Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 10- vuotiaalle kerrostaloon "metalli" - combo
1 2 3
masterhat
09.04.2016 11:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Niin se aika vierähtää, ja omakin jälkikasvu saavuttaa 10vuoden iän. Soittelee pääsääntöisesti metallicaa niin hyvin kuin osaa, ja sähkökitaran kanssa meneekin tunti-poikineen päivittäin. Uutta kitaraa en vielä osta, mutta joku pieni "hyvät-metallisäröt" omaava styrkka pitäisi keksiä. Nykyinen crate on ikivanha, ja pätkii ikävästi.
 
Microcubea meinasin, olisko jotain muita vaihtoehtoja?
 
Jeszse
09.04.2016 11:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR10.
 
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
tuskiz
09.04.2016 12:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Yamaha THR10.
 
Muistetaan, että THR:stä on myös metalliveikoille oma vekotin, THR10X: http://usa.yamaha.com/products/musi … nts/guitars-basses/amps/thr/thr10x/
 
arppah8
09.04.2016 13:56:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienempi THR5 lienee mainio vaihtoehto myös jos ei tarvitse muistipaikkoja tai basso/akkarivahvarimallinnoksia ja haluaa päästä halvemmalla. Blackstarin ID:Core-sarja toimii myös.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
RaskasMielinen
09.04.2016 14:23:52 (muokattu 09.04.2016 14:24:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstarin HT-1R tai HT-5R. Riippuu tietty budjetista mutta joku Marshall voisi olla juniorin mieleen. Välineurheilu on syytä aloittaa jo varhain :D Toisaalta hyvät ja mojoiset kamat lisäävät sekä ylläpitävät soittomotivaatiota.
 
Jack of all trades - master of none
ÄrGee
09.04.2016 14:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: HT-5R
 
Tämä, ja joku tubescreamer johdannainen boostaamaan. Mulla oli kerrostalossa nuppiversio ja naapurit ei oikein tykäänneet kun rynkytteli Lundgren M7 mikkisellä seiskalla menemään ;P
 
Mutta jos haluaa mallintavan combon niin onhan noita:
 
Roland Cube 40X
Peavey Vypyr
Line6 Spider IV
Blackstar ID:30
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
tuskiz
09.04.2016 14:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fendering Mustangit on kanssa ihan varteenotettavia mallintavia, löytyy kaikenmaailman presettejä raskaampaan möykkään sekä tietokoneella voi luoda ja muokkailla omia lisää.
 
masterhat
09.04.2016 14:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, microcubea käytiin testaamassa paikallisessa musaliikkeessä, ainakin soundit oli mieleiset.
Pitäis tosiaan olla vekotin, jossa ei ole liikaa säätömahdollisuuksia, koska tuon ikäinen jaksaa kyllä rämpyttää, mutta soundinsäätämiseen ei ole mitään mielenkiintoa.
 
Kiitos vinkeistä, lisää saa laittaa
 
antikristus
09.04.2016 14:44:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu rivitalokäytössä ekana vahvarina Peavey Vypyr tube 60w. Toimii Hiljaa mut ei jää jalkoihin ekois reeneissäkää.
 
tuskiz
09.04.2016 14:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masterhat: Joo, microcubea käytiin testaamassa paikallisessa musaliikkeessä, ainakin soundit oli mieleiset.
Pitäis tosiaan olla vekotin, jossa ei ole liikaa säätömahdollisuuksia, koska tuon ikäinen jaksaa kyllä rämpyttää, mutta soundinsäätämiseen ei ole mitään mielenkiintoa.
 
Kiitos vinkeistä, lisää saa laittaa

 
Microcubet, Mustangit ja tommoset muut mallintavat on aika helppoja musta kun ei tarvitse perjaatteessa kun kääntää master volume sopivaksi ja sen jälkeen vain profiilinvalintakytkintä niin saundi muuttuu, mutta jos poika tai isä innostuu säätämään laitteen kanssa myöhemmin niin on mahdollisuus käännellä muitakin kytkimiä.
 
Morri
09.04.2016 14:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Mulla on ollu rivitalokäytössä ekana vahvarina Peavey Vypyr tube 60w. Toimii Hiljaa mut ei jää jalkoihin ekois reeneissäkää.
 
Minä suosittelen ihan samaa vahvistinta, mutta ilman tuota "Tubea". Soitin kerran molempia näitä rinnakkain kotona ja minun korvaani se normiversio kuulosti paljon paremmalta (toki makuasioitahan nämä) varsinkin "metallimusiikkiin", johon käsittääkseni vahvistinta haetaan. Halpa kuin saippua, lähtee torilta noin 200-250 eurolla. Edelleenkin omistan tuon vahvistimen ja soitan sillä monesti mieluummin kotona kuin esim mun Bluetonella.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
masterhat
09.04.2016 15:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Microcubet, Mustangit ja tommoset muut mallintavat on aika helppoja musta kun ei tarvitse perjaatteessa kun kääntää master volume sopivaksi ja sen jälkeen vain profiilinvalintakytkintä niin saundi muuttuu, mutta jos poika tai isä innostuu säätämään laitteen kanssa myöhemmin niin on mahdollisuus käännellä muitakin kytkimiä.
 
Joo, näinpä, katotaan sit 3-4vuoden päästä kun tarvii sen ekan 100w trankkucombon treenikselle :)
Ei tästä nyt niin kauaa o ku omalta faijalta kinusin ekaa "isoa komboa" treenikämpille, että kuuluu rumpujen läpi (oisinko ollu just 13w), ja kohta sama homma mut sukupolvelta seuraavalle!
 
Muksu ei tosiaan asu mun luona kokoaikaisesti, niin mun luona kyllä riittä värkkiä millä soittaa, mutta toisessa himassa on vain mutsin vanhan squier (joka ajaa asiansa ihan hienosti) ja siihen joku ikivanha crate, joten uusi styrkka vois olla hyvä synttärilahja
 
Jeszse
09.04.2016 18:04:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Muistetaan, että THR:stä on myös metalliveikoille oma vekotin, THR10X: http://usa.yamaha.com/products/musi … nts/guitars-basses/amps/thr/thr10x/
 
Aivan totta muuten, hyvä.
 
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
BugBadWolf
09.04.2016 21:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOX Mini on myös hyvä, yksinkertainen ja toimiva. Hommasin "matkaevääksi" ja toimii jopa pattereilla tarvittaessa.
 
Hintakaan ei taida paljoa satasen päälle nousta.
 
Mikä tahansa mallintava on tuossa vaiheessa hyvä. Oppiihan sitten vähän ainakin kokeilemaan muitakin soudeja kuin sitä Metallicaa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Humppa-Pappa
10.04.2016 00:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttavalla on tuo Mustang 1 ja mielestäni sen tuo metallipresetti oli aika onneton vaikka sitä tietokoneelta yritettiin säätää, todella tunkkainen ja epäselvä särö. Itse kallistuisin ennemmin Yamahan tai Blackstarin puolelle.
 
s8na
10.04.2016 00:24:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

THRstä uskoisin olevan iloa pitkään kun partakin jaksaa sillä hoitaa kotisoittelut ja jopa harrastepändin nauhoituksia.
 
tuskiz
10.04.2016 01:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humppa-Pappa: Tuttavalla on tuo Mustang 1 ja mielestäni sen tuo metallipresetti oli aika onneton vaikka sitä tietokoneelta yritettiin säätää, todella tunkkainen ja epäselvä särö. Itse kallistuisin ennemmin Yamahan tai Blackstarin puolelle.
 
Se ykkönen on todella tunkkainen ylipäätänsä ja niin on kyllä kakkonenkin, kolmosessa onkin sitten Celestionin halpiselementti ja 100 wattin eestä voimaa niin lähtee selkeästi paremmat soundit, tosin kallistuisin tossa hintaluokassa Fenderiltä ehkä kuitenkin enemmän Championiin.
 
petrin1
10.04.2016 09:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

thr5 itellä kotona käytössä.ihan loistava vekotin kaikinpuolin tuohon hintaan.metallicat ja raskaammakin lähtee ihan hyvin tuolla.mun mielestä turha ostaa sitä thr10x mallia jos ei ole aikomus pelkkää metallia soitella..thr5 on helvetin monipuolinen ja yksinkertainen vekotin.noihin tarpeisiin en parempaa laitetta osaa suositella.
 
Petri Rintala
masterhat
10.04.2016 13:58:04 (muokattu 10.04.2016 14:00:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset vinkeistä, line 6 ja microcube kaksikosta jompikumpi, metallipresetit riittävän hyvät skidille!
 
E: ja jos tosiaan ostaa 400€ combon 10w lahjaksi, niin seuraavilla synttäreillä on vaikea ilahduttaa, kun odotukset on liian korkealla :D
 
Tekee hyvää, ettei junnu saa "the gearia" heti. Uus kitara sit rippilahjaksi, jos into on säilynyt (ja ripille menee)
 
trih
10.04.2016 14:24:55 (muokattu 10.04.2016 14:26:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Microcube on helpompi säätää kuin Spider. Mocrocubessa on lisäksi metallicansoittoon hyvin sopiva kliini eli Jazz Chorus, jos joskus kliinillä ;) Muutoin Spider IV:ssä (aiempia I, II, III en kommentoi) on paremmat metallisäröt, mutta säätöpeli täytyy ensiksi opetella kun siinä oli ne presetiti aina naamalla jos ei poista.
 
Tuossa Spider IV 15 mättöbiisissä Ola Englund https://www.youtube.com/watch?v=u3v0DZemTp4
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «