Aihe: Nuoteista bassottelun opettelu - hyviä vinkkejä?
1 2
Serranidae
22.04.2016 08:54:59
Olen itse opetellut hieman reilun puolen vuoden ajan nuoteista soittamista. En ole mitään ihmeellistä metodia käyttänyt, mutta opettajan kanssa ollaan sovittu, että läksyt soitetaan nuoteista. Huomaan kuitenkin lukevani nuotteja siten, että tiedän mistä löytyvät EADG ja etsin ensimmäisen sävelen näiden avulla. Sitten kun lähden soittamaan niin seuraavan sävelen tunnistan sillä, miltä intervallilta se näyttää suhteessa edelliseen nuottiin tai johonkin kielten perussävelistä. Toivottavasti toistojen myötä tarttuu muutkin nuotit selkärankaan.
tender.insanity
22.04.2016 11:50:24
Bassoviivasto tuli oikein tutuksi 20v sitten kun sain ekan nuotinnusohjelman tietokoneelle. MidiSoft Studio 3 taisi olla. Pelkät viivastot ja niillä kun teki, niin kitarat piti tietenkin kirjoitella F-avaimelle, että soivat oikealla korkeudella. Basso sitten oli 8vab viivastolla.
Basista
02.05.2016 08:49:14 (muokattu 02.05.2016 08:50:04)
Kumma ettei kukaan vielä ehtinyt ehdottaa GuitarPro -ohjelmaa.

Siinä on muuten mitä mainioin menetelmä nuottien opiskeluun pikkuhiljaa. Nimestään huolimatta GuitarProlle on julkaistu myös muiden soittimien nuotteja kuin kitaran.

Saat tabit näkyviin nuottien alle. Tempon voit säätää itse. Voit treenata haluamiasi osuuksia kappaleista. Todella kätevää.

Ja sitten tietenkin voit ihan oikeasti myös soittaa GP:n nuoteista. Ja tehdä omia. Tai korjailla muiden tekosia. Ultimate Guitars -sivustolta löytyy varmaan kymmeniätuhansia ilmaisia nuotituksia/tabituksia.
EP
03.05.2016 06:58:21 (muokattu 03.05.2016 07:05:12)
Nuottien opiskelu onnistuu kaikkein parhaiten kun kirjoittaa niitä!
Et tarvi edes mitään ohjelmaa vain nuottipaperia ja kynä.
Jää "takaraivoon" kaikkein parhaiten, jos siis kerran otelauta on ennestään tuttu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)