Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5217 218 219 220 221267 268 269 270 271
Urmas Potkuri
06.05.2016 11:27:52

Tuomo_: Minusta tämä omaskaba on hyvä nimenomaan niille, jotka eivät saa muualla kokeilla luovuuttaan biisien teossa. Luulen, että spesiaaleilla on ne isommat areenat, joilla voi loistaa tähtenä. Toki heillekin tämä väylä on avoinna.

Jos kukaan muu ei ole innostunut vetämään seuraavaa skabaa, voin ottaa sen ensi viikolla harteilleni. Ei taida olla keneltäkään pois kisan jatkaminen.

Ps. Voitaisko jättää pisteytys pois, mutta rakentava kommentointi pakolliseksi. Olisi mahdollista antaa kehujen lisäksi kehittävää palautetta.

kyllä vaan passaa minunkin mielestäni juuri näin...
"Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die"
BigPapa
06.05.2016 12:16:51 (muokattu 06.05.2016 12:33:06)

Tuomo_: Minusta tämä omaskaba on hyvä nimenomaan niille, jotka eivät saa muualla kokeilla luovuuttaan biisien teossa. Luulen, että spesiaaleilla on ne isommat areenat, joilla voi loistaa tähtenä. Toki heillekin tämä väylä on avoinna.

Voi helevetti. Eipä tässä Special Guest hommassa tollasesta tosiaan ollut kyse, vaan siitä, että josko heillä olis jotain annettavaa esimerkin (soiton) muodossa täällä puuhasteleville.

Ps. Voitaisko jättää pisteytys pois, mutta rakentava kommentointi pakolliseksi. Olisi mahdollista antaa kehujen lisäksi kehittävää palautetta.

Jos näin, niin kerta sitten riitti. Ei jaksa alkaa palautteita jakelemaan, kun se kuitenkin on mahdollinen väylä eripuraisuuteen.
Tuomo_
06.05.2016 14:41:46
Jos näin, niin kerta sitten riitti. Ei jaksa alkaa palautteita jakelemaan, kun se kuitenkin on mahdollinen väylä eripuraisuuteen.

Mitä merkitystä sitten skaboilla on, jos ei palautetta anneta. Siinähän on hyvä rasti itse kullekin opetella antamaan rakentavaa palautetta. Eihän ne enää koulussakaan numeroita anna, vaan sanallisia arvioita. Kyllä eripuran saa aikaan mistä tahansa, vaikka väärin jaetuista pisteistä.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
BigPapa
06.05.2016 15:10:51

Tuomo_: Mitä merkitystä sitten skaboilla on, jos ei palautetta anneta. Siinähän on hyvä rasti itse kullekin opetella antamaan rakentavaa palautetta. Eihän ne enää koulussakaan numeroita anna, vaan sanallisia arvioita. Kyllä eripuran saa aikaan mistä tahansa, vaikka väärin jaetuista pisteistä.

Kyllä kouluissa on numerot käytössä. Ja joillekinhan se "rakentava palaute" tuntuu olevan sitä, että kehutaan ilman alaleukaa aivan mitä tahansa eteen lyödään. Jatkakaa Ihan rauhassa Omabluesin tahdissa sellaisilla pakoilla kuin lystäätte.
Tuomo_
06.05.2016 15:41:42 (muokattu 06.05.2016 15:43:50)
Hyvää ehdotusta krk:lta.
Urmas Potkuri
06.05.2016 15:58:31

Tuohan on valmis formaatti krk:lta ja helpottaisi kovasti ainakin omaa palautteen antoani. Tulisi käsiteltyä monipuolisemmin.
Muuten mulla on tää onkelma, kun aivoista on jäljellä enää puolet, mutta onneksi on se iloisempi puoli. Tuppaa tulemaan positiivista. Pahoillani positiivisuudestani!?
"Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die"
Funkånaut
06.05.2016 16:51:57

Urmas Potkuri: Hyvä kysymys tämä. Minusta tätä voisi jatkaa ja kehittää, koska tässä on mielestäni hyvä julkaisukanava ja porukan luovuudesta ei liene kenelläkään epäilystä.
Millaisella tiheydellä tätä pyöritettäisi niin en tiijä, varmaan suhtellisen verkkaiseen frekvenssiin?
Olisko ideaa laittaa jonkinlaisena teema-juttuna tai haaastekisana?

Ens skabaan vois kyl osallistua. Tällä kertaa ei syntynyt tyhjästä mitään, joten ei sitten tullut osallistuttua.

Etukäteen tehtyjen biisien julkaisu = huijausta. :)
"mitä sitte? ei tää oo mikn pursiseura" - hemmo
tjj2000
06.05.2016 17:04:53 (muokattu 06.05.2016 18:25:32)
Urmas Potkuri: Pahoillani positiivisuudestani!?

Mä en ole.
Tietoinen valinta.
Osaamisalueiden esiinnostaminen motivoi enemmän kuin virheiden kaivelu.
Kun on motivaatiota, soittaa enemmän ja oppii enemmän.
Soittamaan oppii soittamalla.
Tällä kaavalla jatkan.
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
stratomaster
07.05.2016 17:07:17 (muokattu 07.05.2016 17:12:29)

tjj2000: Mä en ole.
Tietoinen valinta.
Osaamisalueiden esiinnostaminen motivoi enemmän kuin virheiden kaivelu.
Kun on motivaatiota, soittaa enemmän ja oppii enemmän.
Soittamaan oppii soittamalla.
Tällä kaavalla jatkan.

Kritisointi ja kritiikin vastaanottaminen on molemmat melko herkkiä lajeja. On helppo lytätä joku, ja on myös ihan luonnollista, että siitä pahastuu. Rakentavaa kritiikkiä tulee kuitenkin sietää jos näissä karkeloissa aikoo jatkaa pidempään. Kukin käsittelee saamansa kritiikin omalla tavallaan, ja se voi parhaimmillaan johtaa ihan toisenlaiseen kehitykseen kuin pelkkä kehuminen jatkuvasti.

Olen maininnut tästä aiemminkin: Monta vuotta sitten Willie haukkui mun slidesoittoni sooloskabassa. Myönnän, että se ärsytti minua, ja ajattelin, että tämä ei jää tähän. Alkoi parin vuoden intensiivinen sliden treenausjakso, ja kuinka ollakaan, slidetaidot olikin ihan eri luokkaa sen jälkeen. Mä olen Willielle vieläkin kiitollinen siitä kritiikistä.
Tuomo_
07.05.2016 18:38:48
Kritisointi ja kritiikin vastaanottaminen on molemmat melko herkkiä lajeja. On helppo lytätä joku, ja on myös ihan luonnollista, että siitä pahastuu. Rakentavaa kritiikkiä tulee kuitenkin sietää jos näissä karkeloissa aikoo jatkaa pidempään. Kukin käsittelee saamansa kritiikin omalla tavallaan, ja se voi parhaimmillaan johtaa ihan toisenlaiseen kehitykseen kuin pelkkä kehuminen jatkuvasti.

Kyllä täällä on saanut 8 vuoden aikana osakseen kaikenlaista, niin rakentavaa kuin muutakin kritiikkiä. Nahka vain siinä parkkiintuu ja sitä osaa suodattaa porot veks. Hyvä juttu on ollut divariskaba. On ollut kiva nähdä, että siellä on ollut pöhinää positiivisella otteella. Kehitystäkin on monien kohdalla tapahtunut.
stratomaster
07.05.2016 19:04:43 (muokattu 07.05.2016 19:31:16)

Tuomo_: Kyllä täällä on saanut 8 vuoden aikana osakseen kaikenlaista, niin rakentavaa kuin muutakin kritiikkiä. Nahka vain siinä parkkiintuu ja sitä osaa suodattaa porot veks. Hyvä juttu on ollut divariskaba. On ollut kiva nähdä, että siellä on ollut pöhinää positiivisella otteella. Kehitystäkin on monien kohdalla tapahtunut.

Jossain vaiheessa oli tuosta kritisoinnista puhetta enemmänkin. Kävin sen takia jossain vaiheessa huvikseni läpi aika ison määrän skaboja taaksepäin, muistelen että juuri teikäläinen oli pahoillaan saamastaan kritiikkivyörystä rootsskaboissa. En nyt tarkkaan muista montako skabaa kävin läpi mutta paljon niitä oli. Lopputulema oli jotakuinkin seuraavanlainen: sua kehuttiin n. 50 kertaa ja kritisoitiin n. 5 kertaa. Luvut perustuvat karkeaan muistikuvaan, mutta tuota suuruusluokkaa ne olivat.

Edit: Kyseessä oli vielä nimenomaan hanakasti arvostelevien ns. pallinaamojen kommentit (otin itse vapauden määritellä, keitä tähän joukkoon kuuluu).

Näin me ihmiset reagoidaan: yksi haukku mitätöi kymmenen kehua. Mutta siis viestini on tämä: sun soitosta on tykätty.
Tuomo_
07.05.2016 19:45:21
Jossain vaiheessa oli tuosta kritisoinnista puhetta enemmänkin. Kävin sen takia jossain vaiheessa huvikseni läpi aika ison määrän skaboja taaksepäin, muistelen että juuri teikäläinen oli pahoillaan saamastaan kritiikkivyörystä rootsskaboissa. En nyt tarkkaan muista montako skabaa kävin läpi mutta paljon niitä oli. Lopputulema oli jotakuinkin seuraavanlainen: sua kehuttiin n. 50 kertaa ja kritisoitiin n. 5 kertaa. Luvut perustuvat karkeaan muistikuvaan, mutta tuota suuruusluokkaa ne olivat.

Edit: Kyseessä oli vielä nimenomaan hanakasti arvostelevien ns. pallinaamojen kommentit (otin itse vapauden määritellä, keitä tähän joukkoon kuuluu).

Näin me ihmiset reagoidaan: yksi haukku mitätöi kymmenen kehua. Mutta siis viestini on tämä: sun soitosta on tykätty.

Jos näin, niin on kannattanut sitkeästi olla mukana. Täytyy myöntää, että sinä, BP, Kuha ja Willie ootte olleet niitä, joilta sain kipinän alkaa soitella skaboissa. En kyllä ole katunut. Että näin kiitokset teille.
BigPapa
07.05.2016 19:54:03 (muokattu 07.05.2016 20:00:04)

On myös sellasta jengiä täällä, jotka ei ole hakemassa sitä kehitystä täältä, vaan ihan vaan soittamassa ja tietävät missä menevät - hoitavat itse kehittymisensä, jos hotsittaa uusia alueita lähteä etsimään. Tietävät puutteet tekniikassaan ja hiovat itsenäisesti asioita. Tarkoittanen tällä tätä kehittyneempää osastoa, mikäli ilmaisu sallitaan. Kaikki eivät täältä hae soiton ohjausta. Jotain tsekkailtavaa ja nastoja juttuja on toki kuullut täällä, lähinnä ns. pallinaamoilta. Sellaisia hyviä omintakeisia juttuja joita joskus tulee tsekattua, vaikka ei omaan repertuaarinsa niitä sisällyttäisikään. Sehän tän roots-skaban tarkoitus oli kun sen perustin, että rootsjäbät siinä soittelee - ei mikään soitonopetus tai -ohjaus. Näitä tälläisiä kun alkuun olikin mukana mukavasti. Tälläisellä avoimella nettipalstalla tuskin pystyy välttämään sitä, että mukana on tai tulee kaikenmoista provosoijaakin. Nythän mukana on "pallinaamoja" aika harvakseltaan - välillä ei ollenkaan. Syytä en tiedä, enkä edes arvaile. Ehkä he itse kertovat, jos kertovat. Jos eivät, niin sekin on ok.
krk
08.05.2016 21:12:24

Kiitoksia kannatuksesta, siellä on uutta gospel-taustaa.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
tjj2000
08.05.2016 21:21:15
krk: Kiitoksia kannatuksesta, siellä on uutta gospel-taustaa.

Vaikeeta, vaikeeta kun ei usko mihinkään ;)
Täytynee alkaa katselemaan TV7 musiikkiohjelmia, jos sieltä saisi inspiraatiota.
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Tuomo_
08.05.2016 21:26:54
Vaikeeta, vaikeeta kun ei usko mihinkään ;)
Täytynee alkaa katselemaan TV7 musiikkiohjelmia, jos sieltä saisi inspiraatiota.

Vaikeeta on, vaikka uskossa on :)
krk
08.05.2016 21:27:04

tjj2000: Vaikeeta, vaikeeta kun ei usko mihinkään ;)

Ei tarvii uskoa, ota se vaikka ihan soulahtavana Ray Charles -balladina... :)

https://www.youtube.com/watch?v=VJcwqyhUtH0
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
tjj2000
08.05.2016 21:34:42
krk: Ei tarvii uskoa, ota se vaikka ihan soulahtavana Ray Charles -balladina... :)

https://www.youtube.com/watch?v=VJcwqyhUtH0

No helpottaa; täytynee alkaa virittelemään tänään jotain koska ensi viikko menee töissä ja Company Rockissa....
Chunga
09.05.2016 15:23:04

jaahas, viikon taustanauha taitaakin olla ns. kuninkaallista tuotantoa ;) ehkä kilpailun jälkeen voi sitten julkaista, kuinka tämä olisi pitänyt käsitellä.
Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)