Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5125 126 127 128 129347 348 349 350 351
Traditional
08.04.2016 22:49:40
Veä sinä bugbadwolf vittu päähäs.

lagavulin44
käytti nimeä Toni Eklund ja mailia eklundtoni82@gmail.com. Kertoili asiallisesti laitteesta, hintapyyntö ja kuvat kohdillaan.

Kun sovittiin kaupat alkoi venkaus kun ei ehdi viemään, töissä kiirettä jne.

Katoin niin kuvathan löytyi lopulta ebaystä.

En ala tähän listaamaan syitä mistä olisi pitänyt tajuta palaneen käry mutta jokainen aktiivijäsen voi niitä päätellä.

Vituttaa, ja täysin oma syy.
You should!
BugBadWolf
08.04.2016 22:56:51 (muokattu 08.04.2016 23:26:51)
Traditional:...Vituttaa, ja täysin oma syy.

Duodaduoda...

Jos ihan omasta syystä vituttaa, niin miksi sinä minulle kiukuttelet?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Sjömanni
08.04.2016 23:17:40
Sitähän vaan tulin sanomaan, että jos se kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja näyttää ankalta, se todennäköisesti on ankka.

Ja jos sen sanoo ääneen, ei siitä joudu mihinkään edesvastuuseen. Rohkaisen teitä edelleen jakamaan tietoa, jos ukotusta tapahtuu tai sitä epäillään. Olen itsekin pienen summan joskus hävinnyt tällaiselle paskiaiselle. Nytkin siitä juoksee viivästyskorko, mutta tuskin tulen rahojani koskaan näkemään. Tehkää silti ne rikosilmoitukset.
"Hyvä pändi! Ei muuta kuin kytkin pohjaan ja asfaltti rullalle!" - sn
tuskiz
08.04.2016 23:25:29
Yksi vinkki kuvien kanssa: vetäkää ts. drag and drop Googlen kuvahakuun niin se ettii ja näyttää mikäli identtinen kuva löytyy jostain netissä, suht. hyvin on indeksoitu mm. Ebayn listaukset jne.
Traditional
08.04.2016 23:42:25
tuskiz: Yksi vinkki kuvien kanssa: vetäkää ts. drag and drop Googlen kuvahakuun niin se ettii ja näyttää mikäli identtinen kuva löytyy jostain netissä, suht. hyvin on indeksoitu mm. Ebayn listaukset jne.

Ei auta. Tein Tineyet ja googlen reverset. eivät löytäneet. Vasta kun alkoi kummasti haista palanut nokkaan aloin selaamaan ebaytä ja sieltähän se sit löytyi.
You should!
kingnothing
09.04.2016 10:21:21 (muokattu 09.04.2016 10:22:13)
Traditional:
lagavulin44
käytti nimeä Toni Eklund ja mailia eklundtoni82@gmail.com. Kertoili asiallisesti laitteesta, hintapyyntö ja kuvat kohdillaan.

Kun sovittiin kaupat alkoi venkaus kun ei ehdi viemään, töissä kiirettä jne.

Katoin niin kuvathan löytyi lopulta ebaystä.

En ala tähän listaamaan syitä mistä olisi pitänyt tajuta palaneen käry mutta jokainen aktiivijäsen voi niitä päätellä.

Vituttaa, ja täysin oma syy.

Komppaan, sama kokemus myös mulla tämän hyypiön osalta, kaikki päällisin puolin kunnossa kunnes ruvettiin sopimaan myyntiartikkelien toimituksesta. Ei ehdi postittaa kun lapsi kipeänä, vaimon kanssa vääntöä, ei voikaan yhtäkkiä lähettää postiennakolla jne...

Yritin kaivaa mulle lähetettyjä kuvia Ebaystä ja Googlen reverse-haulla mutta ei löytynyt, siksipä itsekin yritin vääntää kauppoja jonkun tovin.
Rise! Black amps tear the sky. Feedback will free your mind and set you free. BURWEED, ssSHEENSss, Kostojevski FX
JuhaR
09.04.2016 10:27:36
kingnothing: Komppaan, sama kokemus myös mulla tämän hyypiön osalta, kaikki päällisin puolin kunnossa kunnes ruvettiin sopimaan myyntiartikkelien toimituksesta. Ei ehdi postittaa kun lapsi kipeänä, vaimon kanssa vääntöä, ei voikaan yhtäkkiä lähettää postiennakolla jne...

Yritin kaivaa mulle lähetettyjä kuvia Ebaystä ja Googlen reverse-haulla mutta ei löytynyt, siksipä itsekin yritin vääntää kauppoja jonkun tovin.

Kuulostaa tämäkin täysin Tony Kristian Grönbergiltä.
Antti90
09.04.2016 11:40:52

Täälläkin väännetty kauppaa Toni Eklundin kanssa melko isoista rahoista. Postiennakosta, jälleen kerran näissä kuvioissa, "hieman huonoja kokemuksia kun jäänyt paketteja noutamatta". Tuossa vaiheessa aloin jo funtsimaan.
"Never give up."
author
11.04.2016 12:13:27
Olin jo aikeissa tehdä rikosilmoituksen poliisin sivuilla, mutta en ollut varma mihin rikosluokkaan nettihuijaukset kuuluvat. Onko teillä tietoa mitä kautta nuo ilmoitukset tulisi tehdä?
Shredator
11.04.2016 12:18:02

author: Olin jo aikeissa tehdä rikosilmoituksen poliisin sivuilla, mutta en ollut varma mihin rikosluokkaan nettihuijaukset kuuluvat. Onko teillä tietoa mitä kautta nuo ilmoitukset tulisi tehdä?

Ne tehdään ihan sähköisellä ilmoituksella Poliisin sivuilla. Btw. Kannattaa olla suoraan viranomaiseen yhteydessä, eikä kysellä täällä nettipalstalla :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
author
11.04.2016 12:21:03
Shredator: Ne tehdään ihan sähköisellä ilmoituksella Poliisin sivuilla. Btw. Kannattaa olla suoraan viranomaiseen yhteydessä, eikä kysellä täällä nettipalstalla :)

No siis kun sähköisessä ilmoituksessa ei tuntunut olevan oikeanlaista vaihtoehtoa, eikä viranomaisellakaan näytä olevan mitään selkeää numeroa johon ottaa yhteyttä tällaista tiedustelua koskien.
kojones
11.04.2016 15:37:18
Antti90: Täälläkin väännetty kauppaa Toni Eklundin kanssa melko isoista rahoista. Postiennakosta, jälleen kerran näissä kuvioissa, "hieman huonoja kokemuksia kun jäänyt paketteja noutamatta". Tuossa vaiheessa aloin jo funtsimaan.

Ihan samalla argumentilla minä olen kieltäytynyt postiennakolla toimittamasta.
Antti90
11.04.2016 23:14:26

kojones: Ihan samalla argumentilla minä olen kieltäytynyt postiennakolla toimittamasta.

Ei kai siinä mittää. Itse tykkään postiennakosta, varsinkin jos paketin saa avata ennen lunastusta ja kurkata onko sisällä tiiliskiviä vai mitä. Onhan se lähettäjän kannalta kurjaa jos joku nilkki jättää hakematta, mutta näin ostajan näkökulmasta en kyllä itse taas laittele rahoja tilille etukäteen jos en kaveria tunne.
"Never give up."
Antti90
11.04.2016 23:18:14

kojones: Ihan samalla argumentilla minä olen kieltäytynyt postiennakolla toimittamasta.

Tosta omasta edellisestä keissistä lisää sen verran, että retoriikan tunnisti samaksi kuin viimeeksi n. vuosi sitten tarjoiltiin räkkiwahia, mutta "postiennakko vähän huono koska kun..." ja nouto ei onnistu ja siihen yhteydenpito alkaakin jäätymään.
"Never give up."
Antti1
11.04.2016 23:39:36
Postikulut ennakoineen kahteen kertaan etukäteen tilille ja loput ennakolla. Ostajan riski jää toimituskulujen suuruiseksi ja samalla karsii ylimääräiset pellet melkolailla pois. Myyjällä ei ole muuta riskiä kuin kuljetuksessa tärveltyminen, joka sekin saattaa toki olla joissain tapauksissa ihan merkittävä juttu.
Umas
12.04.2016 09:29:49

Täytyy myöntää että hiukan on nuo huijaus yritykset luovempia kuin aikaisemmat "minulta löytyy, tarjoa" -viestit.
Oli jopa kuvia useampi...

Bussiennakosta kieltäytyminen herätti epäilykset yhden kuvan lisäksi.

Olen tässä nyt odotellut tarkempaa kuvaa sarjanumerosta, mutta ilmeisesti ei löydy netistä sopivaa. Luultavammin epäilty seuraa myös tätä palstaa :D

Olkaa varovaisia...
Möö
Shredator
12.04.2016 10:24:16

YarZoo: Pikkuisen ot, mutta menköön. Itse olen joskus persaukisena hetkenä nihkeillyt tuon bussiennakon kanssa jos välillä on asiamiespohjainen MH. Lunastuspäivämäärän jälkeen ovat viivytelleet pahimmillaan 3 viikkoa ennekuin suoritus on napsahtanut tilille.

Sama. Yhdessä tilityksessä meni toista kuukautta ja kyseessä oli iso summa. Jos ennakolla pitää lähettää, niin Posti on järkevin vaihtoehto.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
mpekkanen
12.04.2016 13:42:20
Itse teen kaikki kaupat vain naamatusten tai sitten entuudestaan tuttujen kanssa.

Tuossa kun ollaan joskus laitettu, että jotkut lähetetyt kuvat ovat netistä. Niin en väitä etteikö joku kyseinen tällainen tapaus saattaisi ollakkin huijausyritys.
Itsellä kun eivät kaikki soittimet ole samassa osoitteessa ja joskus on ilmoituksia joissa on maininta, että vaihto mahdollinen johonkin tms.
Niihin olen sitten saattanut tarjota, että katsoo profiilistani jos jotain mielenkiintoista löytyy...

Kuitenkin kun kaikki nämä soittimet eivät ole tässä kämpällä ja vaikka niistä ottaisinkin sadoittain kuvia etukäteen jokaisesta. Saattaisi joku haluta sellaisen kuvan, jollaista minulla ei kuitenkaan valmiina olisi. Vaikka jonkun päivälehden samaan kuvaan tai jotain sellaista.
Mahdollisuutta kaikkien soittimien pitämiseen yhdessä kämpässä ei ole tilojen vähyyden takia.
Siksi olen useasti saattanut laittaa, vaikka Reverb.com sivustolta esimerkiksi kuvia vastaavasta samanlaisesta soittimesta kuvan. Koskapa itsellä oleva soitin ei niistä kuvan soittimista poikkea, toki on sellaisiakin mutta ne ovat sitten asia erikseen.
Toki itse OLEN AINA MAININNUT siitä, että kuva on netistä, eikä ole siis minun kitara.

Täällä kuitenkin kun on muutamien myynti ja ostoilmoituksia seurannut jo jonkun aikaa ja niihin saatuja sekä tehtyjä vastauksia, niin en kyllä ihmettele vaikka kaikki eivät joko jaksaisi tai eivät muuten tajuaisi mainita tuota, ettei kuva ole siis juuri siitä omasta soittimesta.
Aika moni kun tuntuu noihin ilmoituksiin vastaavan vain muutamilla sanoilla. Jopa sellaisienkin kanssa olen tehnyt kauppaa ja siellä on ollut ihan sellaista tavaraa kun on pitänytkin, kun ollaan naamatusten ne kaupat sitten tehty. Myöskin siinä samalla on saattanut tutustua ihan mukaviin ihmisiin ja noilla samoilla reissuilla olen saattanut käydä katsomassa keikkoja, elokuvia tai olla vaikka kylpylässä avovaimoni kanssa muutamia päiviä.

Myöskään kun itse en tee kuin naamatusten kauppoja, niin ymmärrän hyvin jos joku muukaan ei halua posti tai matkahuollon kanssa tehdä kauppaa syystä tai toisesta.
Sitten jos se naamatusten kauppa ei jostain syystä käy-->Kannattaa unohtaa koko kauppa.
Siinäkin tapauksessa, tosin kannattaa muistaa että ennenkuin huijausta on tapahtunut. Niin ei kannata laittaa kenenkään nimiä tänne.
Ylläpitoltakin voi tulla jonkinlaista palautetta jos täällä joku huomaa oman nimensä ja sitä aiheetonta asiaa aletaan puimaan jälkikäteen. Eli löytää oman nimensä listattuna ja leimattuna huijariksi, eikä rahaa ole vielä liikuteltu mihinkään suuntaan.
En puolusta ketään huijareita, mutta tehkää ne kaupat niin että ei siihen huijaukseen itse anna mahdollisuutta.

Ja olen tämän kirjoittanut useankin otteeseen, että myös siihen on ihan oikea syy, miksi en itse tee enää kuin vain naamatusten kauppoja tai tuntemienni ihmisten kanssa.
Nykyään on kaikenlaisia Onnibusseja ja Matkahuollollakin on edullisia lippuja jos hankkii ne muutamia päiviä etukäteen. Muutamilla kympeillä pääsee lähes kaikkiin isompiin kaupunkeihin suuntaansa, vaikka matkaa olisikin hieman pidemmästi.
Ei ole siis aina kauhean kallista käydä hakemassa se laite ihan suoraan. Varsinkin jos sellaista ihan oikeasti tarvitsee ja siinä samalla reissulla voi tehdä muutakin jos niin haluaa.
Toki jotain pieniä nippeleitä ei ole järkeä näin ostaa, mutta jos sellaisia on käytetynä pakko hommata. Niin sitten miettii keneltä/mistä ne hankkii ja ottaa joko riskin ja hommaa käytetyn tai sitten hankkii ihan uuden jostain liikkeestä.

Ikävä kyllä kaikessa missä vain raha liikkuu on aina sellaisiakin jotka haluavat välistä vetää ja huijata muita.
Jos ei ole mahdollisuutta tehdä naamatusten kauppoja, niin sitten jää jokaisen itsensä arvioitavaksi millaisen riskin ottaa ja onko siihen "varaa". Joskus voi siis se kivijalkaliikkeen hieman kalliimpikin tavara TAKUUN kanssa olla pitkässä juoksussa edullisempi.
Monikin sellainen tarjous joka on liiankin hyvä ollakseen totta. Voi olla juuri sellainen.
BugBadWolf
12.04.2016 14:33:09
mpekkanen:...Toki jotain pieniä nippeleitä ei ole järkeä näin ostaa...

Tähän perustuu aika monen huijarin tapa tehdä kymmeniä, ellei satojakin parinkympin petoksia. Kynnys aloittaa tutkintaa on oikeasti varsin korkea, koska muuta (ja valitettavasti ihan oikeastikin tärkeämpää) tekemistä piisaa. Rahaa ehtii tehdä paljonkin ennen pakollista kiinnijäämistä.

On mahdollista tehdä postikauppakin vaarrattomammaksi, jos vain haluaa nähdä vähän vaivaa. Mutta siihenkin jotkut tuntuvat olevan liian laiskoja. Saati sitten kulkemaan kamppeidensa perässä.

Kun se nyt vaan ei mene niin että maailma muuttuisi ihanaksi, vaaleanpunaiseksi höttöpalloksi vain siksi, että joku istuu kotona niin vaatimassa. Huijareita piisaa, eikä niistä pääse eroon nillittämällä niinkuin parhaat täällä tyyliin "e yhtää kattonu ku pikaviestil kysyin heti tilinumeroo, ku kissa oli karussa, tyässa käskivät tehkäkkii jottai ja Taavin tutti tipahti".

Jos tekemällä teette huijarin hommat näin helpoiksi, kyllähän teiltä viedään viimeisetkin kolikot. Ja tämä johtaa vain uusiin huijauksiin. Siihen on turha vedota että huijaaminen on väärin. Niin se on perkeleen jäykkäkouristuskin, mutta silti Tetanusbakteeri on olemassa.

Ostovimmassaan kannattaa miettiä, että kuinka paljon sitä haluamaansa nippeliä oikeasti haluaa. Haluaako jopa niin paljon että sammuttaa kaikki päässään soivat hälytyskellot ja vain vaatii maailmankaikkeudelta oikeutta?

Huijarit etsivät sellaisia ihmisiä, jotka huijaavat itseään. Älkää olko sellaisia.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)