Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl hardware = shit
1 2 3
mr_b
05.06.2004 23:57:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo aikaisemmin kyllästynyt Pearlin symbaaliständien mukavaan tapaan hajota eri paikoista, esim. poikkipuomien kulmasäädöstä tai korkeussäätimien kiristimien ruuvikierteistä. Kierteet menevät, osat halkeavat kappaleiksi yms. yms. Enkä tosiaan väännä niitä kiinni mitenkään hampaat irvessä, mitä nyt sen verran että pysyvät kiinni ja asennossa, mikä ei sekään tunnu olevan aina mikään itsestäänselvyys.
 
No, nyt otettiin studiossa bassarin etukalvo pois ja löysin bassorummun pohjalta pehmustetyynyn alta useita ruuveja. No, näemmä olivat tippuneet niistä lugeista eli niistä mihin kalvot kiinnitetään. Bassarissani on siis sellaiset pitkät lugit koko rummun pituudelta, molemmat kalvot tulevat samaan lugiin. Siksi en ollut huomannut aikaisemmin. Yllätys sinänsä, ok, mistäpä muualtakaan olisivat lähteneet, mutta ne eivät olleet vain irronneet vaan lugeista oli haljennut pieni vastakappale ruuvin mukaan. Eli niitä ei saa enää takaisin vaan lugit repsottavat irtonaisina. Great! Argh..
 
Minulla on yksi Yamahan teline ja se on paras ja hienoin ja kestävin ständi, mitä olen koskaan omistanut. Uskomatonta että Pearl ainakin 90-luvulla valmisti telineensä jostain helvetin tinasta ja on silti jokin johtava rumpumerkki. Damn.
 
Mistäs niitä Pearlin varaosia saisi tilailtua..?
 
Before I talk I should read a book.
tuukkah
06.06.2004 00:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri paska hardware on syynä siihen, etten lähtisi Pearlia ostamaan. Merkin rummut ovat mielestäni hintaansa nähden laadukkaita, jopa parempia kuin samanhintaiset Tamat yms. merkit. Heikko hardware, verrattaessa vaikkapa Taman loistavaan hardwareen kääntää katseet kuitenkin Pearlista poispäin.
 
Kalliimman luokan Pearleja en ole päässyt kokeilemaan, enkä näinollen tiedä kuinka laadukkaita kalliimmat ständit ja muut härpäkkeet ovat. Erään tutun Export-setistä on kuitenkin jouduttu uusimaan lähes kaikki metalliosat. Peltiständien kiristimistä ovat menneet kierteet, virvelin mattokoneisto on hajonnut ja nihkeimpänä kelluvan lattiatomin clamppisysteemi on vääntänyt peltiständin putken aivan kuopille. Samalla clampin kiristämistsydeemit ovat kuluneet siihen malliin, että tuota tomia on käytännössä mahdotonta kiristää tukevaksi, saati sitten erilaisiin asentoihin.
 
Pearlin puomeihinkin olisivat karhennukset tervetulleita. Jos tosin muistan oikein, Pearlin räkkiputket ovat neliskanttisia. Siitä plussaa.
 
ain't it funky now.
totomiettinen
06.06.2004 15:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan TAMAn hardware on huippuluokkaa. Kekseliäitä juttuja muutenkin rumpujen/telineiden osissa. Jämäköitäkin ovat.
 
Paas
06.06.2004 15:53:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs niitä Pearlin varaosia saisi tilailtua..?
 
Musamaailma, Helsinki. Tai sitten ihan suoraan maahantuojalta, SMI(http://www.smi-music.com/).
Minkä ikäisiä nuo ständit ovat jotka meni paskaksi?
Mitäköhän mallia?
 
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Triskal
06.06.2004 15:55:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla jostain syystä ovat Pearlin roippeet käyttäytyneet erittäin kiltisti.
 
Jaska
06.06.2004 15:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo Pearlin uusi 2000 sarja ainakaan huonolta näytä. En ole kyllä päässyt testaamaan. Ja täytyy kyllä sanoa että Pearl on hardware tenkiikan kehittelyssä aivan kärkinimi.
 
jee
v bear
06.06.2004 17:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä toi kalliimpi pearli on ainaki kestäny samoin räkki osat! premierillä on kans asiallista hardwarea....
 
twist twist on jumala
totomiettinen
06.06.2004 17:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ainakin Premierillä toi työn jälki noissa itse rungoissa ja kyllä kromiosissakin sitä luokkaa, että harva pitää merkkiä enää ammattilaistasoisena.
 
mr_b
06.06.2004 18:03:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, siis kuten sanoin, puhuin nyt vanhemmasta Pearlista, jostain 90-luvun alkuvuosilta/puolivälistä. Ja ei nyt ihan halpisständejä kuitenkaan, "kaksitankoiset" jalat ja periaatteessa ihan tukevat. Tyyppiä en nyt suoraan osaan sanoa, osa ainakin ilmeisesti CZX-setin mukana tulleita. Mutta 3 suhteelisen samanmallista + yksi haitsunständi + nyt bassorumpu on tässä vuosien varrella hajonnut. Jotkut Taman 80-luvun lopun halpisständit ovat taasen edelleen ihan ok kunnossa, tosin ovat huteroita, mutta niin ne olivat alunperinkin.
 
Näemmä Pearl kehuu tuotekehittäneensä telineitään, syystäkin :-) No, vanhempien käytettyjen Pearlien ostajat, teitä on nyt ainakin varoitettu...
 
Before I talk I should read a book.
e r s k i
06.06.2004 20:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poikkipuomien kulmasäädöstä tai korkeussäätimien kiristimien ruuvikierteistä Kierteet menevät, osat halkeavat kappaleiksi yms. yms. Enkä tosiaan väännä niitä kiinni mitenkään hampaat irvessä, mitä nyt sen verran että pysyvät kiinni ja asennossa, mikä ei sekään tunnu olevan aina mikään itsestäänselvyys.
 
Sama ongelma oli mullakin muutama vuosi sitten. kahdesta Pearlin ständistä raksahti valu halki, ja vielä samasta kohtaa. Pystyputken ja puomin kiinnityskohdasta. Maalaisvoimiani en todellakaan käyttänyt. Jatkossa on tullukkin hommattua sitten Tamaa, ja ongelmia ei enää ole.
 
jussiohman
06.06.2004 20:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä porukka on Pearlin pedaaleista? Tuntumasta ja kestävyydestä. Mullon tuosta p-100tw, tai jotain, spedusta menny lankku poikki(!), tosin oma vika oli kyseessä. Ja tänään ratkesi se jousen yläpäässä oleva lenkki, joka pitää jousta ja sitä vaaka-akselia yhdessä, poikki väännyttyään ensin muodottomaksi. Uutta olen ostamassa. Eliminator vai IC vai mikä? Tuon pedaalin tuntumasta en osaa sanoa, kun en ole useita pedaaleja kokeillut.
 
Lihava sinkku hakee kontaktia
totomiettinen
06.06.2004 20:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voittajan valinta: Iron Cobra. Lukuisten ammattilaisten suosima.
 
jussiohman
06.06.2004 20:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voittajan valinta: Iron Cobra. Lukuisten ammattilaisten suosima.
 
Semmonen pitäs olla, joka soveltuu enemmän nopeisiin tuplaiskuihin ja olisi vakaa, kuin että tukutukutukutukuun soveltuisi. Kumpaan mielestäsi tuo IC on enempi sopiva?
 
Lihava sinkku hakee kontaktia
MoonDog
06.06.2004 20:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voittajan valinta: Iron Cobra. Lukuisten ammattilaisten suosima.
 
Ei sillä, että IC:ssä jotakin vikaa olisi (kun itsekin sellaisen omistan ja olen siihen tyytyväinen), mutta kyllä ne muutkin tuon tason pedaalit ovat 'lukuisten ammattilaisten suosimia'.
 
Shit just doesn't happen, it takes effort.
totomiettinen
06.06.2004 22:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki. siis "ammattilaisten" tarkoitat. Heh. Mutta on ne oikeesti ihan vitun hyvät. usko jo.
 
Jaska
06.06.2004 22:03:27 (muokattu 06.06.2004 22:04:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilu on paras vaihtoehto. Ei sokkona saa ostaa.
 
jee
-Reaper-
06.06.2004 22:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla jostain syystä ovat Pearlin roippeet käyttäytyneet erittäin kiltisti.
 
Samma här.
Ei oo ollu minkäänlaisia onkelmia pearlin hardwaren kanssa enkä oo aikasemmin tiennykkään ketään muuta jolla olisi ollut pearlin kans sen enempää probleemaa ku muillakaan valmistajilla...
 
Rock´N´Roll!!
JanneO
07.06.2004 09:43:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä on mennyt niin Taman kuin Pearlin hardwarea p*skaksi ja nyt puhutaan tosiaan tuosta 90-luvun alkupuolen tavaroista. Tuohon aikaan käytettiin paljon halpisseosmetalleja noissa valuosissa. Nythän uudessa taman telinesarjassa on tajuttu se, että kierteet voivat mennä paskaksi, senpä takia niissä on vaihdettava se kierre"pesä"... viksua!!
Tällä hetkellä taitaa olla nuo Yamahan telineet parhaimmat mitä itse olen nähnyt.
 
Ja mitä pedaaleihin tulee, niin kiehtoisi tuo Yamahan suoravetopedaali. Mutta jos kysessä on IC tai eliminator, niin kyllä siinä kallistun taas pearlin puoleen. Ne IC:t mitä olen kokeillut, eivät ole olleet ihan minun makuun, mutta säätämällähän niistä saa. Ja nopeasti pedaaliin kuin pedaaliin tottuu.
 
totomiettinen
07.06.2004 10:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IC:ssä paljon eri vaihtoehtoja, Pearlin vastaavasta(mikä se paras malli sillä nyt onkaan) en tiedä. Säätövaraa IC:ssä riittää. Sopii niin hevimpään polkemiseen kuin herkempäänkin menoon. Kannattaa toki kokeilla jos pystyy. Kaikki jotka kaveripiiristäni ovat IC:n hankkineet eivät ole pettyneet.
 
totomiettinen
07.06.2004 10:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huono ilmaisu :) Tarkoitin siis, että kukaan heistä ei ole pettynyt IC:hen. LOL
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «