Leper Messiah 05.06.2004 23:47:47 (muokattu 06.06.2004 00:39:44) | |
---|
Eli kokeilkaa ja kertokaa mielipiteitänne, itse koin positiivisen yllätyksen ku sain tämän soundin aikaan. Eli cleanilla kitarasta Tone nollaan ja kaulamikki päälle. myös se mikkivalitsimen keskiasento käy yhtä hyvin. mulla ainaki toimi hyvin, mulle toi mieleen akustisen EDIT: Hannu H:n pyynnöstä lisään tänne kitaran merkin ja mallin eli kyseessä oli Jackson js30 dinky eli humbuckerit kyseessä. laitetaan nyt vielä Vahvistin: marshall mg100dfx ilman efektejä |
Hannu H. 06.06.2004 00:00:05 | |
---|
Ja tämä kikka sitten toimii kaikilla kitaroilla valmistusmateriaaleista ja mikeistä välittämättä sekä kaikilla vahvistimilla? Olisit ny ees pistäny että millä kitaralla tän kokeilun suoritit... "May the tone be with you" |
kalkkuna 06.06.2004 00:55:58 (muokattu 06.06.2004 00:57:56) | |
---|
Kukin tyylillään.. Mielestäni tuossa ei ole mitään hienoa. En kyllä ymmärrä, että mitä akustista tuossa on. |
Kapane 06.06.2004 12:41:02 | |
---|
tolla mäkin aina vedän kliinei eikä se nyt niin akustiselta tunnu... Parempi kuin Bizkit.
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=268439 |
Jani The Rock 06.06.2004 13:08:56 | |
---|
Pistää mieluummin vahvarista middlejä lisää ja vähentää trebleä. Ei mene soundi niin saatanan tumppuun, ja pystyy sitten kitaran omilla säädöillä muokkaamaan lisää. Don`t mess with the countryboys |
Leper Messiah 06.06.2004 13:48:37 | |
---|
sanoinkin vain että tuo mieleen akustisen , en nyt sitten tiedä missä määrin, mutta ainakin minun säädöillä ja kamoilla jonkin verran |
Swan 06.06.2004 14:36:54 | |
---|
Jos tuossa Jacksonissa on yksikelaisia mikkejä yksi tai kaksi, kokeile väliasentoja ja leikkaa vähän middlejä. Tämä on käsittääkseni yleinen kikka, jota käytetään akustisen imitoimiseen. Huom! En kannusta middlescooppiin, joten rajansa kaikella niiden leikkauksien kanssa. Eikä sitä välttämättä tarvitsekaan muissa tilanteissa. "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
81 ansiosta se ääni tosiaan säröytyy kun laittaa tonen nollaan ja kaula/molemmat mikit päälle. Ei ole kovin hyvä :D |
skinkarde 06.06.2004 14:57:13 | |
---|
no jem antaa säröä talla- tai kaulamikillä jos vähänkään kovemmin iskee. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
Snowblind 06.06.2004 15:18:55 | |
---|
Pistä vielä sen kaulahumpparin tilalle yksikelainen niin alkaa kuulostaa vielä paremmalta. |
Leper Messiah 06.06.2004 21:23:38 | |
---|
Pistä vielä sen kaulahumpparin tilalle yksikelainen niin alkaa kuulostaa vielä paremmalta. NEVER!!!!!!!! no en nyt ihan noin paljon yksikelaisia vastaan ole, mutta minun mielipiteeni on, että humbuckeri voittaa (tähänastisten kokemukisen perusteella) aina ykskelasen ihan kuus nolla. |
Ziggy Bubba 06.06.2004 23:23:00 | |
---|
NEVER!!!!!!!! no en nyt ihan noin paljon yksikelaisia vastaan ole, mutta minun mielipiteeni on, että humbuckeri voittaa (tähänastisten kokemukisen perusteella) aina ykskelasen ihan kuus nolla. Toinen tykkää muhkummasta.. Olen ite aika samoilla linjoilla, mutta kyllä yksikelainenkin on välillä aika piristävä poikkeus :) |
Snowblind 06.06.2004 23:28:49 | |
---|
