TTV 28.04.2016 06:25:28 | |
---|
samir94: Jos jotain Mesa Boogien mark vitosen tai Dual rectifierin kaltaisia saundeja saisi noilla aikaan niin voisin jopa kiinnostuakkin. Tosin taitaa nämäki laitokset olla enemmän perus rokkiin ja bluesiin tarkoitettuja. Aiemmin mallistossa ollut Iron Man sisälsi Soldano SLO100 johdannaisen Lead kanavan ja sitä saa edelleen Customeihin. Itellä on se eräässä Bluetonessa ja toimii hyvin rankempaan soittoon. Vastaavasti ihan Bluetonen omaa kehitystyötä on Bugaboo, joka kehitettiin nimenomaan metallimusaa silmällä pitäen. Siinä on säädettävyyttä vaikka kuinka ja just sen takia se taipuu moneen eri tyyliin, säröstä tinkimättä :-) Ja tietenkin niin, että jos Dual Recton saundi on just se juttu, niin silloin kannattaa ostaa se Dual Recto ;-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
harryk 28.04.2016 08:44:15 | |
---|
samir94: Jos jotain Mesa Boogien mark vitosen tai Dual rectifierin kaltaisia saundeja saisi noilla aikaan niin voisin jopa kiinnostuakkin. Tosin taitaa nämäki laitokset olla enemmän perus rokkiin ja bluesiin tarkoitettuja. Mesan Dual Rectifierin kytkentä on pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta kopio Soldanon SLO100 vahvarista. Rctifierissa on enemmän saundien muokkausmahdollisuuksia pikkukytkimien takana. Tietääkseni Soldano kehitti ao. kytkennän ja joku/jotkut sitten kopioivat sen /mm. Mesa, Peavey ym.) Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Laulava Kylätohtori 28.04.2016 08:52:37 | |
---|
AngieRainbow: Ostin käytettynä Bluetone Express:in ja olen vakuuttunut, todella vakuuttunut. Mulla on ollut aika paljon vahvistimia ja voin sanoa, että tämä on hyvä. Ennestään oli jo Bluetone komero. Tämmönen setti tuli: https://muusikoiden.net/dyn/users/146023.jpg Tämähän on se meikäläisen vanha, eikö? Pistä sitten mulle ensin viestiä, kun olet tuosta luopumassa, niin katsotaan, onko mulla just silloin massia lunastaa se sulta pois... Komppaan kyllä vahvasti tuon Expressin erinomaisuutta... They pass too much electricity. -SRV |
Laulava Kylätohtori 28.04.2016 08:53:44 | |
---|
TTV: Ja tietenkin niin, että jos Dual Recton saundi on just se juttu, niin silloin kannattaa ostaa se Dual Recto ;-) Tämä on muuten hyvä muistaa. Jos haluaa autenttista vahvstin X:n soundia, niin silloin kannattaa ostaa se vahvistin X. They pass too much electricity. -SRV |
Gabe 28.04.2016 09:02:00 | |
---|
samir94: Jos jotain Mesa Boogien mark vitosen tai Dual rectifierin kaltaisia saundeja saisi noilla aikaan niin voisin jopa kiinnostuakkin. Tosin taitaa nämäki laitokset olla enemmän perus rokkiin ja bluesiin tarkoitettuja. Mulla oli vähän sama ajatus itselläni. Tarkemmin sanottuna olen tässä rauhassa speksaillut mielessäni ihan omannäköistä konetta omista lempparisoundeistani. Olin kaavaillut että jos saisi yhden kaksikanavaisen koneen Expressistä ja Recton särökanavasta. Olen tässä viimeisen neljän vuoden ajan soitellut kavereiden kanssa pääasiassa tuolla minun Mesalla koska se on pieni ja sen saa näppärästi bussiin kantolaukussa. Siinä on särökanavassa aika pitkälti sellainen soundi mistä tykkään. Ajattelin että olisi mahtavaa jos saisi samaan pakettiin yhdeksi kanavaksi tuon loistavasoundisen Expressin ja toiseksi kanavaksi sitten hyväksi havaitun Mesan Recton särökanavan. Noh, kuinkas kävikään.. Bluetolta ilmoittivat että he eivät halua olla missään tekemisissä Mesan kytkentöjen kanssa. :D ...Eikä tuo Soldano oikein ihan täysin vastaa ainakaan näitä uudempia Dual Rectifierejä joista itse enemmän tykkään, niistä varhaisista ei ole mitään käsitystä. Toiset kotimaiset Hehku ja Monster tekisivät mulle kyllä koneen mielellään.. mutta hinnat noilla pajoilla ovatkin sitten jo toista luokkaa kuin Bluetonella. :/ Pitää nyt pohtia rauhassa mitä tekisi. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Shredator 28.04.2016 09:11:14 | |
---|
Gabe: Eikä tuo Soldano oikein ihan täysin vastaa ainakaan näitä uudempia Dual Rectifierejä joista itse enemmän tykkään, niistä varhaisista ei ole mitään käsitystä. Recton aikaiset versiot on aika lähellä Soldanon soundeja monella tapaa. Evoluutio on vienyt piiriä eri suuntaan. Omasta mielestäni tuorein Reborn on paras. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ |
JaaGeRMaisTeR 28.04.2016 09:19:26 | |
---|
Gabe: Noh, kuinkas kävikään.. Bluetolta ilmoittivat että he eivät halua olla missään tekemisissä Mesan kytkentöjen kanssa. :D ...Eikä tuo Soldano oikein ihan täysin vastaa ainakaan näitä uudempia Dual Rectifierejä joista itse enemmän tykkään, niistä varhaisista ei ole mitään käsitystä. Missäs olet Soldanoa päässyt luukuttamaan? Nuo olisi kyllä sellaisia testaamisen arvoisia mööpeleitä, että tahtoisin itsekkin päästä kokeilemaan. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
Gabe 28.04.2016 09:20:24 | |
---|
Shredator: Recton aikaiset versiot on aika lähellä Soldanon soundeja monella tapaa. Evoluutio on vienyt piiriä eri suuntaan. Omasta mielestäni tuorein Reborn on paras. Ok, en ole tainnut yhtään Recton aikaisempaa versiota koskaan kokeilla. Itse tykkään myös älyttömästi Rebornista ja pikkurectosta. Ehkäpä sitten ostaa päräytän käytetyn Rebornin jossain kohtaa. :) "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Juzpe 28.04.2016 11:05:37 (muokattu 28.04.2016 11:05:58) | |
---|
Gabe: Mulla oli vähän sama ajatus itselläni. Tarkemmin sanottuna olen tässä rauhassa speksaillut mielessäni ihan omannäköistä konetta omista lempparisoundeistani. Olin kaavaillut että jos saisi yhden kaksikanavaisen koneen Expressistä ja Recton särökanavasta. Et oo semmosta vaihtoehtoa miettinyt, että nykyisten koneidesi kanssa käyttäisit jotain speduja värittämään soundia? Mä teen ihan budjetti- ja roudaussyistä näin. Tiukkaa ulvontaliidiä haen terbleboosterilla särökanavaan, hevikomppia TS-9:llä, OD-rosoa Soul Foodilla puhtaaseen jne... mulle vahvarin soundi ilman purkkeja on se pohja mille rakentelen sitten eri sävyjä pedaalien avulla. Toki paljon tulee käytettyä "purkittomia" soundeja, ne on ihan samalla tavalla osa palettia kuin purkeilla väritetytkin. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 28.04.2016 11:21:56 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Missäs olet Soldanoa päässyt luukuttamaan? Nuo olisi kyllä sellaisia testaamisen arvoisia mööpeleitä, että tahtoisin itsekkin päästä kokeilemaan. Kitarapajalla kokeilin yhtä ja Kemperissä on muutama SLO100 profiili. Hyvät soundit on kyllä Soldanollakin. Juzpe: Et oo semmosta vaihtoehtoa miettinyt, että nykyisten koneidesi kanssa käyttäisit jotain speduja värittämään soundia? Mä teen ihan budjetti- ja roudaussyistä näin. Tiukkaa ulvontaliidiä haen terbleboosterilla särökanavaan, hevikomppia TS-9:llä, OD-rosoa Soul Foodilla puhtaaseen jne... mulle vahvarin soundi ilman purkkeja on se pohja mille rakentelen sitten eri sävyjä pedaalien avulla. Toki paljon tulee käytettyä "purkittomia" soundeja, ne on ihan samalla tavalla osa palettia kuin purkeilla väritetytkin. Olen itseasiassa.. ja varmaan lisään nyt lähitulevaisuudessa vähän purkkien käyttöä juuri samoista syistä. Tohtorin Texas Rangeria olen kovasti kinunnut lead hommiin. Olen vähän pyrkinyt eroon liian puristisesta suhtautumisesta asioihin ja ajattelen nykyään enemmän käytännön ja tarpeen kannalta näitä. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Juzpe 28.04.2016 11:33:17 | |
---|
Gabe: Kitarapajalla kokeilin yhtä ja Kemperissä on muutama SLO100 profiili. Hyvät soundit on kyllä Soldanollakin. Jos Bluetonea ei ois vetäsin itse Soldanon Lucky 13 nupilla. Hieno vehe on. Olen itseasiassa.. ja varmaan lisään nyt lähitulevaisuudessa vähän purkkien käyttöä juuri samoista syistä. Tohtorin Texas Rangeria olen kovasti kinunnut lead hommiin. Olen vähän pyrkinyt eroon liian puristisesta suhtautumisesta asioihin ja ajattelen nykyään enemmän käytännön ja tarpeen kannalta näitä. Texas Ranger on ehkä parasta bestiä liidibuusterina. Varsinkin se II-malli jossa on tone-potikka. Ei lähde laudasta ikinä. Vaatii kyllä täysillä ollessaan noise-gaten peräänsä, mutta se on pieni haitta se. Mooerin muutaman kympin noise-killer ajaa asiansa täydellisesti. Noita perus bulkkipedaaleja kuten tubescreamereita, Bad Monkeyta, Bossin bluesdriveria tai super OD:tä ei pitäis väheksyä. Ajavat värittävänä buusterina ja gain-stäkkäyksessä asiansa perkeleen hyvin. Lisäksi 30-80 euroa/ purkki on melko kohtuullinen hinta hyvästä OD:purkista. Myös ei-boutique kamassa löytyy ihan asiallisia vaihtoehtoja nääs.... Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Shredator 28.04.2016 12:26:51 | |
---|
Juzpe: Texas Ranger on ehkä parasta bestiä liidibuusterina. Varsinkin se II-malli jossa on tone-potikka. Tästä myö ollaan varmaan ikuisesti eri mieltä :) Mutta nämäpä on tietenkin näitä soittajien mieltymyksiä. Itse hakisin leadiboosteria BB Preamp/Keeley 808/Mosferatu/Zendrive/Suhr -linjalta...Tai sitten customia. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Juzpe 28.04.2016 12:36:33 | |
---|
Shredator: Tästä myö ollaan varmaan ikuisesti eri mieltä :) Mutta nämäpä on tietenkin näitä soittajien mieltymyksiä. Itse hakisin leadiboosteria BB Preamp/Keeley 808/Mosferatu/Zendrive/Suhr -linjalta...Tai sitten customia. Ei 808, TS9, OD-1, BB yms mitenkään huonoja ole, mutta pitäskö siirtää tää buusterikeskustelu tonne effurupattelun puolelle... :D Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
samir94 28.04.2016 14:31:05 | |
---|
TTV: Aiemmin mallistossa ollut Iron Man sisälsi Soldano SLO100 johdannaisen Lead kanavan ja sitä saa edelleen Customeihin. Itellä on se eräässä Bluetonessa ja toimii hyvin rankempaan soittoon. Vastaavasti ihan Bluetonen omaa kehitystyötä on Bugaboo, joka kehitettiin nimenomaan metallimusaa silmällä pitäen. Siinä on säädettävyyttä vaikka kuinka ja just sen takia se taipuu moneen eri tyyliin, säröstä tinkimättä :-) Ja tietenkin niin, että jos Dual Recton saundi on just se juttu, niin silloin kannattaa ostaa se Dual Recto ;-) Kuuntelin eilen pari demopätkää tuosta Bugaboosta ja ei ainakaan oikein itselle napannut, jotenkin tukkoinen saundi omasta mielestäni. Ei tiedä sitten minkälaisilla EQ:lla nuokin pätkät oli soitettu ja tietenkin kitarallakin on oma vaikutuksensa saundiin. Muuten lähinnä päheen ulkoasun ja erilaisten säätönappuloiden puolesta mielenkiintoisen näkönen että voisi itsekkin kyllä koeajaa kyseisen nupin. Nimenomaan tuo Iron Man herätti ainakin itsessäni kiinnostusta juuri tuon Soldano kanavan takia, harmi kun siitä ei mitään demopätkiä tunnu löytyvän. Sattuisiko joku kenties jaksamaan äännittää pari high gain demopätkää tuosta jos vain mahdollista? |
Zammy 28.04.2016 14:36:50 | |
---|
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
samir94 28.04.2016 14:50:09 | |
---|
Zammy: Tuossa Bluetonen Crossroadissahan on SLO-kanava ja sivuilla demoakin. http://www.bluetone.fi/crossroad/ Lähinnä vähän hevimmät pätkät kiinnostaisi, nuissaki demoissa oli aika kevyt meno kyllä omaan makuun.. :D |
Juzpe 28.04.2016 15:05:02 | |
---|
samir94: Lähinnä vähän hevimmät pätkät kiinnostaisi, nuissaki demoissa oli aika kevyt meno kyllä omaan makuun.. :D Jos joku tuo mulle lainaan tommosen, niin järjestän sulle tuhohevipätkät ko. nupilla. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Juzpe: Jos joku tuo mulle lainaan tommosen, niin järjestän sulle tuhohevipätkät ko. nupilla. Loistavaa, myös rankempi demo tuosta bogaboosta olisi tarpeen. |
TTV 28.04.2016 16:31:09 (muokattu 28.04.2016 16:35:59) | |
---|
samir94: Loistavaa, myös rankempi demo tuosta bogaboosta olisi tarpeen. Tossa jotain https://onedrive.live.com/redir?res … ts6peoNNdxCSM&ithint=file%2cwav Tulet poikkeemaan Vantaalla ja toteat omin korvin :-) Yksikään livenä laitteella soitellut tai vain kuunnellut ei ole vielä pettynyt kuulemaansa. Näitä nuppeja taitaa Suomessa olla vain 2kpl (ja nekin hieman erilaisia keskenään), joten kokemukset ei ole kovin laajoja. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Shredator 28.04.2016 16:51:13 | |
---|
TTV: Tossa jotain https://onedrive.live.com/redir?res … ts6peoNNdxCSM&ithint=file%2cwav Tulet poikkeemaan Vantaalla ja toteat omin korvin :-) Yksikään livenä laitteella soitellut tai vain kuunnellut ei ole vielä pettynyt kuulemaansa. Näitä nuppeja taitaa Suomessa olla vain 2kpl (ja nekin hieman erilaisia keskenään), joten kokemukset ei ole kovin laajoja. Tämän voin varmentaa, Bugaboo on kovaa kamaa. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."