Aihe: Puiden vaikutus kitaran soundiin
1 2 3 4 5161 162 163 164 165266 267 268 269 270
tuskiz
03.05.2016 17:43:14
Tämä on Mnetin paras ketju.
Guitarfreak
03.05.2016 17:49:16
JaaGeRMaisTeR: Ja kuka stna meni tämän nostamaan?!

"Se oli jo noin kun tulin"
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Progorava
03.05.2016 18:11:50
jos en olisi näin säyseä luonne, kävisin nostamassa tähän rinnalle vielä mad proffan red cable säikeen. sitten olisi asiat taas mallillaan.
Simppeli on vaikean helpompi vinkkeli
hollstro
03.05.2016 18:25:56

Laitetaan vielä Tonerite-ketju niin loppuu popparit kaikilta kesken.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
BugBadWolf
03.05.2016 18:26:01
Ihmisten kannattaa ehdottomasti rakennnella sellaisia kitaroita, joissa on pelkästään kielet. Ei puuta laisinkaan. Tällä tavalla nekin ihmiset jotka luulevat ettei puu vaikuta kitaran soimiseen, voivat olla oikeassa.

Ensimmäiselle tällasien rakentajalle pystytän patsaan.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
varpio
03.05.2016 18:27:34
BugBadWolf: Ihmisten kannattaa ehdottomasti rakennnella sellaisia kitaroita, joissa on pelkästään kielet. Ei puuta laisinkaan. Tällä tavalla nekin ihmiset jotka luulevat ettei puu vaikuta kitaran soimiseen, voivat olla oikeassa.

Ensimmäiselle tällasien rakentajalle pystytän patsaan.

Puun tilalle voi laittaa esim:

-metallia
-muovia
-komposiittia

ja hienosti toimii.
ÄrGee
03.05.2016 18:35:20
varpio: Puun tilalle voi laittaa esim:
-komposiittia

Niinpä
https://www.youtube.com/watch?v=J9Y6TzpYHeM
https://www.youtube.com/watch?v=W3CygjlV4NU
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
BugBadWolf
03.05.2016 19:45:35

-metallia
-muovia
-komposiittia

ja hienosti toimii.

Mutta ongelmaksi muodostuukin näiden materiaalien värähtely, sen puute tai taipumus vaimentaa kielen omaa värähtelyä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
varpio
03.05.2016 19:47:03
BugBadWolf: Mutta ongelmaksi muodostuukin näiden materiaalien värähtely, sen puute tai taipumus vaimentaa kielen omaa värähtelyä.

Ongelman saa aivan samaksi kuin puulla, eli olemattomaksi tai jopa pienemmäksi.
BugBadWolf
03.05.2016 19:50:19
varpio: Ongelman saa aivan samaksi kuin puulla, eli olemattomaksi tai jopa pienemmäksi.

Odotan fysiikan Nobelia Suomeen jo seuraavasta jaosta. Olemme näköjään edenneet fysiikassa tasolle, jossa toisissaan kiinni olevat materiaalit on kyetty erottamaan toisistaan.

Onneksi minulla on useampikin kitara, jossa laite värähtelee innokkaasti kielten kanssa. Vaikka tiede onkin hyvästä, ahdistaisi soitin jossa ei ole sustainia.
varpio
03.05.2016 19:51:19
BugBadWolf: Onneksi minulla on useampikin kitara, jossa laite värähtelee innokkaasti kielten kanssa. Vaikka tiede onkin hyvästä, ahdistaisi soitin jossa ei ole sustainia.

Sustain riippunee siitä kuinka pitkään kieli soi, eikä siitä kuinka pitkään esim. runko värähtelee.
BugBadWolf
03.05.2016 19:55:35
varpio: Sustain riippunee siitä kuinka pitkään kieli soi, eikä siitä kuinka pitkään esim. runko värähtelee.

Riippunee on tässä yhteydessä varsin hyväksyttävä termi, koska kielen värähtelyn määrä riippuu varsin paljon siitä, saako se apua siihen jostain muualta vai peräti vaimentaako värähtelyä jokin seikka.
varpio
03.05.2016 19:57:16
BugBadWolf: Riippunee on tässä yhteydessä varsin hyväksyttävä termi, koska kielen värähtelyn määrä riippuu varsin paljon siitä, saako se apua siihen jostain muualta vai peräti vaimentaako värähtelyä jokin seikka.

No toki. Jos kieleltä siirtyy energiaa värisyttämään runkoa, niin vähemmän jää sitten energiaa värisyttämään sitä itse kieltä.
Jukka Häikiö
03.05.2016 20:01:37

No mutta, tätähän on jo ooteltu, talviunet takana, pihkatappi irti hanurista ja kohden uusia vääntömomentteja:VAIKUTTAAEIVAIKUTAVAIKUTTAAEIVAIKUTAVAIKUTTAAEIVAIKUTAVAIKUTTAA, näköjään viimeisenä seisoi vaikuttaa, eli näin sen täytyy olla, joten lukitsen vastauksen vaikuttaa......

-Nils-Jörgen Aspergersen
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
ÄrGee
03.05.2016 20:18:57
Ei ole paljon puilla merkitystä jos on Seymour Duncan Sustainiac.
https://www.youtube.com/watch?v=UQD38z456IQ
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Laulava Kylätohtori
03.05.2016 20:28:13

-metallia
-muovia
-komposiittia

ja hienosti toimii.

Toimii, mutta soundi on eri...
They pass too much electricity. -SRV
varpio
03.05.2016 20:28:40
Laulava Kylätohtori: Toimii, mutta soundi on eri...

Voi olla ihan samakin. Riippuu mikeistä ja vahvistimesta.
Laulava Kylätohtori
03.05.2016 20:29:53
ÄrGee: Ei ole paljon puilla merkitystä jos on Seymour Duncan Sustainiac.
https://www.youtube.com/watch?v=UQD38z456IQ

Katsoin 5 sekuntia alusta. Sehän on kuin joku helvetin theremin... :D
Laulava Kylätohtori
03.05.2016 20:30:46
varpio: Voi olla ihan samakin. Riippuu mikeistä ja vahvistimesta.

Voi voi... sentään...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)