PIM 10.05.2016 09:50:54 | |
---|
Aika yliherkkiä jotkut tuntuvat olevan markkinointiviestinnälle, kun MP ei varsinaisesti ole koskaan juurikaan edes markkinoinut Red Cablea. ;) Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Kefiiri 10.05.2016 10:13:56 (muokattu 10.05.2016 10:39:15) | |
---|
PIM: Aika yliherkkiä jotkut tuntuvat olevan markkinointiviestinnälle, kun MP ei varsinaisesti ole koskaan juurikaan edes markkinoinut Red Cablea. ;) Mille nyt kukakin on yliherkkä... toiset tuppaavat herpaantumaan siitä, jos suomalaisten valmistajien markkinointijargonia välillä hieman kyseenalaistetaan ;) Editoidaan nyt saman tien tähän, kun kohta kumminkin joudun tilille sanomisistani: Punakaapeli-gate oli harvinaisen erikoinen tapaus. Olen tässä ketjussa sanonut moneen kertaan, että arvostan Mad Proffaa enkä suostu uskomaan tahalliseen hämäykseen. Kiinnostavinta tässä tapauksessa on, että miten se jonkun kaikessa kiireessä rustaama, optimistisehko selostus johdon vaikutuksista pääsi julkisuuteen saakka. Teoriani on, että kukaan ei huomannut ajatuksen kanssa tsekata mitä esittelyn laatija oli tullut runoilleeksi. Tekevälle sattuu, ei siinä sen kummempaa. En ole musiikin asiantuntija. |
Ruutukunkku 13.05.2016 10:23:54 (muokattu 13.05.2016 10:24:05) | |
---|
PIM: Aika yliherkkiä jotkut tuntuvat olevan markkinointiviestinnälle, kun MP ei varsinaisesti ole koskaan juurikaan edes markkinoinut Red Cablea. ;) Ja samassa hetkessä toinen on heti puolustamassa, jos lempparilafkasta joku heittää vähän poikkipuoleista. ;) You are number six |
Lunnu 13.05.2016 10:39:28 | |
---|
Todella mullistavaa teknologiaa näin maallikon näkökulmasta - tosin - varsinkin tämän steitmentin avaaminen vähän konkreettisemmin ja vastaaminen kysymykseen, 'miten', on mennyt kyllä multa ohi 'Johtavuusominaisuudet saadaan siirtymaan myos laitteisiin ja johtimiin, joihin Red-kaapeli on kytketty, jolloin laitteiden hyotysuhde ja lineaarisuus paranevat. Toisin sanoen laitteet tuottavat suuremman ulostulotehon samalla ottoteholla kitarassa, tai muussa sahkoisesti vahvistettavassa soittimessa.' Nostalgy is not what it used to be |
Oan 13.05.2016 11:15:57 | |
---|
qal: Todella mullistavaa teknologiaa näin maallikon näkökulmasta - tosin - varsinkin tämän steitmentin avaaminen vähän konkreettisemmin ja vastaaminen kysymykseen, 'miten', on mennyt kyllä multa ohi Vastaus onkin 'ei mitenkään'. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
PIM 13.05.2016 13:44:54 | |
---|
qal: Todella mullistavaa teknologiaa näin maallikon näkökulmasta - tosin - varsinkin tämän steitmentin avaaminen vähän konkreettisemmin ja vastaaminen kysymykseen, 'miten', on mennyt kyllä multa ohi 'Johtavuusominaisuudet saadaan siirtymaan myos laitteisiin ja johtimiin, joihin Red-kaapeli on kytketty, jolloin laitteiden hyotysuhde ja lineaarisuus paranevat. Toisin sanoen laitteet tuottavat suuremman ulostulotehon samalla ottoteholla kitarassa, tai muussa sahkoisesti vahvistettavassa soittimessa.' Teknologia voi olla joskus todella arkijärjen vastaista. Kukaan ei olisi esim. sata vuotta sitten osannut kuvitellakaan että esim. transistori voisi toimia, mutta niin vaan transistorista tuli about ihmiskunnan tärkein keksintö, jota ilman elettäisiin vielä neljäkymmentälukua. Monien mielestä on jopa täysin arkijärjen vastaista, että esim. polttomoottorin perässä olevalla pakoputkella on suuri merkitys ko. moottorin tehokkuuteen. Eli jos juuri sinä et ymmärrä miten joku asia voi mitenkään vaikuttaa johonkin toiseen asiaan niin se ei mitenkään tarkoita sitä, etteikö ko. vaikutusta voisi olla olemassa jollain ennestään tuntemattomalla vaikutusmekanismilla. Minä ainakin maallikkona olen sen verran pihalla näistä asioista, etten pysty sanomaan mikä voi toimia ja mikä ei, mutta ilmeisesti jollain muilla täällä ko. pätevyyttä löytyy minunkin puolestani. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
trih 13.05.2016 14:08:19 | |
---|
