Aihe: Muusikoiden.netin keskustelujen taso
1 2 3 4 510 11 12 13 1433 34 35 36 37
Gary Enfield
10.11.2015 23:00:37
ÄrGee: Muusikoiden.netin facebook -ryhmän pahimmat rölöjulkaisut ajoittuvat kummasti aina viikonlopulle :)

Jaksottaista vaihtelua.
Murgo
11.11.2015 05:59:27

JaaGeRMaisTeR: Kyllä keskustelujen taso kiteytyy tuossa uusimman behringer vampire ketjun ihka ensimmäisessä vastauksessa.

Pakollinen kommentti. Nyt voi taas siirtyä muualle ihmettelemään.

Toisaalta tässä tapauksessa ehkä lievä kettuilu on jossain määrin ansaittuakin jos aloitusviesti on tyyliä "ei huvita itse lukea manuaalia, lukisiko joku sen puolestani?".
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
mpekkanen
11.11.2015 09:21:18
Murgo: Toisaalta tässä tapauksessa ehkä lievä kettuilu on jossain määrin ansaittuakin jos aloitusviesti on tyyliä "ei huvita itse lukea manuaalia, lukisiko joku sen puolestani?".

Itse soittelin joskus pari vuotta sellaisella sinisellä etupaneelisella Behringerin 1x12 mallintavalla combolla. Näyttäisi olevan aika samanlainen peli tuo. Siinä oli noiden mallintavien nimet manuaalissa ja jokaisessa oli sitten erikseen mainittu mitkä kaikki säätimet toimivat ja mitenkäkin jos haluaa käyttää sitä vahvaria niinkuin se alkuperäinen on alkujaan ollut. Kaikissa vahvarimallinnoksisahan kun ei ole välttämättä kuin volume ja tone. Silti etupaneelista löytyy ne muutkin perinteiset sävynsäätimet.
Kaappisimulaatiot sai myöskin vain kiertokytkintä pyörittämällä ja manuaalista pystyi sitten lukemaan mitä kaappia millinnettiin. Efektien kohdalla myöskin aika simppeli tilanne ja ei ollut vaikea peli käyttää.

Kuitenkin jos haluaa tuohon oikeasti perehtyä, niin kyllä sitä manuaalia on ihan itse luettava jos on niistä mahdollisuuksista enemmän kiinnostunut. Koska muuten voi käydä niin, että jossain tilassa ihmettelee kun joku nappula ei tee mitään ja se johtuu siitä kun sellaista toimintoa ei ole originaalissa tai se on laitettu vaikuttamaan jotain muuta toimintoa.

Parhaat soundit oli minusta Fender ja Marshalla pohjaiset, eikä tuo ollut tosiaan kovinkaan vaikea käyttää.

Jos kuitenkin ei viitsi lukea manuaalia, vaikka sellainen löytyy, niin miksipä sellaiselle kaverille pitäisi jonkun toisen opettaa jotain tuntitolkulla?

Olisikohan ihan vitsinä laitettu.
Jorma Rysky
11.11.2015 11:47:42
Ilmeisesti ei ollut vitsillä laitettu, nyt on Behringer jo myynnissä.

http://www.tori.fi/varsinais-suomi/ … e_LX210_vahvistin_22918085.htm?ma=1
benny
11.11.2015 12:24:08

JaaGeRMaisTeR: Kyllä keskustelujen taso kiteytyy tuossa uusimman behringer vampire ketjun ihka ensimmäisessä vastauksessa.

Pakollinen kommentti. Nyt voi taas siirtyä muualle ihmettelemään.

Mitä voitin?
shitfuck inc.
Funkånaut
11.11.2015 17:08:17

gary field: Ehdotatko kattorajoitusta soittotaidottomille sen suhteen paljonko saavat instrumenttiinsa pistää?

Ei, mutta ei se kymppitonnin ritsa tee diu diuttomasta amatööristä pätkääkään parempaa ku skulatessa soittokuntoisella huntin ritsalla.

Jokainenhan saa tietty laittaa tasan niin paljon pennejä soitto_vehkeisiin kiinni ku kiinnostus ja rahkeet antavat.
"Every time you eat an egg, you are denying somebody somewhere a roast chicken." - James May
Gary Enfield
11.11.2015 22:32:40
Funkånaut: Ei, mutta ei se kymppitonnin ritsa tee diu diuttomasta amatööristä pätkääkään parempaa ku skulatessa soittokuntoisella huntin ritsalla.

Jokainenhan saa tietty laittaa tasan niin paljon pennejä soitto_vehkeisiin kiinni ku kiinnostus ja rahkeet antavat.

Juu, luule ymmärtäneeni mitä se tarkoitti, mutta olen edelleen epätietoinen mihin minun tulisi tätä tiedonjyvästä soveltaa.
darrell
12.11.2015 22:17:57
Funkånaut: Ei, mutta ei se kymppitonnin ritsa tee diu diuttomasta amatööristä pätkääkään parempaa ku skulatessa soittokuntoisella huntin ritsalla.

Mutta varmaan ymmärrät senkin pouolen asiasta, että soittimen pitää inspiroida. Siinä käy niin, että vähän kalliimpi kepukka laittaa helpommin innostumaan ja lähteepä siinä se diu diukin sitten aikanaan paremmin.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
RaskasMielinen
15.04.2016 23:56:30

Eipä ole ollut aikaa notkua täällä. Nyt kun selailin viimeisimmät, niin eipä ole enää kiinnostustakaan. Aivan liikaa keskinäistä vittuilua (kyllä, olen syyllistynyt siihen itsekin) ja aiheesta eksymistä. Kelatkaa sitä kuinka harvat kirjoittelevat tänne.

Tunnarit lienee syytä pitää jos aikoo joskus kaupitella jotakin, muuten en näe sille mitään syytä.

Aikanaan kun aloittelin, niin opin täältä paljon - kiitos siitä.

ja kuulemiin ainakin toistaiseksi :)
Jack of all trades - master of none
Gary Enfield
16.04.2016 02:11:17
RaskasMielinen: Eipä ole ollut aikaa notkua täällä. Nyt kun selailin viimeisimmät, niin eipä ole enää kiinnostustakaan. Aivan liikaa keskinäistä vittuilua (kyllä, olen syyllistynyt siihen itsekin) ja aiheesta eksymistä. Kelatkaa sitä kuinka harvat kirjoittelevat tänne.

Tunnarit lienee syytä pitää jos aikoo joskus kaupitella jotakin, muuten en näe sille mitään syytä.

Heipä hei, vaikka kollektiivisellekin ajattelulle olisi käyttöä.
Guitarfreak
16.04.2016 08:05:04
RaskasMielinen: Eipä ole ollut aikaa notkua täällä. Nyt kun selailin viimeisimmät, niin eipä ole enää kiinnostustakaan. Aivan liikaa keskinäistä vittuilua (kyllä, olen syyllistynyt siihen itsekin) ja aiheesta eksymistä. Kelatkaa sitä kuinka harvat kirjoittelevat tänne.

Juuh. Välillähän täällä ollaan ihan asiallisia, mutta sitten tulee taas esiin netin palstojen oikeimmassaolemiskompleksi ja julistetaan omaa mielipidettä ainoana totuutena. Sitä sitten riittää muutama sivu tai vielä useampi. Unohtunee helposti se että suurin osa keskusteluista on mieltymyserojen vertailua kuin laitteiden teknisten ominaisuuksien vertailua. Sitten kun ruvetaan ominaisuuksista tappelemaan niin aina sekin menee siihen että joku on "parempi" - joka taas on mielipide jonkun roimaan toimivuudesta OMAAN workflowhun.

Se on vaikeaa hyväksyä vääriä mielipiteitä. ;)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Kefiiri
16.04.2016 08:23:52
Semmoista kunnon riehumista on ollut viime aikoina liian vähän.
En ole musiikin asiantuntija.
Hynkel
16.04.2016 08:39:47
Täällä sama fiilis. Pitkän tauon jälkeen hieman osallistuinkin mutta saa nyt toistaiseksi olla. Noin 10 aktiivikirjoittajaa, jonka pitäisi kertoa tasosta jo kaiken oleellisen. Ja siitä, miksi täällä on enää noin 10 aktiivikirjoittajaa. Pari uutta nimeä näkyy olevan, ja heillä ote ihan peruskeskustelutaitoihin on lievästi sanoen hakusessa. Ei millään pahalla kenellekään, mutta kehotan miettimään. Kaukana ovat Mnetin loiston päivät. Torin takia mullakin enää tunnarit. Näillä näkymin siis näkemisiin kaupanteossa. Moro.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
sustain65
16.04.2016 08:40:31

Harmillista, olet kirjoittanut kaikenlaista hyödyllistä asiaa. Kiitos siis avusta!

Taso laskee nyt siis entisestään. :-/

Muutama ketju on ollut nyt kyllä aivan järkyttävän ala-arvoista ja lapsekasta muutaman jäsenen välistä tappelua.
Mikko_AAA
16.04.2016 08:53:58 (muokattu 16.04.2016 08:56:07)
Mnetti tarvis huumoria ja rentoa asennetta musaan ja soittamiseen. Sen sijaan täällä jaksetaan vääntää kättä virtuaalikullit ojossa jostain jazz -etydistä että mikä nyt on oikea asteikko tähän! :D

Tuomas Wäinölää lainaten: "Leikkiähän tää vain on"
nakedzen
16.04.2016 09:20:32
Hynkel: Kaukana ovat Mnetin loiston päivät. Torin takia mullakin enää tunnarit. Näillä näkymin siis näkemisiin kaupanteossa. Moro.

Itse käynyt täällä vuodesta -98. Samaa itsetärkeää pätemistä ja "nokkelaa" sanailua se on ollut aina. Lieneekö tuo suomalainen perusvittumainen luonne.
Åboensis
16.04.2016 09:39:58

tuskiz: Tämä on mun mielestä myös aika tyypillistä suomalaista foorumikäyttäytymistä että vanhat parrat tulevat ja haukkuvat nykyajan menon ja tekevät itsestään marttyyrin. Soronoo.

Se on yksi vanhaksi tulemisen harvoja etuoikeuksia ;D.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Guitarfreak
16.04.2016 10:04:39
Åboensis: Se on yksi vanhaksi tulemisen harvoja etuoikeuksia ;D.

Jep. Vanhetessa ei viisaus lisäänny vaan katkeruus... :D
Guitarfreak
16.04.2016 10:05:25
tuskiz: Tämä on mun mielestä myös aika tyypillistä suomalaista foorumikäyttäytymistä että vanhat parrat tulevat ja haukkuvat nykyajan menon ja tekevät itsestään marttyyrin. Soronoo.

Levottomat tuhkimot ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)