Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 560 61 62 63 6489 90 91 92 93
Gabe
07.05.2016 13:17:22
JaaGeRMaisTeR: Onko Gabella pelkkä etunen vai nuppiversio?

Etunen ja Genelecin aktiivimonitorit.
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
nakedzen
07.05.2016 13:38:12
Gabe: Paljon kyllä käytän myös hyödyksi sitä että Kemperin avulla pääsee käsiksi sellaisiin soundeihin joihin muuten ei välttämättä pääse.

Jeps. Itsellä tällä hetkellä käytössä oma Maxon OD9 -boostattu Recto -profiili, josta tiputin gainit melkein nollaan ja löin Kemperin oman Tubescreamerin nupin eteen. Tämähän olisi siis todellisessa maailmassa täysin mahdotonta toteuttaa.
Gaahh
29.05.2016 10:01:04
Yleensä ei ole mennyt kauaakaan, ainakaan pienempien päivityksien kanssa
Nyt on mennyt hämmentävän kauan ilman uusia betoja tai virallista julkaisua. Toki on massiivinen päivityskin... lähinnä itseä häiritsee remoten viive presettejä vaihtaessa, muuten on toiminut hommat hyvin.
johanssen
10.06.2016 01:18:45

Jo yli 8 kuukautta ilman yhtäkään kirjoitusta mnettiin ja taas täällä. Mistä olette hommanneet seuraavat tarvikkeet Kemperille: Atomic CLR Wedge-monitorin, entä kemperin oman remote controlin?

Nyt käytän lautana Behkun FCB1010ä, tuoko toi K:n oma lauta jotain sellaista mahtavuutta, että kannattaa siihen päivittää. (Varmaan ainakin sen, että se näyttää kestävämmältä, mikäli aikoo siirtyä siihen maailmaan, että Kemper tulisi roudattavaksi laitteeksi eikä pelkästään studiossa käytettäväksi)
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
askomiko
10.06.2016 08:12:29
Atomiccia saa Atomicin omasta EU-verkkokaupasta suoraan, toimitus tulee irlannista joten ei tarvi ressata tullien yms. kanssa.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Skebaristi
10.06.2016 08:39:22

johanssen: Jo yli 8 kuukautta ilman yhtäkään kirjoitusta mnettiin ja taas täällä. Mistä olette hommanneet seuraavat tarvikkeet Kemperille: Atomic CLR Wedge-monitorin, entä kemperin oman remote controlin?

Nyt käytän lautana Behkun FCB1010ä, tuoko toi K:n oma lauta jotain sellaista mahtavuutta, että kannattaa siihen päivittää. (Varmaan ainakin sen, että se näyttää kestävämmältä, mikäli aikoo siirtyä siihen maailmaan, että Kemper tulisi roudattavaksi laitteeksi eikä pelkästään studiossa käytettäväksi)

Minä tilasin Remoteni Kemperin omasta storesta ja homma toimi ihan normaalisti.

Riippuu ihan käyttötarpeista tuo Remoteen päivittäminen. Minulle tärkein Remoten ominaisuus on näyttö, josta näkee suoraan, mikä performanssi päällä ja mikä presetti valittuna. Käytän keikoilla joka biisissä eri performanssia siitä syystä, että erilaisia biisikohtaisia delay-, autowah-, modulaatio- ja whammy yms -asetuksia on aika paljon. Ilman tuota näyttöä homma olisi melkoista muistipeliä kun pitäisi yrittää hahmottaa keikan tiimellyksessä, että mistä napista tapahtuu mitäkin. Aikaisemmin ohjasin Kemperia Line 6 M13 -laudalla ja aika hankalaa se toisinaan oli.

Remote on myös varsin pienikokoinen ja se kulkeekin näppärästi Mission Engineering SP1 -polkimen kanssa Kemperin omassa kantolaukussa. (http://shop.kempermusic.com/int-en/ … ssories/286/bag-profiler-head?c=100)

Hintaeroa on toki reilusti, koska jos tarvitsee expressiopoljinta, niin senkin joutuu erikseen ostamaan, mutta sanotaanko nyt vaikka että "Olihan se kallis, mutta ohan se hyväkii" tai että "Rahallahan siitä selviää". :)

PS. Jos joku ihmettelee tuota runsasta presettien käyttöä niin täytyy avata, että vedellään bilebändillä tuommoista klubi- ja EDM-pauketta bändiympäristöön sovitettuna, eli alkuperäistä tunnelmaa joutuu välillä efektien avulla hakemaan. Videolla molemmat kitarat tulee Kempereistä: https://www.youtube.com/watch?v=ETvFI3sa-A0
Skebaristi
22.07.2016 13:00:44

Kuinkas moni on uskaltautunut asentamaan 4.XX -public beta firmwaren?

Mulla on ollut käytössä nyt jonkun aikaa ja muutama keikkakin on tullut vedettyä ilman ongelmia. Remoten näytössä performansseja selatessa oli pientä sekoilua jossain vaiheessa ja performanssia vaihtaessa joskus kuului vaimea napsahdus, mutta molemmat viat pitäisi nyt olla korjattuna viimeisimmässä 4.06 -päivityksessä.

En ole juurikaan uutta Morph-toimintoa soveltanut expressiopedaalin kanssa, mutta olen korvannut pure boost -stompin käyttämisen siten, että kytken morphin päälle painamalla remoten preset-nappia uudestaan. Morphaus-asetuksista siirtymäaika nollaan ja asetuksiin pykälä volaa lisää (ja vaikka middleakin), niin siinäpä onkin soolobuusti näppärästi saatavilla. Samalla myös säästyy yksi Remoten stomp-painike muuhun käyttöön.

Yksi hieman vähemmälle huomiolle jäänyt ominaisuus uudessa firmiksessa on Remoten looper-, tuner- ja tap-painikkeiden customointi. Remoten asetuksista voi siis määrittää, mitä näistä painikkeista tapahtuu. Itse esim otin keikka-asetuksista looper-napin kokonaan pois päältä, koska joskus on tullut keikalla vahingossa painettua looper päälle.
Skebaristi
28.07.2016 14:58:46

Tämä ketju taitaa mennä meikäläisen monologiksi (sorry floodauksesta :D ), mutta tänään on julkaistu viimeinen virallinen uusi firmware. Onhan tätä jo odoteltukin.

We finally have our first 4.x Release!

4.0.6 has been elevated to release level and is functionally identical with the earlier 4.0.6 Public Beta.
antikristus
28.07.2016 16:45:16

Skebaristi: Tämä ketju taitaa mennä meikäläisen monologiksi (sorry floodauksesta :D ), mutta tänään on julkaistu viimeinen virallinen uusi firmware. Onhan tätä jo odoteltukin.

On niin vähän asiaa meillä muilla. Onko kukaa muuten onnistunu vääntämää shimmer reverbiä ulos Kemperistä?
high_society
28.07.2016 20:38:45
Emmää tiärä, mut täl kaverilla on ainakin halvat profiilit, jollei joku tiänny.
http://www.guidorist.com/en/product-category/kemper-amp-profiles/
Itse ostin tuon Metal Packin heebolta, ja on kyllä laadultansa ihan ehtaa kamaa.

Tuohon hintaan ei hirveesti köyhy, vaikka ostais enemminkis jeh?
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
WeetM
28.07.2016 20:40:34

high_society: Emmää tiärä, mut täl kaverilla on ainakin halvat profiilit, jollei joku tiänny.
http://www.guidorist.com/en/product-category/kemper-amp-profiles/
Itse ostin tuon Metal Packin heebolta, ja on kyllä laadultansa ihan ehtaa kamaa.

Tuohon hintaan ei hirveesti köyhy, vaikka ostais enemminkis jeh?

Guidon profiilit on kyllä herkkua, ei tule muita enää nykyään juuri käytettyäkään
MoreK
29.07.2016 06:02:04

Onko profiili- tai säätösuosituksia hyvälle clean tai clean/crunch -soundille? Siis semmosta pitkään soivaa, täyteläistä, hyvin myös yläpäätä erottelevaa ja napakasti syttyvää soundia haeskelen pop / indie-rock tyyliseen menoon. Pari kohtalaisen hyvää profiilia olen bongannut, mutta en vielä ihan napakymppiä.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Skebaristi
29.07.2016 13:10:25

antikristus: On niin vähän asiaa meillä muilla. Onko kukaa muuten onnistunu vääntämää shimmer reverbiä ulos Kemperistä?

Varsinaista shimmer-efektiä ei vielä ole saatavilla, mutta eräs Kemper-forumin jäsen on tehnyt varsin vakuuttavia ambient-kaikupresetteja, joissa oli ainakin yksi shimmer-henkinen kaiku muistaakseni.

http://foobazaar.com/kemper/mabVerb/

5.0 firmiksessä kai shimmer pitäisi löytyä ihan tehdaspresettinä.

