Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5154 155 156 157 158444 445 446 447 448
erty
17.05.2016 14:01:41
klobasa: Tässä on ylimääräistä työtä tullut nyt jo ihan tarpeeksi...

Eihän toi ny nii monimutkanen tilanne oo. Jos ostaja ei lunasta tavaraansa tai edes vastaa kuukauden sisään kaupoista niin lykkää vaan tavara uudelleen myyntiin. Jos kyseinen ostaja virkoaa ja kyselee tavaransa perään niin voit palauttaa rahat, jotka sait kyseisestä kaupasta. Ei pitäs olla mitään epäselvää tossa tilanteessa, ostajan moka.
klobasa
17.05.2016 14:05:24 (muokattu 17.05.2016 14:10:54)
erty: Eihän toi ny nii monimutkanen tilanne oo. Jos ostaja ei lunasta tavaraansa tai edes vastaa kuukauden sisään kaupoista niin lykkää vaan tavara uudelleen myyntiin. Jos kyseinen ostaja virkoaa ja kyselee tavaransa perään niin voit palauttaa rahat, jotka sait kyseisestä kaupasta. Ei pitäs olla mitään epäselvää tossa tilanteessa, ostajan moka.

Muuten ihan hyvä idea, mutta mun käyttövaroissa ei ole sijaa ylimääräiselle sadalle eurolle jota panttaisin muuten vain josko voisin palauttaa rahan ostajalle joka mokasi kaupat. Siis ihan periaatteen tasolla. E: Ja lisäksi tähän kuuluis ylimääräinen ärsyttävä myymisen vaiva kaikkine viestittelyineen ja postissa kulkemisineen yms. Ei kiitos.

Postin chat löytyi ja asia tarkistettu. Siellä se on paketti vielä noutamatta. Jos paketti palautuu minulle ja jätän sen noutamatta, niin sen jälkeen se lähetetään Postin selvityspisteeseen ja he ottavat yhteyttä lähettäjään ja vastaanottajaan. Jompi kumpi voi sen sieltä lunastaa itselleen. Pakettia säilytetään ilmeisesti 6 kk.
tender.insanity
17.05.2016 14:56:42
klobasa: ostajalle joka mokasi kaupat.

Mun mielestä aika tylyä tekstiä. Siinä vaiheessa voi moittia kun ennakkoa ei olla haettu tai muuten vain venkoillaan, mutta ei kukaan järjissään oleva ihminen maksa tuotetta jota ei hae. Usein siellä on ihan järkeenkäypä selitys.

Kannattaa muuten suosia pakettiautomaatteja. Silloin saa ostajan puhelinnumeron. Ja muutenkin halpaa. Nythän S-koon paketit menee vitosella pari viikkoa.
klobasa
17.05.2016 15:09:38
tender.insanity: Mun mielestä aika tylyä tekstiä. Siinä vaiheessa voi moittia kun ennakkoa ei olla haettu tai muuten vain venkoillaan, mutta ei kukaan järjissään oleva ihminen maksa tuotetta jota ei hae. Usein siellä on ihan järkeenkäypä selitys.

Kannattaa muuten suosia pakettiautomaatteja. Silloin saa ostajan puhelinnumeron. Ja muutenkin halpaa. Nythän S-koon paketit menee vitosella pari viikkoa.

Niin, jos ostaja on sairaalassa tms. niin termi "mokasi" ei ollut kovin sopiva. Kuka tietää miten tässä lopulta käy, mutta jatkossa itse sovin etukäteen ennen kaupantekoa mitä tapahtuu jos ostaja ei syystä tai toisesta kykenekään pakettia noutamaan.

Vielä on posti auki muutaman tunnin. Aikaa on vielä.
tuskiz
17.05.2016 22:04:23
Alkaa tuntua ettei torilta liiku mikään Stratoa, Teleä, Les Paulia ja SG:tä ihmeellisempi soitin nopeasti, muilta samanlaisia huomioita?
B-tone-flat
17.05.2016 23:37:06

Vielä on posti auki muutaman tunnin. Aikaa on vielä.

Moni postin toimipiste on muuten nykyään auki myös lauantaisin.
Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train.
Gary the pine
18.05.2016 00:08:23
Mä en kyllä ymmärrä että minkä takia jengi stressaa jostain kamppeesta joka on jo maksettu. Jos olet rahat saanut ja paketin laittanut matkaan, niin sehän ei ole sun ongelma jos se kaveri ei sitä hae. Mitäs läksi tai jätti lähtemättä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
18.05.2016 06:30:10 (muokattu 18.05.2016 06:49:09)
tuskiz: Alkaa tuntua ettei torilta liiku mikään Stratoa, Teleä, Les Paulia ja SG:tä ihmeellisempi soitin nopeasti, muilta samanlaisia huomioita?

Onhan tuo huomattu jo aikoja sitten, luultavasti johtuu paljolti erilaisesta muodosta? Tai sitten vaan ihan siitä, että porukat tahtoo mieluummin sen normi perus lespan tai straton, muun perinteisen. V- mallisissa kepeissä monesti törmää juuri tuohon muoto seikkaan, ja eihän se kaikille sovi varmasti. Monesti myös ne mielletään pelkiksi hevarien työkaluiksi mikä taas ei ole totta, mutta enempi toki sellaisten käytössä.

