Aihe: Apulanta Singlet - Tänään keskiviikkona Yle 2 klo 20.00
1 2 3
Käyttäjätunnus
04.06.2004 22:33:36
On toi Apulanna livemeininki hiukan koomiseksi menny ku ne alko noitten efektien kaa pelleileen ja muutenkin energisyys ym. on kadonnut aikalailla. Sipekin näytti mun mielestä jotenkin helvetin tympääntyneeltä tossa keikalla ja tosiaan taustalauluja ei kuulunu yhtään. Saa ny nähdä jätänkö kyseisen orkesterin keikan Rovinssissa väliin vai en jos meininki on tollasta...
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
author
04.06.2004 23:29:34
Mua nauratti kaikkein eniten Virtasen surkeat sooloilu yritykset ja se tapping, voi herran jumala..
mzg
05.06.2004 04:57:09
Kyllähän toi olis ainaki omasta mielestä ollu paljo tylseempää kuunneltavaa, ilman "muljuttimia". Vai voiko joku rehellisesti väittää että olisi mielummin halunnut että kaikki biisit olisi vedettu läpi vaan jollain perus marsu-soundilla vaan?

Mun mielestä apulannan live-häröilyyn ei kuulukkaan mikään dream theater tyyppinen kliininen, "liian tarkka" soitto, vaan vedetään rokkia ja sillä hyvä.

ja tämähän on vain oma mielipiteeni...
samwyse
05.06.2004 05:13:45

Mielestäni oli hyvää settiä. En noteerannut, että mikä siellä kuuluu ja mikä ei. Muljutus-juttu oli toki vähän epäonnistunut yhden biisin alussa ja täppinki-soolo lieni jonkin asteista huumoria. Tonihan sanoi siinä ennen biisiä haastattelussa, että soittaisi heavyä jos rahkeet riittäisi.
www.vesabbs.com
voltasparta
05.06.2004 12:04:07
avaruuden syklissä oli musta hieno :)
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Exhausted
05.06.2004 12:54:34

Mitä?! En minä mitään tuollaisia vääntöjä ole täällä käynyt. Ja, minähän esitin vain oman mielipiteeni, samoin kuin muutkin.

meinasin vaan että oot yleensä tässä asiassa eri mieltä kuin muut
aivokuolio
05.06.2004 13:18:28
Vai voiko joku rehellisesti väittää että olisi mielummin halunnut että kaikki biisit olisi vedettu läpi vaan jollain perus marsu-soundilla vaan?

minä ainakin. ja uskonpa että jokainen joka on seurannut bändiä jo pidemmän aikaa(ei siis mistää Heinola10:stä) tietää myös että apulanta kuulosti viime vuosituhannen puolella livenä huomattavasti paremmalta kuin nykyään.

mutta enpä toisaalta ihmettelekään että nykyään bändillä täytyy olla joka rundilla jotain spesiaalia lavastehässäkkää tms, armottoman kyrpiintyneiltä hommaan ovat äijät näyttäneet jo useamman vuoden. varsinkin temonen. wirtaselle tuntuu nykyään olevan - valitettavasti - tärkeintä ainoastaan se "hyvä meininki", vanhoilta keikoilta tuttu raivo on saanut siirtyä heviklisepelleilyyn ja yleisön huudattamiseen.
mzg
05.06.2004 21:08:00
minä ainakin. ja uskonpa että jokainen joka on seurannut bändiä jo pidemmän aikaa(ei siis mistää Heinola10:stä) tietää myös että apulanta kuulosti viime vuosituhannen puolella livenä huomattavasti paremmalta kuin nykyään.

Onhan levyjenkin äänimaailma muuttunut ajan myötä, miksi ei siis myös livesoundit muuttuisi.
Ja tuo taas on makuasia koska bändi on livenä kuullostanut parhaalta, itse en ota kantaa, vanha toimi ja uusikin toimii.

Ja hyvä meininkihän se tärkein asia on, jos ei tykkää voi olla katsomatta/kuuntelematta. Kyllä apulanta edelleen kova livebändi on, ja mielipide taas, jokaisella oikeus olla eri mieltä.

ja seurattu on kyllä jo paljon ennen heinola 10:ä...
"kaljat on loppu, kuolema tulee"
Reddie
05.06.2004 21:26:36

"Tietää" on aika vahva sana tässä yhteydessä. Itse olen seurannut Apulantaa tiiviisti enkä tiedä tommosesta mitään että olisi kuullostanut paremmalta. Hyvältä se musta nyttenkin kuullostaa. :)
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Noidanmetsästäjä
06.06.2004 06:15:29
Vaikka vannoutunut fani olenkin, en sanoisi tuota keikkaa kovinkaan hyväksi... Nautinnon pilasi aika paljon Tuukan ja Sipen aneemisuus; Toni tuntui ainoana nauttivan esiintymisestä...
"Minä olen Kari Peitsamo!"
Exhausted
06.06.2004 11:26:55

Vaikka vannoutunut fani olenkin, en sanoisi tuota keikkaa kovinkaan hyväksi... Nautinnon pilasi aika paljon Tuukan ja Sipen aneemisuus; Toni tuntui ainoana nauttivan esiintymisestä...

näin on tuntunut olevan jo pitkään
Mimi
06.06.2004 18:22:48 (muokattu 06.06.2004 18:23:53)
näin on tuntunut olevan jo pitkään

Mitä minä oon keikkoja nähny, lähinnä telkkarista, ni tuukka on tässä viime vuosina ollu tommonen takalavan häärääjä. Ei sitä edes nää että soittaako se oikeesti ku se vaan luuhaa siellä takana.. Mun mielestä oli kans vähän vaisu keikka, ihan hieno sinänsä, mutta en ole jostain syystä koskaan syttynyt Apiksen live-esiintymisistä... Levyjä kylläkin on muutama tullut hankittua...

Edit:Pientä muotoilua
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
Exhausted
06.06.2004 23:34:01

ja kuulemma jossain vaiheessa bassot tuli taustanauhalta
Todenpuhuja
07.06.2004 19:59:53
"ja kuulemma jossain vaiheessa bassot tuli taustanauhalta"

Joo, tätä olen itsekin epäillyt jo pitkään, kun on tuota heilumista lavalla katsellut. Pistää kyllä vähän epäilemään senkin pohjalta, mitä viime Ankkarockissa näin: Tuukka häipyi vähäksi aikaa lavalta ja tilalle tuli joku ihan kummallinen tyyppi siitä ritarishowsta. Silti soitto kuulosti edelleenkin samalta. Ainakin parin biisin ajan meno oli samaa ilman vakibasistiakin.
Roger
11.06.2004 14:18:20

Täytyy vain ihmetellä bändin livesointantaa. Bändi on ollut kuitenkin jo kassassa toistakymmentä vuotta ja keikkoja takana monta sataa ja silti yhteissoitto on saamarin löysää. Luulisi että vuosien varrella oppisi soittamaan edes kunnolla.

Mitä Wirtasen efektisekoiluun tulee, hän ilmeisesti käyttää niitä hifistelyn ilosta, sillä apiksen kaltainen musiikki ei todellakaan tarvitse kuin kitaran, marsun kaapin ja efetilaitteeksi piuhan. Tuollaiset 7-kieliset ja line6 härvelit vois heittää pois. Jos ei osaa soittaa kitaraa kunnolla eivät ne efektit sitä soittoa todellakaan paremman kuuloiseksi saa vaan päinvastoin.

Livenä apikselta on totuttu näkemään jos jonkinlaisia virityksiä, on hiekkasäkkejä, faaraoita ja muumioita, pommeja ja papatteja, mutta toissa kesäinen ritari-juttu oli kaikkien aikojen rimanalitus. En usko että, ketään joka maksaa tuhottomasti festarilipusta, kiinnostaa katsoa tunnin setista yli 20 minuuttia huonoa kesäteatteria.

Apiksen live vetoja on tullut viimeaikoina teeveestä ihan tarpeeksi. Kaisaniemi popin ohjemassa esiintyi myös YUP ja silloin oli soundit aivan ja yhteissoitto eri planeetalta apiksen kanssa. Toivottavasti tulevaisuudessa näkisimme teeveestä myös paremmin soittavia bändejä.
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
Käyttäjätunnus
11.06.2004 16:31:51
Livenä apikselta on totuttu näkemään jos jonkinlaisia virityksiä, on hiekkasäkkejä, faaraoita ja muumioita, pommeja ja papatteja, mutta toissa kesäinen ritari-juttu oli kaikkien aikojen rimanalitus. En usko että, ketään joka maksaa tuhottomasti festarilipusta, kiinnostaa katsoa tunnin setista yli 20 minuuttia huonoa kesäteatteria.

Aivan samaa mieltä! Ihan järjetöntä paskaa! Näin telkkarista RMJ:n keikan ja mietin että mitä helvettiä ne tekee! Onneksi itse olin katsomassa Aitoossa jossa ei tommosta pelleilyä ollu ku sielä on niin pieni lava. Soittivat ihan normaali keikan...joka oli kaiken lisäksi ihan jees mielestäni mut ei kyllä vedä vertoja vuoden 2000 keikalle samassa paikassa.
Niin ja se ritaripelleily oli viime eikä toissa kesänä...
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
AoA
11.06.2004 18:53:18
Sipekin näytti mun mielestä jotenkin helvetin tympääntyneeltä tossa keikalla

No onko ihme, veivannut noita samoja biisejä koko ikänsä.
Sipe on mielestäni soittajana pisimmällä tuosta poppoosta.
-Anssi-
AoA
11.06.2004 18:55:45
ja kuulemma jossain vaiheessa bassot tuli taustanauhalta

ei se kyllä sieltä kitaroiden alta yhtään kuulunut ainakaan mun tv:llä.
-Anssi-
elementti
12.06.2004 10:50:49
Noista taustanauhoista että sieltähän tuntuu tulevan kaikennäköistä osassa biisejä. Osa vedetään ilman nauhoja ja osa nauhojen kanssa. Mutta esim. Amerikassa täytyy tulla jonkinnäköistä basso-möyryä nauhalta, koska Tuukka on usein vetänyt tuon biisin vielä 4-kielisellä bassolla. Ja biisin bassosoundi on muutenkin ihan erilainen kuin muissa biiseissä. Mutta kyllä se Tuukkakin siellä soittaa.
"Holy Jesus, what are these goddamn animals?!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)