Aikaisemmin tässä ketjussa oli puhetta tästä vahingossa jakoon päässeestä kaikupresetistä, joka oli kylläkin enemmän Line6 -laitteista tutun Particle Verbin tyylinen. Loopperin toistonopeuksien kanssa kikkailemalla sillä tosin sai varsin hauskaa shimmer-tyylistä ujellusta aikaan. Tein tuolla presetillä joskus tällaisen ambient kötöstyksen. Leadit on soitettu kylläkin Guidoristin Bogner-profiililla, josta tuossa ylempänä olikin mainintaa.

https://www.dropbox.com/s/7rf1i3z4z … /Kemper%20shimmer%20looper.mp3?dl=0
antikristus
29.07.2016 14:41:13

Hyvä hyvä. Onneks en kerenny haaskaamaa rahaa mihinkää pedaalikikkailuun :p
Tomasi
29.07.2016 20:19:37

MoreK: Onko profiili- tai säätösuosituksia hyvälle clean tai clean/crunch -soundille? Siis semmosta pitkään soivaa, täyteläistä, hyvin myös yläpäätä erottelevaa ja napakasti syttyvää soundia haeskelen pop / indie-rock tyyliseen menoon. Pari kohtalaisen hyvää profiilia olen bongannut, mutta en vielä ihan napakymppiä.

Tiedä sitten onko ihan sitä mitä haet, mutta ainakin omaa korvaa miellyttävää tuon suuntaista menoa irtoaa the Jezabelsin Sam Lockwoodin tyyliin kirkkailla humppareilla varustetulla vaahterakaulatelellä käyttäen erilaisia Orange AD30HTC (Tai rockerverb) profiileja tai sitten tosi säröisiä Vox AC-30 profiileja isolla hallikaiulla. Noin saa huiman dynamiikan ihan vaan soittotatsilla kontrolloiden, kevyellä tatsilla lyyristä helistelyä ja runttaamalla syyttävää alternative tylytystä ja kaikkea siitä välistä. Mulle ainaskin toimii! ;)
Pitihän tätäkin kokeilla...
MoreK
30.07.2016 08:14:14

Tomasi: Tiedä sitten onko ihan sitä mitä haet, mutta ainakin omaa korvaa miellyttävää tuon suuntaista menoa irtoaa the Jezabelsin Sam Lockwoodin tyyliin kirkkailla humppareilla varustetulla vaahterakaulatelellä käyttäen erilaisia Orange AD30HTC (Tai rockerverb) profiileja tai sitten tosi säröisiä Vox AC-30 profiileja isolla hallikaiulla. Noin saa huiman dynamiikan ihan vaan soittotatsilla kontrolloiden, kevyellä tatsilla lyyristä helistelyä ja runttaamalla syyttävää alternative tylytystä ja kaikkea siitä välistä. Mulle ainaskin toimii! ;)

Kiitokset, pitää testailla. Olen haeskellut soundia lähinnä singlecoileilla, pitääkin kokeilla toi humppariosasto.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Guitaristi
30.07.2016 21:29:30

Useamman kuukauden käytön jälkeen voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen Kemperiini. Laite on sataprosenttisesti kuulokekäytössä kerrostalo-olosuhteissa, ja kova olisi hinku päästä soittamaan myös vahvistuksen kautta. Juuri asensin 4.0 firmiksen, vaikka eipä siitä paljon iloa itselle ole, kun ei remoten puutteen takia pääse morpheja käyttämään. Remote kuumottelisi, mutta kotisoitteluun ei sitä oikein ole mitään järkeä ostaa.

Kaupallisia profiileja olen ostanut vain kaksi pakettia (Guidoristin XTC sekä Metal Pack) ja loput käyttämistäni profiileista ovat ilmaisjakelussa. Tähän mennessä en ole nähnyt tarvetta ostaa lisää profiileja.

En ymmärrä monien valitusta pitkästä boottiajasta: laitteen käynnistäminenhän kestää about saman aikaa kuin putkivahvistimen lämpiäminen standby-asennossa. Itseäni ei haittaa yhtään.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
blues guitar
31.07.2016 06:25:55

Guitaristi: Useamman kuukauden käytön jälkeen voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen Kemperiini. Laite on sataprosenttisesti kuulokekäytössä kerrostalo-olosuhteissa, ja kova olisi hinku päästä soittamaan myös vahvistuksen kautta.

Tästä keikka / bändikäyttöön.
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1164957
Kotikäyttöön suosittelen studiomonitoreja.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
penatuna
31.07.2016 07:06:49
Guitaristi: Useamman kuukauden käytön jälkeen voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen Kemperiini. Laite on sataprosenttisesti kuulokekäytössä kerrostalo-olosuhteissa, ja kova olisi hinku päästä soittamaan myös vahvistuksen kautta. Juuri asensin 4.0 firmiksen, vaikka eipä siitä paljon iloa itselle ole, kun ei remoten puutteen takia pääse morpheja käyttämään. Remote kuumottelisi, mutta kotisoitteluun ei sitä oikein ole mitään järkeä ostaa.

Voihan tuota Morph-toimintoa ohjata millä tahansa ekspressiopedaalilla (tai jopa ajastettuna nappipolkimella) joko switch/pedal paikkaan kytkettynä tai midipolkimella ohjaten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)