Aihe: Aurora guitars
1 2 3 4 514 15 16 17 1830 31 32 33 34
BugBadWolf
13.04.2016 16:57:12
Navdi: Onks tuo ihan normaalia vai mitä ihmettä...

Kyseessä on yhden miehen paja, jonka maine ja sitä myötä tilauskanta on kasvanut nopeasti. Tämä kannattaa ottaa huomioon hirttolavaa rakennellessa.

Ei. vaikka välimatkaa on n 8km, emme ole naimisissa. Puolustuspuhe ei johdu siitä.

Mutta kun ihmiset tilaavat tavaraa, kannattaa ottaa huomioon pajan koko. Vaikka koko maailman pitäisi pyöriä 24/7 koneen lailla, yksittäiset ihmiset eivät siihen pysty. Joka päivä tapahtuu - kuten meidän kaikkien elämässä - isompia ja pienempiä mullistuksia, jotka sotkevat aikatauluja.

Kaikki toiminnot on pidettävä käynnissä. Huollot, keikkamuusikon epäsäännöllinen ja muuttuva-aikatauluinen duuni ja kaikki mahdollinen ja mahdoton sekoittavat pakkaa. Tilauksia ei oikein voi jättää ottamatta, koska vuoden aikataulukiri saattaisi johtaa nimen unohtumiseen. Ja jossain välissä pitäisi vähän yrittää elää omaakin elämää.

Jos ei ole valmis ymmärtämään tällaista, lienee parempi tehdä kaupat tehtaan kanssa. Tehdashan ei pysähdy, jos yhdelle miehelle tapahtuu asioita. Mutta, sikäli kun olen hinta-laatusuhteesta yhtään perillä, saman saadakseen kannattaa varautua huomattavasti suurempiin ostohintoihin.

Ei se odottelukaan toki kivaa ole, mutta joskus sitä soisi ihmisten ymmärtävän vähän paremmin toisiakin ihmisiä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 17:00:46
BugBadWolf: ....

Oho! Jo toinen tänään Mnetissä... Plussalla pläjäytin taaskin...
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
13.04.2016 17:03:33
Laulava Kylätohtori: Oho! Jo toinen tänään Mnetissä... Plussalla pläjäytin taaskin...

Koiran kanssa taaperreltiin auringossa, niin kaipa se pää siinä pehmisi ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Karhukoira74
13.04.2016 18:05:15

BugBadWolf: Kyseessä on yhden miehen paja, jonka maine ja sitä myötä tilauskanta on kasvanut nopeasti. Tämä kannattaa ottaa huomioon hirttolavaa rakennellessa.

Ei. vaikka välimatkaa on n 8km, emme ole naimisissa. Puolustuspuhe ei johdu siitä.

Mutta kun ihmiset tilaavat tavaraa, kannattaa ottaa huomioon pajan koko. Vaikka koko maailman pitäisi pyöriä 24/7 koneen lailla, yksittäiset ihmiset eivät siihen pysty. Joka päivä tapahtuu - kuten meidän kaikkien elämässä - isompia ja pienempiä mullistuksia, jotka sotkevat aikatauluja.

Kaikki toiminnot on pidettävä käynnissä. Huollot, keikkamuusikon epäsäännöllinen ja muuttuva-aikatauluinen duuni ja kaikki mahdollinen ja mahdoton sekoittavat pakkaa. Tilauksia ei oikein voi jättää ottamatta, koska vuoden aikataulukiri saattaisi johtaa nimen unohtumiseen. Ja jossain välissä pitäisi vähän yrittää elää omaakin elämää.

Jos ei ole valmis ymmärtämään tällaista, lienee parempi tehdä kaupat tehtaan kanssa. Tehdashan ei pysähdy, jos yhdelle miehelle tapahtuu asioita. Mutta, sikäli kun olen hinta-laatusuhteesta yhtään perillä, saman saadakseen kannattaa varautua huomattavasti suurempiin ostohintoihin.

Ei se odottelukaan toki kivaa ole, mutta joskus sitä soisi ihmisten ymmärtävän vähän paremmin toisiakin ihmisiä.

Nasautin plussalla. Täyttä asiaa.
-So many assholes, so few bullets-
Navdi
13.04.2016 18:33:02
En ollut hirttolavaa rakentamassa, vaan olin jäänyt käsitykseen aiempien postausten perusteella, että Kaitsun toimitusajat on noin vuosi ja ihmettelin sitten että oliko tuossa tapauksessa erikseen sovittu, että toimituksessa menee aikaa noin kaksi vuotta. Ymmärrän kyllä hyvin, ettei yksi mies moneksi ehdi ja jos tulee mutkia matkaan, niin toimituksessa kestää helposti pidempään kuin oli alunperin ollut oletuksena.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
Laulava Kylätohtori
13.04.2016 18:46:17
BugBadWolf: Koiran kanssa taaperreltiin auringossa, niin kaipa se pää siinä pehmisi ;D

Jaa, että kun pää pehmenee, niin voi vahingossa tulla asiaakin. :D Hyvä, että edes joskus vahingossa, kun itsellä ei tunnu onnistuva koskaan... :D
They pass too much electricity. -SRV
Gabe
13.04.2016 20:38:29 (muokattu 13.04.2016 20:39:17)
BugBadWolf: Kyseessä on yhden miehen paja, jonka maine ja sitä myötä tilauskanta on kasvanut nopeasti. Tämä kannattaa ottaa huomioon hirttolavaa rakennellessa.

Itsekin ihmettelin tuota jonon liikkumista ja aikataulujen venymistä aiemmin täällä ketjussa ja aloin jo epäröimään tilaukseni kanssa. Otin kuitenkin puhelimen kauniiseen käteen ja kysyin tästä aiheesta sepältä ihan suoraan jolloin sain suoran ja järkevän vastauksen. Löin samoilla vauhdeilla tilausta sisään, kädenjälki on kuitenkin niin vakuuttavaa että sitä passaa hetken vaikka odotellakin. Moni asia elämässä muutenkin selviää aika helposti kysymällä suoraan. Yhden ihmisen pajalla kun alkaa vastoinkäymisiä kertymään niin se näkyy, valitettavasti. Kaitsu on kuitenkin oman kokemukseni perusteella helvetin reilu ja mukava tyyppi, on myös todella taitava käsistään.

e. Ja plussaa näpytin myös susimiehelle.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
delarco
13.04.2016 21:21:58
Musta tuntuu, että jotenkin tätä keppiä tulee varmaankin arvostettua ihan toisella lailla, kuin jos se olisi tullut esim. puolessa vuodessa.
Että vähän sunshinea kuitenkin. :)
Thyvon
13.04.2016 23:01:21 (muokattu 13.04.2016 23:10:14)

Hirttolavat sikseen, mutta se jonka ko. asia pitäisi ottaa huomioon, on yrittäjä eikä asiakas.

Tilauksia ei oikein voi jättää ottamatta, koska vuoden aikataulukiri saattaisi johtaa nimen unohtumiseen.

Tilauksia ottaessa ei kannata antaa lupauksia, joita ei pysty pitämään, se saattaa johtaa nimen tahriutumiseen.

Muutoin ok puolustuspuhe.
Thyvon
13.04.2016 23:09:04
Gabe: Otin kuitenkin puhelimen kauniiseen käteen ja kysyin tästä aiheesta sepältä ihan suoraan jolloin sain suoran ja järkevän vastauksen. Moni asia elämässä muutenkin selviää aika helposti kysymällä suoraan.

Tätä fraasia on jaksettu jankata tässä ketjussa. Minun kokemus on se, että ei, en saanut suoraa ja järkevää vastausta vaan epäselvän ja edelliseen vastaukseen nähden ristiriitaisen ja ei meinannut selvitä, vaikka kuinka suoraan kysyisi useampaan otteeseen. Kaikesta huolimatta ymmärrän inhimilliset näkökulmat pienen pajan toiminnassa, mutta erikoinen sävy on myös ongelmien vähättelyssä ja selittelyssä näissä kirjoituksissa.
BugBadWolf
13.04.2016 23:11:17
Thyvon:...ei kannata antaa lupauksia, joita ei pysty pitämään, se johtaa nimen tahriutumiseen....

Eihän se kannattaisi. Muttamutta... Tiedätkö sinä etukäteen ikävistä yllätyksistä?

Ihmiset nyt vaan joskus arvaavat väärin, eikä ihan kaikkia katastrofeja osaa ottaa ennakolta huomioon. Virheissä on vielä se ikävä ominaisuus että yksi pikkujuttu kertautuu muualla. Kaaosteoria voisi olla hyvä termi kuvaamaan monen yksinyrittäjän elämää.

Tänään tiedämme vain sen, mikä eilen meni pieleen. Huomisen munauksista ei tiedä kukaan.

Mutta voisihan tässä nyt tehdä iltapäivälehdet ja tuumata Kaitsulle että "Lällällää. Mitäs läksit". Saisi sillä varmaan plussaa jollain nettifoorumilla... ;D
Thyvon
13.04.2016 23:18:31 (muokattu 13.04.2016 23:20:27)
BugBadWolf: Eihän se kannattaisi. Muttamutta... Tiedätkö sinä etukäteen ikävistä yllätyksistä?

En tiedä, mutta lainasin osion, jossa annettiin selityksenä viivästyksille nopea tilauskannan kasvu. Nopean kasvun huomioiminen kuuluu yrittäjälle, ei asiakkaalle. Tietyssä mittakaavassa odottamattomiin vastoinkäymisiin varautuminen kuuluu myös yrittäjän toimenkuvaan.

Ja kuten Gabelle vastatessani kirjoitin: Kaikesta huolimatta ymmärrän inhimilliset näkökulmat pienen pajan toiminnassa.
BugBadWolf
13.04.2016 23:33:32
Thyvon:... Nopean kasvun huomioiminen kuuluu yrittäjälle, ei asiakkaalle...

Siinä mielessä kyllä, että pitäisi osata välttää liikabuukkauksia. Vaan osanneeko tuollaista kukaan ennenkuin kokemus opettaa?

AsiakkaanKIN olisi hyvä kuitenkin muistaa pajan koko ja tilausta tehdessään tajuta että esimerkiksi pahan sairastumisen/loukkaantumisen takia yhden miehen paja voi pysähtyä jopa vuosiksi tai kokonaan. Ja jokainen pienikin ongelma yhdelle ihmiselle pysäyttää aina koko toiminnan. Mitään yritystoimintaa ei voi kuitenkaan harjoittaa, jos ihan kaikki uhkakuvat väistetään. Silloin ei voi ottaa yhden ainoatakaan tilausta.

Ymmärrän kyllä kun sanot, että selitykset eivät tyydyttäneet. Sitä en tiedä mitä on tapahtunut, mutta kaipa ristiriitaisiin selityksiin aina joku syy löytyy. Hyvä tai huonompi.

Itse tapaan räjäyttää koko maailman, jos paskaa puhutaan, joten en sellaisessa yhteydessä ole välttämättä paras puhumaan kärsivällisyydestä. Tapaan kyllä tehdä ennen räjähdystä kaikkeni varmistaakseni ettei väärinkäsityksen vaaraa ole (ja sitten vasta pillastua).

Mutta onhan maassa monta tyytyväistä Auroran omistajaa. Ei se nyt ihan päin helvettiä voi asioitaan hoitaa. Jospa se tilanne siitä nyt korjaantuisi.
Thyvon
14.04.2016 00:19:31 (muokattu 14.04.2016 00:25:09)
BugBadWolf
Ymmärrän kyllä kun sanot, että selitykset eivät tyydyttäneet. Sitä en tiedä mitä on tapahtunut, mutta kaipa ristiriitaisiin selityksiin aina joku syy löytyy. Hyvä tai huonompi.

Maaliin lopulta päästiin, ymmärrettävä selityskin finaalivaiheessa löytyi ja soitin löysi minun jälkeen tyytyväisen uuden omistajan. En ole havainnut epäasiallista kommentointia Aurorasta saati hirttolavan vilahtavan kuin puolustuksen puheissa enkä itsekään ole lähtenyt edes tosiasioita sen tarkemmin julkisesti repostelemaan. Omasta näkökulmastani pikemminkin puolustukset ovat välillä tuntuneet sävyltään erikoisilta, kuten jatkuvat vihjaukset kommunikaation puutteesta asiakkaiden puolelta. Minusta on hyvä, että asiakaskokemuksista kerrotaan asiallisesti ja tieto liikkuu, se on kaikkien etu. Toivon, ettei mustamaalata, mutta ei myöskään hyssytellä.
delarco
14.04.2016 06:17:59
mpekkanen: se tavallaan syventää jo valmiiksi sitä suhdetta siihen soittimeen.

Juuri näin.
Tätä ilmaisua yritin itsekin hakea.

Plussaa paukkuu!

Ja kyllä, soittoa tulee riittämään.
Se ei ole sisustuselementiksi.
;)
Gabe
14.04.2016 10:12:02
Thyvon: En tiedä, mutta lainasin osion, jossa annettiin selityksenä viivästyksille nopea tilauskannan kasvu. Nopean kasvun huomioiminen kuuluu yrittäjälle, ei asiakkaalle. Tietyssä mittakaavassa odottamattomiin vastoinkäymisiin varautuminen kuuluu myös yrittäjän toimenkuvaan.

Ja kuten Gabelle vastatessani kirjoitin: Kaikesta huolimatta ymmärrän inhimilliset näkökulmat pienen pajan toiminnassa.

Olen kyllä samaa mieltä sinunkin kanssa, kuten aiemmista postauksistani käy varmaan hyvin ilmi. Ja sanoin tämänkin Kaitsulle kyllä. Mutta ymmärrän kyllä toistakin puolta, ei ole helppoa jos vastoinkäymiset alkavat kasaantumaan hirveästi yhden miehen pajalla.. uusia tilauksiakin on vaikea torpata kun elääkin pitäisi. Siinä on aikamoinen soppa valmis. Uskon kuitenkin vakaasti että tulevaisuudessa helpottaa Aurorankin pajalla. Tärkein eli ammattitaito ja työnlaatu ovat kuitenkin enemmän kohdillaan. Sähkisten osalta jonoa on kuulemma saatu kuriin, akustisen kitaran tilauksia hän ei tällä hetkellä suostunut ottamaan edes vastaan.
Navdi
14.04.2016 12:18:28
En itsekään ihan hahmota tarvetta sännätä tuomitsemaan kaikki poikkinaiselta kuulostavakin hirttolavan rakentamiseksi. Mutta se siitä aiheesta ja seuraavaan.

Olen jäänyt käsitykseen, että Kaitsun Aurora-merkkiset S- ja T-mallit ovat kotimaisiksi custom-kitaroiksi melko edullisia, ts. perus Strato tai Tele irtoaa keposeen alle kahteen tonniin. Tarkempaa hintaa en ole itse lähteestä juurikaan tiedustellut, mutta olenko suurinpiirtein oikeassa pallopuistossa?

Mikäli näin ja mikäli tilauksia jonoksi asti, niin lie vain ajan kysymys ennen kuin Kaitsukin nostaa hintojaan. Olisihan se vähintäänkin järkevää.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
Gabe
14.04.2016 15:28:06
Navdi: Olen jäänyt käsitykseen, että Kaitsun Aurora-merkkiset S- ja T-mallit ovat kotimaisiksi custom-kitaroiksi melko edullisia, ts. perus Strato tai Tele irtoaa keposeen alle kahteen tonniin. Tarkempaa hintaa en ole itse lähteestä juurikaan tiedustellut, mutta olenko suurinpiirtein oikeassa pallopuistossa?

Mikäli näin ja mikäli tilauksia jonoksi asti, niin lie vain ajan kysymys ennen kuin Kaitsukin nostaa hintojaan. Olisihan se vähintäänkin järkevää.

Joo, tuohon hintaluokkaan ne sijoittuvat, vähän tietty spekseistä riippuen. Jos ei noita kaikkein nimekkäimpiä pajoja lasketa niin siinä parin tonnin tuntumassa nuo pulttikaulaiset ovat nykyään. Kaitsu voisi nostaa hintoja kyllä tuonne kahden ja puolenkin tonnin tuntumaan eikä harmittaisi maksaa laadun puolesta.
JaaGeRMaisTeR
19.04.2016 22:22:38 (muokattu 22.04.2016 12:41:00)
https://muusikoiden.net/dyn/users/145888.jpg
https://muusikoiden.net/dyn/users/145889.jpg

Maltilla se tuli, mutta on niin viimeisen päälle hiottu ja mietitty, tehty ja laitettu. Ainoa mikä jäi harmittamaan, niin olisihan meikäläiselle vaatimattomampikin kelvannut. On tuo vain jotain kaunista.

Ja sitten ne specsit kokonaan:
Kansi loimuvisakoivua
Body hondurasin mahonkia yksiosainen
Loimuvaahtera kaula
Loimukoivu otelauta
Loimukoivu viilu lavassa
jousisuoja kaya mahonkia
12 ja 24 väleissä muksujen nimet

Wilkinson vs-100 talla
planetwaves lukkovirit
SD sentient ja nazgul mikit
Jacki ja mikkiswitch on switchcraftia
Väri Jadeburst ja pu lakalla vedetty.
Niin ja nauhat on rosteria.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)