iec 03.05.2016 09:56:44 | |
---|
iec: Tuli hommattua PRS Santana III:een uudet mikit, sillä Santanassa oli omaan makuuni vakiomikeillä hieman liian mutainen ja tumma soundi.Demppikomppi meni pörinäksi ja siitä puuttui kielten erottelukyky. Nyt on kiinni zebra-värinen SD hotrodded-setti ja hyvin rokkaa :D Mietin ankarasti Slash-setin ja Hotrodded-setin välillä ja päädyin lopulta kirkkaampaan ja räyhäkkäämpään Alnico V-ratkaisuun. Monesti kuulee, että kyseistä Jazz&JB -yhdistelmää parjataan. Mun mielestä ihan suotta. Setti on toki modernimpi kuin PAF-tyyliset, mutta taipuu oikeasti monenlaiseen soitantaan. Mulla oli joskus aiemmassa kitarassa sama mikkisetti ja silloinkin pidin sitä loistavana. En ihmettele yhtään, että tämä hotrodded-setti on Seymour Duncanin suosituin humpparikombinaatio. Cleanit toimii Fenderin Supersonicilla hyvin ja säröt myös. Nämä oli muuten Musamaailmassa halvemmat kuin Thomannilla, joten tuin suomalaista kauppaa.... -iec Tein hieman testiä ja vertailin Santana III:en orkkismikkejä SD Hotrodded-settiin: https://www.dropbox.com/sh/kza54zsj … d9wx/AAAcMAULNCceCJSj2Us7kONna?dl=0 Tuossa on ääninäytteet kaula- ja tallamikkivertailusta, sekä myös taajuusanalyysi (ylä-e -kieleltä näppäys 12. nauhalta eri mikeillä.) Tallentelin rämpytykset Rolandin Quad Capturella Hi-Z päällä ykkösinputilla ja taajuusanalyysin tein Cakewalk Sonarilla eräällä ilmaisella pluginilla (jota en muista mikä se oli). Korva kertoo että Hotrodded-setti on kirkkaampi ja spektrianalyysi vahvistaa kuulohavainnon. Tietysti tuossa hieman sotkee tieteellistä vertailua se, että orkkismikeillä on käytössä vanhat Ernie Ball-kielet ja uudella setillä uudet Daddariot. Spektrianalyysissä näpätty perustaajuus on jotain 663Hz luokkaa ja kuvassa näkyvät ylemmät piikit ovat ylempiä harmonisia. Sekä kaula- että tallamikeillä SD Jazz & JB-mikit olivat 2-3dB voimakkaammalla tasolla 2-4 kHz taajuusalueella verrattuna orkkiksiin. Ainoastaan molemmat mikit yhtä aikaa päällä nuo orkkikset olivat kirkkaammat (miten lie vaiheet/polariteetit/magneetit valittu sopivasti noissa orkkismikeissä.) Ääninäytteistä ei varsinaisesti ilmene se minkä huomaa soitossa, eli pikkurosoilla tai isommillakin rosoilla soitettaessa ränttä-tänttää on soundi paljon paremmin kasassa vahvarin tonestäkin läpi (ja ei tarvi hampaat irvessä keskittyä pikkauskäden tekniikkaan. Orkkismikeillä piti oikein keskittymällä keskittyä, että soundiin ei tullut mutaa.) En hoksinut tallentaa soittoa vahvarin läpi ennen mikkien vaihtoa, joten sitä soundimuutosta ei pysty nyt vertaamaan. Yritin myös lisätä jälkikäteen säröä mukaan Sonarin mallinnuksilla, mutta ne jotenkin hävittivät sen eron minkä kuuli oikean vahvarin läpi soittaessa. Eli nyt on mulla mahtavassa kitarassa sellainen mikkiyhdistelmä kiinni, joka on mun makuun hyvä :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
s8na 03.05.2016 15:37:38 | |
---|
Mulla tuli uusin käytetty viulu tuolla SD hotrdorisetillä ja heti tietty mietin et mitä pannaan tilalle. No kuhan olin saanu kepin säätöihin ja puunattua niin nehän tuntu varsin hyville. Eli eipä taida tarvita vaihtaa. |
ShadowDude 03.05.2016 16:19:36 | |
---|
Perinteiset kitarat ja digitaaliset vahvistimet. |
iec 03.05.2016 17:46:33 | |
---|
s8na: Mulla tuli uusin käytetty viulu tuolla SD hotrdorisetillä ja heti tietty mietin et mitä pannaan tilalle. No kuhan olin saanu kepin säätöihin ja puunattua niin nehän tuntu varsin hyville. Eli eipä taida tarvita vaihtaa. No tämä... :) Mulla taas ensimmäinen kitara mihin ei ole tarvinnut vaihtaa mikkejä on 2007 LP Studio, jossa siis Gibsonin originaalit Burstbucker Pro-mikit. Ne on kyllä mainiot kuten myös SD hotrodded-setti. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Joees 03.05.2016 21:13:41 | |
---|
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
kawasami 05.05.2016 13:07:59 | |
---|
Torilta kotiutui Line6 DT25 nuppi ja kaappi. HD500X olikin jo. Ruuvailu alkakoon. |
BugBadWolf 05.05.2016 16:47:13 | |
---|
kawasami: Torilta kotiutui Line6 DT25 nuppi ja kaappi. HD500X olikin jo. Ruuvailu alkakoon. Hyvät värkit hommasit. Nyt kannattaa löytää jostain vähän aikaa. Hiomista piisaa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
ÄrGee 05.05.2016 17:00:10 | |
---|
Focusrite Scarlett 2i4 ja monitoreille vaahtomuovia alle. Kummasti parani äänenlaatu musiikin kuuntelusta kitaransoittoon. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Uki 05.05.2016 17:05:30 | |
---|
Kaveri haikailee Mad Professorin perään ja luopuikin edukkaasti vanhasta kombostaan. Eli Englin Screamer Z5-jalkakytkimellä kotiutui tänne Bugeran pikkucombon tilalle. Jopa tuntuu hyvältä peliltä! |
kekkuliheikki 07.05.2016 12:14:28 | |
---|
En allekirjoita. |
korvaoo 07.05.2016 16:23:04 (muokattu 07.05.2016 16:24:08) | |
---|
kekkuliheikki: Naita pitaa olla kun tilutellaan. https://muusikoiden.net/dyn/users/146226.jpg wanhoja? itellä oli aikanaan focus 6000 ja olihan se pääsisäisen keltaisuudesta huolimatta ihan ok soitin, jos ei laskenut katkenneita kieliä ja hiton hankalaa viritettävyyttä floikkatallan takia :) ja jottei mee offtopiciks niin ostin Yamaha GL-1:n jota tulikin pari päivää soiteltua ihan jonkun verta :) kaikki paitsi on turhaa. |
Juzpe 08.05.2016 16:09:48 | |
---|
'65 Selmer Bassmaster tuli tossa varailtua ja kaupat sovittua. Kiitokset vaan Myrkky Nuolelle jo etukäteen remontista ja diilistä! Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Puolivahingossa tuli vuoden 2002 Jackson SL-1 ASB-värityksellä taloon. Nyt on hyvä, ensimmäinen jenkki-Jaakko meikällä, jossa jokainen detalji on kohdillaan! |
Läträäjä 09.05.2016 21:47:34 (muokattu 09.05.2016 22:15:39) | |
---|
|
Juzpe 10.05.2016 01:14:42 | |
---|
Läträäjä: Omiin viilaamistaitoihini en luottanut, vaan jätin työn Halla Custom Instrumentsin tehtäväksi ja pirun hyvähän siitä tulikin, joten kyseistä firmaa voin suositella lämpimästi. http://halla.tv/ Ohan se Ville jottain muutakin saanu aikaseksi ku scallopeja... :D Hyvä sälli tekemään kaikemmoista. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Läträäjä 10.05.2016 03:47:25 (muokattu 10.05.2016 04:03:56) | |
---|
Juzpe: Ohan se Ville jottain muutakin saanu aikaseksi ku scallopeja... :D Hyvä sälli tekemään kaikemmoista. On toki, puu tottelee miestä ja Ville tekee kauniita, hyvin soivia kitaroita, mutta nyt vain sattui olemaan tällainen projekti. Asiakaspalvelun taso on myös huippua ja ainakin itselle jäi sellainen fiilis, että sitten kun teetän kunnon kitaran, ajelen Mr. Mattilan pajalle. Ehkä olisi vaan pitänyt hieman tarkentaa tuota suositustani. Laitoinkin tämän tänne puolittain mainostamaan hyvää firmaa ja puolittain siksi, että ainakaan itsellä ei ihan joka päivä tule vastaan akustisia joissa on scallopit otelaudassa. Omanlaisensa kurioisiteetti siis. |
tender.insanity 10.05.2016 08:17:45 | |
---|
Kovasti myynyt kaikkea turhaa ja nyt taisin ostaa torilta 5150 + 2x12" kaapin. Tiedä sitten missä noita voi soittaa kun ei ole edes bändiä tai treenitilaa. Sopiva setti rivariin mitä ilmeisimmin. Pakko tuommoinen 5150 nyt oli ottaa, kun aina kaikista mallintavista vääntänyt sen tubescreamerilla boostatun 5150 soundin. |
Laulava Kylätohtori 10.05.2016 08:50:58 | |
---|
tender.insanity: Kovasti myynyt kaikkea turhaa ja nyt taisin ostaa torilta 5150 + 2x12" kaapin. Tiedä sitten missä noita voi soittaa kun ei ole edes bändiä tai treenitilaa. Sopiva setti rivariin mitä ilmeisimmin. Pakko tuommoinen 5150 nyt oli ottaa, kun aina kaikista mallintavista vääntänyt sen tubescreamerilla boostatun 5150 soundin. Ei yksin se vahvari, vaan myös elementeillä on merkitystä, miten se yhdistelmä soi hiljaa. Vaikka vahvari itsessään toimisi hyvin myös hiljaa soitettuna, niin se vaatii myös elementit, jotka toimivat em. tapauksessa. Kaikki elementit eivät soi hyvin pienellä volumella, vaan vaativat reilumpaa luukutusta.... They pass too much electricity. -SRV |
tender.insanity 10.05.2016 09:20:45 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei yksin se vahvari, vaan myös elementeillä on merkitystä, miten se yhdistelmä soi hiljaa. Vaikka vahvari itsessään toimisi hyvin myös hiljaa soitettuna, niin se vaatii myös elementit, jotka toimivat em. tapauksessa. Kaikki elementit eivät soi hyvin pienellä volumella, vaan vaativat reilumpaa luukutusta.... Celestion V30 tötteröt siinä on. |
Krice 10.05.2016 11:59:07 | |
---|
Läträäjä: Laitoinkin tämän tänne puolittain mainostamaan hyvää firmaa ja puolittain siksi, että ainakaan itsellä ei ihan joka päivä tule vastaan akustisia joissa on scallopit otelaudassa. Omanlaisensa kurioisiteetti siis. Koverrukset näyttää todella syviltä, ei välttämättä hyvä asia soitettavuuden kannalta. Nimim: tein itsekin liian syvät koverrukset projektikitaraan. |