Papillon10 13.01.2004 22:26:33 | |
---|
En itse soita pianoa, joten kaipaisin vähän apua. Eli juhlat olisi tulossa ja käytössä olisi ainakin suhteellisen pätevä pianisti, joka lupasi siellä muutaman kappaleen ajan esiintyä. Esitykseen ei kuulu muita instrumenttejä, eikä laulamista, eli pelkkää pianonsoittoa. Mitkä olisivat kauniita & hienon kuuloisia kappaleita pianolla soitettavaksi? Klassista, rockkia, poppia mitä vaan, ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitokset jo etukäteen! |
assassin 13.01.2004 22:33:56 | |
---|
Klassiselta puolelta Chopinin kaikki teokset, Merikannon Valse Lente ja Sibeliuksen Kuusi tulisivat ensimmäisinä mieleen. I don't have an attitude problem. You have a perception problem. |
baron 13.01.2004 22:44:56 (muokattu 13.01.2004 22:53:29) | |
---|
Jatsi-puolelta Misty ja Round Midnight Edit ja klassiselta Debussy'n Clair de lune Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia. |
Rantsu 14.01.2004 13:29:56 | |
---|
Hmmm... kannattaisikohan kysyä pianistilta, ellei sitten ole sen verran kovan luokan sälli, että on sanonut soittavansa mitä toivotaan. Itse olen joskus joutunut rämpimään lyhyellä varoitusajalla jotain klassisia biisejä - myöhemmin selvisi, ettei tilaaja ollut kuullutkaan niitä aikaisemmin, olipahan joku vain sanonut, että ne ovat kauniita kappaleita... :) Suomi soittaa humppaa. |
baron 14.01.2004 13:33:11 | |
---|
Hmmm... kannattaisikohan kysyä pianistilta, ellei sitten ole sen verran kovan luokan sälli, että on sanonut soittavansa mitä toivotaan. Itse olen joskus joutunut rämpimään lyhyellä varoitusajalla jotain klassisia biisejä - myöhemmin selvisi, ettei tilaaja ollut kuullutkaan niitä aikaisemmin, olipahan joku vain sanonut, että ne ovat kauniita kappaleita... :) On se hyvä, että joku pitää pianistinkin puolia. Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia. |
M.i.k.key 14.01.2004 13:46:46 (muokattu 14.01.2004 13:49:00) | |
---|
Kyllä noilla keikoilla rasittavimpia tilanteita ovat kun tilaaja alkaa sanelemaan kappaleita. Oli sitten kyseessä soolopiano tai vaikka bändihääveto. Olen joskus istunut innokkaan morsiammen kanssa kaksi kertaa palaverissa (+useita maileja) ennen hääkeikkaa, kun hän suunnilleen teki settilistat valmiiksi. Kyllä varmasti jos kyseessä on niinkin pätevä kun rantsu, baron tai minä niin homma luistaa omalla painollaan :) EDIT: ja tuli nyt mieleen että ihan vaan niinku kollegoita kiusatakseni, toivoppas siltä pianistilta semmosta Richard Clyderman-hommaa, ballade pour Adeline, Memory... heh My name is Baron, M.i.k.key Baron |
M.i.k.key 14.01.2004 13:48:26 (muokattu 14.01.2004 13:49:27) | |
---|
---------sori, tuli 2. My name is Baron, M.i.k.key Baron |
baron 17.01.2004 02:01:28 | |
---|
Kyllä noilla keikoilla rasittavimpia tilanteita ovat kun tilaaja alkaa sanelemaan kappaleita. Oli sitten kyseessä soolopiano tai vaikka bändihääveto. Olen joskus istunut innokkaan morsiammen kanssa kaksi kertaa palaverissa (+useita maileja) ennen hääkeikkaa, kun hän suunnilleen teki settilistat valmiiksi. Tuttu tunne. Mutta kun joutuu istumaan kahden (kenties riitaisen) anopin kanssa, niin vielä hiukan enemmän haastetta. Yhtä suurta ammattitaitoa tällaisessa tilanteessa soittamisen lisäksi vaatii se, että saa uitettua omat (järkevät) mielipiteensä kappaleitten pyytäjille niin, että he/ne pyytävät niitä omina idiksinään. Nimimerkki "Kokemusta on" Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista. Se on myös sampanjaa ja kauniita naisia. |
Papillon10 17.01.2004 19:00:19 | |
---|
Joo, totta kai soittajan mielipide otetaan vahvasti huomioon. En soita itse pianoa, mutta kitaraa kyllä, joten osaan suhtautua taiteilijaan "kunnioituksella". Aion toki kysyä kaverilta, mitä hän ehdottaisi soitettavaksi, mutta hän itse kysyi olisiko minulla jotain kappaleita mielessä. Kiitokset kaikista kommenteista, lisää vielä kaivataan. |
pianistityttö 17.01.2004 21:56:42 | |
---|
Chopinin kaikki valssit on tosi kauniita. Niistä on varaa valita. Sit Debussyn preludi "Pellavatukkainen tyttö" on kans ihana. Mut se riippuu aika paljon pianosta et mitä kannattaa soittaa. Soitin kerran keikalla ton Pellavatukkaisen tytön semmosella ihme vempulalla, enkä suosittele semmosta kappaleen raiskausta.. :) Albenizin Espanjalaisessa sarjassa on hienoja osia, ja myös Schumannin Fantasiastückessä. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Arthur Rubinstein- |
ees 03.06.2004 23:07:49 | |
---|
En itse soita pianoa, joten kaipaisin vähän apua. Eli juhlat olisi tulossa ja käytössä olisi ainakin suhteellisen pätevä pianisti, joka lupasi siellä muutaman kappaleen ajan esiintyä. Esitykseen ei kuulu muita instrumenttejä, eikä laulamista, eli pelkkää pianonsoittoa. Mitkä olisivat kauniita & hienon kuuloisia kappaleita pianolla soitettavaksi? Klassista, rockkia, poppia mitä vaan, ehdotuksia otetaan vastaan. Kiitokset jo etukäteen! Ehdottomasti September song, säveltäjää en tiedä, mutta se on kaunis ja yksinkertanen. Se ei varmana oo liian vaikeee näin lyhyel varotusajal ja silti se on kaunis oikein ja tunteella soitettuna. SUOSITTELEN! |
ajs 04.06.2004 16:15:18 | |
---|
Klassiselta puolelta Chopinin kaikki teokset, Merikannon Valse Lente ja Sibeliuksen Kuusi tulisivat ensimmäisinä mieleen. Keksikää nyt herrajumala jotain uutta; nuo suomalaiset ikivihreät alkavat jo olla loppuunkaluttuja luita. Chopinia kyllä kannatan, eritoten etydejä ja vähemmän kuultuja valsseja. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
baron 04.06.2004 16:23:20 | |
---|
Keksikää nyt herrajumala jotain uutta; nuo suomalaiset ikivihreät alkavat jo olla loppuunkaluttuja luita. Chopinia kyllä kannatan, eritoten etydejä ja vähemmän kuultuja valsseja. Sä unohdat yhden asian: Vaikka ne soittajille on loppuunkaluttuja niin keskimääräinen yleisö on aina tyytyväinen, kun tunnistaa kappaleen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Pimputtaja 05.06.2004 11:00:49 | |
---|
Sä unohdat yhden asian: Vaikka ne soittajille on loppuunkaluttuja niin keskimääräinen yleisö on aina tyytyväinen, kun tunnistaa kappaleen. Totta. Vaikka esim. minä ja kaverini inhoamme Saint-Saensin Joutsenta, esitämme sen yleensä joka keikalla, koska kuuntelijat tykäävät kuunnella, koska tietävät kyseisen kappaleen ja se ei heille ole yhtä tuttu kuin meille, jotka ollaan sitä soitettu jo monta vuotta. Itse pyrin ainakin tilauskeikoilla soittamaan ainakin pari "ikivihreää"-klassista biisiä ja enemmän siitä kiitosta on tullut kuin negatiivista palautetta kuuntelijoilta. "I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz- |
ajs 05.06.2004 11:58:45 (muokattu 05.06.2004 12:06:34) | |
---|
ja enemmän siitä kiitosta on tullut kuin negatiivista palautetta kuuntelijoilta. Ei Suomessa kukaan kehtaa antaa suoraan negatiivista palautetta, vaikka soittaisi kuinka päin vittua. Siksipä ei sitä myöskään saa, jos yleisö ei tunne kappaletta, ts. ei tiedä, soittaako soittaja juuri nyt oikein vai väärin. Kyllä minä ainakin mieluummin soitan kappaleita, joita on mukava soittaa ja itse kuunnella, silläkin riskillä että yleisöltä jäävät nyt kuulematta tutut ja turvalliset myrskyluodonmaijat ja clairdelunet. Toki jos haluaa varmoja kummastuneita katseita ja vaivautuneita kiitoksia, kannattaa soittaa 1900-luvun modernia taidemusiikkia :) There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
hörhö 05.06.2004 14:05:46 | |
---|
Pyydä vaikkapa jotain Schönbergin ja Magnus Lindbergin pianokappaleita. Heh. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Pimputtaja 05.06.2004 18:22:48 | |
---|
Ei Suomessa kukaan kehtaa antaa suoraan negatiivista palautetta, vaikka soittaisi kuinka päin vittua. Kyllä täällä ainakin kehtaa. Ja kyllä minäkin yleensä nyt sellaista musiikkia esitän, mitä itse tykkään soittaa. :) "I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz- |
Ballade pour Adeline(Richard Clayderman) Myrskyluodon Maija (nää on myös ainoat mitkä itse jotenkin pianolla osaan) Soittaja selviää aina. |
Danny s 06.06.2004 18:55:07 | |
---|
Minä suosittelen ainakin Sinatraa, Strangers in the night ja Beatlesia, Hey Jude esi. Muutenkin kannatan että laitat joukkoon muutaman helmen siten että iskee koko porukkaan. Klassiset ovat hyviä taustalla mutta suomalainen hääkansa herää vasta pop-helmeen. |
baron 06.06.2004 20:09:39 | |
---|
Jos on kyseessä häitten taustamusiikki, niin uusin kappale mun helmien joukkoon on "Emmanuelle", kaunis melodia jonka taustan jotkut tunnistaa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |