Aihe: Hukummeko pian kitaroihin
1 2 3 4 5 6 7 8 914 15 16 17 18
BugBadWolf
11.04.2016 15:58:56 (muokattu 11.04.2016 16:01:31)
Laulava Kylätohtori:... Puhuin ihan eri asiasta. Täysin eri asiasta...

Väitteesi on, että yleisö ei ymmärrä. Minä kerron sinulle että se ymmärtää. Täsmälleen sama asia.

Se, että yleisö ei välitä kikkailusta jonka ainoa tarkoitus on tehdä vaikutus toisiin soittajiin, ei muuta asiaa.

Edit: Meikkihomma on todella hyvä esimerkki tähän. Minua ei kiinnosta se meikki, jos sen tökeröys ei suorastaan häiritse. Minä kun keskityn töllöttämään persettä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
11.04.2016 16:03:56
BugBadWolf: Väitteesi on, että yleisö ei ymmärrä. Minä kerron sinulle että se ymmärtää. Täsmälleen sama asia.

Se, että yleisö ei välitä kikkailusta jonka ainoa tarkoitus on tehdä vaikutus toisiin soittajiin, ei muuta asiaa.

Edit: Meikkihomma on todella hyvä esimerkki tähän. Minua ei kiinnosta se meikki, jos sen tökeröys ei suorastaan häiritse. Minä kun keskityn töllöttämään persettä.

Eli et ymmärtänyt ja täysin eri asia. :)

Luepas vaikka uudestaan, jos se siitä aukeaisi...
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
11.04.2016 16:09:59
Laulava Kylätohtori: Eli et ymmärtänyt ja täysin eri asia. :)...

Nooh... Jospa minä jätän nyt antamatta sinulle tähän vastauksen, jota tuo kommentti suorastaan pyytää.

Jätän asian maailmanhistorian käsiin. Kun ihmiskunta on kehittynyt tarpeeksi, ehkä tästäkin asiasta saadaan aikaan sellainen havainto, joka toimii fysiikan lakien varmuudella.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
11.04.2016 16:23:35
BugBadWolf: Nooh... Jospa minä jätän nyt antamatta sinulle tähän vastauksen, jota tuo kommentti suorastaan pyytää.

Jätän asian maailmanhistorian käsiin. Kun ihmiskunta on kehittynyt tarpeeksi, ehkä tästäkin asiasta saadaan aikaan sellainen havainto, joka toimii fysiikan lakien varmuudella.

Eikös tämäkin ketju taas todista, että ihmiskunta ei kehity - taantuu ennemminkin? ;)
BugBadWolf
11.04.2016 16:36:01
Laulava Kylätohtori: Eikös tämäkin ketju taas todista, että ihmiskunta ei kehity - taantuu ennemminkin? ;)

Tämä taitaa olla taas niitä kysymyksiä, joihin vastaus löytyy henkilön omasta määritelmästä kehittymiselle. Jonkun mielestä esimerkiksi itsensä kasvattaminen 200-kiloiseksi ja kyky kiskoa hampaillaan täydellisessä toimintakunnossa olevaa täysperäveturia on sitä kehittymistä.

Mutta siinäKIN on mahdollista huomata, että itselle kovin rakkaan erikoisalueen suosio saattaa jäädä vähäiseksi suurten massojen keskuudessa.
Laulava Kylätohtori
11.04.2016 16:41:00
BugBadWolf: Tämä taitaa olla taas niitä kysymyksiä, joihin vastaus löytyy henkilön omasta määritelmästä kehittymiselle. Jonkun mielestä esimerkiksi itsensä kasvattaminen 200-kiloiseksi ja kyky kiskoa hampaillaan täydellisessä toimintakunnossa olevaa täysperäveturia on sitä kehittymistä.

Mutta siinäKIN on mahdollista huomata, että itselle kovin rakkaan erikoisalueen suosio saattaa jäädä vähäiseksi suurten massojen keskuudessa.

Ja toisaalta, ehkä ei kannata pistää omaa typeryyttään koko ihmiskunnan piikkiin, kuten tuossa omassa viestissäni tein...
Krice
11.04.2016 16:44:30

PIM: Joo ihan väärällä välineellä olette kyllä piirakkajahtiin lähteneet, jos kitara on sattunut messiin.

Väärä aika. 70-luvulla riitti kun heilui kitaran kanssa lavalla jotakin, musiikkia ei tarvinnut osata soittaa.
BugBadWolf
11.04.2016 16:46:48
Laulava Kylätohtori: Ja toisaalta, ehkä ei kannata pistää omaa typeryyttään koko ihmiskunnan piikkiin, kuten tuossa omassa viestissäni tein...

Kannattaa, kannattaa. Jos ei muuten niin siksi, että kuuluu - ainakin lajinsa perusteella - siihen samaan roskasakkiin ;D
Jucciz
11.04.2016 20:08:30
Krice: Väärä aika. 70-luvulla riitti kun heilui kitaran kanssa lavalla jotakin, musiikkia ei tarvinnut osata soittaa.

Nykyään sentään esim. laulajilta vaaditaan laulutaitoa, tai muuten menestystä on turha odottaa.
BugBadWolf
11.04.2016 20:39:22
Jucciz: Nykyään sentään esim. laulajilta vaaditaan laulutaitoa, tai muuten menestystä on turha odottaa.

?!?

Räp.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoittaja!
Jukka Häikiö
11.04.2016 21:29:14

Jucciz: Nykyään sentään esim. laulajilta vaaditaan laulutaitoa, tai muuten menestystä on turha odottaa.

Toi laulutaito on hiukan vaikee määritellä, toki jonkinmoinen vire ois hyvä omata, mut noin muuten kummoisia teknisiä avuja ei kyl tarvii, noi lauluhommat on aikalailla muista tekijöistä kiinni ton menestyksen suhteen. Menestykseen tarvitaan vähän isompi yleisö, joka löytyy kansan syvistä riveistä ja siellä ei tekniikkapuoli ole niin kurssissaan, oikeestaan ainoo homma mikä loppupelissä merkitsee, on se että laulaja koskettaa, ihan sama kyllä pätee jokaiseen soittimeen, niitä ei vaan monetkaan sillä korvalla kuuntele, niinkus sen isomman yleisön joukossa, poislukien tällaiset kummajaiset kuin vaikkapa Rush, mut sehän olikin fiilisprogee ja känädäst.
Sellainen, voisko sanoa matemaattisuuteen nojaava, akrobatian omainen, kylmä virtuositeetti, on ehkä hirveintä mitä musiikille ylipäätäns voi tehdä, toki fiiliksellä ladattua todella osaavaa soittoa on kiva kuunnella, toisaalta joku punkrypistys voi kolahtaa yhtälailla, noh, taas ollaan sivupolulla....Heikinlaakso vaikenee...
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Jucciz
11.04.2016 21:41:00
Tän siitä saa kun jättää hymiöt kotiin.
Kefiiri
11.04.2016 22:10:49
BugBadWolf: ?!?

Räp.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoittaja!

Niin olikin tyhmä, koska eihän räpissä mitään laulajia ole.
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
11.04.2016 22:23:07
Jucciz: Tän siitä saa kun jättää hymiöt kotiin.

Niin saakin.

Satiiritutka varoitti kuitenkin sen verran että en aloittanut niistä muhkeat keikkapalkkiot tienaavista julkkiksista, jotka elävät laulajina huolimatta siitä että saavat autotunekin kontalleen.
GiovanniDiRondo
11.04.2016 22:37:53

Luin interknetistä, että kitaroiden myynnin lasku on pysähtynyt maailmassa. Vuonna 2014 sähkökitaroita arvioidaan myydyn kappalemääräisesti vähemmän kuin edellisenä vuonna, mutta rahallinen arvo on laskenut vain vähän. Akustisissa kitaroissa edelleen nousua.
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
Jukka Häikiö
11.04.2016 22:38:22

Jucciz: Tän siitä saa kun jättää hymiöt kotiin.

Ilman hymiksii vastuu on täysin kirjoittajan, niiden kanssa lukijan, koska silloin on julkituotu asian olevan ns. vastuuvapaavakuutettu(laitanko hymiön loppuun, no laitetaan, ollaa ny kerranki reilui) :D
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
kärsä
11.04.2016 22:44:15

Voi miten inhoan jokaista kirjoittamaani hymiötä, mutta tällä palstalla oikeasti pelottaa kirjoittaa oma mielipiteensä ilman loppuhymiötä.
Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC
jra
11.04.2016 22:44:53
GiovanniDiRondo: Luin interknetistä, että kitaroiden myynnin lasku on pysähtynyt maailmassa. Vuonna 2014 sähkökitaroita arvioidaan myydyn kappalemääräisesti vähemmän kuin edellisenä vuonna, mutta rahallinen arvo on laskenut vain vähän. Akustisissa kitaroissa edelleen nousua.

Tuon käsityksen olen saanut myös Suomen tilanteesta. Taisi olla Kitarapajan edustaja, joka sanoi, että sähkökitaroiden myynti on laskenut muutaman vuoden, mutta akustisia menee enemmän kuin koskaan. Kait tyttöjen osuus (teräskielisten) akustisten ostajista ja soittajista on kasvanut.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
BugBadWolf
11.04.2016 23:35:35
Funkånaut: Haluan kuulla rokkilaulajan, joka pääsee flowssa edes lähelle esmes Bushwick Billiä...

Nevöhööd...

Kun kuulee näiden suomalaisten kokoomusnuorten leikkivän gangstaa jankkaamalla sitä monotonista, aina samaa räpätystä, ei liene ihme että genreä ei halua penkoa syvemmältä. Näissä täällä soivissa räpeissä on niin monta asiaa pielessä että en halua/viitsi edes aloittaa tarkempaa listaamista.

Olen joskus pohtinut että mitähän tapahtuisi, jos menisi jollekin räppärille tarjoamaan palveluita basistina. Että tulisiko siitä oikeaa musiikkia, kun tekisi? Kun lisäisi sinne oikeasti eläviä musiikillisia elementtejä, opettaisi muutamia uusia rytmejä ja sen sellaisia asioita.

Eihän se nyt ole mahdotonta tehdä koko juttu vähän paremminkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)