Aihe: Pearl Target TG685C #76
1 2 3 4
bATE bASARI
06.06.2004 15:49:09 (muokattu 06.06.2004 15:51:15)
Niin elikkä kannataako ostaa semmosta settiä kun on ihmeen halpa muihin verrattuna? Ja onko Pearlit yleensäkään hyviä?
totomiettinen
06.06.2004 16:31:07
Tuota, tuota. Pearlin seteistä kannattaa harkita Masterworksia. Kokonaan customia, runkojen materiaalista lähtien. Itse suosittelisin hintalaatusuhteeltaan huippua TAMAn starclassic mapleja. 4000 euroo kun laitat saat ammattilaissetin. Se Masterworks on hiukan kalliimpaa kuin Starclassic maple, mutta ainut pearlin setti jota voi edes verrata starclassiceihin.
Mikael
06.06.2004 16:46:56

Tuota, tuota. Pearlin seteistä kannattaa harkita Masterworksia. Kokonaan customia, runkojen materiaalista lähtien. Itse suosittelisin hintalaatusuhteeltaan huippua TAMAn starclassic mapleja. 4000 euroo kun laitat saat ammattilaissetin. Se Masterworks on hiukan kalliimpaa kuin Starclassic maple, mutta ainut pearlin setti jota voi edes verrata starclassiceihin.

Onkos tässä jotain kummaa ironiaa messissä mitä meitsi ei tajua? Ilmeisen nuorehko tyyppi kyselee juniori-setistä jonka hinta on jossain 400€:n paikkeilla ja teikäläinen tarjoilee kymmenen kertaa kalliinpia settejä... heh!
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Jaska
06.06.2004 16:52:51
Se Masterworks on hiukan kalliimpaa kuin Starclassic maple, mutta ainut pearlin setti jota voi edes verrata starclassiceihin.

mä en saa noista mitenkään vertailukelposia..
jee
totomiettinen
06.06.2004 17:03:45

Niin niinku missä mielessä?
bATE bASARI
06.06.2004 17:18:29 (muokattu 06.06.2004 17:24:16)
Heh heh. Nuo saattaa olla vähän isoja autotalliin.
Remo
06.06.2004 17:37:19
Onkos sulla vielä omaa settiä ollenkaan bate basari. Meinaan vaan että kyllä nuo on toimivat aloittelevalle rumpalille ja niillä pääset helposti alkuun. Ja kyllä pearlit käsittääkseni aivan hyviä on. Suosittelen ostamaan tuon setin aivan aluksi.

No ehkä noi painii pikkusen eri luokassa kuin noi targetit. Ei aluksi kannata välttämättä ostaa mitään tuhansien eurojen settejä ja todeta sen jälkeen että ei tämä olekaan kivaa. Ja niinkuin tuolla pelti osastolla rupeat neuvomaan jotain kalliita peltejä aloittelijoille. Kyllä kannattaa harjoitella tekniikka hyväksi huonoilla pelleillä ja sitten ostaa vasta kalliimpia peltejä. Niin ei ota niinkään päähän kun rikkoo jonkun 300? pellin, kun on tekniikka kunnossa niin ei mene ne kalliit pellit heti rikki. Halvat pellit ei niin paljoa haittaa vaikka ne hajoaakin.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Jaska
06.06.2004 17:39:49

no, tätä ei kyllä saisi tähän ketjuun kirjottaa..

mutta siis, missään mielessä, paitsi ehkä vaahtera vs. vaahtera tai koivu vs. koivu soundin puolelta

mutta eihän esim mahonkisettiä voi verrata taman vaahteraan, tai vaahtera/koivu/tamo settiä taman koivuun...

nääs, taman starclassicit on periaatteessa karkeasti sanottuna peruskamaa, ja valintamahdollisuudet ovat melko rajatut
jee
totomiettinen
06.06.2004 17:51:21
Onkos sulla vielä omaa settiä ollenkaan . Meinaan vaan että kyllä nuo on toimivat aloittelevalle rumpalille ja niillä pääset helposti alkuun. Ja kyllä pearlit käsittääkseni aivan hyviä on. Suosittelen ostamaan tuon setin aivan aluksi.