Ja mitä tuohon ilmon muistiin pistämisen kohdalle tulee, niin luulen että monet pistää muistiin haluaman tavaran jos tulee rahaa, ja tai että se löytyy helpommin sitten kun on rahaa ostaa.
Stratossa pitää olla iso lapa!
Shredator
18.05.2016 07:30:54

Metalkallo:

Ja mitä tuohon ilmon muistiin pistämisen kohdalle tulee, niin luulen että monet pistää muistiin haluaman tavaran jos tulee rahaa, ja tai että se löytyy helpommin sitten kun on rahaa ostaa.

Mie pistelen näitä muistiin mielenkiinnosta, tai jos joku tuttu on myymässä tai odotan mittavaa rölökommenttiaaltoa :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ
Navdi
18.05.2016 08:37:10 (muokattu 18.05.2016 08:37:53)
Metalkallo:

Joo tämä. Myös: jotkut myy itse ja odottaa että saavat ensin myytyä, että on sitten sitä rahaa ostaa se muistiin pantu. Itse esim. näin. Tai sitten odotetaan, että hinta tippuu, niinkuin se usein tekeekin.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
klobasa
18.05.2016 10:47:58
Gary the pine: Mä en kyllä ymmärrä että minkä takia jengi stressaa jostain kamppeesta joka on jo maksettu. Jos olet rahat saanut ja paketin laittanut matkaan, niin sehän ei ole sun ongelma jos se kaveri ei sitä hae. Mitäs läksi tai jätti lähtemättä.

Lähinnä se tässä ottaa pattiin, että en kaipaa yhtään enempää vaivaa ja tekemistä näiden romujen myymisen ja pakettien lähettämisen kanssa (on muutakin elämää) mutta en myöskään halua olla välinpitämätön mulkero.

Viimeinen säilytyspäivä oli eilen. Taitaa paketti palautua mulle.
tender.insanity
18.05.2016 11:09:39
klobasa: Lähinnä se tässä ottaa pattiin, että en kaipaa yhtään enempää vaivaa ja tekemistä näiden romujen myymisen ja pakettien lähettämisen kanssa (on muutakin elämää) mutta en myöskään halua olla välinpitämätön mulkero.

Jos ottaa pattiin, niin jätät noutamatta niin posti/vastaanottaja saa selvittää sotkunsa. Periaatteessahan olet tuotteen myynyt, joten se ei enää sinun ole. Mitä jos puolen vuoden päästä heppu kyselee ostoksensa perään ja olet sen myynyt eteenpäin? Syitä voi olla mitä vain. Linnassa, sairaalassa tai mitä vain. Parhaiten peset kädet sillä, ettet nouda pakettia kun se palautuu.
pappasfin
18.05.2016 12:07:59 (muokattu 18.05.2016 12:15:19)
Gabe: Mitenkäs se lain kirjaimen mukaan muuten meni? Eli lasketaanko tavara vaihtaneeksi omistajaa jo siinä vaiheessa kun maksu on suoritettu vaiko siinä kohtaa kun kuljetuksesta vastaava liike luovuttaa sen ostajalle? En kuollaksenikaan nyt muista miten se meni, mutta tätä kerran selviteltiin kun matkahuolto oli kussut lähetyksen kanssa.

Kyllä se tuossa on omistussuhde vaihtunut kun myyjä on saanut ostajalta sen maksun ja myyjä on huolehtinut sen oman osuutensa eli on asettanut sen kaupan kohteen ostajan saataville sovitulla tavalla eli kauppasopimus on syntynyt ja omistusoikeus siirtynyt (vaikka ei ostaja sitä itselleen ole hakenut, kuitenkin se tavara on asetettu ostajan saataville sovitulla tavalla).
Myyjä ei voi sille mitään, ettei ostaja ole ottanut sitä kaupankohdetta itselleen.

Toivotaan, että ostajalla on kaikki hyvin, mutta ei tuo ihan normaalia ole, että ostaa ja sitten unohtaisi tai jättäisi tavaransa noutamatta.
PappaSFin
elon arska
18.05.2016 21:10:23
Yllättävän hyvin on laitteet liikkunu myynti-ilmon julkaisun jälkeen. Liekkö hinta ollut kohdillaan, mene ja tiedä. Jos olisin alkuvuodesta myynyt niin taatusti olisi saanut olla kuukausikaupalla torilla ilman kyselyn kyselyä.
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
Aurora Borealis
19.05.2016 13:40:49 (muokattu 19.05.2016 13:52:01)

klobasa: Lähinnä se tässä ottaa pattiin, että en kaipaa yhtään enempää vaivaa ja tekemistä näiden romujen myymisen ja pakettien lähettämisen kanssa (on muutakin elämää) mutta en myöskään halua olla välinpitämätön mulkero.

Itselle kävi juurikin samalla tavalla. Postiluukusta tippui eilen saapumisilmoituksen näköinen lappu, jossa sanottiin, että minulle on saapunut paketti palautuksena. Vähän aikaa mietittyäni ymmärsin, että kyseessä lienee kitarakaappi, jonka olin laittanut postissa Helsinkiin. Kuukausi sitten.

Nyt pitäisi ensinnäkin käydä lunastamassa se sitten takaisin (maksoin postikulut silloin, joten näköjään maksan ne myös takaisin päin, hurraa) ja toisekseen alkaa selvittämään, mitä kummaa ostajalle on oikein tapahtunut, kun tämä kuitenkin maksoi sovitun hinnan tilille etukäteen. Lisäksi asunnossa ei tällä hetkellä ole ylimääräiselle 2x12-komerolle tilaa, ja ei sitä viitsi paketistakaan pois ottaa, jos pitää uudestaan lähettää taas kohta.

Osittain varmaan oma vika kun en sen tarkemmin seurannut tilannetta sen jälkeen, kun laitoin paketin matkaan. Ilmoitin vain ostajalle seurantatunnuksen ja unohdin koko asian; ajattelin, että jos kerran paketti on jo maksettukin, niin ostajalla ei ole mitään syytä jättää sitä noutamatta.

e: Päivittelen tähän ketjuun, miten asia etenee, aloitan laittamalla ostajalle viestiä.
Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja.
Gary the pine
19.05.2016 20:37:48
Aurora Borealis: Itselle kävi juurikin samalla tavalla. Postiluukusta tippui eilen saapumisilmoituksen näköinen lappu, jossa sanottiin, että minulle on saapunut paketti palautuksena. Vähän aikaa mietittyäni ymmärsin, että kyseessä lienee kitarakaappi, jonka olin laittanut postissa Helsinkiin. Kuukausi sitten.

Nyt pitäisi ensinnäkin käydä lunastamassa se sitten takaisin (maksoin postikulut silloin, joten näköjään maksan ne myös takaisin päin, hurraa) ja toisekseen alkaa selvittämään, mitä kummaa ostajalle on oikein tapahtunut, kun tämä kuitenkin maksoi sovitun hinnan tilille etukäteen. Lisäksi asunnossa ei tällä hetkellä ole ylimääräiselle 2x12-komerolle tilaa, ja ei sitä viitsi paketistakaan pois ottaa, jos pitää uudestaan lähettää taas kohta.

Osittain varmaan oma vika kun en sen tarkemmin seurannut tilannetta sen jälkeen, kun laitoin paketin matkaan. Ilmoitin vain ostajalle seurantatunnuksen ja unohdin koko asian; ajattelin, että jos kerran paketti on jo maksettukin, niin ostajalla ei ole mitään syytä jättää sitä noutamatta.

e: Päivittelen tähän ketjuun, miten asia etenee, aloitan laittamalla ostajalle viestiä.

Ööö, edelleen, mitä ihmettä sitä alat stressaamaan? Olet rahat saanut ja sovitusti paketin lähettänyt, tack å adjö.
freakingenius
19.05.2016 21:56:38
Gary the pine: Ööö, edelleen, mitä ihmettä sitä alat stressaamaan? Olet rahat saanut ja sovitusti paketin lähettänyt, tack å adjö.

No onhan se nyt rasittavaa alkaa säätämään kun on luullut asian olevan kunnossa.
Gary the pine
19.05.2016 22:25:32
freakingenius: No onhan se nyt rasittavaa alkaa säätämään kun on luullut asian olevan kunnossa.

Ja vielä kerran, mitä siinä on säätämistä, meinaatko että joku tulee himasta hakemaan, taluttaa postiin, ase ohimolla pakottaa kaivamaan lompsan taskusta paluukyytien maksua varten ja taluttaa vielä kotiin paketti kainalossa? Sitten se sama kaveri kaivaa sun taskusta puhelimen ja koittaa ikuisuuden aamuun asti tavoittaa tän sällin jolle olet kapineen myynyt, ja joka siis on sen jo sulle maksanut, että saisit tilinumeron johon voit palauttaa saamasi kauppasumman ihan vaan koska olet niin helvetin reilu jätkä?

Ei jumalauta jannut, oikeesti...
Laulava Kylätohtori
19.05.2016 22:52:30
Jos kyseessä on jotain vähänkin arvokkaampaa, niin onko oikeasti niin paljon vaivaa hakea sitä pakettia postista ja maksaa siitä muutama euro. Ostaja on sen kuitenkin maksanut, joten tappiota ei tule yhtään. Ei sillä, etteikö itseäkin välillä vituttaisi roudata paketteja postiin, mutta ei siitä nyt niin paljon vaivaa ole. Ja se ostaja on sen kuitenkin maksanut etukäteen tilille.

Hienoa varmaan herätä jostan sairaalasta ja todeta, että sinne meni rahat ja tavarat. Ei se tosiaan myyjän ongelma ole, mutta tiedä sitten.

Ja voihan sen ajatella niin, että sen voi myydä uudestaan, jos ostajasta ei kuulu mitään. Saa siitä vastinetta nähdylle vaivalle...
They pass too much electricity. -SRV
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)