Gabe 05.04.2016 16:35:39 | |
---|
Jaa.. jos joku lataa tuon niin on hyvä ja postaa kokemuksia. En jaksaisi alkaa mihinkään beta versioon päivittelemään, varsinkaan jos on buginen. |
Gaahh 05.04.2016 20:35:44 | |
---|
Oon nyt tämän päivän soitellu 4.0 beta firmiksellä, vakaalta vaikuttaa. Ilmeisesti uno4kemper -chipillä ei morphaus toimi fcb1010 expressiopedaaleilla, vaan vain niillä perus 1-5 napeilla (omani on treeniksellä, en ole kokeillut). Stock-chipillä kai toimisi (jos assignoi expressiopedaalin cc11). Eurekapromista ei mulla tietoa... Remotella toimii kaikki hienosti. Harmi ettei uusia delayta ole vielä tässä, mutta useampien peräkkäisten delayiden kanssa leikkiminen + kaikennäköisten parametrien kanssa morphailu on oikein kivaa :) |
Skebaristi 05.04.2016 22:13:26 | |
---|
Uudet delayt tulee versiossa 5.0 Mistä tämä tieto on peräisin? Foorumilla on kyllä kaikenlaista huhua, mutta onko jossakin virallista tietoa? Sääli jos tuo pitää paikkansa, odotin tuota shimmer-osastoa ja delay-lisäyksiä oikeastaan enemmän kuin tätä morphausta, vaikka toki sillekin varmasti käyttöä löytyy. |
Lego 05.04.2016 22:14:08 | |
---|
Kannattipa ostaa fcb ja uno :D jätän päivittämättä.. |
Gaahh 07.04.2016 12:30:59 | |
---|
JAK: Kannattipa ostaa fcb ja uno :D jätän päivittämättä.. Ilmeisesti uno julkaisee uuden epromin, jossa hommat skulaa. Pitää ostaa uudestaan siis piiri, mutta se nyt on halpa :) Addendum-manualissa kerrotaan, että uudet delayt tulevat versiossa 5.0, eli on virallista tietoa. Toivotaan, että vitonen ilmestyy aiemmin kuin vuoden päästä, tai että delayt tulevat ennakkotiedosta poiketen jo 4.x -versiossa. |
Gaahh 07.04.2016 12:39:45 | |
---|
Btw itse kytkisin uno+fcb1010 kaveriksi erillisen, laadukkaamman ekspressiopedaalin, jota käyttäisin morphaukseen. Fcb1010 polkimet ovat melkolailla on-off-tyyppiset anyway niiden löysän tuntuman takia... Toki lisää roudauksen määrää. |
Lego 07.04.2016 12:45:37 | |
---|
Gaahh: Btw itse kytkisin uno+fcb1010 kaveriksi erillisen, laadukkaamman ekspressiopedaalin, jota käyttäisin morphaukseen. Fcb1010 polkimet ovat melkolailla on-off-tyyppiset anyway niiden löysän tuntuman takia... Toki lisää roudauksen määrää. Vähän sillä silmällä tuli hommattua että saisi yhdellä laudalla kaikki, laukkukin on juuri sopiva tälle.. No, odotellaan jos Unolta tulee uus, se on sen pari kymppiä. Tai sitten ostatte nuo mun kitarat pois ja pistän remoten ja parit expressiot :) 4.0.1 on myös julkaistu jossa jotain midiongelmia on korjattu. |
juki 07.04.2016 16:09:53 (muokattu 07.04.2016 16:10:07) | |
---|
Skebaristi: Mistä tämä tieto on peräisin? Foorumilla on kyllä kaikenlaista huhua, mutta onko jossakin virallista tietoa? Virallisesta 4.0 dokumentaatiosta: Legacy Delay Recently, we have been working intensively on some brand new delay algorithms, and a number of new delay types will be released in an upcoming software revision 5.0. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
Skebaristi 07.04.2016 17:05:35 | |
---|
juki: Virallisesta 4.0 dokumentaatiosta: Legacy Delay Recently, we have been working intensively on some brand new delay algorithms, and a number of new delay types will be released in an upcoming software revision 5.0. Siellähän se tosiaan lukee, kiitos. Eli jos Kemper jatkaa firmiksen päivittämistä entisellä tahdilla, niin uudet delayt saadaan jakoon n. vuoden päästä. Höh :/ |
Wolfheart 10.04.2016 11:37:08 (muokattu 10.04.2016 11:37:35) | |
---|
Skebaristi: Siellähän se tosiaan lukee, kiitos. Eli jos Kemper jatkaa firmiksen päivittämistä entisellä tahdilla, niin uudet delayt saadaan jakoon n. vuoden päästä. Höh :/ Kemperin foorumilla joku oli löytänyt vahingossa tavan saada noita uusia delay- efektejä käyttöön. Ilmeisesti niitä on siis tuossa uusimmassa betaversiossa jo, mutta ovat piilotettuina. Toimiikohan tuo morphing eurekaprommilla? Itse en ole vielä päässyt testailemaan, koska olen ollut reissussa. |
Gaahh 10.04.2016 13:17:13 | |
---|
Joo shimmer löytyi vahingossa yhdestä rigistä, pääsisipä jo töistä että pääsee kokeilemaan :) Ikävä kyllä tallentaminen ei onnistu (lock-toiminto vain toimii) , eli käyttöön sitä ei voi vielä ottaa sen kummemmin. Toivottavasti tämä vuoto saa kuitenkin kemper-tiimin julkaisemaan shimmerin jo ennen fw vitosta... |
Guitaristi 10.04.2016 18:41:12 | |
---|
Mistä mahtaa johtua, että Kemperin omasta kuulokeliitännästä soundi on paljon parempi kuin jos sen kierrättää interfacen kautta? Interfacena Focusriten 2i4. Pidän Kemperin output-säätönä Master Monoa (käsittääkseni tällä soundi kulkeutuu "muuttumattomana" Kemperistä interfaceen), ja sama ongelma on sekä main outin että monitor outin kautta soitettaessa. Soundista puuttuu selkeästi dynamiikkaa ja eloa verrattuna Kemperin omaan kuulokeliitäntään. Onko piuhoilla paljon väliä? Tällä hetkellä Kemperin ja Focusriten väliä kulkee pitkä normaali kitarapiuha. Vai onko Output-säädöissä jotain, joka voisi vaikuttaa tähän? Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Osmo 10.04.2016 18:47:35 (muokattu 10.04.2016 18:59:34) | |
---|
Guitaristi: Mistä mahtaa johtua, että Kemperin omasta kuulokeliitännästä soundi on paljon parempi kuin jos sen kierrättää interfacen kautta? Interfacena Focusriten 2i4. Pidän Kemperin output-säätönä Master Monoa (käsittääkseni tällä soundi kulkeutuu "muuttumattomana" Kemperistä interfaceen), ja sama ongelma on sekä main outin että monitor outin kautta soitettaessa. Soundista puuttuu selkeästi dynamiikkaa ja eloa verrattuna Kemperin omaan kuulokeliitäntään. Onko piuhoilla paljon väliä? Tällä hetkellä Kemperin ja Focusriten väliä kulkee pitkä normaali kitarapiuha. Vai onko Output-säädöissä jotain, joka voisi vaikuttaa tähän? Etkös sä tuolla tavalla siirrä ainoastaan mono signaalin, jolloin revrbi ja mahdolliset stereoefektit lytätään yhteen kanavaan. Koita vetäistä kahdella piuhalla sekä left että right omanaan, ja panoroi ne vastaaviin laitoihin interfacessa. Josko auttaisi. Edit. Siis sieltä main outista liität vaikka niillä kitarapiuhoilla jos ei balansoituja lähtöjä tarvitse. Muista muuttaa main outputti Master stereoksi. Sit interfacessa input 1 & 2 vastaavasti ja miksaat ne laidoille. |
Gaahh 10.04.2016 18:51:25 (muokattu 10.04.2016 18:53:18) | |
---|
Hmm enpä tiedä. Itsekin kyllä pidän enemmän kuulokesoundista, mutta olen syyttänyt monitoreita (behringer b2030), ja kemperin kuulokeliitännän spacea... interfacena focusrite 14. Edit. Stereona olen ulos ottanut |
blues guitar 10.04.2016 20:04:32 | |
---|
Guitaristi: Mistä mahtaa johtua, että Kemperin omasta kuulokeliitännästä soundi on paljon parempi kuin jos sen kierrättää interfacen kautta? Interfacena Focusriten 2i4. Pidän Kemperin output-säätönä Master Monoa (käsittääkseni tällä soundi kulkeutuu "muuttumattomana" Kemperistä interfaceen), ja sama ongelma on sekä main outin että monitor outin kautta soitettaessa. Soundista puuttuu selkeästi dynamiikkaa ja eloa verrattuna Kemperin omaan kuulokeliitäntään. Onko piuhoilla paljon väliä? Tällä hetkellä Kemperin ja Focusriten väliä kulkee pitkä normaali kitarapiuha. Vai onko Output-säädöissä jotain, joka voisi vaikuttaa tähän? Oletko kokeillut käyttää s/pdif liitäntää Kemperin ja interfacen välillä? Onko ero myös interfacen kuulokeliitäntää käytettäessä vai ainoastaan monitoreilla? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
blues guitar 10.04.2016 20:22:57 (muokattu 10.04.2016 20:28:27) | |
---|
Gaahh: Hmm enpä tiedä. Itsekin kyllä pidän enemmän kuulokesoundista, mutta olen syyttänyt monitoreita (behringer b2030), ja kemperin kuulokeliitännän spacea... interfacena focusrite 14. Edit. Stereona olen ulos ottanut Kun on tottunut kuulokesoundiin, niin kyllä monitorisoundi aina kuulostaa erilaiselta. Siinähän vaikuttaa sitten jo tilan akustiikkakin. Itse olen käyttänyt erilaisia monitoreja ja aktiivikaiuttimia. Ongelmana on määrätyillä taajuuksilla ilmenevä "kumiseva" soundi jota ei ole kuulokkeilla soitettaessa. Tällä hetkellä käytössä Genelecin 1031a monitorit. Olisiko tuohon outoon "kumisevaan" soundiin syynä monitorien sijainti lattialla? Ehkä ne pitäisi sijoittaa korvan korkeudelle, tosin lattiallahan kitarakaappikin usein on. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Guitaristi 10.04.2016 20:40:46 | |
---|
blues guitar: Oletko kokeillut käyttää s/pdif liitäntää Kemperin ja interfacen välillä? Onko ero myös interfacen kuulokeliitäntää käytettäessä vai ainoastaan monitoreilla? Interface ei ymmärrä s/pdif:n päälle. Monitoreita ei ole, olen vain verrannut Kemperin kuulokeliitäntää ja interfacen kuulokeliitäntää. Pitää yrittää tuota kahdella piuhalla vetämistä Kemperin main outeista interfaceen, kiitos vinkistä. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
blues guitar 10.04.2016 20:48:15 | |
---|
Guitaristi: Interface ei ymmärrä s/pdif:n päälle. Monitoreita ei ole, olen vain verrannut Kemperin kuulokeliitäntää ja interfacen kuulokeliitäntää. Pitää yrittää tuota kahdella piuhalla vetämistä Kemperin main outeista interfaceen, kiitos vinkistä. Ok. Sitten vain liitäntä kahdella kaapelilla, molemmat kanavat erikseen ja main output lähdöksi master stereo. Space toiminto toimii main outputilla kun otat täpin pois kohdasta "kuulokelähto space". ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
nakedzen 10.04.2016 21:16:09 (muokattu 10.04.2016 21:23:52) | |
---|
blues guitar: Olisiko tuohon outoon "kumisevaan" soundiin syynä monitorien sijainti lattialla? Ehkä ne pitäisi sijoittaa korvan korkeudelle, tosin lattiallahan kitarakaappikin usein on. No voisin näin mutu-tuntumalta sanoa että 100% varmasti on. :D Studiomonitorit sijoitellaan niin että diskanttielementti on korvan tasolla, ja kaiuttimien välinen etäisyys = kaiuttimen etäisyys korvasta, ja mielellään on eristetty pinnasta millä kaiutin seisoo, esim. vaahtomuovikorokkeilla. Jos ei kumina lopu vieläkään niin kaksi asiaa auttaa, huoneen akustointi tai sitten etsit sen kumisevan taajuuden ja vähennät sitä lisäämällä eq:n sinne x-paikkaan jonka lukitset paikoilleen. |
Holy shit, en ole tajunnut, että space tulee myös main outteihin jos ottaa tickin pois :O Kiitos vinkistä! |