Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paljonko maksaisit käytetystä?
1 2 3 4
tender.insanity
29.04.2016 12:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Paljonko maksaisit käytetyistä pikkuhousuista?
 
Paljonko pyydät? :-p
 
hallu
29.04.2016 12:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eisssaatana jätkät, nyt vedätte vähän överiksi jo :-D. Tuohon teidän jutusteluun on vaikea suhtautua täysin vakavasti vakavamielisimmänkään :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Ochmo
29.04.2016 12:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Paljonko maksaisit käytetyistä pikkuhousuista?
 
1,3x H&M:n hinta olis sopiva.
 
varpio
29.04.2016 13:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Paljonko maksaisit käytetyistä pikkuhousuista?
 
Kymppi ja Pätkis.
 
pappasfin
29.04.2016 13:46:36 (muokattu 29.04.2016 14:20:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT:
 
Poistettu omaa kirjoitusta :D
 
PappaSFin
tuskiz
29.04.2016 13:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ochmo: Luulen että dottore tarkoitti tässä kohtaa sitä, että informoitko kauppoja tehdessä uutta omistajaa tästä propelli-kaulasta...
 
Nyt kun vähemmän väsyinein silmin tuota katsoo, niin voi hyvin olla että tarkoitti just noin. Informoin tietysti viasta ja luki aika pitkän litanian kera ostoilmotuksessa, että kaula on todettu propelliksi ja vaikuttaa kepin toimintaan vireongelmana ja senpä takia ajattelin ettei sitä kukaan kyllä osta varsinkaan 180 euron hintaan kun alkuperänen maksoi 272, mutta kaupaksihan se vaan meni postikuluineen. Onneksi ostajia näemmä löytyy kun jaksaa tarpeeksi kauan odotella.
 
BugBadWolf
29.04.2016 15:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetystä maksetaan mahdollisimman vähän.
 
Niin muuten uudestakin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
LaXu
29.04.2016 23:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka otankin lähtökohdaksi sen max 70% uuden hinnasta, niin tuota saattaa hieman nostaa, jos kyseessä on joku vaikeasti saatava, todella hieno ja täysin priimakuntoinen soitin. Onneksi ihmiset flippaa hyviäkin soittimia välillä ihan vain sen takia, että tarpeet ja mieli muuttuu.
 
Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 )
varpio
29.04.2016 23:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen kymppi ja Pätkis.
 
BugBadWolf
29.04.2016 23:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Edelleen kymppi ja Pätkis.
 
Mitä meinasit ostaa?
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
varpio
29.04.2016 23:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Mitä meinasit ostaa?
 
Ihan mitä vaan.
 
BugBadWolf
29.04.2016 23:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Ihan mitä vaan.
 
Hintapolitiikkasi on ainakin selkeä.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
varpio
29.04.2016 23:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Hintapolitiikkasi on ainakin selkeä.
 
Jos on hyvä tuote niin laitan toisen Pätkiksen mukaan.
 
Juustot
30.04.2016 07:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! missähän hintaluokassa mahtaa olla kramer ferrington "elektroakustinen"
aito u.s.a keppi.oisko kellään tietoa?
 
mpekkanen
30.04.2016 12:56:26 (muokattu 30.04.2016 13:01:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juustot: Terve! missähän hintaluokassa mahtaa olla kramer ferrington "elektroakustinen"
aito u.s.a keppi.oisko kellään tietoa?

 
Eivät kyllä taida olla USA kitaroita, ainakaan yleensä. On niitä voitu joskus toki sielläkin tehdä pieniä määriä jossain custom shopissa, mutta suurin osa mitä itse olen nähnyt ja tiedän noista...ovat siis ilmeisesti Koreassa tehtyjä. Ainakin Suomeen on tullut näitä aasian malleja joitankin kappaleita ja ei ne markka-aikaan aivan älyttömiä maksaneet. Tässä yksi sivusto, jossa tietoa noista...
http://www.vintagekramer.com/company44.htm
 
Tarkempaa hintaa en osaa sanoa, kun Kramer USA kitaroiden hinnat ovat olleet joskus aika korkealla. Taas 90-luvulla ne laskivat sellaisiin summiin, että jenkki Kramer sähkökitaran sai laukun kanssa lähes mallin kuin mallin 3000 markkaan +-500 markkaa. Noita tuli itsekkin noihin hintoihin silloin ostettua. Noita myytiin tosiaan vaikka Pacer Deluxe mallia niinkin halvalla, että jos siitä olisi ottanut ne Duncan mikit(3kpl), originaalin Floyd Rosen ja laukun, niin niistä olisi saanut erikseen myymällä enemmän...kuin siis koko kitarasta. Tuollainenkin oli joskus itsellä ja se oli kitarana kyllä todella hyvä, mutta 90-luvulla alkoi soittajia kiinnostamaan enemmän perinteisemmät soittimet ja nämä kasarin kampikitaroiden arvo oli silloin aivan pohjilla. Monilla muillakin merkeillä...
Nythän nämä jenkkikitarat 80-luvulta ovat taas hinnaltaan nousseet, mutta toisaalta on vaikeampi löytää täysin alkuperäisiä ja hyväkuntoisia. Olipa kyse sitten Kramer tai jostain muusta merkistä.
 
Arvaus hyväkuntoisesta Korean vanhemmasta Kramer Ferrington kitarasta jossa on myös nauhat hyvässä kunnossa--noin 300 euroa ja voi heittää hieman molempiin suuntiin kunnosta ja mallista riippuen.
 
E: Pulttikaulaisissa Kramer kitaroissa taitaa olla ainakin 80-luvun kitaroissa kaikissa tuo kaulalätkä(jolla siis kaula on bodyssä kiinni) sellainen teksti, että Made In Usa ja Neptuna, vaikka olisivat siis aasilaisiakin...
 
mpekkanen
30.04.2016 14:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on muuten aika älytön ketju jo senkin takia, että on olemassa hyvinkin paljon sellaisia kitaroita, vahvareita jne. joita ei ole enää uutena saanut moniin kymmeniin vuosiin.
Aina niitä ei myöskään valmisteta aasiassa jollain toisella merkillä, tyyliin Eastwood joka tekee Airlinen kopioita jne. Nämä uudet Korean Airlinet muuten maksavat jo likemmäsi tonnia uutena, ettei niiden hinnoissa ole mitään järkeä. Jos siis vertaa niihin alkuperäisiin Airline, Supro, National jne. kitaroiden hintoihin täällä Suomessa ja muuallakin.
Miten pitäisi hinnoitella tavara jota ei ole siis enää tehty useisiin kymmeniin vuosiin? Kaikki kun ei ole mitään vintageakaan välttämättä ja hinta olisi jotenkin suhteessa uusiin ja myös laatuun. Se voi olla joskus aika vaikeaa...Kysyntä ja laatu tai harvinaisuuskaan kun eivät ole aina niitä ihan oikeita hinnan määrittäjiä.
 
Jos kitaroiden arvoa katsotaan taas Ebay hintojen mukaan, niin ei sekään kerro ihan koko totuutta. Jenkeissä on esimerkiksi lap steel, banjo ja vaikka resonaattorikitaroita toisenlainen tarjonta kuin meillä täällä Suomessa. Täällä saattaa saada samalla hinnalla jonkun Kiinalaisen lap steel kitaran kuin jenkeissä yli 50 vuotta vanhan laatusoittimen. Tarjonta on vaan niin toisenlainen, mutta toki niihin jenkkihintoihin tulee tulleja, rahteja jne...
 
Kitaran soitto on kyllä harrastuksena hyvä, mutta siinäkin on huonot puolensa. Kun kauemmin soittaa, niin ne soittimet tuppaavat olemaan itselle syystä tai toisesta enemmän etsittyjä ja voivat olla jopa todella harvinaisiakin. Voi olla osa soittimista ihan Custom Shop tyylisiä kitaroita ja omien toiveiden mukaisesti tehtyjä. Mitä kauemmin soittaa, niin sitä yksilölillisempia ne soittimia monesti sitten ovat. Ei toki aina, mutta monesti voi olla niinkin.
Näitä kun sitten aletaan myymään pois, niin ne saattavat olla monesti sellaisia ettei niillä ole niin suurta menekkiä kuin monella muulla ns. tavallisella mallilla. Silloinkaan, vaikka merkki ja malli olisi sama.
Kovalla vaivalla ja rahalla ostetuista saattaa saada vähemmän kuin käytetystä ns. standard mallista, koska ostaja ei arvosta ehkä juuri sitä väriä, niitä mikkejä jne. Silloinkaan kun niitä ei ole itse vaihdettu, vaan ne ovat jonkun tietyn vuoden mallissa jota on itse saatettu etsiä aikoinaan hyvinkin pitkään.
Ostajalle voi olla joku hyvinkin pieni seikka sellainen, ettei soitin kiinnosta. Pelkkä väri on jo sellainen, että moni ei edes kokeile muutoin hyvää soitinta kun ei tykkää sen väristä. Tämän huomasin kun olin itse musakaupassa töissä ja kyllä se rehellisyyden nimissä itsellekin vaikuttaa. Toki voihan sen soittimen maalata uudestaan jos se on muutoin hyvä ja edullinen, mutta joissain vuosikerta ja arvosoittimissa se taas laskea arvoa.
 
Lähes aina on niin, että se mitä on myymässä-->Ei kiinnosta ketään ja ainakin siinä on mahdollisen ostajan mielestä vääränlaiset mikit ja värikin on väärä.
Sitten jos jotain on ostamassa-->Niin juurikin se malli on jo "pitkään" ollut monien haluama, erittäin harvinainen ja se on kovassa hinnassa. Toki sen arvo tippuu sitten kun sen on ostanut ja ollaan taas tuossa ensimmäisessä tilanteessa. Eli sitten soitin on taas liian erikoinen, että se kiinnostaisi ketään :)
 
Uusissa vehkeissä on aina takuu ja jos puhutaan jostain melko edullista pedaaleista, niin jokainen voi itse miettiä ostaako hieman kalliimman takuulla vai edullisemman ilman takuuta. Ihan joka paikassa se takuu ei nimittäin siirry sille uudella omistajalle ja tämä koskee muitakin kuin pedaaleita.
Moni kitaraseppä voi antaa hyvinkin pitkän takuun kitaran ensimmäiselle omistajalle, mutta se loppuukin sitten siihen kun sen myy eteenpäin.
 
Mitä enemmän on kiire kun jotain myy, niin sitä pienemmän summan siitä yleensä saa. Ainakin se kannattaisi itse jo huomioida siinä hinnassa, jos on joku äkkiä myytävä. Joskus kun katsoo myynti-ilmoituksia ja niissä on KIIRE mainittu-->Niin se taitaa olla oikeasti sille myyjälle vain myyntiä hankaloittava tekijä.
Sitten taas...
Jos jonkun soittimen hinnoittelee oikein kovaksi ja pitää sitä myynnissä useita vuosia ja aina samalla hinnalla. Sitten katsoo joka päivä ilmoituksia, niin voisihan sitä miettiä niinkin että siihen menee myös sitä omaa aikaa. Jos sille omalle ajalle ei laske mitään arvoa, niin sitten ei ole varmaan niin väliäkään vaikka ilmoitus roikkuu samoilla hinnoilla vuodesta toiseen.
Ihmisillä on vain sellainen ikävä piirre, että jos joku soitin on tarpeeksi kauan myytyvänä ja se ei syystä tai toisesta mene kaupaksi-->Niin helposti ajatellaan, että siinä soittimessa on joku vika vaikka näin ei olisikaan.
 
Sitten on vielä sellaiset kauppiaat, jotka välillä saattavat alentaa soittimen hintaa useita satasia ja myöhemmin nostavat niitä taas. Jos tuota käytetyjen soittimien toria seuraa, niin luultavasti sitä seuraa myös sellaisetkin jotka ovat jotain ostamassa. Tällä tyylillä jos sama kitara on myös vuosia(tai ainakin useita kuukausia) myytävänä ja sen hintaa tiputetaan ja nostetaan-->Voisi sanoa, että on jo aika epätodennäköistä että ainakaan suoralla rahalla menisi kaupaksi. Näitäkin tapauksia tuntuu olevan yllävänkin paljon, ilman mitään esimerkkiä tähän laittamatta.
 
En ole kuitenkaan sen parempi ketään neuvomaan, että jokainen hoitakoon kauppansa ihan itse. Kaikille laitteilla/soittimille ei voi kuitenkaan jotain kiinteää kerrointa aina soveltaa.
Soittimen hinta ja sen arvo, voivat olla muutenkin ihan kaksi asiaa. Jos jollain kitaralla syntyy biisejä ja sillä tulee soitettua, niin silloin se on varmaankin ihan hyvä hankinta. Aina sellainen kädessä viihtyvä kitara ei kuitenkaan ole kauhean kallis ja taas arvokaskin soitin voi joskus olla sellainen ettei sillä tule niin soitettua. Vaikka siinä ei niin mitään erikoista vikaa olisikaan.
Soittimet ovat välillä vähän omituisia ja niin taitaa olla ihmiset ja soittajatkin. Tämä on toki ihan hyvä asia :)
 
Juustot
30.04.2016 16:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos näistä tiedoista.en tiedä missä tuo kramer on tehty.usa siinä lukee.12 nauhan kohdalla on kramer logo upotus,jos se jotain kertoo.
 
high_society
30.04.2016 17:12:59 (muokattu 30.04.2016 17:18:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Pulttikaulaisissa Kramer kitaroissa taitaa olla ainakin 80-luvun kitaroissa kaikissa tuo kaulalätkä(jolla siis kaula on bodyssä kiinni) sellainen teksti, että Made In Usa ja Neptuna, vaikka olisivat siis aasilaisiakin...
 
Jees..
Mulla on Kramerin F6000 -87 ja Neptune Usa lätkä löytyy vaikka japsi peli jne.
Jos en ihan väärässä ole, niin nua 80 luvun overseas japsi Kramerit oli aika pitkälti esp:n kauloilla ja lykkäsiväthän ne jopa OFR:iä niihin, joka tässä mun riuskassakin on.
 
Hyviä kitaroita, mutta muuta kuin soittoarvoahan noilla ei ole nykyään(harmi).
Jopa USA Kramerit on imo aika halpoja...
https://www.dropbox.com/s/4sc9o59blm9tkta/CIMG1526.JPG?dl=0
 

 
Edit:
Eiks tää ferrington oo MusicYo tuote jostaa 2000 luvulta?
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Juustot
30.04.2016 17:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se kasarivehe pitäisi olla,ferringtonin suunnittelu ja sitten muuttunut pelkäksi ferringtoniksi?kai?
 
Osteri
30.04.2016 17:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Kun kauemmin soittaa, niin ne soittimet tuppaavat olemaan itselle syystä tai toisesta enemmän etsittyjä ja voivat olla jopa todella harvinaisiakin....
Voi olla osa soittimista ihan Custom Shop tyylisiä kitaroita ja omien toiveiden mukaisesti tehtyjä....., niin sitä yksilölillisempia ne soittimia monesti sitten ovat.

 
Harrastajan näkökulmasta edullisesti hankittu runko mahdollistaa hyvän tuning pohjan ja noista todellakin saa muokattua omaan käteen sopivia työkaluja. Nämä on sitten niitä millä usein kauan tulee soitettuakin. Moni ostaja ei edes osaa arvioida (kädessä) kitaraa joka on tuunattu vaan mieluummin pohtii ostopäätöstään sen varmuuden kautta mitä tunnettu merkki antaa. (Rahamiehet ja ammattilaiset tietenkin käyvät sen custom kaupan kautta, mutta se on eri juttu.)
 
Näitä kun sitten aletaan myymään pois, niin ne saattavat olla monesti sellaisia ettei niillä ole niin suurta menekkiä. Ostajalle voi olla joku hyvinkin pieni seikka sellainen, ettei soitin kiinnosta.
 
Olen samaa mieltä. Hyvä puoli itse edullisesti itselle tuunatussa kitarassa tosin on se, ettei siinä ole niin paljon rahaa kiinni että olisi edes pakottavaa tarvetta myydä pois niitä dyi-keppejä. Ostaja kiinnostuu tosiaankin helpommin, kun merkki on tunnettu ja laite orkkis ja modaamaton. Sen takia itsellekin on ollut helppo myydä Gibsonit ja Carvinit pois koska niitä ostajan oli paljon helpompi arvioida ja rahaakin mulla oli niissä paljon kiinni. Vielä on jäljellä 6 kitaraa mutta eipä noita oikeen kiinnosta edes myydä, tai ehkä siitä pari löytyisi jos oikeen miettii.
 
Soittimen hinta ja sen arvo, voivat olla muutenkin ihan kaksi asiaa. Aina sellainen kädessä viihtyvä kitara ei kuitenkaan ole kauhean kallis.
 
Näin todellakin on.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «