tallamikki/talla-systeemistä tulee sellainen terävä, napakka, leikkaava komppisoundi, vanhanaikaiseen rokkiin. On tullut jossain cover-yhteyksissä käytettyä. Sitten kai haetaan sellaista lännenelokuvien country-napsahdusta, tai siis mitä se "twang" noin yleensäkin tarkoittaa? Ja kuka sellaista saundia tarvii ja mihin? Mulla on on ollut kolme Teleä enkä ole niihin kaivannut sen enempää twangia kuin mitään muutakaan. Kitaroita siinä missä muutkin. Laitetaas vielä tämä Kuhan veto tähän: http://maihinnousu.net/s/19908Tässä Telen soundia parhaimmillaan. Se on kyllä totta, että sormista lähtee tuo soundi aika pitkälle. Kuten naavanka jo aiemmin totesi. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Mikko L 21.05.2016 00:26:46 | |
---|
Mikit on suuri osa kitaran soundia, mutta on kyllä todettu että ei hyvät mikit tee halppiskitarasta kalliin kitaran kuuloista. Esim. itse olen pistänyt Bare Knucklen, Duncanin ja Dimarzion mikkejä moneenkin kitaraan aina Squierista Ibaneziin ja ei ne vaan mitenkään pärjää ns. kunnon kitaroille. Hyvin resonoiva body ja kaula yhdessä on aika lyömätön yhdistelmä. Siltikin kehottaisin kokeilemaan eri mikkejä siihen kitaraan ensin varmistaakseen että onko syy mikit vai jokin muu. PS. Näin "Stadin" ulkopuoliselle näiden tekstien lukeminen on aika vaikeaa. Sanat vaan loppuu kesken ja pitää jäädä arvailemaan että mitähän tässä nyt yritettiin sanoa. :) ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. |