Shredator 26.04.2016 10:52:13 | |
---|
Hynkel: Siinäpä olisikin sketsin paikka, Mnet-keskustelu esim. musaliikkeessä:
Hahaha loistavaa! Ota plussa :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ |
pappasfin 26.04.2016 11:17:28 (muokattu 26.04.2016 11:22:05) | |
---|
Työkuvioissa asiakas toki saa ilmaista mielipiteensä mutta ei sielläkään asiakas voi mennä henkilökohtaisuuksiin vaan pysyttäydyttävä siinä asiassa eli tuotteessa tai palvelussa ja sitä voi tietenkin ruotia vähän ronskimmin. Mutta se, että esim. ruvetaan asiakaspalvelijalle / työnteikijälle latelemaan henkilökohtaisia röyhkeyksiä päin naamaa ei tarvitse kenenkään sietää(toki tästä on muutamia poikkeuksia olemassa mutta pääsääntöisesti näin). Ja siinä vaiheessa kun asiakas menee täysin asiattomalle linjalle ja siitä palvelutilanteesta ei tule mitään voi homman vislata poikki. Ite työskentelen juurikin alalla ja tehtävissä jossa näin voi tehdä ja enpä ole kertaakaan ollut pää pölkyllä mutta asiakas kylläkin kun on ollut näyttää vieläpä toteen törkeä käytös. Hyvän käytöksen mukaan siis täälläkin voi ruotia itse asiaa muttei kuitenkaan mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka ollaankin enempi tai vähempi nettiprofiilin piilossa itse kukin. Sitten mitä tulee tuonne ulkoilmaan ja yleisellä paikalla olemiseen niin ite jätän nämä räyhääjät huomioitta jos mulle huutelevat, aivan sama mitä huutelevat, eri asia on sitten jos päälle tulevat. PappaSFin |
pappasfin 26.04.2016 11:20:39 | |
---|
Hynkel: ... Siinäpä olisikin sketsin paikka, Mnet-keskustelu esim. musaliikkeessä: Asiakas: Moro, kitaraa tulin kattoon... jne........ :D plussaa PappaSFin |
tender.insanity 26.04.2016 11:26:19 (muokattu 26.04.2016 11:27:01) | |
---|
Hynkel: Tämä on tietysti totta, mutta "oikeassa elämässä" harvemmin kukaan tulee sanomaan älykääpiöksi tjsp. Itse asiassa olen pärjännyt ihan hyvin, monessakin mielessä. Asiakkaiden oikut on nieltävä (tietyin varauksin), mutta tuntemattomien ei todellakaan, saati työtovereiden. Noh, kyllä niitä tulee. Kokeile vaikka töitä, missä joudut tekemään asiakkaan näkökulmasta kielteisiä taloudellisia tai muita päätöksiä. Tai sitten tunteita herättävä työ, kuten lastensuojelu ja sosiaalipäivystyksen parissa. Saattaa jokunen ärräpää lentää kun perjantai-iltana käyt noukkimassa lapset pois päihtyneiltä vanhemmilta. Näitä varten on kyllä polizei mukana. Ja vaikka maksava asiakas olisi kuinka mulkku, niin hän maksava asiakas tai ei ole. Tosin, jos menee niin hyvin että on varaa olla olematta ilman tämän rahoja, niin voi vittuilla takaisin. Meillä oli kokemus vittumaisesta työtoverista, joka tappeli ja haastoi riitaa kaikkien kanssa koko ajan. Sairas hän oli, mutta tuli huomattua kuinka vakituisessa virka-asemassa olevan työsuhde on todella hankala katkaista. Yksityisellä puolella niitä ei katsella, mutta kunnallinen puoli on se mikä takkuaa. |
jhlamm 26.04.2016 11:29:42 | |
---|
Ongelma on mielestäni monesti, että siihen rölöön antaudutaan mukaan, koska väistämättä ollaan itse aina oikeassa. Mielestäni tuonne vapaan keskustelun langan puolelle voi sitten aina rölötellä, jos pakottaa niin kauheasti. Tosin tämä sanottuna, monesti kyllä on hauska lukea keskusteluja missä välillä käydään aiheen vierestäkin. Viihdyttävää ja hauskaa. Toki se hieman hankaloittaa elämää, mutta mielestäni tämä nyt on internet ja tänne pääsee ketä tahansa vatipää, joten niiden kanssa pitää vain elää. Jokaiselle mielensä pahoittavalle suosittelen parin vuoden verran ainakin kaupan kassatyötä ja yläasteella opettamista. Eipä enää kauheasti rölötys ja päänauonta tai yleinen tyhmyys mene ihon alle :D "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Hynkel 26.04.2016 11:31:37 | |
---|
tender.insanity: Noh, kyllä niitä tulee. Kokeile vaikka töitä, missä joudut tekemään asiakkaan näkökulmasta kielteisiä taloudellisia tai muita päätöksiä. Tai sitten tunteita herättävä työ, kuten lastensuojelu ja sosiaalipäivystyksen parissa. Saattaa jokunen ärräpää lentää kun perjantai-iltana käyt noukkimassa lapset pois päihtyneiltä vanhemmilta. Näitä varten on kyllä polizei mukana. Nämä on tietysti ikäviä tilanteita, eikä olisi järkevää soveltaa alaan kuin alaan samoja säännönmukaisuuksia. Mutta ovat tärkeitä hommia silti, ja aliarvostettuja ja -palkattuja. Siellä jos jossain ammattilaiselta kysytään pinnaa ja kykyä orientoitua oikein. Ja vaikka maksava asiakas olisi kuinka mulkku, niin hän maksava asiakas tai ei ole. Tosin, jos menee niin hyvin että on varaa olla olematta ilman tämän rahoja, niin voi vittuilla takaisin. Asiakkaat voi kaupallisella alalla kyllä valkata, ja voi tehdä periaatepäätöksen ettei mulkkuja palvella. Mutta niin hyvin ei mene kellään, että kannattaa vittuilla takaisin ;-) Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
pappasfin 26.04.2016 11:31:49 | |
---|
tender.insanity:... mutta tuli huomattua kuinka vakituisessa virka-asemassa olevan työsuhde on todella hankala katkaista. Yksityisellä puolella niitä ei katsella, mutta kunnallinen puoli on se mikä takkuaa. En tiedä missä olet töissä mutta kun olin itse kunnallisella puolella vielä tuossa vuosi-kaks sitten niin kyllä ainakin meillä töissä on saanut lähtöpassit useampi henkilö eli ei ollenkaan takkuillut tämä homma yhtään, toisaalta voihan tuo olla siitä työpaikasta kiinni, mutta siis missä mä olin kunnalla töissä niin useampi on saanut kenkää käytöksensä takia. PappaSFin |
Laulava Kylätohtori 26.04.2016 11:33:52 | |
---|
pappasfin: En tiedä missä olet töissä mutta kun olin itse kunnallisella puolella vielä tuossa vuosi-kaks sitten niin kyllä ainakin meillä töissä on saanut lähtöpassit useampi henkilö eli ei ollenkaan takkuillut tämä homma yhtään, toisaalta voihan tuo olla siitä työpaikasta kiinni, mutta siis missä mä olin kunnalla töissä niin useampi on saanut kenkää käytöksensä takia. Virkamies vai normiduunari? Käsittääkseni virkamiestä ei saa millään vitullakaan potkittua pois, jos verrataan normisopimuksella olevaan... They pass too much electricity. -SRV |
tender.insanity 26.04.2016 11:35:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Virkamies vai normiduunari? Käsittääkseni virkamiestä ei saa millään vitullakaan potkittua pois, jos verrataan normisopimuksella olevaan... Nimenomaan näin. |
pappasfin 26.04.2016 11:43:08 (muokattu 26.04.2016 11:44:15) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Virkamies vai normiduunari? Käsittääkseni virkamiestä ei saa millään vitullakaan potkittua pois, jos verrataan normisopimuksella olevaan... No siellä missä mä olin niin toiminimellä olevia, pari päällikkö tason tyyppiä ja muutamia duunareita. Vaimon työpaikasta n. 5 vuotta sitten sai eräs virkamies kenkää huonon käytöksensä takia. Eli kyllä virkamiehetkin kenkää saavat, ehkä vaikeammin mutta saavat kuitenkin. PappaSFin |
pappasfin 26.04.2016 11:48:12 (muokattu 26.04.2016 11:49:19) | |
---|
Tuli sellainen mieleen, että kun puhutaan asiakkaista niin varmaankin pahimpia paikkoja lienee sairaalla, jossa joudutaan hoitamaan sekoilevia nistejä, jotka uhkaa tappaa ym. ja siinä onkin vaikea paikka, hoitaako vai ei ja miten saada tilanne rauhoitettua, aika useasti taitaa olla vartijat / järjestyksenvalvojat siinä vieressä hoitotilanteessa, enpä ite haluais tuollaista työtä ja ei voi kuin nostaa hattua tätä työtä tekeville. PappaSFin |
Funkånaut 26.04.2016 11:50:47 (muokattu 26.04.2016 11:51:20) | |
---|
pappasfin: Tuli sellainen mieleen, että kun puhutaan asiakkaisa niin varmaankin pahimpia paikkoja lienee sairaalla, jossa joudutaan hoitamaan sekoilevia nistejä, jotka uhkaa tappaa ym. ja siinä onkin vaikea paikka, hoitaako vai ei ja miten saada tilanne rauhoitettua, aika useasti taitaa olla vartijat / järjestyksenvalvojat siinä vieressä hoitotilanteessa, enpä ite haluais tuollaista työtä ja ei voi kuin nostaa hattua tätä työtä tekeville. Nisteillä on sentään selitys sekavalle käytökselleen (kaman käyttö ja mahdolliset pitkäaikaiset vaikutukset aivojen toimintaan), mutta luonnostaan sekopäisille curling-vanhemmilla ei ole. "Kyllä MINUN Aada-Eemelin tarpeet ovat PALJON TÄRKEÄMMÄT kuin tuon!" Triaget vaan vittuun, Aada-Eemeliä yskittää. "I've been described, ladies and gentlemen, as a sex symbol. That symbol is a question mark. Followed by a no." Jimmy Carr |
tender.insanity 26.04.2016 11:57:11 | |
---|
Funkånaut: Nisteillä on sentään selitys sekavalle käytökselleen (kaman käyttö ja mahdolliset pitkäaikaiset vaikutukset aivojen toimintaan), mutta luonnostaan sekopäisille curling-vanhemmilla ei ole. "Kyllä MINUN Aada-Eemelin tarpeet ovat PALJON TÄRKEÄMMÄT kuin tuon!" Triaget vaan vittuun, Aada-Eemeliä yskittää. Olit saanut työtarjouksen työkkäriltä ja välttääksesi sanktiot menit hakemaan saikkulapun, mutta pieni lapsi pääsi ohitsesi jonossa? Elämä on kovaa. |
Funkånaut 26.04.2016 12:00:44 (muokattu 26.04.2016 12:00:54) | |
---|
tender.insanity: Olit saanut työtarjouksen työkkäriltä ja välttääksesi sanktiot menit hakemaan saikkulapun, mutta pieni lapsi pääsi ohitsesi jonossa? Elämä on kovaa. Taidat olla semmoinen curling-vanhempi, kun tunteisiin meni. Tiedätkö edes, mitä triagen tarkoitus on? "I've been described, ladies and gentlemen, as a sex symbol. That symbol is a question mark. Followed by a no." Jimmy Carr |
tender.insanity 26.04.2016 12:03:14 | |
---|
Funkånaut: Taidat olla semmoinen curling-vanhempi, kun tunteisiin meni. Tiedätkö edes, mitä triagen tarkoitus on? Itse lähinnä ajattelin, kummasta tulee nopeammalla aikataululla yhteiskuntakelpoinen veronmaksaja. |
Funkånaut 26.04.2016 12:05:34 (muokattu 26.04.2016 12:34:36) | |
---|
tender.insanity: Itse lähinnä ajattelin, kummasta tulee nopeammalla aikataululla yhteiskuntakelpoinen veronmaksaja. Tais curling-vanhemmalla mennä https://www.youtube.com/watch?v=y1peKT0AcbU E: Mulla on aikaa odottaa (mulla on aina kirja mukana sitä varten hammaslääkäreissä sun muissa) mutta heillä, joilla on oikea vamma ei välttämättä ole. Toisin kuin curling-vanhemmat luulevat. Voi koittaa järjellä perustella, miksi juuri vanhempien x kultamussukan nuhan pitäisi kiinnostaa triagen vastaisesti enemmän hoitokuntaa kuin vanhempien y kultamussukan katkennut käsi tai ripuli. Järkevää perustelua en ole koskaan kuullut ja tuskin tulenkaan. "I've been described, ladies and gentlemen, as a sex symbol. That symbol is a question mark. Followed by a no." Jimmy Carr |
Funkånaut: Tais curling-vanhemmalla mennä https://www.youtube.com/watch?v=y1peKT0AcbU E: Mulla on aikaa odottaa (mulla on aina kirja mukana sitä varten hammaslääkäreissä sun muissa) mutta heillä, joilla on oikea vamma ei välttämättä ole. Toisin kuin curling-vanhemmat luulevat. Voi koittaa järjellä perustella, miksi juuri vanhempien x kultamussukan nuhan pitäisi kiinnostaa triagen vastaisesti enemmän hoitokuntaa kuin vanhempien y kultamussukan katkennut käsi tai ripuli. Järkevää perustelua en ole koskaan kuullut ja tuskin tulenkaan. Ei kai tuohon nyt sen syvällisempää perustelua tarvita kuin, että suurinta osaa ihmisiä ajaa täysin itsekkäät motiivit. Muu porukka pyörii vaan edessä ja lattioita likaamassa. Siinä kohtaa kun itse tarvitsee jotain niin muut saa painua huitsin nevadaan edestä. Edit: Mikä on curling-vanhempi? Olenkohan itse sellainen :P |
tender.insanity 26.04.2016 12:44:36 | |
---|
Ochmo: Edit: Mikä on curling-vanhempi? Olenkohan itse sellainen :P Curling-vanhempi taitaa olla sellainen, joka ajaa oman lapsensa etua. Ei-curling vanhempi on semmoinen, että jos auto ajaa omaa lastaan päin niin ekaksi käy tsekkaamassa autokuskin kunnon. |
Ochmo 26.04.2016 12:52:03 | |
---|
tender.insanity: Curling-vanhempi taitaa olla sellainen, joka ajaa oman lapsensa etua. Ei-curling vanhempi on semmoinen, että jos auto ajaa omaa lastaan päin niin ekaksi käy tsekkaamassa autokuskin kunnon. Eiköhän kuitenkin jokainen tervehenkinen vanhempi aja oman jälkikasvunsa etua? Ehkä tässä on oleellinen se painotus millä forssalla niitä etuja ajetaan? En minä ainakaan tk:ssa ole huutamassa että nyt meidän aada ja veeti on saatava hetimiten hoitoon muuten ryskyriparoikaa ja kyllä nuo muut pulisanterit ja lorvailijat joutaa odottamaan. Ihan vuorollamme mennään. |
tender.insanity 26.04.2016 12:57:32 | |
---|
Ochmo: Eiköhän kuitenkin jokainen tervehenkinen vanhempi aja oman jälkikasvunsa etua? No nimenomaan. Se kuka ei näin tee, ei ole kelvollinen vanhemmuuteen. Lapset pois ja munat leikkuriin. Ehkä tässä on oleellinen se painotus millä forssalla niitä etuja ajetaan? En minä ainakaan tk:ssa ole huutamassa että nyt meidän aada ja veeti on saatava hetimiten hoitoon muuten ryskyriparoikaa ja kyllä nuo muut pulisanterit ja lorvailijat joutaa odottamaan. Ihan vuorollamme mennään. Harva nyt muuten vain lastaan vie päivystykseen. Ja monesti hätääntyneinä mennään jos on ihan pieni. Silloin pitäisikin päästä jonojen ohi. Ja pääseekin. Harva oikeasti pahastuu siitä jos tuot 1kk käärön joka on viikon jo ripuloinut. Toki aina joukossa on noita tapamielensäpahoittajia, mutta tuommoiset moniongelmaiset voikin sivuuttaa helposti. |