Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5156 157 158 159 160444 445 446 447 448
tender.insanity
20.05.2016 10:56:39
klobasa: Vai montakos vuotta te olisitte valmis säilyttämään takaisin palautunutta pakettia tai paketin jälleenmyynnistä saatuja rahoja?

Pedaalia (eikös se ollut pedaali?) nyt säilyttää vaikka missä. Eri asia semmoinen 4x12 kaappi. Ja jos on rahankäyttö niin heikolla tasolla, ettei satanen pysy tilillä, niin sitten asia on eri.

Toisten rahojen ryövääminen on rikos ja rikolliset kuuluu linnaan. Kuritushuone, sukkasaippua ja perseraiskaus.

(Hymiö tähän perään kun joku kuitenkin suuttuu)
Laulava Kylätohtori
20.05.2016 11:08:41
klobasa: Sitähän mä tässä yritin sanoa, että postilla saattaa olla paremmat resurssit saada yhteys ostajaan jos heillä kerran oikein on olemassa SELVITTELYOSASTO ja sitä pakettia pidetään siellä osastolla puolen vuoden ajan.

Helkatti jos tilanne ei puolessa vuodessa selviä sen kautta, niin en mä yksityishenkilönä ole imo edes moraalisella tasolla velvoitettu odottamaan tota pidempää aikaa josko ostaja vihdoin ottaisi minuun yhteyttä (jos olisin noutanut paketin takaisin itselle). Vai montakos vuotta te olisitte valmis säilyttämään takaisin palautunutta pakettia tai paketin jälleenmyynnistä saatuja rahoja?

Itse noutaisin ja pitäisin sitä jonkin aikaa. Samalla voisi yrittää ottaa yhteyttä ostajaan. Jos posti säilyttää sitä puoli vuotta, niin ei kai sinunkaan sitä sen kauempaa tarvitse pitää. Itse käyttäisin ne rahat heti ja jos tulee kyselyä, niin sitten maksaa sen summan takaisin. Ei kai niitä rahoja tarvitse mitenkään erikseen pitää odottamassa.

Mutta ollaan rehellisiä. Jokainen meistä tietää, että posti ei tee elettäkään selvittäkseen ostajan tilannetta sen enempää. Korkeintaan lähettää ostajalle puolen vuoden päästä lapun, että täällä olisi, hae nyt tai vaikene iäksi. Lähettäjälle ei tule koskaan mitään yhteydenottoja.

Itsellä kävi joskus niin, että remppamies unohti vaatteen meille. Pistin paketissa, mutta ei noutanut koskaan. Mulle tuli se lunastuslappu, kun se palautui, mutta en hakenut, koska kyse oli tosiaan arvottomasta vaateparresta. Mutta posti ei sen jälkeen enää ottanut yhteyttä eikä kysellyt yhtään mitään. Että se siitä SELVITTELYOSASTOSTA. :D
They pass too much electricity. -SRV
klobasa
20.05.2016 11:17:44
Laulava Kylätohtori: Itse käyttäisin ne rahat heti ja jos tulee kyselyä, niin sitten maksaa sen summan takaisin.

Tämä on vähän kuin puolen vuoden päästä postista putkahtaisi esim. 100€ yllätyslasku :)

Mut joo, itse teen jatkossa sellaisen ehdon, että jos myyn jotain ja ostaja ei sitä noudakaan niin parin kk odottelun jälkeen saan myydä tavaran uudelleen ja pitää rahat itsellä. Jos ei sovi, niin ei kauppoja.
tender.insanity
20.05.2016 11:23:22 (muokattu 20.05.2016 11:24:35)
klobasa: Tämä on vähän kuin puolen vuoden päästä postista putkahtaisi esim. 100€ yllätyslasku :)

Mut joo, itse teen jatkossa sellaisen ehdon, että jos myyn jotain ja ostaja ei sitä noudakaan niin parin kk odottelun jälkeen saan myydä tavaran uudelleen ja pitää rahat itsellä. Jos ei sovi, niin ei kauppoja.

