Aihe: Floyd Rose talla toiseen ja yhteensopivuus
1 2
Nässy
26.12.2021 19:18:10
zedder: Tässä kun tutkin asiaa hiukan tarkemmin ihan työntömitan avulla, niin selvisi se että Schaller Lockmeisterin pohjalevy on saman kokoinen kuin korealaisissa FR Special- ja FRT1000 -sarjan talloissa. Samaisen saksalaisen tehtaan tekemän Original Floyd Rose:n pohjalevy sen sijaan on noin 1mm kapeampi. Eli eivät varmaankaan putkahda ulos ihan samalta linjalta.

Muutenhan tuolla ei juurikaan ole merkitystä, mutta ilmeisesti joissakin OFR-kitaroissa on tallan upotus tehty niin "tiukaksi" etenkin etuosastaan että Lockmeisterin nurkat jumittavat kammetessa.

Tämä huomio ihan vaan siltä varalta jos joku jossakin meinaa esim. värin tai kulumisen vuoksi korvata upotetun OFR:n Lockmeisterillä.

Työn jälki ja yleinen laatuvaikutelma molemmissa on mielestäni täysin samaa tasoa.

Tämä olikin hyvä tieto.
Olisi tarkoitus vaihtaa FRT1000:n tilalle Schalleri Lockmeister, ja tuo millin heitto arvelutti kun mittailin yhden toisen kitaran OFR: pohjalevyä ja vertasin Lockmeisterin piirustulsiin. Ja kun kysymyksessä on aika tiukka ressessed, niin ei varmaan mahtuis?
Siis tämä FRT1000 kitara ei ole nyt käsillä, että voisi mittailla ja verrata, mutta tämä oli tosiaan tärkeä tieto, että Lockmeister sopii täysin FRT1000: tilalle.
Kiitos...
ibnz
26.12.2021 20:27:13
Itsekin mittailin juuri ja oma uusi lockmeister on tasan saman levyinen kuin kaikki mun OFR:t vuodesta 95 alkaen. Ainoastaan 86 Floyd oli eri kokoinen ja sekin oli toisin päin, Floyd oli millin leveämpi.
Huomenna sitten!
zedder
26.12.2021 23:08:10
ibnz: Itsekin mittailin juuri ja oma uusi lockmeister on tasan saman levyinen kuin kaikki mun OFR:t vuodesta 95 alkaen. Ainoastaan 86 Floyd oli eri kokoinen ja sekin oli toisin päin, Floyd oli millin leveämpi.

Muutamasta mittailin laveyden uudelleen vanhanaikaisella työntömitalla, ja vieläkin olen sitä mieltä, että ihan hitusen leveämpi olisi tuo Lockmeisterin pohjaplootu kuin OFR. Mutta ero on käytännössä joka tapauksessa mitätön.

1000-sarjan korealaisen pohjalevy on kahden kpl otannalla noin 0,5 mm leveämpi kuin saksalaisissa, eikä silläkään asialla ole juurikaan merkitystä.

Eli jos yksi noista sopii kitaraan, niin kaikki sopivat.
Howdy Ho!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)