Laulava Kylätohtori 29.04.2016 16:11:19 (muokattu 29.04.2016 16:12:37) | |
---|
Entropia666: Osaks totta, mutta kannattaa muista että se laadun parantaminenkaan ei ole suora käyrä suhteessa hintaan. Mesan tapauksessa kannattaa esim. huomioida että ne vehkeet tulee jenkeistä jolloin siihen päälle tulee pelkästään 24% veroja, sitten rahdit ja jälleenmyyjän kate päälle. Nehän on huomattavasti halvempia kotimaassaan. Vice versa Marsut jenkkilässä. Se just, että siellä taustalla on aika paljon juttuja, eikä kyse ole aina vain pelkästä logosta... Toki tuote hinnoitellaan siten, että saadaan maksimi voitto, mutta kyllä sille hinnoittelulle jotain perusteita pitää olla. Ei se onnistu pelkästään sillä, että pistetään vitullinen hintalappu.... BugBadWolf: Kyllä sen saman Mesan voisi myydä huomatavastikin halvemmalla ja vielä jäisi voittoa. Tottakai, mutta miksi ihmeessä pitäisi myydä, jos kauppa käy tälläkin hinnalla? They pass too much electricity. -SRV |
BugBadWolf 29.04.2016 16:13:28 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...Meinaan tuo sinun jatkuva kirjoittelu noista logoista on vähän outoa, eikä missään tapauksessa kovin vahvasti kytköksissä todellisuuteen.... Että sellainen tohtori taas tänään? Tiesitkö muuten, että alkuihminen palvoi kaikkea, mitä ei ymmärtänyt? Siitä syntyivät erilaiset uskonnot ja sen sellaiset hömpötykset. Minusta on alkanut tuntumaan että sinä palvot niin logoja, kuin minun kirjoituksianikin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 29.04.2016 16:17:05 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...Tottakai, mutta miksi ihmeessä pitäisi myydä, jos kauppa käy tälläkin hinnalla? Ei kukaan ole kieltänytkään myymästä, sen paremmin kuin ostamastakaan. Mutta ei kannata kuvitella että se logo siinä kaapissa parantaa soundia (ja muita ominaisuuksia) suhteessa hintaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 29.04.2016 16:17:13 | |
---|
BugBadWolf: Että sellainen tohtori taas tänään? Tiesitkö muuten, että alkuihminen palvoi kaikkea, mitä ei ymmärtänyt? Siitä syntyivät erilaiset uskonnot ja sen sellaiset hömpötykset. Minusta on alkanut tuntumaan että sinä palvot niin logoja, kuin minun kirjoituksianikin. Tieistkö muuten, että ihminen muuttaa helposti puheenaihetta, kun huomaa, että on väärässä... ;) Eikä alkuihminen palvonut kaikkea, mitä ei ymmärtänyt. Uskontojen syntymekanismit ovat myös vähän monimutkaisempia kuin pelkkä ymmärtämättömyys jotain asiaa kohtaan... Ja millä perusteella minä palvon logoja? Mutta pysytään nyt aiheessa, eikä vedetä tätäkin taas naurettavaksi offtopiciksi... They pass too much electricity. -SRV |
BugBadWolf 29.04.2016 16:18:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori:...Mutta pysytään nyt aiheessa, eikä vedetä tätäkin taas naurettavaksi offtopiciksi... Muutamien tohtoreiden kannattaisi alkaa nuo parannushommat ihan itsestään... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 29.04.2016 16:18:24 | |
---|
BugBadWolf: Ei kukaan ole kieltänytkään myymästä, sen paremmin kuin ostamastakaan. Mutta ei kannata kuvitella että se logo siinä kaapissa parantaa soundia (ja muita ominaisuuksia) suhteessa hintaan. No voi tsiisus, kuka on väittänyt, että logo parantaa jotain? Eiköhän kyse ole siitä, että tietyillä logoilla olevat kaapit on tehty paremmin ja paremmista materiaaleista kuin toiset. Älytöntä höpötystä tuollaiset "logo parantaa soundia" jutut... They pass too much electricity. -SRV |
Laulava Kylätohtori 29.04.2016 16:19:04 | |
---|
BugBadWolf: Muutamien tohtoreiden kannattaisi alkaa nuo parannushommat ihan itsestään... No, ei täällä nyt muita tohtoreita ole tuubaa kirjoittamassa kuin minä, joten olet taas väärässä. ;) They pass too much electricity. -SRV |
BugBadWolf 29.04.2016 16:24:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: No, ei täällä nyt muita tohtoreita ole tuubaa kirjoittamassa kuin minä, joten olet taas väärässä. ;) Jos ei sen anna häiritä, että minä olen oikeassa, niin sittenhän sinä olet oikeassa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Entropia666 29.04.2016 16:49:17 (muokattu 29.04.2016 16:49:28) | |
---|
BugBadWolf: Mutta ei kannata kuvitella että se logo siinä kaapissa parantaa soundia (ja muita ominaisuuksia) suhteessa hintaan. Vähä riippuu logosta tiäksää. Toi HB:n kaappi maksaa vajaa 400€ tompalla uutena ja noita mun carvineita kait myytii uutena joskus alennuksessa siellä johonkin 500€ pintaan (ovh tosin tais olla hulppea 1600€ :---D). Väittäisin tuon testin perusteella että ero soundissa on huimaava Carvinin hyväksi ja moni muukin tuntui olevan tätä mieltä. Äiähän on ite joka jumittaa täällä noitten logojen ympärillä, mutta vaan käänteisesti. Haipataan paskaa ja vähätellään hyviä koska logot ja hintalaput. |
Guitarfreak 29.04.2016 17:19:22 | |
---|
Saatiinhan tähänkin ketjuun kunnon rölöä :)... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Guitarfreak 29.04.2016 17:20:47 | |
---|
BugBadWolf: Jos ei sen anna häiritä, että minä olen oikeassa, niin sittenhän sinä olet oikeassa. Näissä mielipideasioissa on jokainen oikeassa. Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
ÄrGee 29.04.2016 17:57:06 | |
---|
Guitarfreak: Saatiinhan tähänkin ketjuun kunnon rölöä :)... Miettikää sitten kun porukalla aukeaa korkit vapun kunniaksi, sitten se vasta lähteekin :) Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
BugBadWolf 29.04.2016 18:39:47 | |
---|
Guitarfreak: Näissä mielipideasioissa on jokainen oikeassa. Ei voi olla. Tämä on minun maailmankaikkeuteni ja muut ihmiset ovat siinä vain statisteja. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 29.04.2016 18:43:03 | |
---|
Entropia666:...ja noita mun carvineita kait myytii uutena joskus alennuksessa siellä johonkin 500€ pintaan (ovh tosin tais olla hulppea 1600€ :---D)... Niin... Ja tuosta pitäisi nyt onnistua jotenkin vääntämään peruste sille, että hinnoissa ei ole ilmaa? Pitänee soitella hiukkasen, niin ei mene ihan netistelyksi tämä elämä. Mesalla aattelin vejellä ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Gabe 29.04.2016 19:35:47 | |
---|
Entropia666: Vähä riippuu logosta tiäksää. Toi HB:n kaappi maksaa vajaa 400€ tompalla uutena ja noita mun carvineita kait myytii uutena joskus alennuksessa siellä johonkin 500€ pintaan (ovh tosin tais olla hulppea 1600€ :---D). Väittäisin tuon testin perusteella että ero soundissa on huimaava Carvinin hyväksi ja moni muukin tuntui olevan tätä mieltä. Äiähän on ite joka jumittaa täällä noitten logojen ympärillä, mutta vaan käänteisesti. Haipataan paskaa ja vähätellään hyviä koska logot ja hintalaput. Näinpä juuri. Ja onhan se logo yrityksen arvokkain omaisuus. Ei nämä Mesa, Ruokangas, PRS... hintaluokan pelit sitä mainettaan yhdessä yössä ja täysin syyttä kuitenkaan saaneet. Ja kun ne myy sitä tuotettaan niin sillä logolla/brändillä allekirjoitetaan että laatua saat. Eihän ne tietenkään ole parasta hinta-laatusuhdetta vaan pyrkivät ennemminkin siihen hyvään laatu-laatuun. Mitä tulee noihin kaappeihin kun vertaa vaikkapa Mesaa ja Benttonia niin onhan se selvää mistä iso osa hintaerosta muodostuu.. Benttonin materiaaleissa on selvästi säästetty (tolex oli todella ohutta ja haperoa, eikä se vanerikaan tuntunut olevan parhaasta päästä kuminasta päätellen) lisäksi kaapit tehdään halpatuotannon maassa koneilla, Mesan kaappien kasauksessa käytetyt materiaalit ovat selvästi laadukkaammat ja lisäksi ne tehdään käsin jenkeissä. Ja tähän päälle se brändilisä + verot. Omien kokemuksieni mukaan bentton ei ole edustanyt hyvää hinta-laatusuhdetta.. se on ollut vain halpa. Kyllä se paras hinnan ja laadun yhteentörmäys tapahtuu siellä hintahaitarin keskisuunnalla. Ja kyllä minä olisin iloinen jos löytäisin halvan mutta hyvän kaapin... "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
BugBadWolf 29.04.2016 19:46:07 | |
---|
Gabe:...ja lisäksi ne tehdään käsin jenkeissä.... Haluaistko nyt täsmentää minulle, mikä ero noiden kahden esimerkkimerkkimme valmistuksissa on? https://www.youtube.com/watch?v=76eDNC4OYsQ Ja nyt, kun olet katsonut tuon videonpätkän, haluatko kenties täsmentää sen uudelleen? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
ÄrGee 29.04.2016 20:02:06 | |
---|
BugBadWolf: Haluaistko nyt täsmentää minulle, mikä ero noiden kahden esimerkkimerkkimme valmistuksissa on? https://www.youtube.com/watch?v=76eDNC4OYsQ Ja nyt, kun olet katsonut tuon videonpätkän, haluatko kenties täsmentää sen uudelleen? Käsityötä ja laadunvalvontaa sisältyy varmasti Mesan tekemien kaappien tapauksessa huomattavasti enemmän. Ja jos asiantuntija sanoo että tuo on yhtä maailman parhaista vanerilaaduista, niin ei ainakaan minulla ole siihen mitään sanomista. Englit tehdään myös tuosta samasta paksusta vanerista, mikä ei ole 16mm paksua :) Bentoneissa ei saa edes takalevyä auki, koska se on liimattu. Jakit on muovista ja kaikki tehty mahdollisimman halvalla, paitsi elementit. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
ÄrGee: Käsityötä ja laadunvalvontaa sisältyy varmasti Mesan tekemien kaappien tapauksessa huomattavasti enemmän... Älkäämme yhdistäkö käsityötä laadunvalvontaan. Vaikka käsityö mahdollistaisikin sellaisen, se ei tarkoita että standardi tiukkenisi automaattisesti. Lisäksi haluaisin huomauttaa, että jos kaappi tehdään halvalla Kiinassa, käsityön määrä on takuulla suurempi. Siinä, missä Mesa satsaa miljoonan CNC-koneeseen, kiinalainen sijoittaa muutamaan kiinalaiseen sahaan ja vasaraan. Työvoima kun ei maksa mitään. Materiaalin laatu on aivan varmasti parempi, mutta vanerin ja vanerin hinnanero ei nosta kaapin hintaa tonnilla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Gabe 29.04.2016 20:16:59 (muokattu 29.04.2016 20:19:07) | |
---|
BugBadWolf: Haluaistko nyt täsmentää minulle, mikä ero noiden kahden esimerkkimerkkimme valmistuksissa on? https://www.youtube.com/watch?v=76eDNC4OYsQ Ja nyt, kun olet katsonut tuon videonpätkän, haluatko kenties täsmentää sen uudelleen? No minäpä täsmennän. Mesalla CNC kone leikkaa palikat muotoonsa, tällä tavalla saadaan tasalaatuisempaa tavaraa. Ihminen kasaa siitä loppuun ja katsoo että sen on viimeisen päälle joka kulmasta. Myös materiaalit ovat parasta laatua. Bentonilla ei kalliisiin CNC koneisiin satsata vaan nälkäpalkalla raatava kouluttamaton ihmisparka nakuttaa jonkinlaisen kaapinnäköisen rötkön kasaan niin halvoista osista kuin on satuttu löytämään. Ja soundikin on sitä luokkaa. Hengeton ja kumiseva. ps. Vähän kiusaan sinua nyt kun tiedän miten kova bentton fanboy olet. ;) e. Mutta vakavasti puhuen. Mulla on ollut benttonin kaappi, akustinen, kieliä ja joku pedaalikin kävi. Niistä jokainen on ollut todella onnetonta laatua. En tiedä miten ne saivatkin siitä kaapista sellaisen.. ei luulisi olevan vaikeaa tehdä vanerilaatikkoa! En kyllä noita Mesan uusien hintojakaan maksaisi.. ei sillä. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
teleman 29.04.2016 20:20:53 | |
---|
Gabe: Ja onhan se logo yrityksen arvokkain omaisuus. Ei nämä Mesa, Ruokangas, PRS... hintaluokan pelit sitä mainettaan yhdessä yössä ja täysin syyttä kuitenkaan saaneet. Ja kun ne myy sitä tuotettaan niin sillä logolla/brändillä allekirjoitetaan että laatua saat. Eihän ne tietenkään ole parasta hinta-laatusuhdetta vaan pyrkivät ennemminkin siihen hyvään laatu-laatuun. Hyvin kiteytetty. |