Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pojalle klassista kitaraa
1
arnevala
03.05.2016 10:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
itse en soittoa harrasta, mutta klassista kitaraa pari vuotta opiskeelle pojalle pitäisi saada klassinen kitara hintaluokkaan 300€ (tai alle)
Sen verran asiaa netistä olen tutkaillut, että Alhambra 2c tai Yamaha CG142C osuisi hintaluokkaan ja saaneet kohtuu hyviä arviota. Olisiko noista kokemuksia ja/tai preferenssiä?
Myös muista hintaluokkaan osuvista merkeistä ja malleista otetaan kiitollisena vastaan!
Instrumentin kokeileminen on tietysti tärkeää, mutta kun asuu kauempana mahdollisista kaupoista on hyvä tietää minkä perään lähteä ja minne.
 
18is9
03.05.2016 10:46:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantare lienee yksi vaihtoehto, niissä on Liikasen lens resonance system ja soundi ja soitettavuus kait hintaisiksiin kohdillaan.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
skadap
03.05.2016 12:26:28 (muokattu 03.05.2016 12:28:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sigmat on kans ihan tutustumisen arvosia, itsellä oli n. 250€ hintanen, mallia en muista tähän hätään mutta tykkäsin kovasti.
 
Edit: no mallihan löyty tosta sigma ketjusta, cm-6 oli mulla.
 
Born to lose, live to win
arnevala
04.05.2016 11:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos jo näistä vastauksista.
Kantare kotimaisena vaikuttaisi kyllä aika mielenkiintoiselle vaihtoehdolle.
Sigman hinta on vissiin noussut tuosta yllämainitusta. Ainakin satasen tai enemmänkin näytti hinnat mitä löysin tuolle mallille
 
Azolith
08.05.2016 21:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sigman hinnat uutena ei ole kovin paljon nousseet.
405e on nyt uutena, ensimmäiset oli muistaakseni n 380e.?
Multa saattaisi löytyä hieman kokeiltu CM-6 340e.
 
.
arnevala
17.05.2016 16:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli budjettiin lisämääräraha, kun soitonopettaja suositteli ostamaan sellaisen kitaran missä on myös sivut ja pohja täyspuuta. Näyttäisi tällaisten kitaroiden hinnat alkavan tuolta reilusta 500 eurosta (esim. Yamaha CG192C). Uusi kitara oli tässä ohdottomana vaatimuksena toisen osakkaan puolelta.
Hankinta siirtyy nyt tuonne syksyn puolelle. Pitää kesän aikana yritettää malleihin pojan kanssa päästä tutustumaan liikkeillä
 
tuskiz
17.05.2016 17:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nylonkielisissä suosittelisin myös itse kokopuista kun eivät kustanna läheskään niin paljoa kuin vastaavanlaiset teräskieliset mutta soundi on kyllä ihan omansa.
 
JPHappo
18.05.2016 17:04:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arnevala: Tervehdys,
itse en soittoa harrasta, mutta klassista kitaraa pari vuotta opiskeelle pojalle pitäisi saada klassinen kitara hintaluokkaan 300€ (tai alle)
Sen verran asiaa netistä olen tutkaillut, että Alhambra 2c tai Yamaha CG142C osuisi hintaluokkaan ja saaneet kohtuu hyviä arviota. Olisiko noista kokemuksia ja/tai preferenssiä?
Myös muista hintaluokkaan osuvista merkeistä ja malleista otetaan kiitollisena vastaan!
Instrumentin kokeileminen on tietysti tärkeää, mutta kun asuu kauempana mahdollisista kaupoista on hyvä tietää minkä perään lähteä ja minne.

 
Yamaha on varmaan perusvarma ensikitara
 
Slack'n Rag Music
guitarmigi
26.05.2016 12:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Espanjalaisia merkkejä suosittelen, soundit ovat vaan paremmat klassisen soittoon kuin Yamahoissa, mun mielestä. Alhambra, Cuenca ja Almansa ovat hyviä merkkejä. Kunhan muistaa käyttää kostutinta kuivina aikoina, niin toimivat hyvin. Puukansikin riittää pitkälle, mun mielestä ei ole ehdotonta olla täys puusivuja ja -pohjaa.
Kantare on hyvä merkki, tehdään kylläkin jossain kaukoidässä.
Alhambra merkistä itsellä hyvät kokemukset niin omasta kuin oppilaiden puolesta
Yamaha on kyllä laadukas merkki, mutta hieman tylsä soundisia klassisia kitaroita pidemmän päälle.
 
guitarmigi
26.05.2016 12:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran kokeileminen on tärkeä osa ostopäätöstä. Kaupassa, jossa kokeilee kitaroita, saisi olla paljon vaihtoehtoja, soundeissa on aika isoja vaihteluita eri merkeillä ja jopa samassa mallissa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «