Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5337 338 339 340 341414 415 416 417 418
Mikael
28.04.2016 10:48:26

Kevyet telineet on huippua. Miksihän sitä on koko elämänsä raahannut turhaan ylimääräisiä metallikiloja paikasta toiseen? Mäkin vaihdoin taannoin symbaalitelineet noihin DW:n ultrakeveisiin ja ihan hyvin mulla pysyy kaikki isommatkin pellit paikallan. Flatbase hihat-teline heiluu vähän normaalia enempi mut kyllä silläkin vetelee, vaikka itellä tosin ykkösvaihtis onkin tällä hetkellä 3000-sarjalainen.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Velli
28.04.2016 11:03:19 (muokattu 28.04.2016 14:05:48)
Mikael: Kevyet telineet on huippua. Miksihän sitä on koko elämänsä raahannut turhaan ylimääräisiä metallikiloja paikasta toiseen? Mäkin vaihdoin taannoin symbaalitelineet noihin DW:n ultrakeveisiin ja ihan hyvin mulla pysyy kaikki isommatkin pellit paikallan. Flatbase hihat-teline heiluu vähän normaalia enempi mut kyllä silläkin vetelee, vaikka itellä tosin ykkösvaihtis onkin tällä hetkellä 3000-sarjalainen.

Itsekin pidän kevyistä telineistä, mutta flat baseista en pidä kahdesta syystä. Ensinnäkin ne eivät näytä omasta mielestäni hyvältä (täysin makuasia). Toiseksi niiden asettelu on hankalaa mikkitelineiden kanssa. Mikkitelineet kun ovat myös flat baseja, niin itselläni menee hermot sen jalkaviidakon kanssa. Aina joku jalka on jonkun tiellä. Omia suosikkejani ovat kevyet Yamahat ja vanhemmat single-jalalliset Pearlit. Nuo ovat hyviä perustelineitä.
Epämuusikko
28.04.2016 11:10:39 (muokattu 28.04.2016 11:11:10)
Itellä on polkupyöräsetissä flat-baseständi, yks pelti on basarin päällä olevassa sivutelineessä sekä jonkin sortin DW:n flatbase-hihat, mutta se on hieman kehno. Jos olisin useammalla pellillä liikenteessä kys. setin voimin niin sitten joutuisin miettimään flatbasetusta, mutta paino on sanalla polkupyörä eli keveys.

KTM mites ne haitsut?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Veksi
28.04.2016 13:38:36 (muokattu 28.04.2016 13:41:07)
Nämä telineet on tarkoitettu vintage rumpuihin ja niissä ne tulevat hyvin tarkoituksen tarpeeseen! Mulla ainakin hyvin sopii,kun ei mitään muuta telinettä ole käytössä?
Myös haitsuteline on ok. Peltitelineinä on Sakaen telineet! ja virveli ja haitsu ja pedaali on DW!
Mikael
29.04.2016 22:27:39

Mun mielestä flatbaset on ensisijaisesti hyvän näköisiä, mikä on tietty ensisijainen soittimen valintaperuste. Toki keveys on mahtavaa...
Kailis
30.04.2016 03:39:23

Onneksi kukaan ei selitä flat-basesin soundia parantavia ominaisuuksia...
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
Veksi
30.04.2016 09:27:19
Kailis: Onneksi kukaan ei selitä flat-basesin soundia parantavia ominaisuuksia...

Kyllä oli selväsi parantava vaikutus (haitsuteline)
Mikael
30.04.2016 10:20:18

Veksi: Kyllä oli selväsi parantava vaikutus (haitsuteline)

Joo, se heiluminen tuottaa mikitettäessä ihanan pienen modulaato-efektin jota ei voi mitenkään imitoida plugarilla.
Kailis
30.04.2016 19:18:25

Veksi: Kyllä oli selväsi parantava vaikutus (haitsuteline)

Niin, parantaahan se haitsutelineen hankintakuumeen.
Veksi
30.04.2016 19:29:00
Kailis: Niin, parantaahan se haitsutelineen hankintakuumeen.
Ei sitä, vaan keventyneen telinelaukun painon!?
markkuliini
30.04.2016 20:14:16

Kailis: Onneksi kukaan ei selitä flat-basesin soundia parantavia ominaisuuksia...

Itse en ole rinnakkain verrannut, mutta yllättävän usein jenkkipalstoilla törmää, että telineensä tuplajalallisista flatbaseihin vaihtaneet ovat yllättyneet siitä että pellit kuulostavat erilaisilta. Tuskin ne kaikki väärässä on, joskin tuskin se ero mikään valtavakaan ole.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
30.04.2016 21:46:03 (muokattu 30.04.2016 21:48:19)

markkuliini: Itse en ole rinnakkain verrannut, mutta yllättävän usein jenkkipalstoilla törmää, että telineensä tuplajalallisista flatbaseihin vaihtaneet ovat yllättyneet siitä että pellit kuulostavat erilaisilta. Tuskin ne kaikki väärässä on, joskin tuskin se ero mikään valtavakaan ole.

Kai ne perustelee sitä lähinnä sillä että raskaammat telineet "imee" symbaalien soundin. Mun on vähän vaikea uskoa että tätä tapahtuisi koska huopa johon symbaali pääasiallisesti on kosketuksissa estää aika hyvin symbaalin värähtelyjen siirtymisen telineeseen, toki holkin kautta voi sitten osa kulkea. Mä en näe telinettä osana symbaalin soundia, tai sitten olen vain tyhmä. Haluaisin kuitenkin nähdä hieman tieteellisemmältä kannalta tehdyn tutkimuksen ennen kuin ostan tämän ajatuksen, jenkkifoorumit ei ihan aja tätä asiaa. Pääasia lienee että käyttäjä uskoo eroon ja on tyytyväinen, ei se keltään ole pois.
hollmi-5
30.04.2016 22:00:31
Kailis: Kai ne perustelee sitä lähinnä sillä että raskaammat telineet "imee" symbaalien soundin. Mun on vähän vaikea uskoa että tätä tapahtuisi koska huopa johon symbaali pääasiallisesti on kosketuksissa estää aika hyvin symbaalin värähtelyjen siirtymisen telineeseen, toki holkin kautta voi sitten osa kulkea. Mä en näe telinettä osana symbaalin soundia, tai sitten olen vain tyhmä. Haluaisin kuitenkin nähdä hieman tieteellisemmältä kannalta tehdyn tutkimuksen ennen kuin ostan tämän ajatuksen, jenkkifoorumit ei ihan aja tätä asiaa. Pääasia lienee että käyttäjä uskoo eroon ja on tyytyväinen, ei se keltään ole pois.

Virvelistandeissa on eroja siinä, miten rumpu soundaa. Helpointa ero on huomata ripustelemalla samaa virppaa eri standeihin. Vanha Ludwigin rimpula soundaa parhaiten, mutta käytännössä keikalla on tukevampi standi.

Lattiatomin jaloilla on vaikutusta lähtevään soundiin. Samoin symbaalit soundaavat hiukan erilaiselta, kun standit ovat selkeästi erilaiset. Tomi Parkkonen tätä eroa kertoili jo todella kauan aikaa sitten. Pidin moista paskapuheena. En enää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
30.04.2016 22:34:23 (muokattu 30.04.2016 22:37:52)

Ei ollut vieläkään vertailevaa tieteellistä argumentointia, äänisamplea tai taajuusvastevertailua. Mutta kuten sanottu, pääasia että käyttäjä on tyytyväinen ja uskoo asiaan. Toki itse testaan heti kun mahdollista.
markkuliini
01.05.2016 01:49:45 (muokattu 01.05.2016 01:51:38)

Kailis: Ei ollut vieläkään vertailevaa tieteellistä argumentointia, äänisamplea tai taajuusvastevertailua. Mutta kuten sanottu, pääasia että käyttäjä on tyytyväinen ja uskoo asiaan. Toki itse testaan heti kun mahdollista.

Aika monen ilmiön voi tietenkin nollata sillä että siitä ei ole tieteellistä näyttöä, jos se ei sovi omiin näkemyksiin.
Koetas huvin vuoksi ottaa kädellä kiinni symbaalitelineen varresta heti kun olet lyönyt symbaalia. Se värisee yllättävän paljon, eli aika paljon symbaalin energiaa liikkuu myös telineessä. Se huopa ei eristä symbaalia telineestä läheskään täysin.
markkuliini
01.05.2016 01:51:11

Epämuusikko: Vihaan ehkä yli kaiken.

Sittenhän asiat on varsin hyvin. :-)
Kailis
01.05.2016 04:25:52

markkuliini: Aika monen ilmiön voi tietenkin nollata sillä että siitä ei ole tieteellistä näyttöä, jos se ei sovi omiin näkemyksiin.
Koetas huvin vuoksi ottaa kädellä kiinni symbaalitelineen varresta heti kun olet lyönyt symbaalia. Se värisee yllättävän paljon, eli aika paljon symbaalin energiaa liikkuu myös telineessä. Se huopa ei eristä symbaalia telineestä läheskään täysin.

Näin on. En usko myöskään jumalaan. Otan kädellä kiinni hetimiten.
Mikael
01.05.2016 12:59:29

Epämuusikko: Vihaan ehkä yli kaiken.

Mulle taasen tulee vallaton Ringo Starr -pheelis :D
Epämuusikko
01.05.2016 19:16:31 (muokattu 01.05.2016 19:17:39)
Mnetin yöaika best aika ja Ringo Starr on kaikista rumpaleista yksi.

Telineiden vaikutuksen symbaalin soundiin allekirjoitan täysin (jotkut murisevat, jotkut resonoivat, jnejne), mutta flatbasejen ylivertaisuus tässä asiassa on omalla kohdallani selvittämättä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)