Aihe: Hukummeko pian kitaroihin
1 2 3 4 58 9 10 11 1214 15 16 17 18
ÄrGee
12.04.2016 17:36:12
tuskiz: Täällä on kyllä nyt niin huonoja ja tyhmiä mielipiteitä että laitetaan tästä papoille vähän sellaista musiikkia että pyörivät vielä haudoissaan siitä ihmetyksestä miten tälläistä voi olla; Rapin ja metallin yhdistystä joka on soitettu ihan oikeilla instrumenteilla:

https://www.youtube.com/watch?v=WbfyerV37LQ

Ja otetaan huomioon, että tämä vielä em. genren kulta-aikoina nimekkäiltä artisteilta.

Jotkut cross-overit pitäisi vain jättää tekemättä. Olisikin ollut metallin nimekkäitä tekemässä, niin tuosta olisi voinut tullakin musiikillisesti jotain. Mutta ei noilla eväillä.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Gary Enfield
12.04.2016 17:37:01 (muokattu 12.04.2016 17:37:20)
Olen viime päivinä kuunnellut artistia Stromae. Ajattelin, että en tykkää nykymusasta, mutta tykkään näköjään kuitenkin, kun on oikea tekijä. Ei ole instrumenteista kiinni. On siinä vähän afrikkalaistyyppistä kitaraakin lopussa.

https://m.youtube.com/watch?v=wEucb8qtBmA
Laulava Kylätohtori
12.04.2016 17:50:25
tuskiz: Täällä on kyllä nyt niin huonoja ja tyhmiä mielipiteitä että laitetaan tästä papoille vähän sellaista musiikkia että pyörivät vielä haudoissaan siitä ihmetyksestä miten tälläistä voi olla; Rapin ja metallin yhdistystä joka on soitettu ihan oikeilla instrumenteilla:

Ja otetaan huomioon, että tämä vielä em. genren kulta-aikoina nimekkäiltä artisteilta.

Oi voi. Wanhalla papallakin on yksi Body Countin levy hyllyssä. :D

No, ei se kyllä ikinä mikään suosikki ollut. Itse tykkäsin enemmän NWA:sta ja Ezy E:stä. Tosin räppiä ei ole tullut kuunneltua vuosiin...
They pass too much electricity. -SRV
antnis
12.04.2016 18:22:32
Gabe: Niin? Ihan tyypillinen otos tuo kai oli ns. suosiossa olevasta nuorisomusiikista. Meinaatko siis että kaikki nuorison kuuntelema musiikki on poikkeuksetta paskaa? Vai että kaikki nykymusiikki on paskaa? Vai tarkoitatko että jos musiikissa on vähääkään rap vaikutteita niin se on paskaa?

Yritä nyt hyvä mies tarkentaa mitä niin kovin inhoat niin yritetään löytää sieltä sitten jotain siedettävää.

Vai viittaatko tuolla että itse kuuntelet niin hirveitä määriä lasten ja nuorten suosimaa musiikkia että olet jo kertakaikkiaan ylin auktoriteetti sanomaan mikä on hyvää ja huonoa sillä alueella? Aika hyvin nuo linkittämäsi esiintyjät kuitenkin kohderyhmäänsä viihdyttävät, mulle ei kylläkään maistu mutta eihän se estä jotain toista siitä nauttimasta. Itse en muutenkaan kuuntele nuorisomusiikkia.. mutta enpä minä kyllä kuuntele lasten musiikkiakaan. En silti sano että kaikki lasten- tai nuortenmusa on paskaa se perusteella että se ei enää tarjoa minulle tarpeeksi virikettä. Enpä kyllä muutenkaan jaksa ärsyyntyä siitä mitä toiset ihmiset kuuntelevat, ei minun ole niitä mikään pakko kuunnella (tai no.. omien muksujen ja kummilasten myötä on joutunut kuuntelemaan näitäkin). Taiteet ovat minusta siitä hauska juttu että toinen ihminen pystyy puhuttelemaan toista ihmistä niin monin eri tavoin. Pieni lapsi ihmettelee potalla käymisestä kertovaa kappaletta, teini samaistuu Villegalleen ja Sanniin, aikuiset taas kuuntelevat aikuisten musiikkia joka on yleensä edellisiin nähden vähän vaikeatajuisempaa ja tarjoaa aikuisen kehittyneemmille aivoille sopivampaa virikettä. Samahan se on kirjoissa ja elokuvissakin: lapsille ja nuorisolle on omat helppotajuisemmat juttunsa, eikä niitä ole tarkoitettukaan aikuisille. Yhtä lailla minusta olisi hassua jos aikuinen haukkuisi lasten ja nuorten kirjoja/elokuvia ihan mehuissaan.

Ja edelleen odotan tarkempaa listaa mitkä genret ovat sitä paskaa? Ja millä perusteella?

No tuo oli ihan hirveätä paskaa josta puuttuu kaikki musikaalisuus ja ihan normiotos siitä, mitä vaikka NRJ:llä tai Voicella soi. Etsi mulle loistava biisi samasta formaatista, sellainen josta kuulee, että se on tehty kuunneltavaksi eikä vain taustalle. Eikä noita vain teinit kuuntele, mä tunnen useampia vähintään 25-vuotiaita joihin uppoaa.
antnis
12.04.2016 18:25:12

Mitäs tosta? Ei herätä minkäänlaista ihmetystä. Aika symppistä oikeastaan.
tuskiz
12.04.2016 18:26:21
Kyllähän musiikkia tehdään nykyjään kaikenikäisille, Cheekistä tykkää niin tyttäret kuin äiditkin kuten Antti Tuiskustakin. Vielä 2000-luvun alussa oli poikabändit jotka oli selvästi suunnattu nuoremmille kuuntelijoille, mutta eipä ole näkynyt sittemmin. Hölmöähän se olisi bisneksen kannalta profiloida, perushuttu myy kuin häkä muutenkin.
mpekkanen
12.04.2016 18:39:59 (muokattu 12.04.2016 19:18:09)
Tämäkin on ihan mielenkiintoinen jota Gabe tuossa pyytikin, että mitkä genret ovat sitä itseään?

Jos siis ihan tosissaan mietitään tällasta asiaa, niin toki makuja on monenlaisia. Jos se seikka kuitenkin otetaan pois, niin silloin musiikki jakautuu sitä soittavan porukan välille ja sitten taas kuulijoiden. Eli tavallaan silloinkin ollaan makuasioiden parissa. Oikeastaan on vielä kolmaskin ryhmä, nimittäin sen jonkun arvostelijat. Tähän ryhmään kuuluu ikävän monesti sellaiset ihmiset, jotka eivät itse kuitenkaan kuuntele mitenkään ihmeellistä tai vaihtoehtoista musiikkia. Vaikka monesti ovat radiokamasta hyvinkin jyrkkää mieltä ja sen lisäksi he saattavat olla sellaisia, etteivät he itse osaa säveltää yhtään minkäänlaisia kappaleita. Kuitenkin he "soittavat" vaikka kitaraa ja mielipiteet voivat olla hyvinkin jyrkkiä.
Mikäänhän ei koskaan estä tekemästä itse asioita paremmin jos radio tuuttaa sellaista joka saa olon syystä tai toisesta huonoksi. Eihän niitä ole toki pakko kuunnella, että on sellainenkin vaihtoehto...Monessa paikassa on kyllä tällaista melusaastetta ja en kyllä itsekkään siitä tykkää. Harvassa on enää paikat jossa ei taustalla kuulu jonkinlainen musiikki ja vaikka se ei aina olisikaan niin huonoa, niin itseä se harmittaa tinnituksen takia. On paljon vaikeampi kuulla mistään mitään kun on kaikenlaista puhettä, meteliä ja musiikkia yhtäaikaa. Siksi nautin monesti kun on ihan hiljaista ja oma musiikin kuuntelu on nykyään enemmän ihan oikeaa kuuntelua eikä niin taustamusiikkia.
Joskus nuorempana pitä aina jonkun levyn soida ja sitten samalla saattoi katsoa vielä jotain elokuvaa, laittaa vielä ehkä ruokaakin ja kitara saattoi olla kaulassa jota sitäkin piti välillä soittaa :)

On varmaan monellekkin aika selvää, että vaikka oopperalaulaja on taidollisesti parempi/vaativampi kuin joku lähinnä puhetta muistuttava hiphop "laulu".
Kuitenkin nämä ovat niin erilaisia, että miksi niitä edes pitäsi verrata toisiinsa. Molemmilla on varmaan kuuntelijansa ja tuskin he sitä tyyliä pelkästään sen laulajankaan takia tai hänen laulutapansa takia kuuntele. Siihenkin siis vaikuttaa hyvinkin moni seikka.

Tähän voisi laittaa vaikka kuinka paljon sellaisia kappaleita esimerkiksi, jotka ovat hyvinkin monelle soittajalle mahdottomia vaikka treenaisivat koko-ikänsä. En kuitenkaan keksi miksi pitäisi sellaista listaa laatia. Ei siis taida olla pelkkä osaaminenkaan vielä sellaista, että se pelkästään riittäisi. Vaikka tekisi kuinka älyttömiä ja vaikeita juttuja.
Monesti asioiden yksinkertainen esittäminen on paitsi haastavaa, mutta myöskin järkevää. Eikä sen musiikiin sävelien/harmonioiden soittaminen mahdollisimman yksinkertaisesti ole aina tosiaankaan helpointa.
Myöskin ns. taide on aina pyrkinyt olemaan sellaista, että se herättää kysymyksiä. Niin musiikissa kuin kuvataiteessakin, esimerkiksi. Onhan niitä toki sellaisikin maalareita jotka tekevät enimmäkseen vaikka maisemakuvia ja erikoistuvat siihen. Musiikin puolella löytyy myös paljonkin sellaista jossa teksti on hyvinkin tärkeässä roolissa. Eli aina "taide" ei herätä kysymyksiä, mutta...
Taide on kuitenkin aika vahva sana ja se liitetään monesti sellaineen jota se ei välttämättä niin ole.
Onko kopioiminen taidetta? Hyvän maalauksen kopiointi tai maiseman piirtämien kuvasta tai vaikka coverin soittaminen taidetta? Ei kaikista ole näihin, mutta en tiedä onko kaikki kuitenkaan taidettakaan...Pitäisikö ollakkaan?
Vai onko vain ja ainoastaan uuden musiikin ja siinäkin uusien harmonioiden, rytmien ja mahdollisesti melodian säveltäminen vain taidetta? Tällöin oikeastaan musiikin puolelta taiteeksi voitaisiin kutsua vain jotain todella avantgarde esityksiä ja niiden ymmärtäminen ei aukene monesti soittajillekkaan. Toki tekijä on varmasti enemmän ehkä tietoinen siitä mitä sillä on haettu.
Ehkä koko taide on jo sanana sellainen, että jos sitäkin mietitään tarkemmin--> niin aina ollaan vaan enemmän hukassa.

Ja vielä siitä yleisöstä ja heidän maustaan...Kyllähän suuri osa ihmisistä varmaan kuuntelee sellaista musiikkia jota melko vaivattomasti löytää ja sitä kuulee muutenkin. Siis sellaiset ihmiset, jotka eivät itse soita mitään soitinta.
Ei kuitenkaan jonkun artistin/bändin suuri suosio tarkoita sitä, että se olisi jotenkin huonompaa kuin joku muukaan. Se voi olla sitä, mutta esim. monien isojen artistien takana on todella suuri ryhmä, jotka nämä kappaleet tekevät. Ei joku Britney Spears itse niitä kappaleita sävellä, vaan siellä on todella suuri ja ammattitaitoinen porukka takana. Keikoilla on kaikki soittajat hyviä ja sen lisäksi on vielä kaikenlaista muuta show-juttua siihen päälle. Itse artisti voi olla vaikka laulutaitoineen, siinä se koko ryhmän heikoinlenkki.
Jos tässä kyseisestä artistista puhutaan, niin hänestä voi olla ja saakin olla montaa mieltä. Kuitenkin hänkin on tavallaan tavaramerkki monelle asialle.
Enkä tosin itse pidä hänen musiikista, mutta en ole kylläkään ihan kaikkea kuunnellut. Voi sieltä siis_ehkä_hyvää löytyä jopa minullekkin, en tiedä.

Joskus katsoin jonkun Lady Gagan live-esityksen ja vaikka en hänenkään esittämästä musiikista niin pidä. On hän kyllä oikeasti taitava soittamaan ainakin pianoa. Sen lisäksi näytti olevan kaikenlaista akrobatiatemppuja koko ajan, että aikamoinen show oli kyllä.
Toisaalta juuri tällainen on pois siitä "tavallisesta musiikista", mutta jos itse soittaa varsinkin jotain soitinta...niin kyllä sitä on helpompi ainakin löytää, uutta ja mielenkintoista kuin sellaisella kaverilla joka kuuntelee enimmäkseen radiota.

Uusien ja vaikka erilaisien etnisten musiikkien löytäminen ja niiden soittaminen ei toki ihan heti kaikki onnistu nyt ja tässä. Voi olla myös niinkin, että vaikka tykkäisi jostain soittimesta, niin ei siihen silti pääse kunnolla sisälle ja se ei vaan tunnu omalta.
Itselle ei 5-kielinen banjo ollut oikein hyvä terveydellisistään syistä. Siinä kun on kaula kitaraa aavistuksen pidempi ja soitin on sellaisessa asennossa, että vasen käteni kipeytyy ranteesta kun soittoasento on huono. Se taas johtuu siitä, että koko käsi ei mene ihan kunnolla edes 90 asteen kulmaan, kun on aikoinaan vammautunut tapaturmassa. Banjo on kyllä soittimena muutenkin sellainen, etten saanut sitä ihan niin hyvin "pyörimään" kun olisin halunnut. Myöskin erilaisia soittotapoja tuli kokeiltua ja vireitäkin, mutta ei se sitten ollut minun juttu. Näinkin voi siis käydä, mutta ehkäpä se ei ollutkaan sellainen lapsuudesta asti oleva haave tai jotain. Alkaa soittamaan siis banjoa...Yhden keikan erään kansanmusiikki bändin kanssa sillä kuitenkin soitin ja ei se muutenkaan ollut ihan turha kokeilu.

Kuitenkin monet kielisoittimet ovat jo viritykseltään sellaisia, että se ns. soundi on jo niissä. Jos siis soitetaan jotain rytmimusaa, niin se soitettu musiikki kuulostaa silti Andien musalta Charangolla ja aasialaiselta jos soitetaan Pipalla tai Shamisenilla. Samoin C6 vire kitaralla tuo hawajimusan jos sillä soitetaan myöskin samoja juttuja kuin äskeisillä esimerkkisoittimilla.
Toki rytmimusassa on skaaloilla tärkeä merkitys sen rytmin lisäksi ja on noissa kaikkissa soittimissa omat tradiotionsa. Niin kappaleissa kuin soittoonkin liittyvissä asioissa.
Sellaista musiikkia ei kuitenkaan tarvitse kuunnella, että sitä voi itse tehdä jos vain on itsellä joku tuollainen soitin.
Minulla on 3 ja 6-kieliset balalaikat ja olen virittänyt molemmat avoimiin vireisiin, joita soitan slidellä. Bluesiin varsin päteviä vehkeitä ja noita liikkuu suhteellisen edullisesti(muutamalla kympillä), jos joku on kiinnostut sellaisesta honottavasta sikarilaattikkosoundimaisesta slidebluesista. Mikään ei siis estä soittamasta jotain erikoisempaakin soitinta jotenkin muutoin kuin miten sitä "pitäisi" soittaa.
Ja noita erilaisia etnisiä musajuttua ja soittimiakin on oikeastaan niin paljon, että jos sellaiset jutut kiinnostaa...Toki ihan kaikkea ei opi heti ja myöskään kaikista ei tule jokaisen kielisoittimen soittajaa vaikka niin haluaisikin.

Musiikin soittamisessa on minusta ihan yhtä tärkeää kuin kuuntelussakin etsiä ja löytää uusia juttuja. Siltikin, että tulee kuunnelta ja soitettuakin hyvin paljon sellaista musiikkia joka on jo itselle valmiiksi tuttua. Aina pitäisi olla kuitenkin vähän jotain uutta kiikarissa, ainakin siis soittamisen suhteen.
Gabe
12.04.2016 18:41:50 (muokattu 12.04.2016 18:44:40)
antnis: No tuo oli ihan hirveätä paskaa josta puuttuu kaikki musikaalisuus ja ihan normiotos siitä, mitä vaikka NRJ:llä tai Voicella soi. Etsi mulle loistava biisi samasta formaatista, sellainen josta kuulee, että se on tehty kuunneltavaksi eikä vain taustalle. Eikä noita vain teinit kuuntele, mä tunnen useampia vähintään 25-vuotiaita joihin uppoaa.

Eli pitääkö minun etsiä sinulle loistava biisi NRJ:n tai Voicen soittolistoista? Yritän nyt kaivamalla kaivaa mikä on tarkalleen tämä formaatti minkä koet niin loukkaavaksi ja mihin nyt kokoajan viittaat?

En itsekään noista välitä. Mutta en nyt mene rap tai pop musiikkia genreinä leimaamaan täydeksi paskaksi pelkästään noiden kahden artistin perusteella. Se on minusta se hassu ajatus tässä. Enkä myöskään suostu leimaamaan nykymusiikkia yleisesti pelkäksi paskaksi pelkästään NRJ:n taikka Voicen soittolistojen perusteella. Eihän pari mätää omenaa tee koko korillista syömäkelvottomaksi, eikä niitä mätiä tartte syödä väkisin kun tuoreitakin on tarjolla. Ymmärrätkö yhtään mitä haen takaa?

Enkä suoraan sanottuna ihan tarkkaan ymmärrä miksi sinua niin kovin haittaa edes muiden musiikkimaku? Jos joku saa vaikkapa tuosta linkittämästäsi Sannin ja Villegallen duetosta elämäänsä jotain riemua niin mitäs se meiltä on pois?

Ja kuten yllä on todettu niin on tosi kiva että nuoriso onnistuu yhä löytämään uusia vanhempaa sukupolvea ärsyttäviä juttuja. Se on jotenkin lohdullista tässä nopeasti muuttuvassa maailmassa. :)
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
antnis
12.04.2016 18:48:54
Gabe: Eli pitääkö minun etsiä sinulleloistava biisi NRJ:n tai Voicen soittolistoista? Yritän nyt kaivamalla kaivaa mikä ontarkalleen tämä formaatti minkä koet niin loukkaavaksi?

En itsekään noista välitä. Mutta en nyt mene rap tai pop musiikkia genreinä leimaamaan täydeksi paskaksi pelkästään noiden kahden artistin perusteella. Se on minusta se hassu ajatus tässä. Enkä myöskään suostu leimaamaan nykymusiikkia yleisesti pelkäksi paskaksi pelkästään NRJ:n taikka Voicen soittolistojen perusteella. Ei pari mätää omenaa tee koko korillista syömäkelvottomaksi, eikä niitä mätiä tartte syödä väkisin. Ymmärrätkö yhtään mitä haen takaa?

Enkä ihan tarkkaan ymmärrä miksi sinua niin kovin haittaa edes muiden musiikkimaku? Jos joku saa vaikkapa tuosta linkittämästäsi Sannin ja Villegallen duetosta elämäänsä jotain riemua niin mitäs se meiltä on pois?

Ja kuten yllä on todettu niin on tosi kiva että nuoriso onnistuu löytämään vanhempaa sukupolvea ärsyttäviä juttuja. Se on jotenkin lohdullista tässä nopeasti muuttuvassa maailmassa. :)

En mä usko että noita tehdään ketään ärsyttämään, pikemminkin päin vastoin. Tuskin kyse on mistään sukupolviasiastakaan, koska noita inhoavat monet nuoremmatkin. Mäkin inhosin nuorena Human Leagueta ja mitä niitä oli, mutta en silti kokenut, että ne olisi tehty kapinana vanhempiani kohtaan. Ehkä minä (ikävä kyllä) joudun kuuntelemaan noita niin paljon enemmän kuin sinä, etten oikein edes ymmärrä, että mitä selittämistä genreasiassa on. Kuuntele vaikka Voicea pari päivää putkeen niin aukeaa :)
BugBadWolf
12.04.2016 19:10:38
Suurin osa venäläisistä puhuu venäjää. Jos Venäjälle eksyy yksi savolainen ja mongertaa omalla kielellään, tuleeko muista venäläisistä savonkielisiä?

Mielipiteet eivät oikeastaan voi olla tyhmiä, tai huonoja. Ne ovat vain erilaisia.

Ihmiset sen sijaan voivat olla tyhmiä. Sellaista esiintyy ihmiskunnassa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gabe
12.04.2016 19:12:57 (muokattu 12.04.2016 19:15:40)
antnis: Ehkä minä (ikävä kyllä) joudun kuuntelemaan noita niin paljon enemmän kuin sinä, etten oikein edes ymmärrä, että mitä selittämistä genreasiassa on. Kuuntele vaikka Voicea pari päivää putkeen niin aukeaa :)

Tässä valossa ymmärrän ärtymystäsi huomattavasti paremmin. :D Tunnin jouduin tässä taannoin kuuntelemaan NRJ:tä ja se oli kyllä ihan tarpeeksi. Voisi olla että jos sitä joutuisi tosiaan päivästä toiseen kuuntelemaan niin alkaisi vituttamaan yksi jos toinenkin asia. Itse altistun näille lähinnä kummilasten ja omien vuoksi toisinaan.

Niin ja genreasiassa kiinnosti että oliko se rap mikä tökkii? Vai pop noin ylipäätään?
Gabe
12.04.2016 20:04:16
Funkånaut: Rokki on paskaa koska Radio Rockin soittolistat ovat perseestä.

Näin juuri!
Laulava Kylätohtori
12.04.2016 20:21:59
Funkånaut: Rokki on paskaa koska Radio Rockin soittolistat ovat perseestä.

Rokki onkin perseestä. Samoin kaikki muukin rahvaan vähäjärkinen renkutus. Itse kuuntelen, muita paljon parempana, vain kultivoitua ylevämpää musiikkia kuten vaativampaa klassista ja jazzia. Siksi, koska mielipiteeni on oikeampi ja olen muutenkin parempi kuin te....
BugBadWolf
12.04.2016 20:48:14
Laulava Kylätohtori:...Siksi, koska mielipiteeni on oikeampi ja olen muutenkin parempi kuin te....

Itse asiassa kaikkein viisain olen kuitenkin minä.

http://i.imgur.com/4o3gV5K.png
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
12.04.2016 20:59:03
BugBadWolf: Itse asiassa kaikkein viisain olen kuitenkin minä.

http://i.imgur.com/4o3gV5K.png

Tyypillinen rahvaan katteeton illuusio...
BugBadWolf
12.04.2016 21:02:45
Laulava Kylätohtori: Tyypillinen rahvaan katteeton illuusio...

Eipäs nyt aleta keekoilemaan, tai myyn kartanoni länsisiiven ikkunalaudat, ostan rahoilla kotiläänisi ja kippaan sen itämereen alkuasukkaineen.

Meidän aatelisten ei tarvitse sietää tuollaista.
Laulava Kylätohtori
12.04.2016 21:14:07
BugBadWolf: Eipäs nyt aleta keekoilemaan, tai myyn kartanoni länsisiiven ikkunalaudat, ostan rahoilla kotiläänisi ja kippaan sen itämereen alkuasukkaineen.

Meidän aatelisten ei tarvitse sietää tuollaista.

Sorry... :D
Jukka Häikiö
12.04.2016 23:25:22

Hyvä biisi on hyvä biisi, ei sillä väliä minkä genren sisällä sitä tuupataan. Noi räbänderitkin on joutunut meidän neljän teinin johdosta upottamaan itelleen pakkosyötöllä. Ennen olin sitä mieltä, et kaikki siinä laarissa on jöötiä, mut näin se vanhempikin taatta on joutunut itelleen markkinoimaan, et on siellä hyvääkin settiä joukossa, paikka paikoin jopa ihan helmiä.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
antnis
13.04.2016 01:39:24
Gabe: Tässä valossa ymmärrän ärtymystäsi huomattavasti paremmin. :D Tunnin jouduin tässä taannoin kuuntelemaan NRJ:tä ja se oli kyllä ihan tarpeeksi. Voisi olla että jos sitä joutuisi tosiaan päivästä toiseen kuuntelemaan niin alkaisi vituttamaan yksi jos toinenkin asia. Itse altistun näille lähinnä kummilasten ja omien vuoksi toisinaan.

Niin ja genreasiassa kiinnosti että oliko se rap mikä tökkii? Vai pop noin ylipäätään?

On se vissiin suomiräpin totaalinen epämusikaalisuus mikä mättää. Popissa nyt on hyviä melodioitakin aina ollut ja suht hyviä laulajia ja sinänsä en sitä oikeen osaa kategorisoida vain yhdeksi putkeksi kun sitä on kuiteskin tehty vuosikymmenet.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)