hallu 27.04.2016 13:18:25 | |
---|
Marzi: MainStage haukkuu jo hintansa puolesta pelkkää hyvyyttä, siinä tulee vähän vaikka mitä mukana. Mut ei ne kitarahommat oo kauheasti vakuuttanut. Riippuu tietty mitä hakee. Siis kai siitä samaa laatua saa kuin Logicin valmiista vahvistinmalleista? kyllä se laatu mulle harjoitteluun välttää, onhan mulla tuossa ihan oikeitakin vahvareita ja pedaaleja jos pitää ihan huipputsoundeja hieroskella...... tai oikeastaan fiilistellä :-D. Mutta siis toimii? se on se mitä tässä enää emmin. Kiitos taidanmpa tsekata. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Vessajono 27.04.2016 13:35:03 | |
---|
hallu: Huomasin, että applehan tarjoaa myös omaa ratkaisuaan tähän ongelmaan eli Mainstage jolla voi ajaa logicin vahvistinmalleja ilman logicia. Onko kenelläkään kokemusta tästä softasta? esittelyssä mainittiin, että se on tarkoitettu muusikoille livekäyttöön apuvälineeksi, mutta kai sitä voi yhtälailla käyttää himassa kitaran soittoon? Mulla on Mainstage käytössä sekä himassa että keikalla, tappaa talossa ja puutarhassa. Mallinnukset nyt ei ihan mitenkään mullistavan upeita oo, mutta jos otetaan tosiaan huomioon se että softa maksaa kolmekymppiä niin aika hyvin se on hintansa haukkunut. Efektipuolihan siinä on hyvinkin kelvollinen ja sopivasti Amplitubea ja Applen omia plugareita yhdistelemällä oon saanut korvattua suunnilleen koko pedaalilautani. Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen. |
Marzi 27.04.2016 16:29:41 | |
---|
hallu: Siis kai siitä samaa laatua saa kuin Logicin valmiista vahvistinmalleista? kyllä se laatu mulle harjoitteluun välttää, onhan mulla tuossa ihan oikeitakin vahvareita ja pedaaleja jos pitää ihan huipputsoundeja hieroskella...... tai oikeastaan fiilistellä :-D. Mutta siis toimii? se on se mitä tässä enää emmin. Kiitos taidanmpa tsekata. Toimii toki. Tuossa mun demo. http://youtu.be/TGzUnvvJffI Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Kiitoksia Marzi ja Vessajono ostin sen Mainstagen ja se on kyllä juuri jokseenkin sitä mitä olen hakenutkin eli tällä mennään. Mulle nuo mallinnukset välttää ihan hyvin ja käytän tätä harjoitteluun ja tämä tuo juuri sitä kaivattua käytetävyyttä ja joustavuutta voi ajaa netistä ja iTuneksesta taustoja ja soitella päälle. Tsoundit on itseasiassa niinkin hyviä, että jos keksisi tavan liittää tämä hökötys päätevahvistimeen niin miksipä tällä ei voisi vetää reenikämpälläkin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Vessajono 28.04.2016 11:31:08 | |
---|
hallu: Tsoundit on itseasiassa niinkin hyviä, että jos keksisi tavan liittää tämä hökötys päätevahvistimeen niin miksipä tällä ei voisi vetää reenikämpälläkin. Eihän siinä oo muuta ku vetää interfacesta piuhan. Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen. |
hallu 28.04.2016 13:41:46 | |
---|
Vessajono: Eihän siinä oo muuta ku vetää interfacesta piuhan. Voiko linjatasoisen signaalin mitä äänikortti antaa ulos aktiivikaiuttimille, liitttää suoraan efektipaluuseen kitaravahvistimessa? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Marzi 28.04.2016 15:00:44 (muokattu 28.04.2016 15:05:55) | |
---|
hallu: Voiko linjatasoisen signaalin mitä äänikortti antaa ulos aktiivikaiuttimille, liitttää suoraan efektipaluuseen kitaravahvistimessa? Voi. Jätä siinä tapauksessa kaappimallinnus pois päältä, ettet aja kaappimallunnusta oikean kaapin läpi. Jos haluat käyttää pelkkiä efektejä ja styrkkarin omaa soundia niin sekin onnistuu. Vedät vaan fx sendistä piuhan interfacen inputtiin ja interfacen outputista returniin. Tai voit tehdä 4-cablehommankin jos haluat myös styrkkarin eteen jotain. Eikä tarvi kuin neljä piuhaa ja kaks in/kaks out interfacen. Kaikki räkkiefektitkin on periaatteessa tietokoneita ja aika harva hoksaa et noita plugareita voi käyttää tuohonkin tarkoitukseen. MainStage on vielä livehommiin tarkoitettu, sillä saa latenssin niin alas, ettei harmita soittaa. Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
hallu 28.04.2016 15:30:37 | |
---|
Marzi: Voi. Jätä siinä tapauksessa kaappimallinnus pois päältä, ettet aja kaappimallunnusta oikean kaapin läpi. Jos haluat käyttää pelkkiä efektejä ja styrkkarin omaa soundia niin sekin onnistuu. Vedät vaan fx sendistä piuhan interfacen inputtiin ja interfacen outputista returniin. Tai voit tehdä 4-cablehommankin jos haluat myös styrkkarin eteen jotain. Eikä tarvi kuin neljä piuhaa ja kaks in/kaks out interfacen. Kaikki räkkiefektitkin on periaatteessa tietokoneita ja aika harva hoksaa et noita plugareita voi käyttää tuohonkin tarkoitukseen. MainStage on vielä livehommiin tarkoitettu, sillä saa latenssin niin alas, ettei harmita soittaa. No perskeles :-D tämähän alkaa vaikuttaa lupaavalta :-D. pitää hommata joku läppäri ja vaikka Apogee one tai duo äänikortti ja sitten vaan rockon :-) niin no joku ständi läppärille ..... hmmmm. Pitää vähän katsella kuinka vakaita nuo tietsikkatsydeemit on kun veivataan pitkiä vetoja ja rasitetaan sitä laitetta. Ehdottomasti tutkimisen arvoinen mahdollisuus tämä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |