Aihe: Thomann Tokai Gibson
1 2 3 4 5 6
opel99
05.05.2016 17:35:03
aWalker: Pitkästä aikaa kävin Thomannin sivuilla, ja näyttäis olevan taas Gibsonit listoilla. Tokaita on enää yksi singlecut, ja sekin B-stock.

olipas erikoinen episodi sitten thomanilla,miksiköhän tokait välillä vähäks aikaa korvas gibbonit,ei silti tokait on hyviä kitaroita
ei se ikä vaan asenne
Ziggy Bubba
05.05.2016 21:38:19

opel99: olipas erikoinen episodi sitten thomanilla,miksiköhän tokait välillä vähäks aikaa korvas gibbonit,ei silti tokait on hyviä kitaroita

Ehkä piti näyttää Gibbolle, että ovat tosissaan. Tai sitten Gibsonien myynti aiemmilla malleilla ja hinnoilla oli vaan huonoa bisnestä.
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
tuskiz
05.05.2016 22:38:00
En usko että Tokait Thomannilla oli ikinä mikään protesti Gibsonille, sattuivat vaan saamaan Faberilta myyntiin malleja Gibsonien tilalle sillä mun tietääkseni Tokain levitystä saksanmaalla kontrolloi yksi kauppa/yritys, se miksi Gibsonit ja Epiphonet Thomannilla katosi oli liian isot vaaditut kiintiöt Gibsonilta ja tätä on näkynyt ihan maailmanlaajuisesti musakaupoissa, mutta ovat kai sitten pääseet johonkin sopimukseen nyttemmin.
Lonesome
06.05.2016 09:49:44
tuskiz: En usko että Tokait Thomannilla oli ikinä mikään protesti Gibsonille, sattuivat vaan saamaan Faberilta myyntiin malleja Gibsonien tilalle sillä mun tietääkseni Tokain levitystä saksanmaalla kontrolloi yksi kauppa/yritys, se miksi Gibsonit ja Epiphonet Thomannilla katosi oli liian isot vaaditut kiintiöt Gibsonilta ja tätä on näkynyt ihan maailmanlaajuisesti musakaupoissa, mutta ovat kai sitten pääseet johonkin sopimukseen nyttemmin.

Aika näyttää, mutta ehkä saavat viimein sopeutettua tarjonnan kysynnän tasolle. Kuluttajalle tämä tarkoittaa tosin reippaasti alennettujen ylivuotisten poistomallien katoamista. Tällä hetkellä tilanne on vielä osin hämmentävä, kun myynnissä on v. 2015 ja osin jopa 2014 mallistoa ja 2016 mallien hinnat ovat pompanneet ylöspäin kovin.

Viime vuoden lopulla Kölnin MusicStoresta löytyi vielä v. 2013 Signature T Les Paul NOS edullisesti. En minä siitä sen kummempaa vikaa ole löytänyt soittimena. Jos se on jotenkin silmämääräisesti aiemmin Jenkkilässä "hylätty", niin perusteena voisi olla kannen hyvin vähäinen loimu sekä kaulan reunalistan pieni epämääräisyys. Ehkä kultainen hardware on myös vähemmän suosittu. Edes E-tunea siinä ei ole, vaan normi lukko Groverit.

Mutta jatkossa tuotetaan vähemmän ja myydään kalliimmalla vain Gibsonin huippulaatua, joka viedään käsistä... ;)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
tuskiz
06.05.2016 13:27:57
Lonesome: Aika näyttää, mutta ehkä saavat viimein sopeutettua tarjonnan kysynnän tasolle. Kuluttajalle tämä tarkoittaa tosin reippaasti alennettujen ylivuotisten poistomallien katoamista. Tällä hetkellä tilanne on vielä osin hämmentävä, kun myynnissä on v. 2015 ja osin jopa 2014 mallistoa ja 2016 mallien hinnat ovat pompanneet ylöspäin kovin.

Viime vuoden lopulla Kölnin MusicStoresta löytyi vielä v. 2013 Signature T Les Paul NOS edullisesti. En minä siitä sen kummempaa vikaa ole löytänyt soittimena. Jos se on jotenkin silmämääräisesti aiemmin Jenkkilässä "hylätty", niin perusteena voisi olla kannen hyvin vähäinen loimu sekä kaulan reunalistan pieni epämääräisyys. Ehkä kultainen hardware on myös vähemmän suosittu. Edes E-tunea siinä ei ole, vaan normi lukko Groverit.

Mutta jatkossa tuotetaan vähemmän ja myydään kalliimmalla vain Gibsonin huippulaatua, joka viedään käsistä... ;)

2015 mallit on maailmanlaajuisesti polkuhinnoissa kun ne ei myyneet juuri eikä niitä kukaan haluakkaan. 2013 oli mun muistaakseni kyllä ihan hyvä vuosi sikäli ettei siellä mitään ihmeellisempiä ollut kuten robottivirittimiä ja muuta huttua, musta myös hyvät mikitkin oli Burstbuckereineen ja Classic 57:een. Tota 2016 hinnoittelua oon kyllä ihmetellyt edelleen kun vaikka tarkotus oli palata "back to basics" niin ei hinta kuitenkaan juur laskenut T-malleissa vaikka eivät enää edes laukkua anna mukaan, muuten ovat soittimina minusta paljon parempia kuin viimevuotiset.
Lonesome
06.05.2016 18:48:41
tuskiz: 2015 mallit on maailmanlaajuisesti polkuhinnoissa kun ne ei myyneet juuri eikä niitä kukaan haluakkaan. 2013 oli mun muistaakseni kyllä ihan hyvä vuosi sikäli ettei siellä mitään ihmeellisempiä ollut kuten robottivirittimiä ja muuta huttua, musta myös hyvät mikitkin oli Burstbuckereineen ja Classic 57:een. Tota 2016 hinnoittelua oon kyllä ihmetellyt edelleen kun vaikka tarkotus oli palata "back to basics" niin ei hinta kuitenkaan juur laskenut T-malleissa vaikka eivät enää edes laukkua anna mukaan, muuten ovat soittimina minusta paljon parempia kuin viimevuotiset.

Gibsonilla ei ole mennyt kovin hyvin ilmeisesti vuosiin. Nuo 2016 mallit ovat suurelta osin niitä vanhoja tyyppejä, joita myytiin poistohintaan ennen näiden "innovatiivisten" vuosimallien lanseerausta. Oli kähinää Liitovaltion kanssa käytetyn puun sertifikaateista sun muuta tulvahäiriötä. Tuossa Signature T:ssä on ehkä ed main syystä grenadillo otelauta. Muuten hyvin lähellä "Traditional" speksejä, kuten Toriln myynti-ilmoissa on todettu...

Ehkäpä Thomann otti aikalisän, jolloin ei tarvinnut jatkuvasti myydä alennuksella liian suurta sisäänostomäärää. Kölnin MusicStore on mainonnassa korostanut kyseessä olevan erikoiseriä. Vieläkin on tullut tarjolle v. 2014 SG Specialia ja olihan siellä ensin Japanin markkinoille suunnattuja non-reverse Firebirdejä ja nyttemmin Flygareita.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
opel99
12.05.2016 11:34:14 (muokattu 12.05.2016 11:34:38)
tompalla näytti olevan tätä kirjoittaessa myynnissä 2015 junnulespaa hintaan 499e laukulla,että jos nyt ne 2015 speksit kestää niin kyllähän saa edukkaasti rokkigibbonin.
ei se ikä vaan asenne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)