NEVER!!!!!!!! no en nyt ihan noin paljon yksikelaisia vastaan ole, mutta minun mielipiteeni on, että humbuckeri voittaa (tähänastisten kokemukisen perusteella) aina ykskelasen ihan kuus nolla. Tallassa kyllä mutta kaulasta en menisi sanomaan. |
kalkkuna 07.06.2004 01:07:27 | |
---|
NEVER!!!!!!!! no en nyt ihan noin paljon yksikelaisia vastaan ole, mutta minun mielipiteeni on, että humbuckeri voittaa (tähänastisten kokemukisen perusteella) aina ykskelasen ihan kuus nolla. Taas: kukin tyylillään. Itse kyllä tykkään paljon enemmän single-coilien saundista, dynamiikan ja klangin puolesta. Tai kai se niin on että ei niitä voi sanoa kumpi parempi, ei esim. heviä voi kovin hyvin soittaa ykskelaisilla. Jazziin myös humpparit menee paremmin, pehmeämmän saundin puolesta. Molemmat on hyviä, mutta mulle yksikelaiset on juuri "se" juttu. |
Jucciz 07.06.2004 12:17:41 | |
---|
Humbuckerit toimii pyöreessä ja pehmeessä soundissa, mut kirkkaaseen soundiin suosiolla yksikelainen. Otsikon soundiasetusta en kyllä tajua. Tonet nollissa soundi on aivan käyttökelvoton ja kaikista vähiten kyseinen asetus mitään akustista kyllä muistuttaa ainakaan missään kunnon kitarassa. Tilanteesta riippuen tonen ruuvaaminen pienemmälle on hyvä idea, mutta ei hitossa nolliin asti. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Leper Messiah 07.06.2004 12:51:36 (muokattu 07.06.2004 12:51:57) | |
---|
Tilanteesta riippuen tonen ruuvaaminen pienemmälle on hyvä idea, mutta ei hitossa nolliin asti. Itse ajattelin aiemmin että tone on aivan turha, mutta nyttemmin olen sitäkin ruvennut käyttämään. ja aina kun käytän, ruuvaan sen aivan nollaan asti... joten jos joskus teen kitaran niin laitan siihen kyllä tone on/off kytkimen. Ja juttuhan kyllä tietysti riippuu hieman kitarastakin. |
Da Make 07.06.2004 14:13:35 | |
---|
81 ansiosta se ääni tosiaan säröytyy kun laittaa tonen nollaan ja kaula/molemmat mikit päälle. Ei ole kovin hyvä :D "#!€€ Mulla on 81 ja se on paras! LateXillakin on se ja tästä ei saa kliinei olleenkaan=-#. Just paras vaan niQ semmoset ketkä ei tiluuta soittaa kliineil?/€/" |
Henko 07.06.2004 20:00:19 (muokattu 07.06.2004 20:01:21) | |
---|
no jem antaa säröä talla- tai kaulamikillä jos vähänkään kovemmin iskee. Kun kaikki tajuaisivatkin että kieliä voi myös iskeä eikä hiplata, säröt ja kompurat täysillä että kuuluu. Jaa ykskelasella ei voi soittaa heviä? Miks ei, joutuuko silloin opettelemaan ensin? Ja onhan sekä ykskelaisia ja humppareita sekä hyviä että huonoja. Riippuu vielä kitarastakin. Kyllä niistä ykskelasistakin joskus potkua tulloo. Horror Sweet Horror. |
JS 08.06.2004 15:13:22 | |
---|
Yksikelaisilla voi kyllä soittaa heviä vallan mainiosti. Itse pidän (no okei, tollasta tiluheviähän mä soitan) yhdistelmästä straton tallamikki -> JCM 800, josta säröä vain niin paljon että voimasoinnut vähän murisevat kun kovaa soittaa. Mutta minähän en olekaan muodikas (enkä valitettavasti myöskään omista hehkuttamaani yhdistelmää) :) Varsinaisesta aiheesta sen verran että minun kitarani kuulostaa Messiaan asetuksilla niin tukkoiselta että en voisi kuvitella moista saundia koskaan käyttäväni. "mikä vitun ongelma sulla saatana on?"-PoLFus |
Leper Messiah 08.06.2004 22:22:26 | |
---|
h0h00 huomasinpa että säröt päällä tuo asetus tuo (ainakin minun vahvistimen asetuksilla) nintendo soundin!!!!!! |