Aihe: Wintersun
1 2 3 4 570 71 72 73 74281 282 283 284 285
Torniojaws
03.05.2016 22:50:40 (muokattu 03.05.2016 23:36:14)

ÄrGee: Toisaalta mp3-sukupolvi ostaa paitoja sekä muuta oheissälää senkin edestä, ja käy keikoilla.

Joo, ei :)

(Itse siis ostan, mutta nämä mp3-laiset ei)
Vortech Industrial Death Metal
ÄrGee
03.05.2016 23:25:34
Torniojaws: Joo, ei :)

Jos bändipaita maksaa 25e, keikkalippu 20e ja CD tai digitaalinen tallenne about parikymppiä niin mitä bändi saa jos yksi henkilö ostaa nämä kaikki lyhyen ajan sisään? Puhutaan siis metallibändeistä ja kulttuurista johon liittyy nykyään vahvasti kaikenlainen kerääminen.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
varpio
03.05.2016 23:26:37
Ostaako joku vielä bändipaitoja? Etenkään esim. aikuinen?
Torniojaws
03.05.2016 23:37:06

varpio: Ostaako joku vielä bändipaitoja? Etenkään esim. aikuinen?

No, ainakin itse ostan jos on hieno paita. Valitettavan harvoin nykyään näkee hienoja paitoja tosin.
Entropia666
03.05.2016 23:38:26

saastara: Uskooko ihmiset vieläkin tähän?

Numerot ainakin puhuu puolestaan kun kaikkien bändien bisnesmalli on kääntynyt levyistä merchandiseen ja kiertueisiin. Ennen rundattiin vaan ku levy tuli ulos ja promottiin levyä. Nykyään levytetään ja sillä levyllä markkinoidaan rundeja.

Me esim. rahotataan meidän levyt keikkamyynnillä ja merkkarilla. Isot pojat ottaa sen leipäsä siitä.
Dark Arts of Sanguine Rituals ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
varpio
03.05.2016 23:38:37
Torniojaws: No, ainakin itse ostan jos on hieno paita. Valitettavan harvoin nykyään näkee hienoja paitoja tosin.

Käyttääkö niitä vielä joku jos on aikuinen? Vai ostetaanko kaappiin koristeeksi?
Krice
03.05.2016 23:49:35

varpio: Käyttääkö niitä vielä joku jos on aikuinen? Vai ostetaanko kaappiin koristeeksi?

Minulla on Wintersunin Time t-paita ja käytän sitä. Olen nero joten voin pukeutua miten haluan.
varpio
03.05.2016 23:51:07
Krice: Minulla on Wintersunin Time t-paita ja käytän sitä. Olen nero joten voin pukeutua miten haluan.

Olet ymmärtänyt väärin. Me nerot käytetään silkki- ja kukkakuviois-paitoja.
reaper666
03.05.2016 23:59:44
varpio: Käyttääkö niitä vielä joku jos on aikuinen? Vai ostetaanko kaappiin koristeeksi?

Käytän. Ei oikeen muitakaan paitoja kauheasti ole. On jotain. Siis puhun t-paidoista. En ole kyllä todella pitkään aikaan ostanut uusia koska kaapissa yli sata paitaa niin päätin, että alkaa riittää. Joskus on bändihupparikin. Harvemmin tosin.
varpio
04.05.2016 00:03:00
reaper666: Käytän. Ei oikeen muitakaan paitoja kauheasti ole. On jotain. Siis puhun t-paidoista. En ole kyllä todella pitkään aikaan ostanut uusia koska kaapissa yli sata paitaa niin päätin, että alkaa riittää. Joskus on bändihupparikin. Harvemmin tosin.

Eihän aikuinen mies käyttäne t-paitaa tahi hupparia. Hänellä on kauluspaita. Sekä housut jalassa, toisin kuin eräillä.
ÄrGee
04.05.2016 00:59:03

Aika harvoin... lähinnä kaapin koristeeksi tai keikoille ja festareille jne. pidettäväksi. Bänditreeneihin tai johonkin vapaamuotoiseen illanviettoon.

Ja kyllä niitä ihan aikuiset työssä käyvät, sekä suhteellisen sivistyneet koulutetut ihmiset käyttävät alakulttuuripiireissä ihan arkenakin...
ÄrGee
04.05.2016 01:29:52
varpio: Niin eli tylsämieliset. "Alakulttuuripiireissä" hehheh, kun kaikilla on joku tylsämielinen bändipaita. Tylsää paskaa, ei aikuisten hommia.

Onneksi insinööri perheenisillä on aina samat vaaleansiniset kauluspaidat ja hiekanruskeat puuvillahousut :) Ei ole tylsää paskaa ainakaan sellainen oikeiden aikuisten miesten pukeutuminen.
varpio
04.05.2016 01:30:51
ÄrGee: Onneksi insinööri perheenisillä on aina samat vaaleansiniset kauluspaidat ja hiekanruskeat puuvillahousut :) Ei ole tylsää paskaa ainakaan sellainen oikeiden aikuisten miesten pukeutuminen.

Aikuiset miehet pitävät kukkakuvioisia kauluspaitoja.
Hamsteri Kukkonen
04.05.2016 01:56:40
varpio: Aikuiset miehet pitävät kukkakuvioisia kauluspaitoja.

Väkisinväännetyllä rölöllä tämän ketjun täyttämisen välttämättömyys > 9000
Hyvin soitettu on puoliksi editoitu. -Tomi Uusitupa
TTV
04.05.2016 06:16:04
varpio: Ostaako joku vielä bändipaitoja? Etenkään esim. aikuinen?

Hah, itsehän en muuhun pukeudukkaan, vaikka olen ihan työssä käyvä aikuinen. Kaapista löytyy reilu sata erilaista bändipaitaa, joten pärjään pitkään ilman pesukonetta. Bändipaitahan on mitä parhain vaate, osoittaa asennetta ja mukava pitää päällä. Sillä erottuu myös mukavasti edukseen asijantuntijaorganisaatiossa, missä muut koittavat tuoda itseään tykö kravateilla ja kalvosinnapeilla :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Perro Stupido
04.05.2016 06:52:35
Olen lapsellinen ihminen ja pukeudun bändipaitoihin sekä intoilen hevimetallia. Syön karkkiakin silloin tällöin. Haaveeni on soittaa rumpuja Metallicassa. :(
Torniojaws
04.05.2016 07:04:19 (muokattu 04.05.2016 07:05:44)

ÄrGee: Onneksi insinööri perheenisillä on aina samat vaaleansiniset kauluspaidat ja hiekanruskeat puuvillahousut :) Ei ole tylsää paskaa ainakaan sellainen oikeiden aikuisten miesten pukeutuminen.

Joo, kauluspaita ja farkut on. Mutta arvaas mikä on siellä aluspaitana :) Töiden jälkeen sitten "kravaatti" auki.
saastara
04.05.2016 08:39:56 (muokattu 04.05.2016 09:04:54)
Entropia666: Numerot ainakin puhuu puolestaan kun kaikkien bändien bisnesmalli on kääntynyt levyistä merchandiseen ja kiertueisiin. Ennen rundattiin vaan ku levy tuli ulos ja promottiin levyä. Nykyään levytetään ja sillä levyllä markkinoidaan rundeja.

Me esim. rahotataan meidän levyt keikkamyynnillä ja merkkarilla. Isot pojat ottaa sen leipäsä siitä.

Numerot puhuu sen puolesta, että levymyynti on romahtanut. Merkkarit ja keikat on aina ollut osa kuviota. En mä sano, että sitä rahnaa ei voisi saada ja että homma ei voisi toimia, mun ongelma tossa aiemmassa statementissa on se 'senkin edestä', koska se on vaan täysin harhaista nettilegendaa ja lähinnä huono vitsi. Se että bisnesmallista on kadonnut musiikki, ja kaiken muun tilpehöörin arvo on sitä kautta korostunut, ei tarkoita, että se tilpehööri olisi korvannut tai balansoisi sen vajaavuuden, jonka levymyynnin muutokset aiheuttaa.
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
tender.insanity
04.05.2016 08:54:38 (muokattu 04.05.2016 08:57:31)
Tässähän Hammerfallin kitaristikin pohtii, onko missään mitään järkeä kun joka paikassa ollaan niin ahneita. Kuitenkin ilmeisesti suht aktiivisia levyn tekijöitä/keikkailijoita. En tiedä, en bändiä seuraa:
http://www.blabbermouth.net/news/ha … ery-difficult-for-bands-to-survive/

Dronjak added: "I don't know what's gonna happen in the future with this. I mean, it's getting very, very difficult for bands to survive on this small amount of money that you get. And it doesn't make it easier, when it comes to Italy, and the fucking concession fee in this place, so that we get to sell shirts here, we have to raise our prices to even get a fraction of what we spent on it to get it back. And that, of course, is taken out of the fans' pockets. And we give money to I don't know if it's the promoter, venue, or whoever the fuck it is somebody takes almost 40 percent of our gross income from selling merchandise, only to allow us to do it.

And I think that's totally wrong on every level especially when the 'cake' is shrinking. It's so bad that I don't know if we're gonna come to Italy again. Not just because of this, but partly. All the administration bullshit The fans are excellent it's one of my favorite places to play but I don't wanna be ripped off; that's basically what I'm saying. We play in Germany You have a concession fee in every country, and that's fine a little bit of money goes that way but at almost 50 percent, it's not okay, it's not fair anymore. So things like this turn us off on touring in countries where it is like this, and Italy is one of those countries.

Samaa toi Primal Fearin Ralf Scheeperskin on horissut koko ajan. Sekin painaa levynteon ja keikkailun välillä ihan tavallista duunia. Toimii laulunopettajana lapsille ja vähän vanhemmille. Gamma Rayssa kun oli, niin teki sähkärin duunia =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)