Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 584 85 86 87 88419 420 421 422 423
iec
12.05.2016 12:09:37

PIM: Sanokaas yksikin tuollainen monen tempun ihme putkinuppiformaatissa, joka painaa alle 5 kg kuten tämä Lead Jr. ;)

Saman tempun tekee ainakin tuo pojan JIM-nuppi (TubeTownin rakennussarja, joka perustuu Marshall Class 5:een) ja painaa arviolta alle 3kg :) Tosin Lead Jr:llä saa varmaan rankempia säröjä ilman pedaaleja ja lienee myös monipuolisempi tuon VVR-ominaisuuden kanssa. Jim puhdistuu myös nätisti cleaniksi kitaran volalla.

http://www.tube-town.net/ttstore/Ki … s/Verstaerker/TT-Kit-Jim::7018.html
Lisää lätinää tuosta rakennussarjasta täällä (jos rakentelu kiinnostaa): https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=231433

Yllättävän hauska tuollainen pienitehoinen vahvari. Huomaan että tulee soiteltua paljon tuolla pojan vahvarilla. Tosin laitoin sen kaveriksi keinokuorman, sillä 5w on hemmetin paljon tehoa kotisoitteluun jopa hieman epäherkemmällä 10" elementillä, vaikka tuossa vahvarissa onkin mastervola.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
PIM
12.05.2016 12:25:48
Joo tuossa mennään tietysti jo ihan eri territoriolle kun 5 wattista aletaan paimentamaan kerrostalokäyttöön sopiville volatasoille. Silloin on enää mistään pääteputkisäröistä turha puhua. Tähän käyttöön mihin Lead Jr:ää suunnittelin eli kerrostalo-olohuonesoitteluun niin tämä kyllä sopii vallan mainiosti niin spedujen kanssa kuin ilmankin.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Gabe
12.05.2016 13:35:00
PIM: Sanokaas yksikin tuollainen monen tempun ihme putkinuppiformaatissa, joka painaa alle 5 kg kuten tämä Lead Jr. ;)

Onhan noita monikanavaisiakin pieniä putkinuppeja myynnissä vaikka miten..
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
iec
12.05.2016 15:03:14

Mulle kyllä kelpaisi Bluetonen Lead Jr vaikka siinä onkin vain yksi kanava :) On varmasti laadukas kampe.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Räbbänä
12.05.2016 19:19:43 (muokattu 12.05.2016 19:24:08)
Semmottiis kotiutui tänään:

https://muusikoiden.net/dyn/users/146295.jpg

Eli meksikolainen Fenderin Blacktop Jazzmaster.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Jucciz
12.05.2016 19:24:09
Räbbänä: Semmottiis kotiutui tänään:

https://muusikoiden.net/dyn/users/146294.jpg

Eli meksikolainen Fenderin Blacktop Jazzmaster.

Hieno linkki kerrassaan!
Räbbänä
12.05.2016 19:27:05
Jucciz: Hieno linkki kerrassaan!

No nyt toimii.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Iskariot
12.05.2016 20:36:38 (muokattu 12.05.2016 20:37:13)
Tänään kotiutui Orangen Micro Dark kaverinaan HB:n 1x12" V30-loota sekä nippu kaikkea pientä oheissälää siinä samalla.

Vaikka aikaisemmin on talossa ollut Micro Terrorikin, niin jotenkin se vain taas nauratti kun ei muistanut miten pieni tuo värkki on. Surinaa lähtee ainakin Mikroteroa enemmän ja tuntuu että ainakin shape-namiska on MT:n vastaavaa pätevämpi. Micro Terror päätyi aikoinaan jotenkin hassusti torille joten saapa nähdä miten tämän käy...
"Anna ketju, anna lukko. Anna ymmärrys..."
Räbbänä
13.05.2016 11:23:51
Eilisten hankintojen jatkoksi kävin kipaisemassa torin puolelta bongatun Tech 21 PE60 HD Podin kaveriksi. Viikonloppu meneekin uusia romuja mehustellessa.
Navdi
15.05.2016 08:26:51
Iskariot: Tänään kotiutui Orangen Micro Dark kaverinaan HB:n 1x12" V30-loota sekä nippu kaikkea pientä oheissälää siinä samalla.

Vaikka aikaisemmin on talossa ollut Micro Terrorikin, niin jotenkin se vain taas nauratti kun ei muistanut miten pieni tuo värkki on. Surinaa lähtee ainakin Mikroteroa enemmän ja tuntuu että ainakin shape-namiska on MT:n vastaavaa pätevämpi. Micro Terror päätyi aikoinaan jotenkin hassusti torille joten saapa nähdä miten tämän käy...

Itselläni on tällä hetkellä myös testattavana tuollainen Micro Dark ja kaverina sillä Hughes & Kettner TM112 12" Celestion 30 kaappi. Soundit on hyvät noin pieneksi ja halvaksi, ei pysty kiistämään. Toimii myös ilman kaappia kuulokkeilla. Aiemmin testissä olleeseen Orange Micro Terroriin verrattuna hieman enemmän lämpöä ja monipuolisuutta tuntuisi olevan soundivalikoimassa, ja tietty enemmän gainia jos tappiin asti vääntää. Itse olen kuitenkin about parhaat soundit löytänyt kun gain-nupikka on siellä about klo 10 ja klo 2 välimaastossa. Tuo edellä mainittu monipuolisuus, sekä se, että etuasteessa on ihan oikea putki kyllä nostaa tämän selkeästi fiksummaksi minivahvariksi kuin esim. melkein samoissa hinnoissa pyörivät Hotonet (jotka eivät kyllä nekään musta mitään huonoja ole, päinvastoin).

Tarkoitatko mainitsemallasi surinalla tuota sähköistä kohinaa? Vai että hyvin särkee? Ensimmäistä olen huomannut itsekin, ainakin jonkun verran "oikeita" nuppeja enemmän ja mietin voisiko johtua jotenkin tuosta virtalähteestä. Olisiko jollakulla jotain kokemuksia jakaa?
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
Iskariot
15.05.2016 15:01:07
Navdi: Itselläni on tällä hetkellä myös testattavana tuollainen Micro Dark ja kaverina sillä Hughes & Kettner TM112 12" Celestion 30 kaappi. Soundit on hyvät noin pieneksi ja halvaksi, ei pysty kiistämään. Toimii myös ilman kaappia kuulokkeilla. Aiemmin testissä olleeseen Orange Micro Terroriin verrattuna hieman enemmän lämpöä ja monipuolisuutta tuntuisi olevan soundivalikoimassa, ja tietty enemmän gainia jos tappiin asti vääntää. Itse olen kuitenkin about parhaat soundit löytänyt kun gain-nupikka on siellä about klo 10 ja klo 2 välimaastossa. Tuo edellä mainittu monipuolisuus, sekä se, että etuasteessa on ihan oikea putki kyllä nostaa tämän selkeästi fiksummaksi minivahvariksi kuin esim. melkein samoissa hinnoissa pyörivät Hotonet (jotka eivät kyllä nekään musta mitään huonoja ole, päinvastoin).

Tarkoitatko mainitsemallasi surinalla tuota sähköistä kohinaa? Vai että hyvin särkee? Ensimmäistä olen huomannut itsekin, ainakin jonkun verran "oikeita" nuppeja enemmän ja mietin voisiko johtua jotenkin tuosta virtalähteestä. Olisiko jollakulla jotain kokemuksia jakaa?

Surinalla tuossa viittasin juurikin gainin määrään verrattuna Micro Terrorriin, eli sitä on selvästi enemmän ja hieman eri luonteista. Ylimääräisiä kohinoita tai suhinoita en ole oikeastaan ainakaan häiritsevässä määrin huomannut joten sen suhteen ok kampe. Virtalähteessä on kuitenkin säästetty, sen verran on rimpulan oloinen esitys se.

Gainia ei tosiaan tarvitse klo 14 yli vääntää kun siellä loppupäässä tuntuu tulevan mukaan semmoinen ylimääräinen "sirinä" soundiin ja paras meininki on siis ennen tuota. Gainia kuitenkin löytyy tarpeeksi moneen menoon ja mukavastihan tuo buustiakin totteli. Ihan pätevät puhtoiset sounditkin löytyy vaikkakaan ihan heleintä täysin cleania ei ainakaan omilla kitaroilla tuosta saa ulos. Hintaisekseen kyllä melkoisen pätevä laitos.
"Anna ketju, anna lukko... anna ymmärrys."
Gabe
15.05.2016 15:09:17
Morri: Kitaroista muuten puheen ollen, on se jännä juttu että eniten tulee soitettua noita kahta halvempaa eli tätä Grecoa ja LTD Snakebytea, Ruokangas ja Aurora vaan makaavat telineessä...

Oletko miettinyt että jospa olet sittenkin enemmän LP kuin Strato miehiä? Ovathan ne hyvin erilaisia otuksia. Itse olen huomannut että hakeudun aina telecastereiden pariin, vaikka muillakin on toisinaan kiva leikkiä.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Juzpe
16.05.2016 13:34:14

Vaihdoin ylimääräsen 1x12 skoben PIM:n kanssa päittäin RT-20:een Possulan Pajan leslieen.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Morri
16.05.2016 15:04:24
Gabe: Oletko miettinyt että jospa olet sittenkin enemmän LP kuin Strato miehiä? Ovathan ne hyvin erilaisia otuksia. Itse olen huomannut että hakeudun aina telecastereiden pariin, vaikka muillakin on toisinaan kiva leikkiä.

Niin, hyvä kysymys. Stratomiehenä olen aina itseäni pitänyt, mutta yrittääkö mun alitajunta sanoa muuta... :) kyllä mielessä on käynyt kaiken realisointi ja Unicornin tilaus...
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
16.05.2016 15:08:02
Morri: Niin, hyvä kysymys. Stratomiehenä olen aina itseäni pitänyt, mutta yrittääkö mun alitajunta sanoa muuta... :) kyllä mielessä on käynyt kaiken realisointi ja Unicornin tilaus...

Mitä sulla olis Aurorassa hintaa...? :)
They pass too much electricity. -SRV
Navdi
16.05.2016 17:01:19
Mäkin kuvittelin olevani Gibsoniitti, mutta kun käsien läpi oli käynyt Lespoja, SG:itä, Stratoja ja Telejä lopulta tulin tulokseen, että Tele on se paras. Mulle siis. Yritin kyllä kovasti tottua Lespan muotoon ja kokeilin myös LTD:itä, mutta ei se vaan toiminut mulla. Stratossa taas on kiva muoto, mutta pari muuta ergonomiaan liittyvää juttua potkii vastaan.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
sustain65
16.05.2016 17:07:59
Navdi: Mäkin kuvittelin olevani Gibsoniitti, mutta kun käsien läpi oli käynyt Lespoja, SG:itä, Stratoja ja Telejä lopulta tulin tulokseen, että Tele on se paras. Mulle siis. Yritin kyllä kovasti tottua Lespan muotoon ja kokeilin myös LTD:itä, mutta ei se vaan toiminut mulla. Stratossa taas on kiva muoto, mutta pari muuta ergonomiaan liittyvää juttua potkii vastaan.

Ja soundin muutos ei haitannut? Vai löysitkö telen joka soi kuin Lespa? Onko sellaista? Vai eikö soundilla ollut niin paljon väliä kuin ergonomialla?
Gabe
16.05.2016 18:56:55
Morri: Niin, hyvä kysymys. Stratomiehenä olen aina itseäni pitänyt, mutta yrittääkö mun alitajunta sanoa muuta... :) kyllä mielessä on käynyt kaiken realisointi ja Unicornin tilaus...

Näin vähän luulen kuule. :) Kaikenlaisia luuloja ja mielikuvia saa helposti aikaan, mutta lopulta sitä hakeutuu niiden itselleen toimivimpien asioiden äärelle. Itsekin pidin itseäni pitkään LP miehenä, mutta palaan aina telen pariin. Vahvistinten kanssa luulin olevani perinnehenkisten koneiden perään.. Mutta palaan lopulta aina Recton pariin. Tätä edestakaisin vänkäämistä on nyt jatkunut jo puoli vuosikymmentä enkä jaksa enää taistella itseäni vastaan. Parempi vain hyväksyä makunsa sellaisena kuin se on..
Navdi
16.05.2016 19:33:38
sustain65: Ja soundin muutos ei haitannut? Vai löysitkö telen joka soi kuin Lespa? Onko sellaista? Vai eikö soundilla ollut niin paljon väliä kuin ergonomialla?

En mä kiistä etteikö se olisi aivan erisoundinen soitin. Tykkään molemmista; Telen kirpeästä ja selkeästä twangista ja Lespan rouheasta ja pehmeästä murosta. En usko, että Lespalta kuulostavaa Teleä on edes olemassa, mutta olettaisin, että tilauksessa oleva customini, jossa on lespalta puut, liimakaula ja mikkien tyyppi ja fenderin puolelta muotoa ja ergonomiaa onnistuu tavoittamaan näiden kahden kitaratyypin parhaita puolia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)