Ja pyydä sen ostajan puhelinnumero. On helpompaa myös ja kivempaa.

Jännää miten aina kauppakumppanista suositellaan vaatimaan kaikki tiedot kengännumeroa myöten ja googlataan niin maan perkuleesti että uskalletaanko myydä. Sitten kun maksu tuleekin tilille, niin millään ole enää merkitystä. Pääasia että rahaa tulee. :D

EDIT: Ehkä sillä ostajalla on lapsi juuri kuollut. Sillä sulla olevalla satasella se sais vähän hienomman hautakiven.
pappasfin
20.05.2016 11:33:05
klobasa:Mut joo, itse teen jatkossa sellaisen ehdon, että jos myyn jotain ja ostaja ei sitä noudakaan niin parin kk odottelun jälkeen saan myydä tavaran uudelleen ja pitää rahat itsellä. Jos ei sovi, niin ei kauppoja.

Ehkei kuitenkaan kannata tuollaista ehtoa tehdä koska se ei liene kovinkaan pätevä ehto jos ostajalle telee eteen ns. force majeure tilanne kuten vaikkapa äkkillinen sairaus tai onnettomuus, joka estää tavaran ottamisen haltuun ja yhteydenpidon.

Olisihan se aika mielenkiintoista, että ostaja makaa teholla ja sitten myyjä myy hänen omistamansa tuotteen uudelleen ja pitäisi rahat. Tuollainen ehto vaatisi kaverikseen lisäehdon esim. "jos ostaja huolimattomuuttaan jättää tavaran noutamatta jne." voidaan tämä kyseinen ehto ottaa käyttöön.

Tuolla ehdolla ei lisäksi varmaankaan kukaan tee kauppaa ;D
PappaSFin
Gabe
20.05.2016 11:40:47
klobasa: Sitähän mä tässä yritin sanoa, että postilla saattaa olla paremmat resurssit saada yhteys ostajaan jos heillä kerran oikein on olemassa SELVITTELYOSASTO ja sitä pakettia pidetään siellä osastolla puolen vuoden ajan.

Helkatti jos tilanne ei puolessa vuodessa selviä sen kautta, niin en mä yksityishenkilönä ole imo edes moraalisella tasolla velvoitettu odottamaan tota pidempää aikaa josko ostaja vihdoin ottaisi minuun yhteyttä (jos olisin noutanut paketin takaisin itselle). Vai montakos vuotta te olisitte valmis säilyttämään takaisin palautunutta pakettia tai paketin jälleenmyynnistä saatuja rahoja?

Postin täti sanoi että paketin noutamatta jättäminen on paljon luultua yleisempää, niitä saatetaan tulla kyselemaan paljon sen jälkeen kun se on lähtenyt jo takaisin.

Tekisin sinuna niin että laittaisin kirjeen ostajalle jossa ilmoittaisin että hänen ostamansa tavara on tullut sinulle takaisin koska sitä ei noudettu postista, mainitse myös ettet aio sitä noutaa, vaan hän saa sen postin selvittely osastolta puolen vuoden sisällä halutessaan noutaa. Jos siellä on sattunut joku sairastapaus niin posteja noutava henkilö saa asiasta tiedon ja jos paketti on saamattomuuttaan jäänyt noutamatta niin tämä henkilö saa itse setviä ongelmansa. En itse noutaisi pakettia, kaupat on kuitenkin sovittu ja ostajalle on tarjottu mahdollisuus noutaa ostamansa kampe.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
tuskiz
20.05.2016 11:46:04
Mulla sattui joskus vastaava tilanne, möin vaatetta Huuto.netissä ja ostaja maksoi kyllä ihan hyvin sen ja oltiin sähpostilla yhteydessä, mutta lähettämisen jälkeen ei kuulunut mitään enää ikinä ja tavara palautui mulle. Kävin sen sitten hakemassa ja nakkasin viimeisen viestin jossa ilmotin ihan asiallisesti, että voin palauttaa myyntihinnan + postit tilille tai lähettää paketin uudelleen tulemaan uusia postikuluja vasten, mutta ei ikinä kuulunut enää mitään enkä mitään muita yhteystietoja ostajasta saanut. Laitoin sitten vaan kylmänviileästi uudelleen myyntiin, ei minusta ole tossa vaiheessa mun hartioilla lähteä ihmistä etsimään koirien ja kissojen kanssa tai säilyttämään tavaraa kunnes ehkä joskus ilmottautuu, ilmainen raha kelpasi ihan hyvin sitten.
tender.insanity
20.05.2016 11:50:51
Gabe: Postin täti sanoi että paketin noutamatta jättäminen on paljon luultua yleisempää, niitä saatetaan tulla kyselemaan paljon sen jälkeen kun se on lähtenyt jo takaisin.

On varmasti joo, mutta ei postin tätikään pysty erittelemään kuinka iso prosentti hakematta jätetyistä on valmiiksi maksettuja.
Gabe
20.05.2016 11:59:07 (muokattu 20.05.2016 11:59:52)
tender.insanity: On varmasti joo, mutta ei postin tätikään pysty erittelemään kuinka iso prosentti hakematta jätetyistä on valmiiksi maksettuja.

Ei varmaan pystykään... Entä sitten?

Yhtä lailla ihminen voi olla saamaton vaikka olisikin maksanut lähetyksen.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
klobasa
20.05.2016 12:04:45
tender.insanity: Jännää miten aina kauppakumppanista suositellaan vaatimaan kaikki tiedot kengännumeroa myöten ja googlataan niin maan perkuleesti että uskalletaanko myydä. Sitten kun maksu tuleekin tilille, niin millään ole enää merkitystä. Pääasia että rahaa tulee. :D

En tiedä kenestä tässä puhut. Et ainakaan minusta, koska minähän tässä nimenomaan olen liikaakin tätä asiaa jo stressannut ja selvitellyt vaikka ei olisi mikään "pakko". Rekisteröidyin jopa perkele facebookiin ihan sitä varten, että näin löytyisikö myyjän profiili sieltä.

pappasfin: Ehkei kuitenkaan kannata tuollaista ehtoa tehdä koska se ei liene kovinkaan pätevä ehto jos ostajalle telee eteen ns. force majeure tilanne kuten vaikkapa äkkillinen sairaus tai onnettomuus, joka estää tavaran ottamisen haltuun ja yhteydenpidon.

Jotain tällaista täytynee silti vaatia ostajalta:

1. nimi ja osoite
2. toimiva sähköpostiosoite
3. puhelinnumero
4. ostajan pitää ilmoittaa perheenjäsenilleen (vaimo/aviomies, tyttö/poikakaveri yms.), että jos hän joutuu sairaalaan tms. niin joku läheinen reagoi postipaketin saapumislappuun
5. jos olisi selkeä uhka, että paketti palautuu minulle, niin otan yhteyttä puhelimitse ja sähköpostitse. Jos paketti ehtii jo palautua minulle niin otan yhteyttä vielä postikortilla.
6. Jos yhteydenottoihin ei olla reagoitu kahteen kuukauteen niin tavara siirtyy takaisin minun omistukseen
7. Jos kohta 4 ei onnistu, siitä pitää ilmoittaa etukäteen ja täytyy antaa jonkin muun kontaktihenkilön yhteystiedot kehen otan ongelmatapauksissa yhteyttä.
Laulava Kylätohtori
20.05.2016 12:11:03 (muokattu 20.05.2016 12:12:08)
Jos on sairaalassa, mutta tajuissaan, niin ainahan voi valtuuttaa jonkun hakemaan sen paketin. Toisaalta, jos on juuri käsi repeytynyt irti kolarissa, niin voi olla, ettei se vitun spedu siellä postissa kiinnostaa oikein kauhean paljon...

Mutta on se hassua, miten ennakkoon maksetut kaupatkin voivat muodostua ongelmaksi, vaikka sitä on aina pitänyt idioottivarmana kauppatapana... :D

tender.insanity: Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien mulkkujen olla mulkkuja. Eiks niin, rakas tohtori?

Kyllä vain, ystävä kallis, kyllä mulkkujen pitää saada olla mulkkuja. :)
They pass too much electricity. -SRV
pappasfin
20.05.2016 12:14:20 (muokattu 20.05.2016 14:06:33)
klobasa: En tiedä kenestä tässä puhut. Et ainakaan minusta, koska minähän tässä nimenomaan olen liikaakin tätä asiaa jo stressannut ja selvitellyt vaikka ei olisi mikään "pakko". Rekisteröidyin jopa perkele facebookiin ihan sitä varten, että näin löytyisikö myyjän profiili sieltä.

Jotain tällaista täytynee silti vaatia ostajalta:

1. nimi ja osoite
2. toimiva sähköpostiosoite
3. puhelinnumero
4. ostajan pitää ilmoittaa perheenjäsenilleen (vaimo/aviomies, tyttö/poikakaveri yms.), että jos hän joutuu sairaalaan tms. niin joku läheinen reagoi postipaketin saapumislappuun
5. jos olisi selkeä uhka, että paketti palautuu minulle, niin otan yhteyttä puhelimitse ja sähköpostitse. Jos paketti ehtii jo palautua minulle niin otan yhteyttä vielä postikortilla.
6. Jos yhteydenottoihin ei olla reagoitu kahteen kuukauteen niin tavara siirtyy takaisin minun omistukseen
7. Jos kohta 4 ei onnistu, siitä pitää ilmoittaa etukäteen ja täytyy antaa jonkin muun kontaktihenkilön yhteystiedot kehen otan ongelmatapauksissa yhteyttä.

Tuossa muuten oli mielenkiintoisia kohtia ja pisti mietityttämään varsinkin kohta 4 eli kun se ostaja ei ole noutanut sitä pakettiaan niin ilmeisimmin ostajan ollut yksinäinen ihminen? Koska luulis jonkun reagoivan perheessä siihen saapumisilmoitukseen postilta ja että siellä on noudettavaa.

Onhan tuo tapauksena mysteeri että miksi ihmeessä ei ostaja pakettiaan noutanut.
Olisi kiva kuulla jonkun todella sopimuksiin ja näihin asioihin perhetyneen lakimiehen tulkinta miten näissä tapauksissa voi menetellä myyjän puolelta ja millaisia ehtoja voi kaupalle laittaa jne.

Itse olen näissä mennyt pitkälti sen mukaan mitä on joskus tullut tätäkin puolta opiskeltua ja mitä nyt sen jälkeen on tietoon tullut tietoa uudistuksista mutta kun ei kaikkea muista ja eikä ihan kaikkea tiedä niin ois kiva kun joku tämän asian guru kertoisi meille kuvioiden jutut :D
PappaSFin
YarZoo
20.05.2016 12:19:39
Juzpe: Mä kävin Yar-Zoon kans tekemässä vahvarikauppaa muutma kesä taappäin. Jumalauta, että kävi viimesen päälle hienosti ja tarjoilutkin oli asianmukaset.

Vahvarissa vaan oli piilevää ongelmaa ja asia harmittaa vieläkin. Soviteltiin asiaa paikanpäällä ja kiitokset Juzpelle rauhallisen asiallisesta suhtautumisesta tilanteeseen.

Viesti jonka laittelin soittajien autoista ja vaimoista oli taustasävyltään sarkastisen humoristinen, ei ollenkaan vittuilevan osoitteleva. Että ei vedellä siellä palkokasvin palasia sieraimiin, kiits.
S.N.A.F.U
tender.insanity
20.05.2016 12:24:28
klobasa: En tiedä kenestä tässä puhut. Et ainakaan minusta, koska minähän tässä nimenomaan olen liikaakin tätä asiaa jo stressannut ja selvitellyt vaikka ei olisi mikään "pakko". Rekisteröidyin jopa perkele facebookiin ihan sitä varten, että näin löytyisikö myyjän profiili sieltä.

Juu sori. En puhu sinusta vaan ihan yleisellä tasolla.
tender.insanity
20.05.2016 12:31:02
pappasfin: Tuossa muuten oli mielenkiintoisia kohtia ja pisti mietityttämään varsinkin kohta 4 eli kun se ostaja ei ole noutanut sitä pakettiaan niin ilmeisimmin ostajan ollut yksinäinen ihminen? Koska luulis jonkun reagoivan perheessä siihen saapumisilmoitukseen postilta ja että siellä on noudettavaa.

Tai sitten saapumisilmoitus on hukkunut eikä ikinä päätynyt vastaanottajalle. Ei näistä tiedä.

Onhan tuo tapauksena mysteeri että miksi ihmeessä ei ostaja pakettiaan noutanut.
Olisi kiva kuulla jonkun todella sopimuksiin ja näihin asioihin perhetyneen lakimiehen tulkinta miten näissä tapauksissa voi menetellä myyjän puolelta ja millaisia ehtoja voi kaupalle laittaa jne.

Eikös käyttäjä Klobasa sanonut, ettei heppua ollut m.netissäkään pariin viikkon näkynyt kirjautuneena? Eihän sitä pysty sanomaan tietenkään kuinka aktiivinen käyttäjä on ollut ennenkään.

Mysteeri!

Kerropa Klobasa, mistä kaupungista tämä ostaja on. Ehkä joku voi sen jälkeen auttaa/opastaa, mikäli mysteerin ratkeaminen kiinnostaa.

Tai sitten sen kaupungin kuolinilmoituksia seuraamaan :D
Juzpe
20.05.2016 13:23:01

YarZoo: Vahvarissa vaan oli piilevää ongelmaa ja asia harmittaa vieläkin. Soviteltiin asiaa paikanpäällä ja kiitokset Juzpelle rauhallisen asiallisesta suhtautumisesta tilanteeseen.

Viesti jonka laittelin soittajien autoista ja vaimoista oli taustasävyltään sarkastisen humoristinen, ei ollenkaan vittuilevan osoitteleva. Että ei vedellä siellä palkokasvin palasia sieraimiin, kiits.

Vika ei ollu kauheen suuri. Pienet säätötoimenpiteet ja elementin vaihto toimivaan. Hyvin palveli, ennenkuin jatkoi matkaansa seuraavalle. Oon vähä semmone heppu, että hyvät ja asialliset hommat pysyy kyllä muistissa.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
TTV
21.05.2016 17:33:14
No niin, menihän se Flaxwood vihdoin kaupaksi ja pääsi jopa hyvään kotiin ja tositoimiin. Nytpäs onkin sitten Axe II XL+ hinta tienattu torikaupalla, pitäisköhän laittaa tilaukseen...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
pappasfin
21.05.2016 19:15:49
TTV: No niin, menihän se Flaxwood vihdoin kaupaksi ja pääsi jopa hyvään kotiin ja tositoimiin. Nytpäs onkin sitten Axe II XL+ hinta tienattu torikaupalla, pitäisköhän laittaa tilaukseen...

Ei kun Axe II XL+ tilaukseen :D
PappaSFin
Shredator
21.05.2016 20:27:53

pappasfin: Ei kun Axe II XL+ tilaukseen :D

Onko se muuten käytännössä parempi? Meinaan vaan että onhan tuo perus-II uusimmilla firmwareilla jo todella hyvä.

Tämä nyt ei kuulu välttämättä tähän keskusteluun joo, mutta Cliffin pitäisi panostaa niiden vahvistimien mallinuksen sijaan efektien kehittämiseen. Strymon ja EHX menevät sillä saralla jo kaukana Fractalia edellä.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)