Karhukoira74 21.04.2016 07:35:08 | |
---|
Juzpe: "Ai, oot laittanu uuden nupin ja spedulaudan, mutta niistäkin sait noi samat soundit heti." Tämä. Kaiken sen kamakierrätyksen ja uuden testailun jälkeen. -So many assholes, so few bullets- |
Tympee Huttunen 21.04.2016 07:59:21 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mä en ymmärrä etenkään Bassmaneissa koko brownface-termiä. Chassiksen naama muuttui jo 6G6-B:ssä muistaakseni mustaksi, mutta kytkentä on likimiten sama kuin 6G6-A:ssa, jossa on ruskea naama. Itse puhun ihan vaan Blondeista, koska ne on kaikki kolme niin lähellä toisiaan ja samasta kytkennästä peräisin, toisin kuin blackfacet, jotka on jo ihan täysi redesign. Se vasta tietty pöljää onkin, että AA864 on radikaalisti erilainen kuin AB165, josta monet ei halua edes puhua blackfacena. Tää on tätä. Muttatuota. Oman kokemuksen mukaan täysin vastoin blondien mainetta 6L6GC-päätteellä ne on oikeestaan cleanimpiä kuin AB165 ja niiden kontrollit on muutenkin suunniteltu todella, todella paljon paremmin. Erona tietysti, että ne säröytyy aivan taivaallisesti siinä missä AB165 on aika tukkoinen ja ruma säröytyessään. AB165 menee ruttuun alta aikayksikön ja on täyttä sludgea ja big muffia täysillä. AA864 on taas sitten ihan eri stoori. Gainia about saman verran 6G6-perhe vs AB165 noin lähtökohtaisesti ja bassokanavassa sama määrä triodeja käytössä, mutta keskialuetta niin paljon enemmän, että sitä säröä irtoaa ja se on rouheempaa. Eikö tuo minun (ex-sinun) Bassman ole nimenomaan tuo AB165? Tosiaan soundi on "ruma", täynnä sludgea, ja omaan makuun upea. Toki ihan reunasäröllä mahtava myös, mutta nopea säröytyminen on ihan oma juttunsa ja persoonansa. Olisihan toi ymmärtääkseni varsin helposti modattavissa AA864 suuntaan, mutta en halua koska jotenkin olen alkanut pitää siitä, että nupit ja soundit on erilaisia. Kaikilla on omat heikkoutensa, jotka voivatkin olla vahvuuksia. Siinä mielessä pidän simppeleistä vahvareista, joissa on oma tunnistettava persoonansa. |
Myrkky Nuoli 21.04.2016 17:49:04 (muokattu 21.04.2016 17:50:51) | |
---|
Jukka Häikiö: johonkin vintagepeliin taas ei oikein kannata modeja tehdä, joten siinä kohtaa toi PPIMV on aika pois suljettu yhtälö Melkein aina on joku reikä, jonka voi käyttää jolloin modi on ns. "non-invasive" ja palutettavissa 100% originaaliksi. Jos vahvistin on museokunnossa, eli mitään ei ole vaihdettu koskaan, niin sitten sillä ei kyllä soitetakaan. Ja jos soittaa ni se luultavasti syttyy palamaan. Mutta kun perushuolto on tehty niin sen jälkeen homma on vapaata riistaa non-invasive modien kanssa, mielestäni. PPIMV on hyvä esimerkki näistä. Esim. lisäkaapin jakki, slave out, ground-kytkin tms. takapaneelissa. Fendereihin on hyvä vetää groundikytkimen tilalle kun se pitää joka tapauksessa purkaa irti. Sama on sitten noiden ext. outtien ja slave outtien kanssa. Jos huolettaa ni jakki talteen pöytälaatikkoon ja sen saa milloin vaan takaisin. Tympee Huttunen: Eikö tuo minun (ex-sinun) Bassman ole nimenomaan tuo AB165? Tosiaan soundi on "ruma", täynnä sludgea, ja omaan makuun upea. Toki ihan reunasäröllä mahtava myös, mutta nopea säröytyminen on ihan oma juttunsa ja persoonansa. Olisihan toi ymmärtääkseni varsin helposti modattavissa AA864 suuntaan, mutta en halua koska jotenkin olen alkanut pitää siitä, että nupit ja soundit on erilaisia. Kaikilla on omat heikkoutensa, jotka voivatkin olla vahvuuksia. Siinä mielessä pidän simppeleistä vahvareista, joissa on oma tunnistettava persoonansa. On! Se on muuten ihan perhanan hyvä bassman se! Tossa AB165:n särössä on todellakin oma juttunsa. Tiettyihin hommiin se toimii, toisiin taas ei. Mutta se on kuitenkin hyvin definitiivinen särösaundi. Se on minusta parhaimmillaan ilman mitään lisäpurnukoita napit kaakossa tai sitten just siinä säröytymisen rajamailla :) More Nintendo, less Marshall. |
Kyselyikä kyselyttää (ihmeen pitkään se minulla jaksaa jatkua).. Kun jousikaiku Expressissä on käytännön syistä vähän toimimaton idea, voisiko Octopus toimia yllättäen ratkaisuna tähän? Jos nikkaroisi direct outista signaalin reverbille, lähettäisi sen clean-osastolle, ajaisi sen 2. päätteestä ulos (kaiutinrakennelma pitäisi toki olla tätä myöten) ja jonkinlaisen master-volume rakennelman avulla miksaisi ne toisiinsa? Taitaa olla kasakaupalla syitä, miksi noin ei voi tehdä? Toinen ratkaisu tuohon (tämä on varmaan vieläkin hullumpaa) voisi olla auto-wahin uudelleensovellus. Jos sieppaa sellaisesta sen signaalin voimakkuutta haistelevan osan, liittää sen reverbin miksaukseen, niin saadaan aikaan kapine joka cleanimmalla tarjoaa reverbiä ja totisemmalla tuuttauksella siivoaa sen pois sotkemasta. Onko noissa ajatuksissa minkäänlaista holttia esim rahan kannalta? Kaikkihan on toteutettavissa, jos budjettia piisaa, mutta..? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
harryk 21.04.2016 19:24:07 (muokattu 21.04.2016 19:24:34) | |
---|
BugBadWolf: Kyselyikä kyselyttää (ihmeen pitkään se minulla jaksaa jatkua).. Kun jousikaiku Expressissä on käytännön syistä vähän toimimaton idea, voisiko Octopus toimia yllättäen ratkaisuna tähän? Jos nikkaroisi direct outista signaalin reverbille, lähettäisi sen clean-osastolle, ajaisi sen 2. päätteestä ulos (kaiutinrakennelma pitäisi toki olla tätä myöten) ja jonkinlaisen master-volume rakennelman avulla miksaisi ne toisiinsa? Taitaa olla kasakaupalla syitä, miksi noin ei voi tehdä? Toinen ratkaisu tuohon (tämä on varmaan vieläkin hullumpaa) voisi olla auto-wahin uudelleensovellus. Jos sieppaa sellaisesta sen signaalin voimakkuutta haistelevan osan, liittää sen reverbin miksaukseen, niin saadaan aikaan kapine joka cleanimmalla tarjoaa reverbiä ja totisemmalla tuuttauksella siivoaa sen pois sotkemasta. Onko noissa ajatuksissa minkäänlaista holttia esim rahan kannalta? Kaikkihan on toteutettavissa, jos budjettia piisaa, mutta..? Bluetone Octopus on aito 2-kanavainen vahvistin, jossa clean-kanava nimensä mukaisesti hoitaa sitä clean-tonttia. Siihen kanavaan voi sitten laittaa myös jousikaiun jos haluaa. Voi sen kaiun laittaa myös siihen Express-pohjaiseen kanavaan, mutta lopputulos ei välttämättä ole maailman paras saundillisesti. Express- kytkentää on sanottu maailman dynaamisimmaksi, joka tarkoittaa käytännössä sitä, että se voi säätyä "from clean to mean" pelkällä kitaran vola-potikalla. Jos tämä ominaisuus halutaan säilyttää, kannattaa unohtaa kaikki moulinexit siitä signaalitieltä. Eri jousikaiuissa on myös aika paljon eroa siinä miten ne toimivat säröosastolla. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
BugBadWolf 21.04.2016 19:44:08 | |
---|
harryk:...Jos tämä ominaisuus halutaan säilyttää, kannattaa unohtaa kaikki moulinexit siitä signaalitieltä. Eri jousikaiuissa on myös aika paljon eroa siinä miten ne toimivat säröosastolla. Ajatus tuleekin juuri siitä, että Expressin soundi matalimmilla säröillä on myös varsin herkullinen, mutta siihen "vartti-rosoon" maistuisi jousikaiku todella mukavasti. Jos tuuppaamme reverbin päätteessä säröytyvään laiteeseen, ääni on kurja. Etuasteessa säröytyvää kapinetta voisi toki ajatella (ja tupa on niitä täynnä), mutta kun se soundi ja nimenomaan siirtyminen cleanista hi-gain säröön pelkällä kädellä ei vain jostain syystä löydy niistä. Siinä suhteessa tuollainen Express-ratkaisu on jotain ainutlaatuista. En ole missään muussa vahvistimessa törmännyt vastaavaan ja voisin sanoa että olen jo oppinut melkoisesti säröytymiskynnyksen etsiskelystä ja hallinnasta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
harryk 21.04.2016 19:59:05 | |
---|
BugBadWolf: Ajatus tuleekin juuri siitä, että Expressin soundi matalimmilla säröillä on myös varsin herkullinen, mutta siihen "vartti-rosoon" maistuisi jousikaiku todella mukavasti. Jos tuuppaamme reverbin päätteessä säröytyvään laiteeseen, ääni on kurja. Etuasteessa säröytyvää kapinetta voisi toki ajatella (ja tupa on niitä täynnä), mutta kun se soundi ja nimenomaan siirtyminen cleanista hi-gain säröön pelkällä kädellä ei vain jostain syystä löydy niistä. Siinä suhteessa tuollainen Express-ratkaisu on jotain ainutlaatuista. En ole missään muussa vahvistimessa törmännyt vastaavaan ja voisin sanoa että olen jo oppinut melkoisesti säröytymiskynnyksen etsiskelystä ja hallinnasta. Joku jollain ulkomaan foorumilla ehdotti, että kaiku tai dilsa lisätään Express-tyyppiseen saundiin vasta talon/keikkapaikan PA-systeemissä. Täytyy sitten vaan olla niitä keikkapaikkoja. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
BugBadWolf 21.04.2016 20:07:23 | |
---|
harryk: Joku jollain ulkomaan foorumilla ehdotti, että kaiku tai dilsa lisätään Express-tyyppiseen saundiin vasta talon/keikkapaikan PA-systeemissä... Mutta se on se entinen idea. Uutta olla pittää ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
harryk 21.04.2016 20:09:42 | |
---|
BugBadWolf: Mutta se on se entinen idea. Uutta olla pittää ;D No se pitää varmaan siinä tapauksessa laittaa kitaran ja vahvarin inputin väliin. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
kihtaristi 21.04.2016 20:18:01 | |
---|
Juzpe: Tähän kun lisätään se, että toisen paska on toisen konvehti, eli makuja on yhtä monta kuin soittajaakin. Lisäksi kehtaan väittää, että soundi ja soittotatsi vaikuttavat interaktiivisesti toisiinsa, eli soittaja pyrkii kuitenkin alitajuisesti saamaan soittotatsia muokkaamalla soundinsa lähemmäs omaa sen hetkistä tavoitesoundiaan käytetystä laitteistosta riippumatta. Muistan jonkun soittajatoverin sanoneen mullekin, että: "Ai, oot laittanu uuden nupin ja spedulaudan, mutta niistäkin sait noi samat soundit heti." Tämä on kyllä totta.. Aina kun saa aluksi uuden kitaran tai vahvistimen kotiin siitä yrittää kaivaa sen itselle tutun soundin tai soundeja. Välillä tässä toiminnassa onnistuu liiankin hyvin ja soundi saattaa olla aluksi hyvinkin samanlainen. Sitten ajan kuluessa sieltä yleensä alkaa löytyä ne sen kitaran tai vaffarin ominaisimmat soundit. Itse olen viimeisinä vuosina soitellu samoja biisejä hyvinkin erilaisilla soundeilla vaffareista ja kitaroista riippuen. Toki vahvistinpuolella monesti se soittotatsi on tärkeä asia ja välttämättä kuulija ei kaikissa tilanteissa huomaa eroa.. Mutta se aiheen vierestä. |
BugBadWolf 21.04.2016 20:21:20 | |
---|
harryk: No se pitää varmaan siinä tapauksessa laittaa kitaran ja vahvarin inputin väliin. Olihan se toimivampi ratkaisu, mutta sisältää polkemista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 21.04.2016 20:24:26 | |
---|
kihtaristi:... Toki vahvistinpuolella monesti se soittotatsi on tärkeä asia... Suurin osa varmaankin hakee tietämättäänkin soittotatsia, vaikka luulee soundia metsästävänsäkin. Tärkeintähän on saada vahvistimesta ulos se, mitä itse kuvittelee sinne kädellä lähettäneensä. (hyvä sivuhaara ;D ) En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
harryk 21.04.2016 20:48:34 | |
---|
BugBadWolf: Olihan se toimivampi ratkaisu, mutta sisältää polkemista. Koko Suomi on täynnä polkemista nykyään, Varsinkin tavallisten ihmisten. Mitä siinä nyt enää painaa yhden kaiun tai dilsan polkeminen. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
BugBadWolf 21.04.2016 21:03:51 | |
---|
harryk: Koko Suomi on täynnä polkemista nykyään, Varsinkin tavallisten ihmisten. Mitä siinä nyt enää painaa yhden kaiun tai dilsan polkeminen. Mutta minä en ole kansanedustaja. Minusta se polkeminen on väärin ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
I3enjam1n 22.04.2016 00:39:31 | |
---|
BugBadWolf: Mutta se on se entinen idea. Uutta olla pittää ;D No mites sellainen "kaikuvahvistin", jossa on vaan se kaiku, oma pääte, ja kaiutin samassa lootassa. Sitten vahvistimen taakse jakki, joka ryöstää päätemuuntajan toisiolta sopivan tasoista signaalia, joka syötetään kaiulle. Kaiku tulee omasta kaiuttimesta eikä pilaa päävahvistimen saundia. "...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble |
Gabe 22.04.2016 00:54:22 | |
---|
Tai sitten vain ostaa sen Strymonin... "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
s8na 22.04.2016 01:25:04 | |
---|
I3enjam1n: No mites sellainen "kaikuvahvistin", jossa on vaan se kaiku, oma pääte, ja kaiutin samassa lootassa. Sitten vahvistimen taakse jakki, joka ryöstää päätemuuntajan toisiolta sopivan tasoista signaalia, joka syötetään kaiulle. Kaiku tulee omasta kaiuttimesta eikä pilaa päävahvistimen saundia. Bad cat unleash. Siinä näyttäis olevan efektilooppi. Saa volumetkin hallittua nollasta sataan. |
AngieRainbow 27.04.2016 12:06:27 | |
---|
Ostin käytettynä Bluetone Express:in ja olen vakuuttunut, todella vakuuttunut. Mulla on ollut aika paljon vahvistimia ja voin sanoa, että tämä on hyvä. Ennestään oli jo Bluetone komero. Tämmönen setti tuli: https://muusikoiden.net/dyn/users/146023.jpgWhat we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Juzpe 27.04.2016 13:07:33 | |
---|
harryk: No se pitää varmaan siinä tapauksessa laittaa kitaran ja vahvarin inputin väliin. En muutenkaan ymmärrä miksi effuja pitäisi edes koittaa tunkea jonnekin looppiin.... Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
samir94 28.04.2016 03:54:37 | |
---|
Jos jotain Mesa Boogien mark vitosen tai Dual rectifierin kaltaisia saundeja saisi noilla aikaan niin voisin jopa kiinnostuakkin. Tosin taitaa nämäki laitokset olla enemmän perus rokkiin ja bluesiin tarkoitettuja. |