No ehkä noi painii pikkusen eri luokassa kuin noi targetit. Ei aluksi kannata välttämättä ostaa mitään tuhansien eurojen settejä ja todeta sen jälkeen että ei tämä olekaan kivaa. Ja niinkuin tuolla pelti osastolla rupeat neuvomaan jotain kalliita peltejä aloittelijoille. Kyllä kannattaa harjoitella tekniikka hyväksi huonoilla pelleillä ja sitten ostaa vasta kalliimpia peltejä. Niin ei ota niinkään päähän kun rikkoo jonkun 300? pellin, kun on tekniikka kunnossa niin ei mene ne kalliit pellit heti rikki. Halvat pellit ei niin paljoa haittaa vaikka ne hajoaakin.

Joo no ehkä ei tietysti ihan aloittelijan kannata heti siirtyä kalleimpiin setteihin, mutta pelleissä ei nyt kannattaisi säästellä. Voihan niissäkin aina aloittaa tietysti vähän halvemmilla, mutta jos rahaa riittää niin miksi investoida huonompaan?
bATE bASARI
06.06.2004 18:02:38 (muokattu 06.06.2004 18:05:23)
Joo ei minulla ole vielä ole omaa settiä.
Siinä taitaa tulla mukana hi-hat 12"
ja crash 14" pellit.
Jaska
06.06.2004 19:19:32
No hoh hoijaa Jaska. Peruskamaa... niin niin. Ton ymmärsin ton materiaalierottelun ja vertailun, mutta toi viimenen nyt on aika puppua.

no, meinasin siis että starclassicit on lippulaivaluokan peruskamaa

eihän noissa paljoa eroa ole, esim. Tama Starclassic, Pearl Masters, Yamaha Absolute, jne. Eli siinä mielessä peruskamaa. Siis ei tavallaan mitään mikä erottaisi sen muista. Paitsi täytyy kyllä myöntää että Taman värjäykset on hienoja.
jee
totomiettinen
06.06.2004 20:01:14
Niin. DW:ltä ja Sonoriltahan niistä saa jo rummuista sitten pulittaa erilailla. Mutta täysin ammattilaiskamaa ne on varmasti TAMAt ja Pearlit kuten tietysti ovatkin.
totomiettinen
06.06.2004 20:02:48
Ei siinä Jaska mitään, mutta meni meillä tää oma keskustelumme hiukan väärän otsikon alle :)
No, sitä sattuu.
Tangled**
07.06.2004 12:00:12
Jospa otetaan tähän keskusteluun yksi ihminen, joka kyseisestä setistä jotain kokemuksen perusteella jopa tietää.

Kyllä, tuossa mun takana on juuri Pearlin Target. Niitähän saa ilmeisesti kahden kokoisena. Pienemmässä basari 18 tuumanen ainaskin lattiatomi oli pienempi. Isommassa taasen basari 20 tuumanen ja lattiatomi isompi. Tää isompi setti on "perussetin" kokoinen. Hinnat olivat mun ostaessani isompi 590,- ja pienempi 490,-. Mulla on siis isompi.

Sillon kun mä ton setin sain, niin meillä oli vähän eriävät mielipiteet porukoiden kanssa. Ne sanoi, että joko otat ton tai olet ilman. (vaihtoehtona oli sitten vielä jotain Traxin 400,- ja Staggin 450,- settejä :)) Joten päätin ottaa halppissetin mieluummin, kun olla ilman.

Muutama tuttu testannut noita ja ihan tyytyväisiä ovat olleet. Ei mitään suurehkoja eroja Pearlin pikkuisen kalliimpiin. Jokaiselta merkiltähän tuo halppissetti on, ja ennen Pearlilta ei edes ollut. Tuo setti on tullut myyntiin syksyllä. Pearli halusi myös halppissetin myyntiin, vaikka tuo ei hieman kalliimmista eroakkaan huomattavasti.

Ihan ok tuo toimii. Virveli on jokseenkin paska, mutta kalvoja vaihtamalla siitä saa jonkunlaisen. Basari on halppissettiin nähden älyttömän hyvä. Soundi ihan kiva ja pedaali toimii. Räkkitomit on pitkän virityksen jälkeen ihan kivan kuulloset, mutta mä vaihdoin kalvot, niin saa hyvän soundin helpommalla. Lattiatomi myös ihan ok, soudi tietenkin sitä, mitä halppissetissä on. Mutta virittämällä silläkin pystyy soittamaan.

Pellit on ihan paskoja, mutta niinhän ne yleensäkin on, kun setin mukana tulevista on kyse. Niistä lähtee ihan järkyttävä ääni... Mutta pitkän aikaa mäkin niillä vaan soittelin. Mä kyllä melkein väittäsin, että ovat hieman isommat. Ainakin tuo crashride. En kyllä ole varma...
Matka on päämäärää tärkeämpi.
AP
07.06.2004 14:40:21
4000 euroo kun laitat saat ammattilaissetin. Se Masterworks on hiukan kalliimpaa kuin Starclassic maple, mutta ainut pearlin setti jota voi edes verrata starclassiceihin.

SAngen kevyesti kyllä neuvot, että "4000 euroo kun laitat".
Herra siunatkoon, varmaan kenelläkään ole laittaa neljää tonnia nykyrahaa eli 24 000 vanhaa markkaa ensimmäisiin rumpuihin tuosta vaan. Voisi sitä nyt vähän katsoa, minkä hintaisia vermeitä suosittelee. Varmaan moni ottaisi innosta kiljuen Starclassicit tai Masterworksit mutta eiköhän tämmöisten topicien tarkoitus ole lähinnä varoittaa ostamasta mitään newsound- tms halpaosastoa eli "astumasta ansaan".
K100 #7
AP
07.06.2004 14:45:56
Niin elikkä kannataako ostaa semmosta settiä kun on ihmeen halpa muihin verrattuna? Ja onko Pearlit yleensäkään hyviä?

No, vaikka tuossa ny vähän Pearlin hardwarea kritisoidaan, niin toimivia pelejähän ne.
Pearlin Export taitaa olla maailman myydyin setti, ja kyllähän se onkin hinta-laatusuhteeltaan mainio. Pearlin kalliimmat rummut kuten vuosien varrelta esim BLX ja MLX-sarjat tai esim CZX Custom ovat yhä aivan ammattitason soittimia.
Suomen oloissa pitää mainita myös Pearlin toimiva varaosa- ja huoltopalvelu.

Kannattaa kyllä mielestäni tsekkailla myös esim m.netin toria, jolla myyydään useinkin kohtuuhintaan Pearlin settejä ja hyviä peltejä. Hyväkuntoinen käytetty on usein varsin varteenotettava vaihtoehto uudelle...
K100 #7
Tangled**
07.06.2004 14:49:33
Voisi olla totomiettisen aiheellista olla nyt hiukan hiljaa. Aloittelijalle kun haetaan ensimmäistä settiä, niin ehkä tuo 4000e ei ole hintahaarukkaan käypänen. Ehkäpä sen ensimmäisen setin ei tarvitse olla ammattilaissetti ja prokamaa. Kaikilla kun ei ole varaa laittaa tuollaisia määriä rumpuihin. Varsinkaan, kun haetaan aloittelijalle ensimmäistä settiä.
Matka on päämäärää tärkeämpi.
Alpha
07.06.2004 18:14:21
Voisin tässä offina kysäistä, notta minkälaisilla ja minkä hintasilla vermeillä Miettinen itse paukuttaa?

Ja oliko ensimmäiset symbaalit Signaturea tahi K-Customia?
Youni
07.06.2004 18:18:02
Voin suoraan sanoa, että Pearleista ei minkäänlaista kokemusta, saati sitten tuosta setistä.

Kerro ihmeessä, bATE, paljonko sinulla on käyttää rahaa ekaan settiisi? Jos on vähän enemmän suosittelen etsimään jonkun käytetyn setin, jossa olisi pellit mukana. Nuo rumpusettien mukana uutena myytävät pellit, missä on rumpuvalmistajan logo päällä tuppaavat olemaan aika kehnoja jo kestävyyden puolesta...

Joku (olisiko ollut Rakki tms.) sanoi tuolla, että ei sillä ole väliä mitä soittaa, jos harjoittelee vaan kuulosuojaimet päässä ja tämähän on ihan fakta. Tekniikkaa voi harjoitella rummuilla kuin rummuilla.

Tietysti tasokkaammat rummut motivoivat soittamaan ja harjoittelemaan. Itsepä voin sanoa, että etsi käytettynä hyväkuntoinen perussetti, jossa tulee jotkut paiste 502-pellit tai vastaavantasoiset mukana. Käytettynä saa usein hyvää tavaraa kohtuuhintaan.

Toki voit ostaa uudenkin setin, jos on rahaa käytettävissä. Kerro paljonko on rahaa laittaa settiin, niin voimme täällä foorumilla neuvoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)