Tää on hyvä topic. RED Cable ei paranna soundia, vaan tekee siitä erilaisen. Kallis efekti. Kitaristi Pulliainen käyttää tarkoituksella signaalia voimakkaasti leikkaavaa kaapelia, mitähän tapahtuisi, jos siihen persiiseen lykkäis RED Cablen... |
Lunnu 13.05.2016 14:12:09 | |
---|
PIM: .. Eli jos juuri sinä et ymmärrä miten joku asia voi mitenkään vaikuttaa johonkin toiseen asiaan niin se ei mitenkään tarkoita sitä, etteikö ko. vaikutusta voisi olla olemassa jollain ennestään tuntemattomalla vaikutusmekanismilla. .. Totta - tarkoituksenani olikin vain tuoda esiin että silmiin ei ole osunut mitään varsinaista faktaa miten tuo saa siihen perään kytketyn systeemin generoimaan enemmän tehoa samalla syöttöteholla. Olisi vain kiva tietää miten se noin käytännössä toimii. Jonkun verran kuitenkin aikoinaan sähkötekniikkaa tullut luettua - tosin taitaa olla tämän spin jutun suhteen tietämys aika nollassa.... Nostalgy is not what it used to be |
Laulava Kylätohtori 13.05.2016 14:14:51 | |
---|
PIM: Teknologia voi olla joskus todella arkijärjen vastaista. Kukaan ei olisi esim. sata vuotta sitten osannut kuvitellakaan että esim. transistori voisi toimia, mutta niin vaan transistorista tuli about ihmiskunnan tärkein keksintö, jota ilman elettäisiin vielä neljäkymmentälukua. Monien mielestä on jopa täysin arkijärjen vastaista, että esim. polttomoottorin perässä olevalla pakoputkella on suuri merkitys ko. moottorin tehokkuuteen. Eli jos juuri sinä et ymmärrä miten joku asia voi mitenkään vaikuttaa johonkin toiseen asiaan niin se ei mitenkään tarkoita sitä, etteikö ko. vaikutusta voisi olla olemassa jollain ennestään tuntemattomalla vaikutusmekanismilla. Minä ainakin maallikkona olen sen verran pihalla näistä asioista, etten pysty sanomaan mikä voi toimia ja mikä ei, mutta ilmeisesti jollain muilla täällä ko. pätevyyttä löytyy minunkin puolestani. Itse kirjoitin tätä samaa jo monta sivua sitten. Se nyt vaan on niin, että vaikka oma järki ja ymmärrys ei riitä selittämään jonkin toimintamekanismia, niin se ei todellakaan tarkoita, etteikö se voisi toimia. Itse asiassa pitää olla aika yksinkertainen järjenjuoksultaan, jos tekee tällaisissa tapauksissa johtopäätöksiä oman arkiymmärryksen kautta. They pass too much electricity. -SRV |
Lunnu 13.05.2016 14:17:54 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse kirjoitin tätä samaa jo monta sivua sitten. Se nyt vaan on niin, että vaikka oma järki ja ymmärrys ei riitä selittämään jonkin toimintamekanismia, niin se ei todellakaan tarkoita, etteikö se voisi toimia. Itse asiassa pitää olla aika yksinkertainen järjenjuoksultaan, jos tekee tällaisissa tapauksissa johtopäätöksiä oman arkiymmärryksen kautta. Mun mielestäni on aika yksinkertainen jos ottaa annettuna kaiken ja faktana. Uteliaisuus ei ole mun mielestäni yksinkertaisuutta. Nostalgy is not what it used to be |
Laulava Kylätohtori 13.05.2016 14:27:23 | |
---|
qal: Mun mielestäni on aika yksinkertainen jos ottaa annettuna kaiken ja faktana. Uteliaisuus ei ole mun mielestäni yksinkertaisuutta. Heh. Juuri näin, ilman muuta. Tarkoitin vaan, että harvan järki oikeasti riittää ymmärtämään näiden toimintaperiaatteita, joten kannattaa ymmärtää, ettei itse aina ymmärrä. They pass too much electricity. -SRV |
FastEddie 13.05.2016 14:37:17 | |
---|
PIM: Teknologia voi olla joskus todella arkijärjen vastaista. Kukaan ei olisi esim. sata vuotta sitten osannut kuvitellakaan että esim. transistori voisi toimia, mutta niin vaan transistorista tuli about ihmiskunnan tärkein keksintö, jota ilman elettäisiin vielä neljäkymmentälukua. Jos transistorin ensinmäinen sovellus olisi liittynyt kitaran soundin parantamiseen, eläisimme edelleenkin neljäkymmenluvulla. : ) If you think you are too old to rock n roll, then you are |
antnis 13.05.2016 14:41:11 | |
---|
Ja sitten pitää tietty muistaa, että mitä tärkeämpiin keksintöihin pitää jotain tällaista verrata, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä juttu ns. haisee... :D |
Täähän vaikuttaa keksintönä tosi mullistukselliselta, mutta jotenkin tulee mieleen yhtymäkohta Jali ja suklaatehdas elokuva Willy Wonkaan joka keksi teleportaation ja käytti sitä suklaalevyjen toimittamiseen asiakkaiden tv-vastaanottimiin. Nostalgy is not what it used to be |
Gabe 13.05.2016 19:05:36 | |
---|
qal: Täähän vaikuttaa keksintönä tosi mullistukselliselta, mutta jotenkin tulee mieleen yhtymäkohta Jali ja suklaatehdas elokuva Willy Wonkaan joka keksi teleportaation ja käytti sitä suklaalevyjen toimittamiseen asiakkaiden tv-vastaanottimiin. Naurahdin koska mulle tuli aikoinaan ihan sama mielleyhtymä. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Oan 13.05.2016 22:28:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse kirjoitin tätä samaa jo monta sivua sitten. Se nyt vaan on niin, että vaikka oma järki ja ymmärrys ei riitä selittämään jonkin toimintamekanismia, niin se ei todellakaan tarkoita, etteikö se voisi toimia. Itse asiassa pitää olla aika yksinkertainen järjenjuoksultaan, jos tekee tällaisissa tapauksissa johtopäätöksiä oman arkiymmärryksen kautta. Juu, onneksi ei kuitenkaan tarvitse tukeutua vain omaan järkeen kun on tieteellistä tutkimusdataa siitä ettei väitteet käärmespiuhan toiminnasta tuollaisenaan voi pitää paikkaansa. ("voi pitää paikkaansa" ymmärrättäneen tässä päinvastaisen näytön täydellisesti puuttuessa erittäin vahvana hypoteesina.) Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
Kefiiri 14.05.2016 17:54:56 | |
---|
En minäkään väitä ymmärtäväni nanoteknologiasta hölkäsen pöläystä, mutta tunnustan olevani siinä uskossa, että ikiliikkujan kehittäminen on haastava tehtävä jota ei vielä ole ratkaistu. Jos olisi, ensimmäinen julkisesti esiteltävä sovellus tuskin olisi sähkökitaran johto. Erittäin mielelläni olisin väärässä, sähkölaskun pieneneminen kelpaisi kyllä minullekin. En ole musiikin asiantuntija. |
Arkka 14.05.2016 18:43:26 (muokattu 14.05.2016 18:54:20) | |
---|
Kefiiri: En minäkään väitä ymmärtäväni nanoteknologiasta hölkäsen pöläystä, mutta tunnustan olevani siinä uskossa, että ikiliikkujan kehittäminen on haastava tehtävä jota ei vielä ole ratkaistu. Jos olisi, ensimmäinen julkisesti esiteltävä sovellus tuskin olisi sähkökitaran johto. Erittäin mielelläni olisin väärässä, sähkölaskun pieneneminen kelpaisi kyllä minullekin. Ehkä käytit ikiliikkujaa vaan analogiana, mutta tietämättä perustuuko toiminta todellisuudessa siihen, josta on puhuttu (edes jollain tasolla tai teoriassa), niin ei ole kuitenkaan väitetty, että tuossa energiaa syntyisi tyhjästä, vaan on puhuttu enempikin erilaisesta signaalin etenemisestä. Hyvä pointti toki muuten. |
Kefiiri 14.05.2016 19:14:25 (muokattu 14.05.2016 19:20:30) | |
---|
Arkka: Ehkä käytit ikiliikkujaa vaan analogiana... ei ole kuitenkaan väitetty, että tuossa energiaa syntyisi tyhjästä. Olet oikeassa, omastakin mielestäni ilmaisu "antaa ulos voimakkaamman signaalin" ei välttämättä tarkoita samaa kuin "signaalin vahvistuminen", enkä ole varma mitä sekään tarkoittaisi... enkä todellakaan enää lähde spekuloimaan tätä hommaa tämän enempää, aiemmin tässä ketjussa tein sen jo :D En ole musiikin asiantuntija. |
harryk 14.05.2016 19:20:09 | |
---|
Ottamatta kantaa tämän uuden teknologian teknisiin ominaisuuksiin avasin asiaa vähän toiselta kantilta. Jos jäätelötehdas lanseeraa uuden tuotteen, aika moni pystyy nopeasti toteamaan onko se uusi maku mieleen vai ei. Tässä red cable-jutussa on vähän sama asia. Voiko joku sitä käytännössä testannut kertoa suomeksi esim. paransiko se oman kitarasaundin osalta dynamiikkaa/headroomia, vai saiko se signaalin säröytymään tai kompressoitumaan jotenkin erilailla ym. Itseäni helpottaa suunnattomasti jos meidän asiakkaamme pystyy jollain normaalilla arkisella kielikuvalla avaamaan meille millaista saundimaailmaa sitä ollaan hakemassa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |