Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 80-Luvun VOX AC-30 humisee. Mikä vika lienee??
1
Luuviulu
23.04.2016 20:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Sain sen ystävältäni ilmaiseks, kun sillä nyt ei ole niin rahasta kiinni, niin antoi ja onhan se rikki, joten joki remppa siihen tulee, mut ei jaksanut itse alkaa vekslaamaan sen huoltoonviemisten kanssa, niin antoi sitten mulle, kun ystäviä ollaan ja vuosikausia sitten ennenkuin muututtiin ystäväksi, niin olin hänen HC-Faninsa, niin kaitpa se ajatteli, että kun sen musasta olen aina tykännyt, niin meneepähän hyvään kotiin ja en taatusti luovu siitä koskaan. Kysees lienis vähän sama asia, kuin Jimi Hendrix:in HC-Fani sais Jimin kitaran, niin tuskimpa sekään luopuis siitä kitarastaan.
 
Ennenkuin sain sen, niin hän sanos, että on teetättänyt sille jo n.15v sit jonkin rempan (ei muista minkä), mut jonkin isohkon kuitenkin, mutta on kuulemma jotenkin "piip" nytkin ja ei jaksa alkaa kunnostuttamaan sitä uusiks. Sitkun sain sen, niin ihmettelin, että eihän täs ole yhtään mitään vikaa, kaikki kuulosti äärettömän hyvältä ja miettisin tosissani, että mikä ihmeen kumma täs muka on vikana, kun jokaikinen nappula / säädin toimi loistavasti ja edes elementit ei resonoineet, ni olin melko ällikällä. Sitkun vein sen toiseen huoneeseeni ja olin alkamas soittelee, niin järjetön humina kuulus, eikä mitään muuta ääntä, kuin pelkkää yhtä ja samaa huminaa, ni empä enää miettinyt, että onko rikki, vaiko eikö..
 
Eli huoneesta toiseen vietäes ei käytännös tapahtunut muutakuin pienoinen tärähdys vahvarin nostamisest ja laskemisest johtuen, ni voiko se tarkoittaa vaan sitä, että siellä on vaan jokin pelkkä pikkunen oikkari, jonkin kolvauksen pettämisen takia, vai aiheuttaako huminaa muukin tekijä??
 
Se (mikä sit ikinä onkaan korjattu 15v sitten), niin voi ihan helposti olla "räjähtänyt" uusiks rikki, koska sitä vahvaria on kirjamellisesti äärettömän paljon käytetty. On ollut mukana sadoilla, ellei peräti yli tuhansilla keikoilla ja monilla klassikko-ikivihreillä, jotka tänäänkin on soineet usealla eri radio-kanavilla.
 
-Vaikka kuinka on rikki ja vaikka kuinka ollaan nykyään tasavertaisia hyviä ystäviä, eikä asetelma ole enää sellanen Fani VS Stara, niin en siltikään osaa uskoa viel todeks, että se vahvari on nyt mun ikiomani ja vieläpä ilmaiseks saatuna..!! :O Huvittavaa ja myöskin äärimmäisen hanurista toi median touhu, miten tätä ns. "Hra. Nimetön Tuntematonta", pidetään aina sellasena veemäisenä ja ärsyttävänä jne kaikinpuolin negatiivisena ihmisenä, koska sellanenhan vaikuttaa tietenkin aina levyjen myyntiin asti, vaikka hyvin ovatkin aina myyneet, mut jos sitä ois Media lellinyt, ni sithän tietenkin levyjen myynti ois käytännössä lähes miljardikertaistunut, niinkuin aina kaikil, joiden musa on täyttä peetä, mutta Media lellii, ni kyl levyt myy.. Todellisuus on kyl aivan täysin toisenlainen hänest ihmisenä ja osaan sanoa sen siks, kun itse hänet hyvin tunnen jo varmaan yli 5v ajalta viikottain tekemisis ollaan oltu ja voin sanoa sen olevan parhaimpia ystäviäni, parasta ystävää, kun en osaa sanoa, ni ensinnäkään mul ei ole tapana pyöriä "piip"-ihmisten kans, oli sit kuinka Rock-Stara ja kuuluisa tahansa ja toisekseen tiedän sen olevan huomattavasti mukavampi ihminen, kuin mitä on todella moni muu tuntemani perus-tavis. Itseasias hän on erittäinkin reilu ja hyväsydämminen ihminen, jonka tämäkin teko, että antaa n.1500e arvoisen vahvarin mulle ilmaiseks, aivan täysin pyyteettä, vaikka tietää, että ois voinut myydä sen vaikka jollekkin fanilleen helposti 5000e hinnalla ja ostajan se ois löytänyt taatusti tunnissa. -Noh, media on media.. :(
 
-Kiitos kaikille vastaajille, koska mä en itse vikaa taatusti keksi. Ainoa mitä osaisin tehdä, ois putkien vaihto ja teen sen, jos se voi putkista johtua?? -Jaaniijjoo, mitkä putket tohon ois parhaat mahdolliset, jso se putkista johtuu?? :) :)
 
No ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
tumppusormi
23.04.2016 20:27:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstistä tulee mieleen ihan lauantai ehtoon piristys...
 
Vastaan vakavasti kysyen että oliko toisessa huoneessa maadoitetut rasiat ja toisessa missä kokeilit, niin ei maadoitetut rasiat? Ja tästä huolimatta voit myös koittaa kääntää rasiassa olevaa töpseliä että nolla ja vaihe menee eri piikkeihin. Noilla voi olla vaikutusta.
 
Olikos noissa muuten oma kaikutankki ? Vapauttikohan tömähdys kaikujousen..
 
Viisaammat jatkakoon tästä.
 
"Miten vitussa voisin edes ruveta todistelemaan että epäilykseni on aiheellinen?" -Varpio
blaekie
23.04.2016 20:49:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse korjasin joskus vastaavanlaisen, erittäin kovassa keikkakäytössä olleen AC30:n ,(tosin tämä oli ihan 60-luvun originaali) jolla oli itseasiassa samanlainen tarina, että sillä huhuttiin soittaneen yks sun toinen nimimies, ulkomaan pellejä myöten, sen kummemmin niitä huhuja vahvistamatta.
Vikakin oli samanmoinen, mutta tässä se ilmeni siten että vahvistimen ollessa hieman kallellaan , alkoi helkatinmoinen hurina.
Viaksi paljastui erään virtalähteen suotokonkan maadoitusjohtimen huono kontakti.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
high_society
23.04.2016 21:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepa!
Okei, mikset vaan kiikuta sitä jollekkin korjaajalle?
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Luuviulu
23.04.2016 21:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No molemmis huoneis oli maadoitetut pistorasiat ja kokeilin tota temppua, että töpseli toistepäin ja lopulta se ei toimi nyt missään huoneessa. Ei edes siel, mis aluks toimis.
 
Jos nyt oletetaan, että siel on jokin pahin mahdollinen sisuskalu räjähtänyt, niin kuinka pal sen korjaaminen pahimmillaan maksais uuden osansa kera, sanotaan nyt noin 100e tarkkuudella??
 
-Sen verkkokangas on kans, sanotaan nyt, öh, totanoin, melkosen, no ainakin (katu-uskottava).... :D :D Jopa VOX:in oma merkki on hävinnyt jonnekkin matkan varrella, mutta eikös homma ole niin, että jos sen verkon vaihdatan uuteen, niin sithän tuhoan sen "originaaliuuden", eli ei ole enää sama, kuin tällä "Hra. Nimetön Tuntemattomalla", eli toisinsanoen väsään ite mahdollisimman identtisen VOX:in merkin ja naarmutan sitä kankaaseen sopivan näjöseks, jottei loista siin uutena ja laitan sen siihen 2-puolisella tarralla, tms hakaneulalla kiinni, jotta saan pois ja on sit sennäköinen, kuin hällä itellään oli. Onhan se kuitenkin eräänlainen "synti" tuhota korjaten sen alkuperäisyys, jollainen oli hällä itellään... Olohuoneeseen kun tulee se kuitenkin laitettua, ni se on vähän tympeän näköinen, jos ei ole edes Logoa. -Onhan sen viankin korjaaminen tavallaan sen tuhoamista, kun ei ole enää Alkuperäinen :D :D Mut ei sen kosmeettinen haitta nyt ole merkittävä, kunhan saan äänet tulemaan, niin se on pääasia! :)
 
No ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
aristoteles666
23.04.2016 23:19:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kukaan ei tiedä mitä se tulee maksamaan, vie se huoltoon.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Decadetroll
24.04.2016 00:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siitä kukaan voi sanoa mikä siellä on rikki, ennen kuin näkee. Eli huoltoon vaan.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Tympee Huttunen
24.04.2016 07:35:48 (muokattu 24.04.2016 07:40:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaukon vanhassa Voxissa tuskin on suurta vikaa. Villinä veikkauksena viime rempan yhteydessä on jokin juotos jäänyt huonoksi ja se oireileee nyt välillä huminana. Ikäviä oireita, kun välillä voi kaikki pelata täysin ja välillä ei. Jos jokin osa on putkia lukuunottamatta rikki, sen osan hinta on luultavimmin 0,1-1€. Korjaaja tietenkin veloitattaa työstä alkaen 60e/h.
 
Luuviulu
24.04.2016 13:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain juotos-vikaa veikkaan kans, kun ens toimi täydellisesti ja sit yht`äkkiä helevetinmoista huminaa, jota ei saanut millään loppumaan.
Mikä sielt sit lieneekään vaihdettu aikoinaan, niin toivottavasti se ei ole just jossain kaikkein veemäisimmäs paikas, johon käsiks pääseminen vaatii 2h, sit kolvaus 1min ja takaisinkokoaminen toiset 2h...
 
-Noh, oli mikä oli, ni en voi valittaa, vaan korjautan kaik viat kuntoon ja ymmärrän pitää sitä aarteena :) :)
 
Itseasiassa se ois kyl aarre, vaikkei sitä sais ikinä toimimaankaan. :)
 
No ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
high_society
30.04.2016 15:37:22 (muokattu 30.04.2016 15:44:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: .
-Noh, oli mikä oli, ni en voi valittaa, vaan korjautan kaik viat kuntoon ja ymmärrän pitää sitä aarteena :) :)

 
Joko kiikutit "aarteen" korjaajalle?
Et sä tuon korjauksesta hirveesti tuu köyhtyyn oikeen missään tapauksessa kuitenkaan(no jokasella on eri näkemykset köyhtymisestä tietty).
 
https://www.youtube.com/watch?v=cvQZ3xG1VH0
Aijjai ku oon herkästi gasissa näihi "tapetti" kitaroihin.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Luuviulu
03.05.2016 01:03:13 (muokattu 03.05.2016 01:04:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, huoltoon vein. :)
 
Sanoin, että pysytään mahdollisimman originaaleis jutuis joka asias, eli jos huomataan, että on vaikka elementtikin paskana, niin vaihdetaan originaaliin sekin sit, jne.. :)
 
Käsittämättömän reilua, antaa ilmaiseks tollanen aarre. Eipä tule mieleen ketään toista ihmistä, joka tekis vastaaval taval tuntemistani henkilöistä. :)
 
No ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «