Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 585 86 87 88 89419 420 421 422 423
sustain65
16.05.2016 20:59:22
Navdi: En mä kiistä etteikö se olisi aivan erisoundinen soitin. Tykkään molemmista; Telen kirpeästä ja selkeästä twangista ja Lespan rouheasta ja pehmeästä murosta. En usko, että Lespalta kuulostavaa Teleä on edes olemassa, mutta olettaisin, että tilauksessa oleva customini, jossa on lespalta puut, liimakaula ja mikkien tyyppi ja fenderin puolelta muotoa ja ergonomiaa onnistuu tavoittamaan näiden kahden kitaratyypin parhaita puolia.

Mielenkiintoisen customin olet tilannut! Ja kiitos vastaamisesta.
Morri
16.05.2016 22:14:35
Laulava Kylätohtori: Mitä sulla olis Aurorassa hintaa...? :)

No juurikin SITÄ en aikonut myydä...;) ehkä kaiken muun... :)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
BigPapa
17.05.2016 15:02:55 (muokattu 17.05.2016 20:56:15)

Gabe
17.05.2016 18:18:17 (muokattu 17.05.2016 19:59:33)
Jahas, niin se vain meni meikäläisellä että vahvistinpuoli valui hyvin Mesa painotteiseksi. Koen tämän ainakin itse hyvin yllättäväksi, olen nimittäin mieltänyt itseni aina enemmän perinnehenkisten ja simppeleiden p2p koneiden käyttäjäksi mutta nyt on nippeliä, vipua ja piirilevyä niin perkeleesti. :D Enkä ole koskaan ollut tyytyväisempi. Koko homma taisi alkaa jo silloin nelisen vuotta sitten kun testasin Mini Rectifieriä ensimmäisen kerran. Urhoollisesti toki yritin senkin jälkeen jos jonkinlaista p2p putiikkikonetta mutta...

En tiedä tarkalleen mikä tuossa Recton soundissa minua niin tavattomasti kiehtoo mutta aina kerta toisensa jälkeen huomaan palanneeni sen äärelle. Tässä on viimeisen neljän vuoden aikana käynyt jos jonkinlaista konetta niin hintahaitarin ylä- kuin alapäästäkin, mutta niin ne vain yksi toisensa jälkeen ovat lähteneet kiertoon.. Pikkurectoa lukuun ottamatta. Päätin tuossa jokunen viikko sitten luovuttaa vahvistinrumban suhteen ja aloin suosiolla etsimään pikkulohikäärmeelle samanhenkistä mutta vähän monipuolisempaa ja tehokkaampaa isoveljeä. Tuosta LesPaul70:n Dual Rectifier Ostajan Opas- kirjoituksesta oli muuten todella suuri apu ehdokasjoukkoa rajatessa ja aiheeseen perehtyessä, suosittelen lukaisemaan sen jos on lähdössä rectokaupoille, plussan saattelema kiitos vielä näin erikseen

Noh, ostoilmoituksien kautta sainkin kiitettävän määrän hyviä tarjouksia, valinnan varaa oli. Suuret kiitokset vielä kaikille ostoilmoitukseeni vastanneille ja etenkin niille testikierroksella kahvit keittäneille, taas sai huomata miten mukavaa porukkaa mnettiläiset parhaimmillaan ovat. Parin testireissun päätteeksi voittajaksi valikoitui helposti Dual Rectifier Roadster combo. Päädyin comboon lähinnä käytännön syistä. Silloin kun minun tarvitsee vahvistintani liikuttaa olen kokenut nuppi + kaappi yhdistelmän käytännössä todella hankalaksi, yleensä minun pitää nimittäin siinä soitto kamppeita raahatessani paimentaa samalla kahta erittäin vilkasta poikaa hoitoon, joten on miellyttävää kun saa yhdellä kertaa kaikki autoon. Tuossa combossa on vielä niin isot pyörät alla että sen rullaaminen eteenpäin on vaivatonta.. Eikä nostaminenkaan ole läheskään yhtä vittumaista puuhaa kuin sen aiemmin käytössäni olleen Orangen 4x12 kaapin, kiitos pienemmän koon ja hyvien kahvojen. Lisäksi tuo mahtuu paremmin auton tavaratilaan kitaralaukun kanssa kuin nuppi kaappi yhdistelmät.

Soundiensa puolesta Roadster on vielä paljon enemmän kuin tuo hyväksi osoittautunut pikkuveljensä. Olen sitä nyt tässä jo jonkun aikaa käytellyt ja olen todella tyytyväinen siihen kaikin puolin. Siitä saa ne tutut ja toimivat soundit joihin pikkurecton kanssa olen yhteisten vuosien aikana tottunut ja tietty paljon muuta vielä päälle. Ja pikkuveljensä lailla se toimii tosi hyvin yksiin kaikkien kokeilemieni kaiutinten, kitaroiden ja soittotilojen kanssa, oikeastaan vieläkin paremmin monipuolisuutensa tähden. Lisäksi nuo lisäherkut kuten: Sponge (Variac), reverb joka kanavalle, tehon puolitukset, diodi/putki tasasuuntaus valinta ja 12 erilaista toimintamoodia tekevät tuosta ihan älyttömän monipuolisen mutta helposti säädettävän kokonaisuuden. Kaiuttimiksi siihen valikoitui muutaman testin jälkeen 70/80- luvun Rola Celestion G12-80 pari (kiitokset Garylle). Kaikista hyvistä vaihtoehdoista tuo tuntui parhaalta.. Eivät ole niin räikeät kuin V30 eivätkä toisaalta yhtä pehmeät kuin G12-65.

Pikkurecto ei kuitenkaan ole tämän hankinnan myötä lähdössä mihinkään. Se on tässä neljän vuoden aikana lunastanut paikkansa niin monta kertaa ettei siitä enää pysty luopumaan millään.. ja onhan siinä kuitenkin eri fiilis kuin isoveljessään. Se on minulla nyt kotosalla kera Orangen kaapin kanssa.

Tuollainen kaunotar on kyseessä: https://muusikoiden.net/dyn/users/146270.jpg
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Ziggy Bubba
17.05.2016 19:56:05

Nätti laitos Gabella. Hauska kuulla, että oot löytänyt omaan soundiin natsaavat laitteet.
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
kawasami
17.05.2016 20:50:14
Käytetty PRS Custom 24 vm. 2011 kotiutui juuri. Kallein ostos soittorintamalla tähän mennessä vaikka ok hintaan irtosikin. Kunto aivan uuden veroinen joten en tiedä uskallanko tätä treeneihin ees mukaan ottaa ollenkaan :)
sustain65
17.05.2016 20:59:42
Onnea Gabelle Roadsterin johdosta! Välillä on tullut samaa laitosta himoittua, mutta toistaiseksi kaksi Mesaa saa piisata.
freakingenius
17.05.2016 21:45:05
tender.insanity: .. eli Boss SD1.

"Legenda jo eläessään", niinkuin jossain sivulla luki :)
Karhukoira74
17.05.2016 22:57:55

Gabe: Jahas, niin se vain meni meikäläisellä että vahvistinpuoli valui hyvin Mesa painotteiseksi. Koen tämän ainakin itse hyvin yllättäväksi, olen nimittäin mieltänyt itseni aina enemmän perinnehenkisten ja simppeleiden p2p koneiden käyttäjäksi mutta nyt on nippeliä, vipua ja piirilevyä niin perkeleesti. :D Enkä ole koskaan ollut tyytyväisempi. Koko homma taisi alkaa jo silloin nelisen vuotta sitten kun testasin Mini Rectifieriä ensimmäisen kerran. Urhoollisesti toki yritin senkin jälkeen jos jonkinlaista p2p putiikkikonetta mutta...

En tiedä tarkalleen mikä tuossa Recton soundissa minua niin tavattomasti kiehtoo mutta aina kerta toisensa jälkeen huomaan palanneeni sen äärelle. Tässä on viimeisen neljän vuoden aikana käynyt jos jonkinlaista konetta niin hintahaitarin ylä- kuin alapäästäkin, mutta niin ne vain yksi toisensa jälkeen ovat lähteneet kiertoon.. Pikkurectoa lukuun ottamatta. Päätin tuossa jokunen viikko sitten luovuttaa vahvistinrumban suhteen ja aloin suosiolla etsimään pikkulohikäärmeelle samanhenkistä mutta vähän monipuolisempaa ja tehokkaampaa isoveljeä. Tuosta LesPaul70:n Dual Rectifier Ostajan Opas- kirjoituksesta oli muuten todella suuri apu ehdokasjoukkoa rajatessa ja aiheeseen perehtyessä, suosittelen lukaisemaan sen jos on lähdössä rectokaupoille, plussan saattelema kiitos vielä näin erikseen

Noh, ostoilmoituksien kautta sainkin kiitettävän määrän hyviä tarjouksia, valinnan varaa oli. Suuret kiitokset vielä kaikille ostoilmoitukseeni vastanneille ja etenkin niille testikierroksella kahvit keittäneille, taas sai huomata miten mukavaa porukkaa mnettiläiset parhaimmillaan ovat. Parin testireissun päätteeksi voittajaksi valikoitui helposti Dual Rectifier Roadster combo. Päädyin comboon lähinnä käytännön syistä. Silloin kun minun tarvitsee vahvistintani liikuttaa olen kokenut nuppi + kaappi yhdistelmän käytännössä todella hankalaksi, yleensä minun pitää nimittäin siinä soitto kamppeita raahatessani paimentaa samalla kahta erittäin vilkasta poikaa hoitoon, joten on miellyttävää kun saa yhdellä kertaa kaikki autoon. Tuossa combossa on vielä niin isot pyörät alla että sen rullaaminen eteenpäin on vaivatonta.. Eikä nostaminenkaan ole läheskään yhtä vittumaista puuhaa kuin sen aiemmin käytössäni olleen Orangen 4x12 kaapin, kiitos pienemmän koon ja hyvien kahvojen. Lisäksi tuo mahtuu paremmin auton tavaratilaan kitaralaukun kanssa kuin nuppi kaappi yhdistelmät.

Soundiensa puolesta Roadster on vielä paljon enemmän kuin tuo hyväksi osoittautunut pikkuveljensä. Olen sitä nyt tässä jo jonkun aikaa käytellyt ja olen todella tyytyväinen siihen kaikin puolin. Siitä saa ne tutut ja toimivat soundit joihin pikkurecton kanssa olen yhteisten vuosien aikana tottunut ja tietty paljon muuta vielä päälle. Ja pikkuveljensä lailla se toimii tosi hyvin yksiin kaikkien kokeilemieni kaiutinten, kitaroiden ja soittotilojen kanssa, oikeastaan vieläkin paremmin monipuolisuutensa tähden. Lisäksi nuo lisäherkut kuten: Sponge (Variac), reverb joka kanavalle, tehon puolitukset, diodi/putki tasasuuntaus valinta ja 12 erilaista toimintamoodia tekevät tuosta ihan älyttömän monipuolisen mutta helposti säädettävän kokonaisuuden. Kaiuttimiksi siihen valikoitui muutaman testin jälkeen 70/80- luvun Rola Celestion G12-80 pari (kiitokset Garylle). Kaikista hyvistä vaihtoehdoista tuo tuntui parhaalta.. Eivät ole niin räikeät kuin V30 eivätkä toisaalta yhtä pehmeät kuin G12-65.

Pikkurecto ei kuitenkaan ole tämän hankinnan myötä lähdössä mihinkään. Se on tässä neljän vuoden aikana lunastanut paikkansa niin monta kertaa ettei siitä enää pysty luopumaan millään.. ja onhan siinä kuitenkin eri fiilis kuin isoveljessään. Se on minulla nyt kotosalla kera Orangen kaapin kanssa.

Tuollainen kaunotar on kyseessä: https://muusikoiden.net/dyn/users/146270.jpg

Sama. Aina olen palannut Rectoon kaiken runquilun jälkeen, ja se on vaan uskottava. Joka vehkeestä on ruuvattava SE soundi joka tapauksessa, ja autenttisena ku löytyy vain yhdestä niin...

Itekin joskus tuota Roadster-comboa ajattelin Recton kaveriksi, mutta ehket mulla ei sille tarvetta kuitenkaan ole. Jos keskittyis customkeppikokoelman kasvattamiseen vaan ;)
-So many assholes, so few bullets-
AngieRainbow
17.05.2016 22:59:57
Gabe: LesPaul70:n Dual Rectifier Ostajan Opas- kirjoituksesta oli muuten todella suuri apu ehdokasjoukkoa rajatessa ja aiheeseen perehtyessä, suosittelen lukaisemaan sen jos on lähdössä rectokaupoille, plussan saattelema kiitos vielä näin erikseen

+++ Tämä! Kaiken sen paskan keskellä, mitä tällä palstalla jauhetaan on tosi mukava lukea välillä hyviä ja asiallisia kirjoituksia. Olen lukenut saman kirjoituksen itsekin useampaan otteeseen ja se on esimerkki siitä, mitä tämä palsta parhaimmillaan on. Terveisiä vaan ko nimimerkille.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
18.05.2016 11:55:46
Ziggy Bubba: Nätti laitos Gabella. Hauska kuulla, että oot löytänyt omaan soundiin natsaavat laitteet.

Kiitti! Kyllä ne palaset loksahtelee paikalleen kun vain jaksaa pyöritellä. Sopivan akustisen etsiminen häämöttää kyllä vielä horisontissa, mutta nyt ei ole aikaa enemmille testireissuille hetkeen.

sustain65: Onnea Gabelle Roadsterin johdosta! Välillä on tullut samaa laitosta himoittua, mutta toistaiseksi kaksi Mesaa saa piisata.

Kiitti! Kyllähän se mullekin olisi perus Dual riittänyt, mutta ajattelin vähän hifistellä kun kauppa kävi niin hyvin. Ja olin tosiaan comboa vailla.

Karhukoira74: Sama. Aina olen palannut Rectoon kaiken runquilun jälkeen, ja se on vaan uskottava. Joka vehkeestä on ruuvattava SE soundi joka tapauksessa, ja autenttisena ku löytyy vain yhdestä niin...

Itekin joskus tuota Roadster-comboa ajattelin Recton kaveriksi, mutta ehket mulla ei sille tarvetta kuitenkaan ole. Jos keskittyis customkeppikokoelman kasvattamiseen vaan ;)

Hauskaa että on kohtalotovereita! Kotimaiset custom kitarat ja Rectot ovat hyvä yhdistelmä. ;)

AngieRainbow: +++ Tämä! Kaiken sen paskan keskellä, mitä tällä palstalla jauhetaan on tosi mukava lukea välillä hyviä ja asiallisia kirjoituksia. Olen lukenut saman kirjoituksen itsekin useampaan otteeseen ja se on esimerkki siitä, mitä tämä palsta parhaimmillaan on. Terveisiä vaan ko nimimerkille.

On täällä helmiäkin kaiken rölön seassa.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Shredator
18.05.2016 13:33:35

Tuli hommattua:

- Pedaltrain Novo 18
- Midi Solutions Midi Thru-boksi+piuhoja ym.
- Strymon Timeline

Mitähän tuosta Strymonista sanoisi mitä ei olisi jo sanottu? Kerrassaan inspiroiva boksi ja delayt on kyllä ylivertaisia! PC-editorin puuttuminen oikeastaan ainoa miinus. Tuo nimieditori on ihan ok tosin.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ
Swan
18.05.2016 14:02:25
Shredator: Mitähän tuosta Strymonista sanoisi mitä ei olisi jo sanottu? Kerrassaan inspiroiva boksi ja delayt on kyllä ylivertaisia! PC-editorin puuttuminen oikeastaan ainoa miinus. Tuo nimieditori on ihan ok tosin.

Jos siinä yksi ihan oikea miinus on, on se moodipotikan sijoitus liian lähelle jalkakytkimiä. Monesti oon onnistunut pankkia vaihtaessa sohaisemaan sitä vahingossa, mikä livenä on snadisti ikävää. Korjasin tilanteen teippaamalla spraypullon korkin sen päälle:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/275360465/pedalli_lauta6.JPG
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
Traditional
18.05.2016 14:32:49
Jet City 22H ja Orangen PPC112. Kompakti ja soundiltaan kelvollinen läjä. Tänään treenikselle avaamaan kunnolla volaa.
You should!
Shredator
18.05.2016 15:02:29

Swan: Jos siinä yksi ihan oikea miinus on, on se moodipotikan sijoitus liian lähelle jalkakytkimiä. Monesti oon onnistunut pankkia vaihtaessa sohaisemaan sitä vahingossa, mikä livenä on snadisti ikävää. Korjasin tilanteen teippaamalla spraypullon korkin sen päälle:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/275360465/pedalli_lauta6.JPG

Haha siinäpä patentti! No itseäni tuo ei haittaa kun midillä ohjataan enivei.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ
bauglir
19.05.2016 10:16:30
Shredator: Tuli hommattua:

- Pedaltrain Novo 18
- Midi Solutions Midi Thru-boksi+piuhoja ym.
- Strymon Timeline

Mitähän tuosta Strymonista sanoisi mitä ei olisi jo sanottu? Kerrassaan inspiroiva boksi ja delayt on kyllä ylivertaisia! PC-editorin puuttuminen oikeastaan ainoa miinus. Tuo nimieditori on ihan ok tosin.

Kyllä tuosta löytyy DIY -tason editoria, esim:
http://www.thegearpage.net/board/in … hp?threads/strymon-editors.1394462/
Shredator
19.05.2016 11:27:24 (muokattu 19.05.2016 11:28:53)

bauglir: Kyllä tuosta löytyy DIY -tason editoria, esim:
http://www.thegearpage.net/board/in … hp?threads/strymon-editors.1394462/

Kiitos. Kunhan tuo linkki toimii niin katsastan :)

E. No nyt pelaa.
ibnz
21.05.2016 17:19:16
Oho minä Duncan Loomis -setin.

Piti EMG 57/66 käydä koeajamassa mut nyt kävi näin.
TTV
21.05.2016 17:21:12
ibnz: Oho minä Duncan Loomis -setin.

Piti EMG 57/66 käydä koeajamassa mut nyt kävi näin.

Hyvä valinta, Loomis selkeästi paremman kuuloinen
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)