Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5124 125 126 127 128347 348 349 350 351
Squirrel_89
07.04.2016 10:47:57 (muokattu 07.04.2016 10:53:49)

Ehdottomasti oikaisen kirjoitukseni ja puhdistan miehen nimen jos tavaraa sattuukin tulemaan.

Mutta uskokaa pois, nyt jälkeenpäin analysoidessani koko kauppa-aktia miehen kanssa niin mätä haisee ja paljon.

mm: otti yhteyttä suoraan sähköpostiin(oma virhe siinä että ilmoituksessani näkyi yhteystiedot kaikille), alkuun vastaili kysymyksiin sähköpostissa lähes saman tien, laite jota hän tarjosi oli mallia MINT ja 2/3 osa "halvan" hinnasta (siis liian hyvä ollakseen totta), kauppasumma oli suuri joten tarjosi itse osamaksua, pyysi 300€ sisältäen lähetyskulut johon siihen (oma rahatilanteeni huono) sanoin että jos 250€ ni rahat riitäisi.. no hän suostui välittömästi, hän ei suoranaisesti pyytänyt maksamaan mitään tilillensä suoraan MUTTA kun sanoin että postiennakolla jos kävisi niin hän siihen : "postiennakosta vähän huonot kokemukset jne" JA TÄMÄN kommentin jälkeen hän hiljeni huomattavan paljon enkä ole siis häneen mitään yhteyttä saanut nyt kolmeen - neljään päivään.

Sinänsä en ymmärrä sitä että hän sanoi tavaran lähettävänsä sehän tässä paljonkin omaa mieltä vielä häiritsee! Mutta eihän sitä tiedä vaikka sieltä pärähtäisi pari tiiliskiveä postiin.

Olen 99,999% varma, että tapaus oli yritys huijata. Siksi rohkenin asiasta kirjoittaa. Ei mikään hetken mielijohde.
ESP, Gibson, Mesa, Marshall
Hynkel
07.04.2016 11:08:59
Kyllähän toi kieltämättä klassisen venkuloinnin kriteerit täyttää.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Gabe
07.04.2016 11:23:39
Squirrel_89: Ehdottomasti oikaisen kirjoitukseni ja puhdistan miehen nimen jos tavaraa sattuukin tulemaan.

Mutta uskokaa pois, nyt jälkeenpäin analysoidessani koko kauppa-aktia miehen kanssa niin mätä haisee ja paljon.

mm: otti yhteyttä suoraan sähköpostiin(oma virhe siinä että ilmoituksessani näkyi yhteystiedot kaikille), alkuun vastaili kysymyksiin sähköpostissa lähes saman tien, laite jota hän tarjosi oli mallia MINT ja 2/3 osa "halvan" hinnasta (siis liian hyvä ollakseen totta), kauppasumma oli suuri joten tarjosi itse osamaksua, pyysi 300€ sisältäen lähetyskulut johon siihen (oma rahatilanteeni huono) sanoin että jos 250€ ni rahat riitäisi.. no hän suostui välittömästi, hän ei suoranaisesti pyytänyt maksamaan mitään tilillensä suoraan MUTTA kun sanoin että postiennakolla jos kävisi niin hän siihen : "postiennakosta vähän huonot kokemukset jne" JA TÄMÄN kommentin jälkeen hän hiljeni huomattavan paljon enkä ole siis häneen mitään yhteyttä saanut nyt kolmeen - neljään päivään.

Sinänsä en ymmärrä sitä että hän sanoi tavaran lähettävänsä sehän tässä paljonkin omaa mieltä vielä häiritsee! Mutta eihän sitä tiedä vaikka sieltä pärähtäisi pari tiiliskiveä postiin.

Olen 99,999% varma, että tapaus oli yritys huijata. Siksi rohkenin asiasta kirjoittaa. Ei mikään hetken mielijohde.

Hyvä että täsmensit, kyllähän tuossa kieltämättä alkaa hälytyskellot soida. Parhaiten huijarin paljastaa kun itse yllättäen ehdottaa noutoa, se ei yleensä passaakaan jostain syytä.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
mpekkanen
07.04.2016 11:58:10
Itse sitä jokainen tekee päätökset keneltä ostaa ja miten. Jos homma ei mene omasta mielestä ihan alusta asti oikein tai joku epäilyttää, niin ei tee sitä kauppaa.
Kuitenkin jos ei ole rahojaan menettänyt, niin huijaustakaan ei ole siis vielä tapahtunut. Eikä kannata tosiaan kenenkään tuntemattoman tilille laittaa rahoja etukäteen.

