Rämppy 14.04.2016 08:55:57 | |
---|
Gabe: Kaipaisin pedaalia josta irtoaisi sellainen läski ja rouhea komppisärö. En haluaisi mitään amp-in-the-box ratkaisua koska tykkään vahvistimen omasta soundista, vaan purkkia jolla saisi puskettua vahvistinta lujempaa ja tuupattua samalla lisää alapäätä / ala-keskiääniä. Tuleeko mitään mieleen? Bossin OD-3 ois olla myös kokeilemisen väärti. Ei välttämättä vastaus sun tarpeeseen, mutta mun kontekstissa tuo spedu tuo kliiniin soundiin komppirosoa, samalla se tanakoittaa soundia ja tuo bassopäähän potkua sopivasti, muttei liikaa. Gainit minimissä toimii erinomaisena clean boostina. Tarvittaessa saa ihan kunnon säröäkin, mutta mä olen läyttänyt aina hyvin miedoilla gain-asetuksilla, lähes kliiininä. On pysynyt mulla pedaalilaudassa yli 15 vuotta, vaikka vierestä on lähtenyt kiertoon jos jonkinlaista putiikkipärpäkettä. Suht halpa vehje... In Finland we have this thing called "diu diu". |
high_society 14.04.2016 09:02:49 | |
---|
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
Gabe 14.04.2016 10:22:51 | |
---|
kid ego: Pigtronix Fat Drive, meneekö edes lähelle? Tuohan näyttää täydelliseltä. Kiitos! Rämppy: Bossin OD-3 ois olla myös kokeilemisen väärti. Ei välttämättä vastaus sun tarpeeseen, mutta mun kontekstissa tuo spedu tuo kliiniin soundiin komppirosoa, samalla se tanakoittaa soundia ja tuo bassopäähän potkua sopivasti, muttei liikaa. Gainit minimissä toimii erinomaisena clean boostina. Tarvittaessa saa ihan kunnon säröäkin, mutta mä olen läyttänyt aina hyvin miedoilla gain-asetuksilla, lähes kliiininä. On pysynyt mulla pedaalilaudassa yli 15 vuotta, vaikka vierestä on lähtenyt kiertoon jos jonkinlaista putiikkipärpäkettä. Suht halpa vehje... Tuota voisi kyllä kokeilla myös, Boss tekee kelpo purkkeja. Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. |
Rämppy: Bossin OD-3 ois olla myös kokeilemisen väärti. Veit kielen suustani, olin juuri kirjoittamassa samaa... OD-3 jäi kai jotenkin vuosisadan vaihteessa alkaneen butiikkibuumin jalkoihin, mikä on sääli, koska kyseessä on loistava säröpedaali! Monipuolinen, orgaaninen, toimii sekä yksikelaisten että humppareiden kanssa. Mainio etenkin combojen sekä pienempien kaappien kanssa, 4x12 kaapin kanssa sen alapää on vähän liiankin iso. Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla. |
Gabe 14.04.2016 15:30:27 | |
---|
jumara: Veit kielen suustani, olin juuri kirjoittamassa samaa... OD-3 jäi kai jotenkin vuosisadan vaihteessa alkaneen butiikkibuumin jalkoihin, mikä on sääli, koska kyseessä on loistava säröpedaali! Monipuolinen, orgaaninen, toimii sekä yksikelaisten että humppareiden kanssa. Mainio etenkin combojen sekä pienempien kaappien kanssa, 4x12 kaapin kanssa sen alapää on vähän liiankin iso. Demojen perusteella vaikuttaa kieltämättä hyvältä! Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. |
Shredator 14.04.2016 19:20:46 | |
---|
Uteliaisuudesta hommasin tuon Crybaby Minin. Tämähän on oikein mainio peli ja soundaa tismalleen samalle kuin isoveljensäkin! Jalankin saa tuohon asettumaan hyvin, kun vähän reenaa. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
konehes 14.04.2016 19:22:24 | |
---|
Mietin tuossa muutama päivä sitten OCD:n ja true bypass -pedaalien, kuten MXR Carbon Copyn yhteensopivuutta, kun paljon kuulee juttua, että ei oikein toimisi ilman bufferia yhteen. No, nyt kun OCD saapui, niin pikaisen testin perusteella en kyllä huomannut minkäänlaista heittoa äänenvoimakkuudessa saati soundin huononemista, vaikka polkaisi Carbon Copyn särön päälle. Liekö impedanssiongelmat korjattu nelosversioon? Yhdistelmä Fender Stratocaster -> Boss TU-3 -> OCD -> Carbon Copy -> Fender '65 Bandmaster ainakin pelaa mallikkaasti. Testailin myös siten, että Boss SD-1 on OCD:n jälkeen "bufferina", mutta eipä siinä oikein mitään eroa ollut kuultavissa. Sen sijaan sellainen havahtuminen tapahtui, että herrasmiessärön tuottajana OCD korvaa tästä eteenpäin suvereenisti SD-1:n. cherub with heavy metal machine |
Speedking 14.04.2016 20:04:42 (muokattu 14.04.2016 20:20:12) | |
---|
En jaksanu ettiä, joten kysyn täältä. Miten menee efektien kans pelailu kun tulee langaton mukaan. Täs tapaukses tulee heitettyy kaikki looppiin, mut mites esim. wahi sielä kuulostaa/toimii. Ketju on kitara->lähetin->vastaanotin->etu/loop->pedaalit->bäkkiin En oo siis kertaaka aikasemmi langattomia käyttäny efektien kanssa, joten siitä syystä kysyn, että onks toi ainut mahollisuus? E:sain jo vastauksen "If you sautee the scallops in a non-stick pan, they won't stick! That's why it's called fucking non-stick!"
https://soundcloud.com/detonatorfin-1 |
Shredator 15.04.2016 20:40:39 (muokattu 15.04.2016 20:41:05) | |
---|
Pyöräytin tuommoisen tribuuttina Christopher Leelle: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4317.jpg Eli "Carpathian Overdrive" sisältää Hermida Mosferatun & Dallas Rangemasterin samassa laatikossa. Tuo Mosferatu on kyllä erinomainen särö, erityisesti Marshallin kurittamiseen. Dynaaminen, transparentti, tuo vaan lisää soundiin. Alkuperäisiä ei taida saada mistään? Vaikka eipä ole enää tarviskaan :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o |
Putti Possu 19.04.2016 14:54:52 | |
---|
Moi, Mitä suosittelette overdriveksi ja/ tai distortioniksi gibsonette-tyyppisen vahvistimen eteen? Vahvistin on ns. A-luokkaa yhdellä etuasteputkella (ECC88-tyyppinen, vahvistus "100") ja kahdella 6V6:lla, jolloin teho on 10 W. Vahvistimessa on master-, tone- ja volumepotikat. Vahvistimen käyttöfilosofia on riippuu hieman fiiliksistä, mutta haluaisin säilyttää putkisaundin luonteen -> Overdrive ? Toisaalta on tarvetta mordernimpaan mättöön -> High gain säröpedaali? Eli hankintaan yksi/kaksi pedaalia? Bossin compressor sustainer löytyy tiukentamaan saundia. Kaappina Blackstarin 12-tuumainen 50 W tehokeston kaappi. Musamieltymyksistä sen veran, että mieleeni ovat juustoiset, laulavat liidit, mutta myös rankempi ilmaisu. -Putti Possu |
s8na 19.04.2016 15:07:11 | |
---|
Putti Possu: Moi, Mitä suosittelette overdriveksi ja/ tai distortioniksi gibsonette-tyyppisen vahvistimen eteen? Vahvistin on ns. A-luokkaa yhdellä etuasteputkella (ECC88-tyyppinen, vahvistus "100") ja kahdella 6V6:lla, jolloin teho on 10 W. Vahvistimessa on master-, tone- ja volumepotikat. Vahvistimen käyttöfilosofia on riippuu hieman fiiliksistä, mutta haluaisin säilyttää putkisaundin luonteen -> Overdrive ? Toisaalta on tarvetta mordernimpaan mättöön -> High gain säröpedaali? Eli hankintaan yksi/kaksi pedaalia? Bossin compressor sustainer löytyy tiukentamaan saundia. Kaappina Blackstarin 12-tuumainen 50 W tehokeston kaappi. Musamieltymyksistä sen veran, että mieleeni ovat juustoiset, laulavat liidit, mutta myös rankempi ilmaisu. -Putti Possu Miten tää kuulostaa nyt heti fulltonen OCD:n hommille? |
Myrkky Nuoli 19.04.2016 15:18:52 (muokattu 19.04.2016 15:19:14) | |
---|
s8na: Miten tää kuulostaa nyt heti fulltonen OCD:n hommille? Tää ois semmoi perusvarma ratkaisu. Oma suositukseni ois RAT. Toimii sekä tiukkana buusterina, että ilkeilypikkurosottimena ja ennen kaikkea juustoisena leadisamettina. Taikka sitten RATistä modattu vähän helppokäyttöisempi T. Rex Mudhoney. More Nintendo, less Marshall. |
Rämppy 22.04.2016 19:17:16 (muokattu 22.04.2016 19:25:42) | |
---|
Ostin mielijohteesta Ibanez Jet Driverin. Näitähän saa nyt tarjoushintaan. Hyväsoundinen tube screamer -tyyppinen purkki, jossa on tosin enemmän gainia sekä erittäin pätevä mid-potikka. Tuon potikan ansiosta spedu ei ole "vain yksi TS-johdannainen", vaan soundia saa ruuvattua mid-skoopatusta todella nyrkillä ohtaan -tyyppiseksi keskitaajuustykiksi. MUTTA koko hienouden pilaa kelvoton true bypass-kytkin, joka päästää kytkettäessä niin kovan räsähdyksen, että tuolla ei tee mitään. Sinänsä Ibanezin pedaaleissa kytkimet ovat olleet heikko lenkki kautta aikain, mutta tämä true bypass -yritelmä on surkeudessaan aivan ylittämätön saavutus. Miten näin perinteikäs soitinlaitefirma on osannutkin tyriä noin simppelin asian?! Kävin Levytukussa toteamassa, että kyseessä ei ollut yksittäinen viallinen spedu, vaan tyyppivika tai nätimmin sanottuna "ominaisuus". Tietysti homma toimii ok, jos pedaalia ei napsuttele päälle ja pois kesken biisin tai laittaa purkin loopperin taakse. Mut mä päätin, että palautetaan koko vehje ja puretaan kauppa. Täytyy muuten antaa Levytukulle hatun nosto hyvästä asiakaspalvelusta tällaisessakin takaiskutilanteessa. In Finland we have this thing called "diu diu". |
antikristus 22.04.2016 19:32:55 | |
---|
Rämppy: Ostin mielijohteesta Ibanez Jet Driverin. Näitähän saa nyt tarjoushintaan. Hyväsoundinen tube screamer -tyyppinen purkki, jossa on tosin enemmän gainia sekä erittäin pätevä mid-potikka. Tuon potikan ansiosta spedu ei ole "vain yksi TS-johdannainen", vaan soundia saa ruuvattua mid-skoopatusta todella nyrkillä ohtaan -tyyppiseksi keskitaajuustykiksi... Eikös ois halpa sijoitus vaihtaa kytkin jos pedaali oli tosi muuten hyvä? |
mopar 22.04.2016 20:27:52 | |
---|
Tuli hommattua carl martin octa-switch. Se ykkösversio. Saako siihen mitenkään yhteen looppiin laitettua strymon el capistanin favourite switchin? |
Rämppy 22.04.2016 20:40:44 (muokattu 22.04.2016 20:44:22) | |
---|
antikristus: Eikös ois halpa sijoitus vaihtaa kytkin jos pedaali oli tosi muuten hyvä? Tuo kävi mielessä, mutta en sitten viittiny ruveta modailemaan, kun mulla on ennestään hyviä od-purkkeja. Tuon tbp-kytkimen vaihto kelvolliseen versioon vaatii muutakin muutakin askartelua kuin pelkän kytkimen vaihdon. Youtubessa on ohje tuon pedaalin kytkin-operaatioon. Ei sinänsä mikään mahdoton homma. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Åboensis 23.04.2016 13:06:40 | |
---|
konehes: Mietin tuossa muutama päivä sitten OCD:n ja true bypass -pedaalien, kuten MXR Carbon Copyn yhteensopivuutta, kun paljon kuulee juttua, että ei oikein toimisi ilman bufferia yhteen. No, nyt kun OCD saapui, niin pikaisen testin perusteella en kyllä huomannut minkäänlaista heittoa äänenvoimakkuudessa saati soundin huononemista, vaikka polkaisi Carbon Copyn särön päälle. Liekö impedanssiongelmat korjattu nelosversioon? Tää taitaa olla just näitä netin "totuuksia" joita aina saa lukea kun on hommaamassa melkeinpä mitä tahansa musakamaa... Eli kun lähtee perkaamaan käyttäjäkokemuksia laitteesta X (vaikkapa jostain pedaalista), törmää lähes väistämättä nippuun ehdottomia sääntöjä siitä, kuinka se ei toimi sitten yhtään yhdessä tiettyjen toisten pedaalien, vahvistinten, kitaroiden, musatyylien, housujen, tukkalaitteiden, tatuointien tai asenteiden kanssa. Sitten tuntee itsensä tyhmäksi kun huomaa käyttäneensä kyseistä laitetta "väärin" viimeiset kaksi vuotta... Ja nyt en siis sano, että käyttäjien tekemät arvioinnit laitteista olisivat arvottomia tai huono asia, päinvastoin. Tämä nyt vain oli tällainen mukahauska ja -sarkastinen huomio ;D. Sen sijaan sellainen havahtuminen tapahtui, että herrasmiessärön tuottajana OCD korvaa tästä eteenpäin suvereenisti SD-1:n. OCD on erittäin bueno särötin. Teki itsellä muut vastaavat purkit totaalisen virattomiksi (mitä nyt tuo yksi futsi tuossa pyörii)... "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Juzpe 25.04.2016 13:24:59 | |
---|
Onkos kellään Proffan Ruby Rediä laudassa? Kiinnostas testiajohommat ja kokemukset siitä muutenkin. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Rämppy 25.04.2016 16:11:38 | |
---|
Juzpe: Onkos kellään Proffan Ruby Rediä laudassa? Mulla on kovassa käytössä. On siis treble booster, jossa trebleä saa säädettyä. Lisäksi siinä on gain- ja master -potikat, eli käytännössä tuo pedaali on clean boost, treble booster ja overdrive. Koska perusolemus on treble booster, ei pedaalilla saa muhjua tai tummaa soundia, vaan soundissa on joka asetuksella tiettyä kirkkautta. Sopii erinomaisesti tummasoundisen vahvistimen ja/tai kitaran raikastamiseen. Toimii myös mainiosti säröpedaalin boostaamiseen. Mun mielestä erittäin toimiva vehje. Monipuolinen mutta helppokäyttöinen. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Juzpe 25.04.2016 16:13:56 | |
---|
Rämppy: Mulla on kovassa käytössä. On siis treble booster, jossa trebleä saa säädettyä. Lisäksi siinä on gain- ja master -potikat, eli käytännössä tuo pedaali on clean boost, treble booster ja overdrive. Koska perusolemus on treble booster, ei pedaalilla saa muhjua tai tummaa soundia, vaan soundissa on joka asetuksella tiettyä kirkkautta. Sopii erinomaisesti tummasoundisen vahvistimen ja/tai kitaran raikastamiseen. Toimii myös mainiosti säröpedaalin boostaamiseen. Mun mielestä erittäin toimiva vehje. Monipuolinen mutta helppokäyttöinen. Mulla on vastaavassa hommassa Jaskan Texas Ranger II ja toisessa laudassa Naga Viper-klooni, muttanii toi Ruby Red ois tosi kiintosaa koittaa omalla kalustolla A/B verraten sitä noihin kahteen mainittuun. Replebuusterit on ihania ja tossa Rubyssä ois tommonen +40dB gaini joka jo ihan määränsä puolesta ois kiintoisa asia. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |