Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5268 269 270 271 272311 312 313 314 315
BanZai88
09.05.2016 04:44:16
Meikälle päätyi tuommoinen Sonor Phonic D518x 14"x8" virveli (mahogany red) ja siinä on joku tarvikematto paikoillaan. Pitäisikö tuohon "throw-off II" koneistoon olla joku normaalia pitempi matto? Mitähän tuosta kehtaisi pyytää kunnostuksen ja huollon jälkeen, jos sattuisi päätymään myyntiin? Nuo uudet re-issue mallit on melko kovissa hinnoissa uutena ja tuota 8" syvää mallia ei sellaisena edes saa. Kaikki alkuperäiset osat tuntuisi olevan tallessa lukuun ottamatta mattoa.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9072957/Sonor%20Phonic%2014x8.JPG
hollmi-5
09.05.2016 06:44:04
BanZai88: Meikälle päätyi tuommoinen Sonor Phonic D518x 14"x8" virveli (mahogany red) ja siinä on joku tarvikematto paikoillaan. Pitäisikö tuohon "throw-off II" koneistoon olla joku normaalia pitempi matto? Mitähän tuosta kehtaisi pyytää kunnostuksen ja huollon jälkeen, jos sattuisi päätymään myyntiin? Nuo uudet re-issue mallit on melko kovissa hinnoissa uutena ja tuota 8" syvää mallia ei sellaisena edes saa. Kaikki alkuperäiset osat tuntuisi olevan tallessa lukuun ottamatta mattoa.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9072957/Sonor%20Phonic%2014x8.JPG

Sonor D515 ja D516 on ne halutuimmat ja niistä ne re-issuerummutkin on tehty.

Vähän noita 8" Phoniceja liikkuu, mutta yksi on tuossa:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s … -d518-phonic-plus/463120686-74-1718

Mattona voi käyttää pitkää mallia tai ihan normaalia. Pitkä olisi parempi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tama-x-
09.05.2016 21:49:30

Hoi!
Tämmöstä kysymystä esittäisin ja haluttaisi tietää vastaus. Rumpuräkkiä olen suunitellut tulevan kesän ostoihin, mutta on melko vaikea päättää että minkä räkin ostan. Tamalla on huomattavan kallis räkkisetti ja pearlilla. Mutta laatu korvaa määrän, varsinkin tässä tilanteesta jos rahasta puhutaan. Hyvin tanakalle ja tukevalle räkille olisi tarve. Ja olen alkanut kallistua taman ja pearlin puolelle, mutta gibraltarikaan ei ole pois-suljettu. Mutta jos jollakin on kokemusta täällä, niin kumpaa suositte enemmän, pearlin vai taman räkkiä? Ja myös Gibraltarista saa antaa kokemuksen kauttaista palautetta.
Duro
09.05.2016 22:04:50
Tama-x-: Hoi!
Tämmöstä kysymystä esittäisin ja haluttaisi tietää vastaus. Rumpuräkkiä olen suunitellut tulevan kesän ostoihin, mutta on melko vaikea päättää että minkä räkin ostan. Tamalla on huomattavan kallis räkkisetti ja pearlilla. Mutta laatu korvaa määrän, varsinkin tässä tilanteesta jos rahasta puhutaan. Hyvin tanakalle ja tukevalle räkille olisi tarve. Ja olen alkanut kallistua taman ja pearlin puolelle, mutta gibraltarikaan ei ole pois-suljettu. Mutta jos jollakin on kokemusta täällä, niin kumpaa suositte enemmän, pearlin vai taman räkkiä? Ja myös Gibraltarista saa antaa kokemuksen kauttaista palautetta.

Mullon lähinnä positiivisia kokemuksia noista kaikista. Tai siis, Pearlin mallista ja sitte putkiräkeistä. Molemmissa on pysyny isompikin määrä rojua per räkkilämppi kiinni. Oon omistanu siis Dixonin sekä Pearlin räkit. Kummastakaan en löytäny mitään pahaa sanottavaa. Ulkonäöllisesti pyöreä putki on perketisti hienompi kuin tuo neliöpalkki, mutta neliömalli on ainakin viimeisen päälle pysyvä ja jämerä. Se on vähän sitten et miltä sattuu tuntumaan, kummallakaan ei mene metsään. Putkiräkeissä on tosin sekin hyvä puoli, että niihin menee oikeestaan minkä tahansa valmistajan räkkiklämpit, kun Pearlilla taas pitää käyttää Pearlin klämppejä. Esmes Dixonin räkkilämpit on ihan päteviä nekin eikä maksa juuri mitään verrattuna Gibsuun tai Tamaan.

Ite ottaisin ehkä Gibsun räkin ja klämpit Dixonia, ettei me kaikki rahat. Gibraltarin puomit on todella hyviä eikä maksa kauheita, niillä menisin. Sikäli jos ajattelit hommata ne puomitkin erikseen, voihan sun olemassa olevien ständien yläosiakin käyttää jos meinasit ne vielä pitää.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Bacchus
10.05.2016 09:11:55 (muokattu 10.05.2016 09:12:47)
Duro: Ite ottaisin ehkä Gibsun räkin ja klämpit Dixonia, ettei me kaikki rahat. Gibraltarin puomit on todella hyviä eikä maksa kauheita, niillä menisin. Sikäli jos ajattelit hommata ne puomitkin erikseen, voihan sun olemassa olevien ständien yläosiakin käyttää jos meinasit ne vielä pitää.

Samat kommentit kuin Durolla, ja vielä lisäksi neliö- vs. putkimallista se huomio että putkimallissa clamppeja on hemmetin kätevä kallistella ja nostella jos jotain tomia tai symbaalia haluaa pikkaisen ylös- tai alaspäin. Neliömallissahan tämä ei ihan samalla tavalla onnistu.

Itsellänikin erittäin positiiviset kokemukset räkistä, nyt kun sen hetki sitten hankin. Kaikki härpäkkeet sai tosi hyvin ja kätevästi kiinni ja pääsin eroon entisestä clamppiviidakosta, siis symbaalitelineen varteen laitettavista. Lisäksi kaikki soundaa paremmalta, tästä oli muutamia teorioita toisessa ketjussa.

Roudaamaan en ole vielä joutunut, siinä voi olla räkkihommien miinus. Tosin on niiden kaikenmaailman peltikäsien ja muidenkin kanteleminen ja viritteleminen oma hommansa.

Kattele torilta jos käytettynä löytyisi sopiva räkki. Itse löysin hyvän gibraltarin clampeineen ja symbaalivarsineen päivineen oikein järkevään hintaan.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
nakit
10.05.2016 10:44:49
Bacchus: Samat kommentit kuin Durolla, ja vielä lisäksi neliö- vs. putkimallista se huomio että putkimallissa clamppeja on hemmetin kätevä kallistella ja nostella jos jotain tomia tai symbaalia haluaa pikkaisen ylös- tai alaspäin. Neliömallissahan tämä ei ihan samalla tavalla onnistu.

Itsellänikin erittäin positiiviset kokemukset räkistä, nyt kun sen hetki sitten hankin. Kaikki härpäkkeet sai tosi hyvin ja kätevästi kiinni ja pääsin eroon entisestä clamppiviidakosta, siis symbaalitelineen varteen laitettavista. Lisäksi kaikki soundaa paremmalta, tästä oli muutamia teorioita toisessa ketjussa.

Roudaamaan en ole vielä joutunut, siinä voi olla räkkihommien miinus. Tosin on niiden kaikenmaailman peltikäsien ja muidenkin kanteleminen ja viritteleminen oma hommansa.

Kattele torilta jos käytettynä löytyisi sopiva räkki. Itse löysin hyvän gibraltarin clampeineen ja symbaalivarsineen päivineen oikein järkevään hintaan.

Ja kun nuo soittotilat baareissa/pubeissa ja ravintoloissakin tuppaa olemaan suht ahtaat jossakin nurkan perukoilla tai dj.korokkeella,räkin kanssa säästyy lattia tilaa,itelläni pelkkä eturäkki kaarevalla putkella ja taitaa olla mallia Dixon,helppo roudata,kaks klämppiä auki,putket kainaloon ja kärriin,tietty pellit eka pois :)
Kojootti_84
10.05.2016 21:10:14
Tama-x-: Hoi!

Gibraltarin räkille annan ite ääneni, muista ei ole kokemusta. En oikein keksi miten räkki voisi olla enää jämäkämpi. Sanoisin että helppo säätää, suunnittelusta myös plussaa. Symbaalipuomit mun räkissä taitaa olla Tamat.
msm40
13.05.2016 22:57:52
Olen tässä jonkun aikaa etsinyt Zildjianin K Custom Special Dry sarjan crasheja ja sain tuossa mielenkiintoisen tarjouksen mutta hinta arviota näille olisin vailla. Oma arvio minulla on olemassa mutta varmistanpa täältä viisaammilta etten ihan kujalla ole näiden kanssa.. Muistelen itse nähneeni näitä torilla alta kahden sadan, missä näiden hinnat ovat pyörineet?

Lisäksi osaako joku sanoa miten kaukana nämä ovat Meinlin Extra Dry sarjan crasheistä. Youtubesta olen pätkät kuunnellut mutta itse en ole päässyt näitä kopistelemaan..

Kiitosta!
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
kincy
14.05.2016 09:35:17

Täältä kans ääni pyöreäputkiselle räkille.
Mulla on vähän rakenneltu räkki jossa Pearlin jalat, Gibraltarin putket ja Dixonin klämpit.

Kaikenlaiset puheet luistamisesta ja lipsumisesta on paskapuhetta.

Ja on komea kun kromi kiiltää ja aijai jai:

https://muusikoiden.net/dyn/users/144700.jpg
Thyrblast
14.05.2016 10:22:28 (muokattu 14.05.2016 11:02:08)
kincy: Täältä kans ääni pyöreäputkiselle räkille.
Mulla on vähän rakenneltu räkki jossa Pearlin jalat, Gibraltarin putket ja Dixonin klämpit.

Jep, nättiä on. Sulta puuttuu vaan tuosta toinen bassari, niin sitten olisi perfect. ;)

Dixonin kilkkeet on ihan jees räkkirautaa. Itselläni on toiminut oikein hyvin. Ei mitään ongelmia ole ollut. On turhaa maksaa lisähintaa kalliista Taman, Pearlin tai Gibraltarin raudasta tässä kohti. Räkki on helvetin hyvä keksintö, jos setissä on rumpuja ja symbaaleja enemmän kuin normi perussetin verran. Kaiken saa säädettyä räkissä huomattavasti paremmin kuin helvetillisten telinehimmelien kanssa.

Edit: Mikä tässä http://www.thomann.de/fi/dw_9000_main_drum_rack_dwcprkmain.htm on muka niin paljon parempaa, että pitäisi maksaa moninkertainen hinta verrattuna Dixonin http://www.thomann.de/fi/dixon_pso80_basis_drum_rack_komplett.htm yhtä hyvin toimivaan, lähes vastaavaan räkkiin?
Bacchus
14.05.2016 10:22:31
kincy: Täältä kans ääni pyöreäputkiselle räkille.

Samaa mieltä.

Ai ai kun sopisi toinen basari mukavasti tuohon settiin.;)
kincy
14.05.2016 22:24:04

Toinen basari pitäisi olla perillä heinäkuun alussa. Eli hoidossa on ;-)
Velli
15.05.2016 05:30:51 (muokattu 15.05.2016 05:31:24)
kincy:

Hienolta näyttää ja vielä hienommalta tulee näyttämään toisen basarin kanssa. Erityismaininta pikantista pinkistä yksityiskohdasta ;).
Bacchus
15.05.2016 11:47:10
kincy: Toinen basari pitäisi olla perillä heinäkuun alussa. Eli hoidossa on ;-)

Nice! Ja tuplanice että tulee merkit täyteen.
kincy
15.05.2016 14:57:41

Tuo toinen bassorumpu on sit ihan puhtaasti visuaalinen juttu, myönnetään jo ihan rehellisesti ;-)

Tosin ei sitä tiedä jos innostuu kahdella sinkulla vetämään. Veikkaan että vaatii aika paljon totuttelua.
artsipartsi
15.05.2016 18:17:00
Kellään tietoa mistä sais 12 lugiseen snareen lyöntipuolen vanteen?Millbrookilla vastasivat ei oota kun kysyin, kyseessä siis Ludwigin coliseum snare.

Mulla on nyt rummussa valuvanne josta en liiemmin pidä, on ilm sonorin ulkonäöstä päätellen. Prässivanne ois jees.

Toinen kysymys koskee tight skrew-viritystappeja, käykö nämä vintagerumpuihin?vai onko kierteet erit?Toisekseen: onko noista ruuveista apua?
hollmi-5
15.05.2016 20:02:45
artsipartsi: Kellään tietoa mistä sais 12 lugiseen snareen lyöntipuolen vanteen?Millbrookilla vastasivat ei oota kun kysyin, kyseessä siis Ludwigin coliseum snare.

Mulla on nyt rummussa valuvanne josta en liiemmin pidä, on ilm sonorin ulkonäöstä päätellen. Prässivanne ois jees.

Toinen kysymys koskee tight skrew-viritystappeja, käykö nämä vintagerumpuihin?vai onko kierteet erit?Toisekseen: onko noista ruuveista apua?

Tightscrewit käy Ludwigin rumpuun. On apua, jos rummussa joku ruuvi alkaa aukeamaan soittaessa.

Millaiset valut sulla on? Laita kuvalinkki. Jos on Sonoriin sopivat, niin vaihdetaan päikseen. Mulla on 12-reikäiset teräsvanteet.
Soundit, piuhat ja kajarit.
artsipartsi
15.05.2016 22:41:21
Ääh, en halua luopua tuosta valusta kokonaan. Olisi mukava vaan kun ois prässivannekin vaihtoehtona.
msm40
15.05.2016 23:24:33
msm40: Olen tässä jonkun aikaa etsinyt Zildjianin K Custom Special Dry sarjan crasheja ja sain tuossa mielenkiintoisen tarjouksen mutta hinta arviota näille olisin vailla. Oma arvio minulla on olemassa mutta varmistanpa täältä viisaammilta etten ihan kujalla ole näiden kanssa.. Muistelen itse nähneeni näitä torilla alta kahden sadan, missä näiden hinnat ovat pyörineet?

Lisäksi osaako joku sanoa miten kaukana nämä ovat Meinlin Extra Dry sarjan crasheistä. Youtubesta olen pätkät kuunnellut mutta itse en ole päässyt näitä kopistelemaan..

Kiitosta!

Sikana nostan vielä jos jollain olisi halua jakaa tietoa näistä..
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)