Kuitenkin toisen tietojen laittaminen nettiin ja hänen leimaamisensa huijariksi on myös sellainen asia, josta voi tällaisen teksin laittanut ihminen joutua vastaamaan. Vaikkakin huijausta olisi yritetty, niin jos ei ole rahoja kuitenkaan hävinnyt...Ei ole edelleenkään huijausta tapahtunut.

Ihan vain siksi kerron tämän, ___ettet itse joudu maksumieheksi___ siitä että syytät toista ihmista jostain jota ei ole tapahtunut. Sekin on ikävä kyllä mahdollista ja kannattaa tosiaan olla tarkkana mitä kertoo ja mainitseeko toisien ihmisien nimiä muutenkaan. Ihan oikeasti.

Enkä myöskään puolusta ketään huijareita, koska itsekkin olen omat oppirahani kyllä tässä asiassa maksanut ja enää en ainakaan itse laita tuntemattomien tilille rahaa tai osta kokeilematta mitään.
Teen kaikki kaupat naamatusten, taikka sitten vain tuntemieni ja luotettavaksi todettujen kavereiden kanssa.
Squirrel_89
07.04.2016 12:42:19 (muokattu 07.04.2016 12:48:45)

mpekkanen: Itse sitä jokainen tekee päätökset keneltä ostaa ja miten. Jos homma ei mene omasta mielestä ihan alusta asti oikein tai joku epäilyttää, niin ei tee sitä kauppaa.
Kuitenkin jos ei ole rahojaan menettänyt, niin huijaustakaan ei ole siis vielä tapahtunut. Eikä kannata tosiaan kenenkään tuntemattoman tilille laittaa rahoja etukäteen.

Kuitenkin toisen tietojen laittaminen nettiin ja hänen leimaamisensa huijariksi on myös sellainen asia, josta voi tällaisen teksin laittanut ihminen joutua vastaamaan. Vaikkakin huijausta olisi yritetty, niin jos ei ole rahoja kuitenkaan hävinnyt...Ei ole edelleenkään huijausta tapahtunut.

Ihan vain siksi kerron tämän, ___ettet itse joudu maksumieheksi___ siitä että syytät toista ihmista jostain jota ei ole tapahtunut. Sekin on ikävä kyllä mahdollista ja kannattaa tosiaan olla tarkkana mitä kertoo ja mainitseeko toisien ihmisien nimiä muutenkaan. Ihan oikeasti.

Enkä myöskään puolusta ketään huijareita, koska itsekkin olen omat oppirahani kyllä tässä asiassa maksanut ja enää en ainakaan itse laita tuntemattomien tilille rahaa tai osta kokeilematta mitään.
Teen kaikki kaupat naamatusten, taikka sitten vain tuntemieni ja luotettavaksi todettujen kavereiden kanssa.

Et uskokkaan kuinka paljon haluaisin, että olisin väärässä ja saisin oikaista puheeni ja saisin kauppatavaran kätösiini!

Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään jokapäiväinen kitarabedaali yms. vaan astetta harvinaisempi ja pitkään etsimäni laite jonka niin suuresti halusin.

Mutta ne johtolangat jotka kaivoin esiin oli se että: Tälläkin palstalla on mainittu "a.korhonen" ennenkin ja hän oli lähettänyt whatsapp viestejä nimellä: "Tony Kristian" ja tällä nimellä netistä löytyy sitten vaikka kuinka paljon tätä huijausjuttua! Se mikä sai minut olemaan 99,999% varma siitä, että kyseessä on minun kohdalla nyt sama henkilö oli se, että kun etsin tältä palstalta "tony kristiania" niin sieltä löytyi maininta: "Opiskeli oikiksessa ja lapsi sairaana jatkuvasti" jota siis minullekin s-postissa sanoi syyksi kun kestää yms. ja sanoi myös opiskelevansa! Nimellä a.korhonen löytyy muuten profiili joka on:
Rekisteröitynyt:_21.09.2015
Viim. kirjautunut:26.09.2015
Viim. aktiivinen:_26.09.2015 16:12 (193vrk, 20h ja 29min sitten)

Sanokaa, että olen harhaluuloinen! Mutta minusta nuo johtolangat ovat aivan tarpeeksi pätevät, että uskalsin nimiä ja s-posti osoitteen mainita.
Laulava Kylätohtori
07.04.2016 12:50:30
Squirrel_89: Sanokaa, että olen harhaluuloinen! Mutta minusta nuo johtolangat ovat aivan tarpeeksi pätevät, että uskalsin nimiä ja s-posti osoitteen mainita.

Luulenpa, että olet täysin oikeassa. Sen verran haiskahtaa tämä 'diili'...

Se on totta, että kannattaa olla varovainen, mitä nettiin kirjoittaa, mutta niinhän sinä olet ollutkin. Ei näistä sinun kirjoituksistasi saisi minkäänlaista juttua kasaan, koska totesit vaan, mitä on tapahtunut. Ei se ole kiellettyä. Se taas on, jos alkaa keksimään juttuja omasta päästä ja kirjoitteleee niitä totuutena. Ei sekään ole hyvä, jos homma menee niin hysteeriseksi, että aletaan huijareita 'hyysäämään' oikeusjuttujen pelossa...
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
07.04.2016 14:58:19
Laulava Kylätohtori:... Ei sekään ole hyvä, jos homma menee niin hysteeriseksi, että aletaan huijareita 'hyysäämään' oikeusjuttujen pelossa...

Huomattavasti huonompaa on kuitenkin se että hirtämme varmuuden vuoksi syyttömätkin. Niin kauanhan se on tietysti vain hauskaa, kunnes päätyy itse syyttä kaulakiikkuun.

Tämä viimeisin tapauksemme on vähän epäselvä teknisesti. Eihän raha ole liikkunut. Mutta jos sattuu ulkoiluttamaan sorkkarautaa keskellä yötä jonkun kaupan takaoven tuntumassa, ei kannata kauheasti ihmetellä jos poliisi koputtaa olkapäälle ja kyselee kuulumisia. Tässä on vähän samaa fiilistä. Huomio että ei tule onnistumaan on mahdollisesti poikinut selityksen vain kiinnijäämisen välttämiseksi.

Eniten perseestä on se että tällaista tapahtuu. Konnallehan tästä ei liikaa haittaa ole. Muutenhan tämä olisi jo loppunut kuuluisien nimien kohdalta. Mutta tavalliset kauppamiehet saavat koko ajan olla varpaillaan ja esimerkiksi uusien mnet-nimimerkkien kanssa alkuun pääseminen on vähän hankalanpuoleista.

Arvatkaapas, mistä tuon tiedän ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
mpekkanen
07.04.2016 15:54:25
Tässä nyt kuitenkin tarkoitin sitä, että monesti nämä konnat kyllä tietävät Suomen lakiasiat vähän liiankin hyvin.
Jos huijaus ei onnistu ja mahdollinen ostaja on hänen nimensä maininnut netissä-->Hän voi tehdä siitä jutun ja vaatia korvauksia.
Silloin voisi sanoa, että huijaus on tavallaan taas onnistunut, mutta erilailla tehtynä tosin.

En tätä todellakaan kenellekkään toivo. Kannattaa siis varoa mitä julkaisee ja laittaako kenenkään nimiä jos ei ole huijausta tapahtunut tai rahaa ei ole liikkunut mihinkään suuntaan. Sittenkin jos on, niin poliisille ensimmäisenä tekemään rikosilmoitusta. Ei tänne nettiin kirjoittamaan yhtään mitään.
Nimien kanssa kannattaa olla aina varovainen, vaikka olisi rikosilmoituksenkin tehnytkin.
Sekin on eriasia kuin se, että siitä on annettu tuomio. Myöskin käräjäoikeuden tuomiosta voidaan valittaa ja juttu on silloin kesken. Asian puiminen julkisuudessa, kun juttu ei ole vielä lopullisesti käsitelty-->On taas sille rikoksentekijälle eduksi. Hän on vasta sitten syyllinen kun asia on loppuun käsitelty ja ainakin sanomalehdissä on sellainen laki, että alle kahden vuoden ehdotonta(siis kiinteää) tuomiota saaneen nimeä ei saa lehdessä edes julkaista. Sitä en tiedä mikä se raja on sitten nettijulkaisun kanssa. Jos käräjäoikeis antaa vaikka vuoden ehdottoman tuomion ja hänen nimensä mainitaan jossain lehdessä(tällöinkään sitä ei vielä saisi...). Niin tuomion saaja voi haastaa sen lehden käräjille ja vaatia korvauksia. Jos asiasta on valitettu hovioikeuteen, niin siellä voi vielä se tuomio jopa kumoutua täysin ja näin syyllisen nimen mainitsia on korvausvelvollinen jos huijari hänet käräjille vain haastaa.

Kahden vuoden kiinteä eli ehdoton tuomio jostain nettihuijauksista on Suomen lakien mukaan niin kova, ettei täällä voi saada sellaista mitenkään. Ei vaikka niitä huijauksia olisi todella paljon ja summat olisivat myöskin kovia. Varmaan jos tuo kahden vuoden raja ylittyisi-->Suomessa pääsisi sen asteinen rikollinen suoraan ministeriksi tai Suomen pankin johtoon.

Valitettavasti aina ihan selvissäkään tapauksissa konna ei saa tuomiota, jos ostaja on laittanut tuntemattoman tilille rahaa ja ei ole nähnyt edes mitä on ostamassa. Hänen olisi pitänyt tietää riski ja tämä oma piittaamattomuus ei ole huijatulle hyväksi oikeudessa. Sana sanaa vastaan tilanteessa, ei huijattu ole aina se joka on niin vahvoilla. Ikävä kyllä, olen tämän joutunut ihan itse kokemaan.
Rahat menettää kuitenkin ja olipa summa mikä tahansa-->Luultavasti huijari pääsee sakoilla, jos sitäkään.

Jos niitä huijauksia on satoja, niin voi muutama kuukausi tulla jopa ehdotonta vankeuttakin. Riippuen onko ekakertalainen vai ei. Vankeudella tarkoitin tässä ihan kiinteää, joka lyhyissä tuomioissa istutaan yleensä avovankilassa ja maksaa monta sataa joka päivä yhteiskunnalle.
Ekakertalainen saattaa saada ehdollista vankeutta vaikka vuoden tai kaksikin, vaikka olisi hänelläkin sadoittain huijauksia ja niitä olisi useiden tuhansien edestä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita käytännössä yhtään mitään. Ei siis yhtään mitään.Tässäkin tapauksessa huijatut eivät rahojaan tule näkemään.
Muutamien kymppien tai satojen eurojen huijaukset, eivät ole törkeitä rikoksia ja niistä ei tule kovinkaan suuria tuomioita vaikka niitä tekisi aamusta iltaan. Ikävä asia, mutta totta.
Toki jokaisen euron menettäminen vastaavalle huijarille ottaa päähän. Sehän on aivan selvä.

ITSE VOI KUITENKIN VAIKUTTAA HYVINKIN PALJON, KENELTÄ OSTAA JA MITEN NE KAUPAT SUORITTAA.
BugBadWolf
07.04.2016 16:02:02
mpekkanen:...>Hän voi tehdä siitä jutun ja vaatia korvauksia...

On tuo teknisesti mahdollista, mutta enpä usko että käytännössä toteutuu.

Ensiksikin syytteen nostoa vaikeuttaa muut, onnistuneet huijaukset. En oikein jaksa uskoa että edes Suomessa on mahdollista voittaa tuollainen juttu, jos sattuu jäämään syyttömäksi yhden kerran ja havaittu syylliseksi kaksikymmentä kertaa.

Toiseksi...

...tässä pitänee olla varovainen lausuessaan...

...huijari saattaa miettiä haastetta suunnitellessaan, että onkohan se ihan viisasta. Oma nimi ja osoitetiedot kun tulevat ilmi viimeistään tässä vaiheessa ja kaikki huijatuiksi tulleet eivät välttämättä ole enää tuossa vaiheessa kovinkaan huumorintajuisia.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
07.04.2016 16:13:41
BugBadWolf: On tuo teknisesti mahdollista, mutta enpä usko että käytännössä toteutuu.

Ensiksikin syytteen nostoa vaikeuttaa muut, onnistuneet huijaukset. En oikein jaksa uskoa että edes Suomessa on mahdollista voittaa tuollainen juttu, jos sattuu jäämään syyttömäksi yhden kerran ja havaittu syylliseksi kaksikymmentä kertaa.

Toiseksi...

...tässä pitänee olla varovainen lausuessaan...

...huijari saattaa miettiä haastetta suunnitellessaan, että onkohan se ihan viisasta. Oma nimi ja osoitetiedot kun tulevat ilmi viimeistään tässä vaiheessa ja kaikki huijatuiksi tulleet eivät välttämättä ole enää tuossa vaiheessa kovinkaan huumorintajuisia.

Jep, ei se ihan niin mene, että aina kun nimin on mainittu netissä, niin on oikeutettu korvauksiin. Vähän realismia näihinkin. Ei sillä, se on fakta, että kannattaa miettiä, mitä kirjoittelee, mutta ei kannata olemattomia alkaa pelkäämään...

Ja jos poliisin tuntema venkula menee tekemään rikosilmoitusta varkaudesta tai kunnianloukkauksesta, niin kyllä se nauretaan ulos asemalta. Toki poliisin pitäisi ottaa kaikki ilmoitukset tosissaan, mutta näin ei todellisuudessa ole...

"Moi, mä oon Sami Sinisalo. Tulin tekemään ilmoituksen, kun joku kirjoitti netissä, että mä olen huijari..."
They pass too much electricity. -SRV
Sergei Fallinen
07.04.2016 16:43:05
Joo, jotenkin luulisin, että nämä huijarit _keskimäärin_ haluavat olla mahdollisimman vähän poliisin kanssa tekemisissä. Ja _keskimäärin_ aika usein myös käyttävät tekaistua nimeä, jolloin kunnianloukkaussyytteet koskevat lähinnä niitä tyyppejä, jotka eivät ole huijareita, mutta syystä tai toisesta sellaiseksi leimautuvat.

Silti, ja siksi, aina mieluummin vähemmän henkilökohtaisia syytöksiä ja enemmän hölmöjen muistuttamista siitä, että huijatuksi tuleminen on kovin helppo välttää terveellä järjenkäytöllä.
mpekkanen
07.04.2016 17:11:51
Laulava Kylätohtori: Jep, ei se ihan niin mene, että aina kun nimin on mainittu netissä, niin on oikeutettu korvauksiin. Vähän realismia näihinkin. Ei sillä, se on fakta, että kannattaa miettiä, mitä kirjoittelee, mutta ei kannata olemattomia alkaa pelkäämään...

Ja jos poliisin tuntema venkula menee tekemään rikosilmoitusta varkaudesta tai kunnianloukkauksesta, niin kyllä se nauretaan ulos asemalta. Toki poliisin pitäisi ottaa kaikki ilmoitukset tosissaan, mutta näin ei todellisuudessa ole...

"Moi, mä oon Sami Sinisalo. Tulin tekemään ilmoituksen, kun joku kirjoitti netissä, että mä olen huijari..."

En tiedä kyseistä esimerkki henkilöä...

Vaikka poliisi tietääkin monet rikoksentekijät sellaisiksi, että he tulevat uusimaan tekonsa...Niin heillä on toki asianajajat jotka ovat mukana tekemässä ja auttamassa heitä, kun "heidän" kunniaansa loukataan lehdissä tai netissä. Asianajajat ovat työllistettyjä myös niiden syytettyjenkin puolelta ja ajavat myös heidänkin "asioita". Kyllä joku osa poliisista voi nauraa, mutta he tekevät vain esitutkinnan. Siinä esitutkinnassa auttaa oikeusavustaja niin syyllistä kuin uhriakin ja itse prosessi käsitellään käräjillä ja mahdollisesti myöhemmin vielä hovissakin. Sen rikosilmoituksen voi tehdä avustankin kanssa, jos poliisi ei sitä muutoin ota todesta. Siis ihan muutenkin kuin vain rikollisten tekemät rikosilmoitukset. Avustaja saa olla mukana myöskin kuulusteluissa...

Rikollisilla on monesti niin paljon maksettavaa yhteiskunnalla, vakuutusyhtiöille jne. Että vouti vie niin suuren osa ihan rehellisestikkin ansaitusta työstä-->Eli siksi se huijaaminen jatkuu ja myös siksikin, ettei Suomessa otetta rikkollisia kovinkaan helposti töihin kun on työttömiä muutenkin. Eivät he ole mihinkään työhön ensimmäisten joukossa, joita siis johonkin hommaan halutaan. Vaikka tyyppi haluaisi ihan rehelliseksi alkaakkin. Tämä on varmaan aika itsestään selvä asia ja näin ne erilaiset rikokset sitten jatkuvat...

Näistä asioista tuli aikoinaan oman avustajan kanssa juteltua, eli asianajajan kanssa kun itse tulin huijatuksi.
Varmastikkaan ei kaikki syytteet mene läpi rikollisilla, eikä heidän tekemillään valituksillakaan. Valitettavasti näillä rikollisilla ei ole kuitenkaan mtään hävittavää ja homma jatkuu. Eikä heillä ole muutakaan tekemistä, joten he tekevät näitä valituksia koska jotkut niistä kuitenkin joskus menevät läpi.
Ei mene myöskään kaikki jutut läpi rikosten uhreillakaan ja sekin on ikävää. He eivät voi kuitenkaan valittaa kovinkaan montaa oikeusastetta pidemmälle. Rikoksentekijä taas voi tahallaan pitkittää ja nostaa erilaisia syytteitä, koska siitä on hänelle taloudellista hyötyä. Ei varmasti mene siis kaikki läpi, mutta hän ei niissä mitään häviä. Varsinkin jos niitä juttuja on paljon ja yleensä niitä on.

Joskus taisi olla syyttömänä vankilassa istuttu päivä olla noin tuhannen markan kieppeillä syylliselle. Jos siis käräjäoikeus antoi vaikka kolme vuotta jostain pahoinpitelystä jne. Tämä sitten pienentyi hovioikeudessa vaikka muutamaan kuukauteen. Kyllä se syytetty siitä rahansa sai, jos se ehti istua vaikka vuodenkin. Yleensä nuo hovioikeuden käsitteluajat ovat vähintään sen vuoden jos ei enemmänkin, joten syyllisen on "kannattavaa" valittaa.
Myöskin mitä enemmän asiassa on syyllisen lisäksi asianomistajia, niin sitä kauemmin asian käsittely luonnollisesti pitkittyy.

Toivottavasti tästä otti opikseen enemmän niiden tulevien kauppojen tekijät, ettei sitten tule näillekkkin sivuille turhaan juttua kun on rahat menneet.
Rikolliset kyllä nämä asiat jo tietävätkin, että siltä puolelta ei tässä mitään uutta ole varmasti heille.
Monelle tavalliselle huijatulle kylläkin, jolla kuva poliisista ja oikeuslaitoksesta perustuu telkkariin ja elokuviin. Todellisuus ei ole sinnepäinkään ja oikeus taikka uhri eivät ole monestikkaan niitä voittajia. Ikävä kyllä.
Ryoka
07.04.2016 17:14:09
Sama Korhonen kusetti kaveriltani 450€ kun maksoi ennakkoon eikä ole kitaraa näkynyt kahteen viikkoon. Lupasi lähettää mh seurantanumeron ja semmoinen tulikin, mutta kaskummaa olikin väärä. Ihme tyyppi kun kusetuksen jälkeenkin pitää vielä yhteyttä suht hyvin.
Jos otan, en ota. - Matti Nykänen
Metalkallo
07.04.2016 18:12:50 (muokattu 07.04.2016 18:13:30)
Ryoka: Sama Korhonen kusetti kaveriltani 450€ kun maksoi ennakkoon eikä ole kitaraa näkynyt kahteen viikkoon. Lupasi lähettää mh seurantanumeron ja semmoinen tulikin, mutta kaskummaa olikin väärä. Ihme tyyppi kun kusetuksen jälkeenkin pitää vielä yhteyttä suht hyvin.

Puuttuiko seurantakoodista numero/numeroita vai oliko kaikki numerot että kirjaimet tallella? Meinaan joskus seurantakoodista saattaa jäädä puuttumaan numero tai vastaavaa kun se tulostetaan, pari kertaa tapahtunut mulle pakettiautomaatin kautta kuitin tulostettua koska laite ei tulostanut sitä kunnolla, joutui kokeilemaan ja arvailemaan mikä se numero oli ollut joka puuttui, oli yleensä ykkönen nollien välistä.
Stratossa pitää olla iso lapa!
JuhaR
07.04.2016 18:13:51
Ryoka: Sama Korhonen kusetti kaveriltani 450€ kun maksoi ennakkoon eikä ole kitaraa näkynyt kahteen viikkoon. Lupasi lähettää mh seurantanumeron ja semmoinen tulikin, mutta kaskummaa olikin väärä. Ihme tyyppi kun kusetuksen jälkeenkin pitää vielä yhteyttä suht hyvin.

Toi Korhonen on 99,9999% varmuudella oikealta nimeltä tässäkin ketjussa aiemmin puhuttu Tony Kristian Grönberg. Vapautui syksyllä vankilasta ja on taas aktiivinen. Kannattaa tehdä rikosilmoitukset heti, niin ehkäpä kusettaja saadaan taas vähäksi aikaa pois pelistä. Toivottavasti pidemmäksikin aikaa.
Ryoka
07.04.2016 18:56:09
JuhaR: Toi Korhonen on 99,9999% varmuudella oikealta nimeltä tässäkin ketjussa aiemmin puhuttu Tony Kristian Grönberg. Vapautui syksyllä vankilasta ja on taas aktiivinen. Kannattaa tehdä rikosilmoitukset heti, niin ehkäpä kusettaja saadaan taas vähäksi aikaa pois pelistä. Toivottavasti pidemmäksikin aikaa.

juu. Tänään kaveri sai taas yhteyden tähän tyyppiin ja väitti kovasti lähettäneensä kitaran ja kun kaveri sitten pyysi saada rahojaan takaisin kun ei keppiä näkynyt niin sanoi maksaneensa rahat takaisin. Noh jos ei huomenna ole rahat vielä siirtyneet niin rikosilmoituksen tekoon.
Jos otan, en ota. - Matti Nykänen
JuhaR
07.04.2016 19:13:55
Ryoka: juu. Tänään kaveri sai taas yhteyden tähän tyyppiin ja väitti kovasti lähettäneensä kitaran ja kun kaveri sitten pyysi saada rahojaan takaisin kun ei keppiä näkynyt niin sanoi maksaneensa rahat takaisin. Noh jos ei huomenna ole rahat vielä siirtyneet niin rikosilmoituksen tekoon.
Myös petoksen yritys on rangaistava teko, ja tässä jo hyvin luultavasti täyttyy sen tunnusmerkistö riippumatta siitä, palauttaako rahat vai ei. On kuitenkin väittänyt lähettäneensä kitaran, ja sitä tuskin tulee koskaan perille. Jos olisin itse vastaavassa tilanteessa, niin tekisin ilman muuta rikosilmoituksen. Siitä poliisi saa tilinumeron talteen. Jos huijarilla on entisyyttä tai vaikka ehdonalainen päällä, niin sitä varmemmin se haetaan säilöön. Sillä jo estäisi ehkä jonkun muun tulevan huijatuksi. Tuskin tämä on kuitenkaan sen ainoa kusetus/kusetusyritys tälläkään hetkellä.
Squirrel_89
07.04.2016 20:26:12

mpekkanen:Toivottavasti tästä otti opikseen enemmän niiden tulevien kauppojen tekijät, ettei sitten tule näillekkkin sivuille turhaan juttua kun on rahat menneet.

Ihan vaan yks pointti, että en ole menettänyt rahojani.

"Turhaa juttua"..???

Kirjoitin mitä kirjoitin siinä toivossa, että mahdollisesti ehkäisisi tulevia mahdollisia vedätyksiä.
Squirrel_89
07.04.2016 23:04:29 (muokattu 08.04.2016 11:04:28)

BugBadWolf:Että vähän rauhallisemminkin asiaan voisi suhtautua. ;D

Nooh, en minä tässä riehunutkaan ole ;)

Asiat ja kommentit täällä kun voi ymmärtää niin monella eri tavalla kuin on ihmisiäkin. Koin hänen kommentointinsa vähintään kysymyksen arvoisena.

Mutta ei nyt mennä, eikä ollut minunkaan tarkoitus mennä siihen että " sää sanoit sitä! sää sanoit tätä! mut sää!" jne..

Ollaan asiallisia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)