Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenix kitarat ja niiden omistajat!
1
iekku84
16.04.2016 20:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko lisätä tälle upealle merkille oma kirjoitusosasto!
Jokainen, jolla on oikeaa kokemusta ja näkemystä merkistä voivat kirjoitella tänne! Mututuntumat unohtakaamme!
 
Itsellä on kokemusta nyt viidestä fenixin tuotteesta 2 stratoa, 2 akkaria ja basso. Tele kirjoittaessa tätä on matkalla matkahuollossa..
Mut aivan käsittämätön Hintalaatusuhteeltaan ja soitettavuudeltaan tämän merkin tuotokset. Ja miun stratot on esim aivan ääripäät toisistaan. Halvin ja ns kalleimpia ja molemmat aivan uskomattomia! Usa fenderikin lähti tuon toisen fenixin takia kiertoon. Oli vaan parempi.. ja fenderi meni konsan kitaran soiton opettajalle joka oli erittäin tyytyväinen fenderiin eli kyseessä ei ollut susi!
 
Pessimisti ei pety.
tu_1922
16.04.2016 21:51:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman fenixin olen ostellut edullisesti ja hintaansa nähden todella hyviä.Molemmat saaneet kyllä reilusti käsittelyä osakseen, kun molemmat superstratot ovat muuttuneet enemmän teleä muistuttaviksi. Rautaosastoa joutunut hieman päivittämään, mutta ei pahaa sanaa. Tokai lunasti paikan ykköskitarana, mutta kyllä fenixitkin vielä päivänvaloa näkevät.
 
Soundi lähtee pedaaleista.
Dinorocker
17.04.2016 17:41:54 (muokattu 17.04.2016 17:49:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli kymmenisen vuotta sitten about Fenixin musta LP Custom kopio, tosin ruusupuuotelaudalla, ja ihan komeilla otelautamerkeilla, ei oikeaa abalonea kuitenkaan.Jotain 500€ siitä taisin maksaa, oikeen hyvä, jämäkkä peli oli se.
 
Mikit ihan hyvät mutta tallaan vaihdoin "modernimman" ja kuumemman... Oli/ on hyvä kitara, myin sen tämän torin kautta turkuun, silloinen ostaja on suht aktiivinen nykyäänkin tällä palstalla, jos en nyt ihan väärin muista, tuskin.
 
Isäukolla on Fenixin Stratokopio, oikeen soiva strato ja laadukkaan oloinen, kolme sinkkua "koteloituna". Näyttävät Lace-tyylin mikeiltä.
 
Kummatkin kitarat taitaa olla kasaria tai ihan ysärin alusta. Netistä löytänee kuvia vastaavista. :)
 
Turbo!!!
maxillaris
17.04.2016 18:44:46 (muokattu 17.04.2016 18:47:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy myös muutama feenixi.
Pari stratoa ja kolme les paulia. Vaihtelin yhteen sähköpuolen hardwaren ja kyllä on asiallinen Les Paul. Mikkikytkimen asentaminen oli oma hommansa, kun kansi oli niin paksu, jottei perinteinen swichcraft tullut tarpeeksi läpi. Hiukan kun ohenteli sisältä päin kantta, niin sitten sai hyvin kiinni. Omat feenixin stratocasterit ovat ns. Perus headstockilla ja sitten sillä ns. Leveällä headstockilla. Tämä jälkimmäinen versio on ilmeisesti uudempaa sarjaa. Sitten on vielä yksi stratocasteri joka on merkiltään näiden fenix-kitaroiden ns. Perustaja. Olikohan nimi joku young. Tuokin kitara on aivan loistava, kun puhutaan alle 200€ kitarasta. Yksi Les Pauleista on ns. Gibsonin Customia muistuttava. Otelautamerkit ovat block-malliset ja kultainen hardware. Headstock on hiukan ruma, juuri tällainen uudempi versio, porrastetulla muotoilulla. Tuo vanhempi Les Paul jossa on paksuhko kansi, on Gibsonin headstockilla ja muistaakseni käräjille nämäkin tehtailijat päätyivät tai ainakin uhkaus sinne päätymisestä vauhditti headstockien muutoksiin.Fenderin tehdas taisi myös olla uhkailemassa Fenixiä.
 
petrin1
17.04.2016 19:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dinorocker: Mulla oli kymmenisen vuotta sitten about Fenixin musta LP Custom kopio, tosin ruusupuuotelaudalla, ja ihan komeilla otelautamerkeilla, ei oikeaa abalonea kuitenkaan.Jotain 500€ siitä taisin maksaa, oikeen hyvä, jämäkkä peli oli se.
 
Mikit ihan hyvät mutta tallaan vaihdoin "modernimman" ja kuumemman... Oli/ on hyvä kitara, myin sen tämän torin kautta turkuun, silloinen ostaja on suht aktiivinen nykyäänkin tällä palstalla, jos en nyt ihan väärin muista, tuskin.
 
Isäukolla on Fenixin Stratokopio, oikeen soiva strato ja laadukkaan oloinen, kolme sinkkua "koteloituna". Näyttävät Lace-tyylin mikeiltä.
 
Kummatkin kitarat taitaa olla kasaria tai ihan ysärin alusta. Netistä löytänee kuvia vastaavista. :)

 
minä sen sulta ostin kupittaan citymarketin parkkipaikalla ;)
hyvä keppi oli.tosin ollut uudella omistajalla jo useita vuosia mun jälkeen :)
 
Petri Rintala
iekku84
17.04.2016 20:47:50 (muokattu 17.04.2016 20:51:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa et muillakin näitä on positiivisia kokemuksia! Jahka huomenna tele saapuu, niin laitan perhepotretista kuvan. Tänään taas kaivoin tuon sm-40.n kuukausien tauon jälkeen ja taas hymy tuli huulille!
Tosiaan akkaritkin on ollu hyviä, mut tuli myytyä työkavereille d-90 brasilian ruusupuukoppainen ja mahonkinen xl-30 ja molemmat oli aivan uskomattoman hyviä!
Bassosta kerron kun saan huollatettua!.
Halvimmat fenixin stratot on samoja kun Korean squierit, mutta leppä bodylla!
 
Profiilissa kuva siitä huippupään sm-40 (täysin alkuperäinen) ja st-20 treeniskuvassa, jossa am standardin -07 mikit vaihdettu
 
Pessimisti ei pety.
Dinorocker
17.04.2016 21:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrin1: minä sen sulta ostin kupittaan citymarketin parkkipaikalla ;)
hyvä keppi oli.tosin ollut uudella omistajalla jo useita vuosia mun jälkeen :)

 
Muistan sen toki! :) Sulla tais olla kaljatölkki käsissä.. Kivasti hoitui kaupat..
 
Turbo!!!
tuskiz
17.04.2016 22:18:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukasin pikaisesti, että näitä valmistanut korealainen Young Chang teki 80/90-luvulla kitaroita myös Fenderin Squier-merkille, 80-luvun lopun ja 90-luvun alun korealaisia Squiereita taas pidetään melkeinpä surkeimpina halpissähkiksinä joita on ikinä valmistettu niin vertaantuuko nämä niihin vai onko jotain parempaa kamaa?
 
iekku84
18.04.2016 07:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Lukasin pikaisesti, että näitä valmistanut korealainen Young Chang teki 80/90-luvulla kitaroita myös Fenderin Squier-merkille, 80-luvun lopun ja 90-luvun alun korealaisia Squiereita taas pidetään melkeinpä surkeimpina halpissähkiksinä joita on ikinä valmistettu niin vertaantuuko nämä niihin vai onko jotain parempaa kamaa?
 
Koreassa tehtiin squjua samickin ja yc.n toimesta. Minusta nää yc.n tuotokset on aikas paljon parempaa.. hakkaa indonesian ja kiinan squjut. Ja se kun yc alkoi tehdä halpista ja kalliimpaa, niin miksi fenderin kanssa käyty isohko oikeustaisto olisi käyty jos ne olisi olleet paskoja? Sehän ajoi fenixin alas.
 
Ebayta kun seuraa alkaa fenixien hinnat olla jo aikas hyviä!
Tori.fissä myynnissä oleva paremmanpään tele on kyllä rajusti ylihinnoiteltu. Tonnia pyytää ja pari kk sit oli m.netin torilla noin 220-240e sama kitara samoissa kuosissa. Toki se oli halpa silloin minusta. Fenisx LP customin viel ostan joskus kun kohdalle sattuu sit miul on riittävästi kitaroita!
 
Pessimisti ei pety.
PIM
18.04.2016 07:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan kymmenkunta erilaista Fenixiä mennyt mun käsien läpi, mutta enää ei taida olla kun yks straton kaula, joka on kaikkien aikojen suosikkini straton kauloista, yks tele osina jossain ja Presari löytyy treenikämpiltä.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
petrin1
18.04.2016 12:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dinorocker: Muistan sen toki! :) Sulla tais olla kaljatölkki käsissä.. Kivasti hoitui kaupat..
 
Joo se oli sitä aikaa kun olin vielä normaali mies ja join keppanaa :D
 
Petri Rintala
iekku84
12.05.2016 14:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto. Kyl fenixin telestä on tullut miun suosikki! Aivan ihana. Ei voi sanoin kuvailla!
 
Pessimisti ei pety.
LaXu
13.05.2016 10:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenixin LP-kopio ollut jo ainakin vuosikymmenen käytössä. Mikit ja elektroniikka olivat kuraa, mutta ne vaihtamalla olen ollut varsin tyytyväinen. Omassani on valmistusvirheenä himpun verran sivussa keskilinjalta pari otelautamerkkiä, mutta eipä tuota huomaa ellei tuijota tarkkaan. Enpä keksi muuta merkkiä, jolta löytyisi näin edullisesti kaksiosaista mahonkirunkoa vieläpä ihan täyspaksulla loimuvaahterakannella.
 
Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 )
PIM
13.05.2016 10:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Fenixin LP-kopio ollut jo ainakin vuosikymmenen käytössä. Mikit ja elektroniikka olivat kuraa, mutta ne vaihtamalla olen ollut varsin tyytyväinen. Omassani on valmistusvirheenä himpun verran sivussa keskilinjalta pari otelautamerkkiä, mutta eipä tuota huomaa ellei tuijota tarkkaan. Enpä keksi muuta merkkiä, jolta löytyisi näin edullisesti kaksiosaista mahonkirunkoa vieläpä ihan täyspaksulla loimuvaahterakannella.
 
Vieläkin harmittaa, että joskus aikoinaan tuli myytyä cherry sunburst värinen Fenix Les Paul Standard, jonka olin ostanut joskus markka-aikaan käytettynä 1500 eurolla. Kai se johonkin tuli vaihdettua, mutten enää yhtään muista, että mihin ja missä vaiheessa.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Petrowich
05.10.2017 01:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan oli punainen Lace tyylin mikeillä varustettu Fenix ja jos sen löytäisin niin ostaisin heti takaisin. Sustain ja kaikki muukin oli omaa luokkaansa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «