sustain65 14.05.2016 13:02:56 | |
---|
Mahtaako tuo kuusipalainen talla vaikuttaa twangin määrään yhtään, verrattuna perinteiseen telen tallaan? |
Jytäurpo 14.05.2016 14:01:25 | |
---|
aristoteles666: ei se kaula leppää ole, kyllä se on vaahteraa. säädä niiden mikkien korkeuksia, sillä on paljon suurempi ero kuin sillä mitkä puut tai minkä merkkiset mikit. Sitä mä tossa niin kuin ajoin takaa, että ei taida olla leppää. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Jytäurpo 14.05.2016 14:04:38 | |
---|
sustain65: Mahtaako tuo kuusipalainen talla vaikuttaa twangin määrään yhtään, verrattuna perinteiseen telen tallaan? Varmasti vaikuttaa, mulla on gotohin kompensoidut titaaniset tallapalat ja ei puutu kirkkautta ja twängiä. Selkeesti huomas eron messinkisiin, en tiedä sitten mitä materiaalia noi kuuspaliset yleensä on? "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
jra 14.05.2016 16:32:56 | |
---|
Jytäurpo: Varmasti vaikuttaa, mulla on gotohin kompensoidut titaaniset tallapalat ja ei puutu kirkkautta ja twängiä. Selkeesti huomas eron messinkisiin, en tiedä sitten mitä materiaalia noi kuuspaliset yleensä on? Aloituspostissa mainittiin, että talla olisi Fender Selectionista, sellaista en löytänyt, mutta Fenderin Select Telessä on tällainen 6-palainen: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_ … %20Ash%20Telecaster_UP%20BEAUTY.jpg Eikös nuo ole tuollaiset vintage Strato-tyyppiset peltiset, sen sijaan, että olisivat sellaiset valetut massiivisemmat kuin yleensä noissa Telen 6-palaisissa tai moderneissa Stratoissa? En usko, että ongelma on kuitenkaan tallassa, sen verran isolta ero tekstin perusteella kuulostaa. Varmaa kyseessä tuossa edellä mainittu sähköjen ongelma, tai sitten eroa liioitellaan/säädöt muuten metsässä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
antnis 14.05.2016 17:12:19 | |
---|
Mulla on tuo Selectin talla, twangia piisaa ja messinkiset ja mitä niitä lie on testattu ja ei mitään oikeata eroa. |
Jytäurpo 14.05.2016 17:36:27 | |
---|
antnis: Mulla on tuo Selectin talla, twangia piisaa ja messinkiset ja mitä niitä lie on testattu ja ei mitään oikeata eroa. Ok eli joo noi on ihan samanlaiset kun straton vintage tallassa. Kyllä täytyy sähköissä olla jotain hämärää. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Laulava Kylätohtori 16.05.2016 09:43:50 | |
---|
naavanka_: Mäntyä on monessa myös. Eikös tele ollut alunperin juuri mäntyä... They pass too much electricity. -SRV |
s8na 16.05.2016 11:01:38 | |
---|
Mites toi grafiittisatula? Toisilla foorumeilla kuvaillaan et se tekis soundista lämpimämmän, tosin päinvastaisiakin kokemuksia löytyy. Mulla oli yhdessä peruskepissä grafiittiset tallapalat ja se keppi oli ainakin hyvin lempeän tuntuinen soundiltaan. |
jra 16.05.2016 11:25:27 (muokattu 16.05.2016 11:40:36) | |
---|
s8na: Mites toi grafiittisatula? Toisilla foorumeilla kuvaillaan et se tekis soundista lämpimämmän, tosin päinvastaisiakin kokemuksia löytyy. Mulla oli yhdessä peruskepissä grafiittiset tallapalat ja se keppi oli ainakin hyvin lempeän tuntuinen soundiltaan. Satulallahan ei kait ole soundiin vaikutusta kuin avoimilla kielillä? Muuten merkitys on vain soitettavuuteen ja vireen pitoon, joten tuosta tuskin on kyse, jos soundiero siihen verrokkiteleen on niin suuri kuin aloituspostauksesta saa kuvan. Tallapalat ovat sitten toinen juttu. Kun ei ole tullut mitään tarkentavaa, niin tiedä sitten mistä tuossa on kyse. Vähän sellaista lonkalta haulikolla ampumista tuntuvat olevan ko. nimimerkin hankinnat sen perusteella mitä täällä on aiemmin kertonut. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
naavanka_ 16.05.2016 13:16:21 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikös tele ollut alunperin juuri mäntyä... Taisipa olla, sitä tässä vähän hainkin. |
Krice 16.05.2016 14:26:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikös tele ollut alunperin juuri mäntyä... No se kuulostaa varmaan sitten siltä alkuperäiseltä teleltä, ei sellaiselta mihin yleensä on totuttu. |
Kuha 16.05.2016 14:38:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eikös tele ollut alunperin juuri mäntyä... Squier Classic Vibe -Telen body on mäntyä. Onko tässä epätyypillisen tumma saundi: http://maihinnousu.net/s/19908 Old Fenders never die |
jra 16.05.2016 14:44:31 | |
---|
Kuha: Squier Classic Vibe -Telen body on mäntyä. Onko tässä epätyypillisen tumma saundi: http://maihinnousu.net/s/19908 Eipä ole, eikä omassakaan Classic Vibessä, vaikka se kaulamikki vähän tumppu ehkä onkin, mutta ei senkään soundi päin mäntyä ole. Huvitti, kun pistin tuon klippisi pyörimään, niin juuri samalla sekunnilla hyytyivät kuulokevahvistimen akut, ihmettelin, että jopas on rupista menoa :D - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
s8na 16.05.2016 14:48:54 | |
---|
jra: Satulallahan ei kait ole soundiin vaikutusta kuin avoimilla kielillä? Muuten merkitys on vain soitettavuuteen ja vireen pitoon, joten tuosta tuskin on kyse, jos soundiero siihen verrokkiteleen on niin suuri kuin aloituspostauksesta saa kuvan. Tallapalat ovat sitten toinen juttu. Kun ei ole tullut mitään tarkentavaa, niin tiedä sitten mistä tuossa on kyse. Vähän sellaista lonkalta haulikolla ampumista tuntuvat olevan ko. nimimerkin hankinnat sen perusteella mitä täällä on aiemmin kertonut. Tuohan on aivan totta, enpä tullut ajatelleeksi että sehän on poissa pelistä suurimman osan ajasta. |
naavanka_ 16.05.2016 15:01:15 | |
---|
Krice: No se kuulostaa varmaan sitten siltä alkuperäiseltä teleltä, ei sellaiselta mihin yleensä on totuttu. Alkujaan telessä oli myös megaset potikat. |
Myrkky Nuoli 16.05.2016 15:06:04 | |
---|
naavanka_: Alkujaan telessä oli myös megaset potikat. Miten mää kuvittelin, että nää oli vasta 60/70-luvun taitteen juttuja? More Nintendo, less Marshall. |
Hynkel 16.05.2016 15:33:23 | |
---|
Kuha: Squier Classic Vibe -Telen body on mäntyä. Onko tässä epätyypillisen tumma saundi: http://maihinnousu.net/s/19908 Aijjösses nyt oli makeaa soittoa !! Onnittelut! Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
Tietokone oli rikki, ni vast nyt pystyn tarkentamaan. Joo, kirjoitin väärin, kaula on jotain "mitä lienee, ostin sen erikseen, mutta on kuitenkin Vibe-mallin kaula, mutta ei se vaahteraa ole, otelauta on kuitenkin taatusti ruusupuuta". Kiitos vastauksista, kokeilen sitä että irrotan pleksin ja katon ottaako joku kupariin kiinni. Kyllä sä Gabe voit sitä katsomaan tulla, jos jaksat. Äkkiähän siit vian löytää sellanen, joka noitten kans touhuaa, mä en mikkejä modallut, vaan 1 musaliike laittoi ne paikalleen. Se mun Fender USA American Standard 2013, tai 2014 (se jossa CS -Mikit originaalina), niin kuulosta 1000000000 x paremmalta Kaula- ja Talla-mikiltään. Noi mikit valitsin siihen siks, kun laitoin tänne kyselyn, että mitkä on parhaat Tele-Mikit, niin niistä valitsin Twang Kingin, kun sitä hehkutettiin Kaula-Mikiksi. Monesta paikasta sit taas luin Fender `52 olevan paras Talla-mikki, ni sen laitatin sen takia. Muut osat laitoin ite, mutta sähköjutut on mulle (Hepreaa), niin annoin asiantuntijan tehdä sähkötyöt. Eipä ton Telen kokoaminen nyt kestänyt kuin n.20min muilta osin. Piti vaan porata isommat reiät Gotohin virittimil, niin se vei sen n.10min. :) Keppi on äärettömän laadukas, mutta ei kuulosta Teleltä, nimenomaan yläpää puuttuu. Varsinkin kun vertaa sitä tohon mun Fender USA American Stardard -Teleen, niin tuntuu todellakin, ettei tää väsätty Tele ole edes kitara-mallina Telecaster, soundiero on kuin Kuulla ja Auringolla........ :/ Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :) |
Luuviulu 19.05.2016 16:55:38 | |
---|
JRA; -Jos sulla on Originaalit mikit tossa soitto-linkissäs, niin ne sun mikit kuulosta 100000000000000x paremmilta, kuin nämä, joiden sanotaan olevan Maailman parahaat Telecaster-Mikit. ...eli, en tajua laisinkaan, että mikä täs meni pieleen............ Yläpää puuttuu mult kokonaan tohon verraten. Onkohan se Kupari syypää??? Täytynee viedä huoltoon tää mun Tele. Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :) |
jra 19.05.2016 17:08:46 (muokattu 19.05.2016 17:12:16) | |
---|
Luuviulu: JRA; -Jos sulla on Originaalit mikit tossa soitto-linkissäs, niin ne sun mikit kuulosta 100000000000000x paremmilta, kuin nämä, joiden sanotaan olevan Maailman parahaat Telecaster-Mikit. ...eli, en tajua laisinkaan, että mikä täs meni pieleen............ Yläpää puuttuu mult kokonaan tohon verraten. Onkohan se Kupari syypää??? Täytynee viedä huoltoon tää mun Tele. Oli Kuhan linkki ja soittoa tuo johon viittaat. Mutta kannattaa ensin tosiaan tarkistuttaa kitaran sähköt ensin, ja miettiä jatkoa sitten sen mukaan oliko jotain sillä puolella vialla vaiko ei. Kyllä ne Vibe'jen kaulat vaahteraa kaikki pitäisi olla, mistä päättelet ettei ko. kaula olisi, jos kerran CV:stä on peräisin? Ruusupuuta ei kait ole otelauta noista kuin siinä sarjan Custom -mallissa? E: Johan tulee lyönti ja muitakin virheitä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |