Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi pelimanni ei verkostoidu oikein?
1 2
BugBadWolf
07.04.2016 19:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulkaapas. Sain jonkinlaisen aivohalvauksen ja sen seurauksena aloin kuvittelemaan, että ihmiskunnassa olisi yksilöitä jotka haluaisivat auttaa toisia samanlaisia.
 
Olen lueskellut kasakaupalla viestejä joissa joku vasta-alkaja kyselee isossakin kylässä apua sellaisiin ongelmiin, jotka ratkeaisivat parhaiten ja nopeastikin kun joku kokeneempi vain vähän vilkaisisi laitetta. Joku intonaatio esimerkiksi on hepreaa aloittelijalle ja vanha tekijä sipaisee sellaisen minuutissa kohdilleen tai ylipäätään tunnistaa, josko kitaran omituiset äänet johtuvat siitä lainkaan.
 
Huijareita löytyy postituskamppeissa kasakaupalla. Majailevat taas aivan samoissa kylissä kuin sadat muut. Jos helsingin herra saisi luotettavan rovaniemen herran tarkistamaan kaupan olevan laitteen (alkaen ihan olemassaolosta), olisi postikaupan tekeminen huomattavasti turvallisempaa.
 
Kaasuvaivaisilla voi olla joskus ihan suotta mulinaa mahavärkissä, koska kaasuteltua laitetta ei ole välttämättä päässyt testaamaan missään. Taaskin niillä kaasuvaivaisilla voisi olla pelastus jopa naapurissa. Että pääsisi ihan kokeilemaan ennenkuin alkaa tilailemaan vastaavaa kapinetta toiselta puolelta maata, pettyy katkerasti ja ajautuu juoma- ja talousrikoskierteen kautta ministeriksi.
 
Miksipä ei kansalaisten sosiaalisin osa perustaisi jonkinlaista ketjua, jossa auttamishaluiset kertovat missä ja miten voivat olla avuksi? Toki ymmärrän ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta halua osallistua tällaiseen toimintaan ja kukaan ei ole pakottamassakaan.
 
Rahastamaan tällä ei varmaankaan olisi hyvä alkaa, eli yhden miehen pimeät pajat kannattaa pitää edelleen salassa.
 
Jos tällainen toiminta alkaisi, osallistun toki itsekin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
kekkuliheikki
07.04.2016 19:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tulee niin sekavaa tekstia. Joudun varmaan myymaan sulle sen Thielen komeron pilkkahintaan niin paaset maan pinnalle takaisin.
 
En allekirjoita.
Kimmo72
07.04.2016 19:16:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelisin, että täällä on ollut monta monta vuotta sitten joku ketju missä eri jäsenet tarjoutuivat auttamaan erinäisissä asioissa omilla paikkakunnillaan. Tai ainakin puhetta siitä oli. Ei se vissiin koskaan ottanut oikeen onkeensa, syystä tai toisesta. En nyt löytänyt sitä ketjua mistään. Liekö sitä enää olemassakaan.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
BugBadWolf
07.04.2016 19:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kekkuliheikki: Nyt tulee niin sekavaa tekstia. Joudun varmaan myymaan sulle sen Thielen komeron pilkkahintaan niin paaset maan pinnalle takaisin.
 
Jos Mesa-logolla varustetun tuotteen saa pilkkahinnalla, sellainen ihme ei liene omiaan palauttamaan realismia hourailevan aivoon ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
RaskasMielinen
07.04.2016 19:34:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=4&t=69463
 
Tällainenko?
 
Jack of all trades - master of none
BugBadWolf
07.04.2016 19:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=4&t=69463
 
Tällainenko?

 
http://www.autoliitto.fi/palvelut/tiepalvelu-24h/ vähän sopivamman kokoisena ja ilman minuuttihinnoittelua.
 
Mopohommissa muuten joillain porukoilla on tuollaisia hommia.
 
Idea tuli tuolta yhdestä ketjusta, kun siellä joku nuorimies helsingistä ihmetteli kitaran vireongelmaa. Hölmöyksissäni menin arvailemaan että luulisi sieltä tuhansien soittajien joukosta yhden nyt ilmoittautuvan tyyliin "tuo tänne niin katotaan", vaan eipä osunut silmään.
 
Onhan ideassa toki monenlaista mutkaa hiottavaksi, mutta ei tuon nyt mahdotontakaan luulisi olevan.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
07.04.2016 20:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: http://www.autoliitto.fi/palvelut/tiepalvelu-24h/ vähän sopivamman kokoisena ja ilman minuuttihinnoittelua.
 
Mopohommissa muuten joillain porukoilla on tuollaisia hommia.
 
Idea tuli tuolta yhdestä ketjusta, kun siellä joku nuorimies helsingistä ihmetteli kitaran vireongelmaa. Hölmöyksissäni menin arvailemaan että luulisi sieltä tuhansien soittajien joukosta yhden nyt ilmoittautuvan tyyliin "tuo tänne niin katotaan", vaan eipä osunut silmään.
 
Onhan ideassa toki monenlaista mutkaa hiottavaksi, mutta ei tuon nyt mahdotontakaan luulisi olevan.

 
No mopohommissa tuolla intikkakerhossa toimii sellainen jelppilista johon jokainen voi ilmoittautua nimellään ja puhelinnumerollaan ja lyhyellä kuvauksella minkälaista apua pystyy tarjoamaan avun tarvitsijalle (majoitus, autotalli, työkaluja, peräkärry, etc.). Kyllä siinä listassa on nimiä ympäri suomen ja muutenkin prätkäporukoissa ihan foorumihuutelullakin avunanto ja yhteistyö toimii ihan kelvollisesti. Prätkäkerhon etu on vaan siinä, että mopopojat ( ja tytöt) ovat liikkuvaista sorttia eli se ei ole iso juttu hypätä prätkän selkään ja huudeille. Toinen etu on että kun kesä muutenkin kurvaillaan porukoissa ja nähdään siellä täällä niin kaverit on eri tavalla tuttuja eikä pelkkiä nimimerkkejä.
 
Periaatteessa kyllä kannatan ajatustasi. Miksipä ei voisi kerätä vaikkapa listaa halukkaista auttajista paikkakuntineen ja lyhyellä kuvauksella minkälaista apua voi tarjota ja jos ei halua nimeään ja puhelinnumeroaan julkistaa, niin nimerkkikin riittää niin avuntarvitsija voi lähestyä häntä sitten vaikkapa yksityisviestillä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
-Q-
07.04.2016 21:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Periaatteessa kyllä kannatan ajatustasi. Miksipä ei voisi kerätä vaikkapa listaa halukkaista auttajista paikkakuntineen ja lyhyellä kuvauksella minkälaista apua voi tarjota ja jos ei halua nimeään ja puhelinnumeroaan julkistaa, niin nimerkkikin riittää niin avuntarvitsija voi lähestyä häntä sitten vaikkapa yksityisviestillä.
 
Kyllä mä ainakin olen käynyt puolituttujen pa kamoja kytkemässä käyttökuntoon, asentamassa musasoftia ja interfaceja tai tutkimassa miksei ääni kulje. Pari kertaa olen myös päätynyt ennestään tuntemattomien hahmojen laitteita ihmettelemään ja jeesaamaan kykyjeni mukaan, juurikin palstakirjoittelun -> viestien kautta. En kuitenkaan tiedä jaksanko ryhtyä päivystäväksi fiksaajaksi. Sen sijaan joku yrittäjähenkinen voisi koittaa esim yleisen tieturihelpdeskin lisäksi panostaa musapuoleen ja koittaa myydä palveluna musasoftien asennusta tai vaikka ihan käyttöopastusta yms.
 
hallu
07.04.2016 21:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Kyllä mä ainakin olen käynyt puolituttujen pa kamoja kytkemässä käyttökuntoon, asentamassa musasoftia ja interfaceja tai tutkimassa miksei ääni kulje. Pari kertaa olen myös päätynyt ennestään tuntemattomien hahmojen laitteita ihmettelemään ja jeesaamaan kykyjeni mukaan, juurikin palstakirjoittelun -> viestien kautta. En kuitenkaan tiedä jaksanko ryhtyä päivystäväksi fiksaajaksi. Sen sijaan joku yrittäjähenkinen voisi koittaa esim yleisen tieturihelpdeskin lisäksi panostaa musapuoleen ja koittaa myydä palveluna musasoftien asennusta tai vaikka ihan käyttöopastusta yms.
 
Aika kohtuuton vaatimushan se olisikin :-) en tarkoittanut että kenenkään tarvitsee olla päivystävä fiksaaja, vaan ensinnäkään ei tartte ilmottautua jos ei taho ja jos on ilmoittautunutkin niin toki omien ehtimisten, viitsimisten ja intressien mukaan aina mennään.
 
Mutta ehkä tää nyt olis sitten huono idea, kun ei tää tosiaan mikään prätkäkerho ole :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Pelimonni
07.04.2016 21:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Kuulkaapas. Sain jonkinlaisen aivohalvauksen ja sen seurauksena aloin kuvittelemaan, että ihmiskunnassa olisi yksilöitä jotka haluaisivat auttaa toisia samanlaisia.
 
Olen lueskellut kasakaupalla viestejä joissa joku vasta-alkaja kyselee isossakin kylässä apua sellaisiin ongelmiin, jotka ratkeaisivat parhaiten ja nopeastikin kun joku kokeneempi vain vähän vilkaisisi laitetta. Joku intonaatio esimerkiksi on hepreaa aloittelijalle ja vanha tekijä sipaisee sellaisen minuutissa kohdilleen tai ylipäätään tunnistaa, josko kitaran omituiset äänet johtuvat siitä lainkaan.
 
Huijareita löytyy postituskamppeissa kasakaupalla. Majailevat taas aivan samoissa kylissä kuin sadat muut. Jos helsingin herra saisi luotettavan rovaniemen herran tarkistamaan kaupan olevan laitteen (alkaen ihan olemassaolosta), olisi postikaupan tekeminen huomattavasti turvallisempaa.
 
Kaasuvaivaisilla voi olla joskus ihan suotta mulinaa mahavärkissä, koska kaasuteltua laitetta ei ole välttämättä päässyt testaamaan missään. Taaskin niillä kaasuvaivaisilla voisi olla pelastus jopa naapurissa. Että pääsisi ihan kokeilemaan ennenkuin alkaa tilailemaan vastaavaa kapinetta toiselta puolelta maata, pettyy katkerasti ja ajautuu juoma- ja talousrikoskierteen kautta ministeriksi.
 
Miksipä ei kansalaisten sosiaalisin osa perustaisi jonkinlaista ketjua, jossa auttamishaluiset kertovat missä ja miten voivat olla avuksi? Toki ymmärrän ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta halua osallistua tällaiseen toimintaan ja kukaan ei ole pakottamassakaan.
 
Rahastamaan tällä ei varmaankaan olisi hyvä alkaa, eli yhden miehen pimeät pajat kannattaa pitää edelleen salassa.
 
Jos tällainen toiminta alkaisi, osallistun toki itsekin.

 
Oletko oikeassa osastossa. Mnet on toiminut minulle hyvin. Paljon olen ostanut, ja myynyt. Ei ole huijareita sattunut kohdalleni.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
BugBadWolf
07.04.2016 22:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-:...En kuitenkaan tiedä jaksanko ryhtyä päivystäväksi fiksaajaksi...
 
En minä nyt ajatellut ihan päivystyksiä sen paremmin kuin mitään pakkositoutumiseen viittaavia järjestöytymisiä. Vaikka joku lanka, johon ilmoittautuvat ne, jotka ovat käytettävissä silloin kun itselle sopii. Sieltä kyselijät privailemaan lähimmän/sopivimman kanssa jatkosta.
 
Onhan täällä nytkin ketjuja monista laitteista erikseen ja se vaatisi toki avunpyytäjiltäkin hiukan miettimistä sen suhteen, olisiko asia selvitettävissä itse, netin avulla vai vaatiiko se oikeasti tietävämpiä otteita. Homma voisi kulkea niin että kun foorumilla ensin kysellään jostain, opastetaan utelijaa ensin siellä ja jos ei asia selviä, ohjataan ko ketjuun.
 
Ihmiskuntaa tutkiskelleena arvaan että varsin usein ehdotus saattaa kuulua "aja omalla kustannuksella parisataa kilometriä esittelemään x-merkkistä full stackia, koska en viitsi nostaa persettäni penkistä", mutta tällaisiin suhtaudutaan ihan niinkuin muutenkin elämässä (käsk. suks. vit.).
 
Yksi asa tuli vielä mieleen. Vaikka harvinaista, joskus työkalu leviää kesken keikan ja varakonekin tuli jätettyä kotiin jo vuosi sitten, kun mitään ei tapahtunut. Olisihan se hyvä löytää nopeasti joku toimiva peli tilalle. Tässäkin verkollinen samanlaisia pikkubändien pelimanneja voi olla avuksi toisilleen.
 
Aika monta tapaa on olla avuksi, jos haluja piisaa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
07.04.2016 22:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimonni: Oletko oikeassa osastossa. Mnet on toiminut minulle hyvin. Paljon olen ostanut, ja myynyt. Ei ole huijareita sattunut kohdalleni.
 
Olen. Taisit missata nyt pointin...
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
07.04.2016 22:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:...Mutta ehkä tää nyt olis sitten huono idea, kun ei tää tosiaan mikään prätkäkerho ole :-D
 
Parissa omien merkkieni porukassa tuollaisia on ollut, eikä niissäkään kaikki ole mukana. Silti toimivat. Tottakai mopoporukat ovat kulkureita luonnostaan, mutta niin ne kyllä ovat muusikotkin.
 
Auttaminen on aina kiinni siitä, löytyykö siihen haluja. Ei se minusta ole mitenkään harrastuksen laadusta kiinni.
 
Paitsi viiniharrastuksessa en kyllä vapaaehtoisena esittelisi juomia muille. Se kävisi pitkässä juoksussa taloudellisesti aika vaikeaksi ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
janik
07.04.2016 22:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmo72: Muistelisin, että täällä on ollut monta monta vuotta sitten joku ketju missä eri jäsenet tarjoutuivat auttamaan erinäisissä asioissa omilla paikkakunnillaan. Tai ainakin puhetta siitä oli. Ei se vissiin koskaan ottanut oikeen onkeensa, syystä tai toisesta. En nyt löytänyt sitä ketjua mistään. Liekö sitä enää olemassakaan.
 
Löytyy tuolta Aloittelijat-osastolta.
 
Gritsen
08.04.2016 01:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semi-ot, mutta avauduttava. Joensuussa kaveri kävi kaupungin ainoassa jäljellä olevassa musaliikkeessä kysymässä aloittelijalle sopivaa bassoa: vastauksena tuli tyly "Noh, toi on vähän samanlainen kysymys kun menis autokauppaan ja kysyis mikä ois hyvä auto". En povaa seuraavaa Hassisen konetta enää tuolta kaupungista lähiaikoina.
 
AINOA ASIA, jossa kivijalkakaupat voivat vielä kilpailla, on asiakaspalvelu ja tietotaito. Vedetään nyt sekin perseelleen. Turussa on onneksi kolme hyvää musaliikettä neljästä.
 
Lennu
08.04.2016 04:46:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi perustaa uuden nettisivun pelimannejen verkostoitumiselle ja asiasta lisää blogissani: http://himassa.net/wordpress/2016/04/lisaa-asiasta-blogissani/
 
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Kimmo72
08.04.2016 06:00:37 (muokattu 08.04.2016 06:02:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Löytyy tuolta Aloittelijat-osastolta.
 
No niinpä onkin. Juuri tuota tarkoitinkin.
 
E: ja joo, ei tää aloitus nyt ihan kitarakamaosastolle kuuluisi.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
basisti1971
08.04.2016 08:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
RANT-WARNING!!!
Älä lue jos liki-keski-ikäisen avautuminen ja jyrkähköt mielipiteet ei miellytä.
 

 
Näin ilmeisen vanhana pieruna ei voi kuin ihmetellä, onko kaiken some- ja nettihuuman tuoksinassa ihmisiltä unohtunut reaalimaailma kontakteineen kokonaan, vai onko kyse vain somen ja netin (/mnetin? ;)) käyttäjistä?
 
Vanhaan hyvään aikaan (:D) jokainen joka oikeasti vaikka nyt esimerkiksi halusi soittaa jotain instrumenttia (/harrastaa ajoneuvoja, keräillä postimerkkejä, leikkiä junanradoilla, ammuskella huvikseen liikkuvia-/liikkumattomia kohteita, käyttää päihteitä jne.), hakeutui hän samanhenkisten seuraan, imi tietoa, pyysi apua kun ei tiennyt, auttoi itse kun kykeni, ja kaikki toimi vallan mainiosti.
Aniharvoin mitään sai ilman, mutta eipä kukaan moista toki olettanutkaan.
Puolin tai toisin.
 
Omalta näkökannalta tilanne ei ole netin myötä millään tavalla muuten muuttunut, kuin ehkä siinä mielessä että palvelut ja tietotaito joista joutui "vanhaan hyvään aikaan" aina jotain tavalla tai toisella maksamaan, tulee nykyään kuin manulle illallinen.
Kovin pitkälle pääsee tänäpäivänä vaikkapa nyt musaharrastuksessa pienen alkupanostuksen jälkeen näennäisesti jopa ilmaiseksikin, parhaassa tapauksessa persettä penkistä nostamatta.
Oukei, ovelle pitää raahautua kun T-Kaupan palkkaama kuriiri rimputtaa ovikelloa kun pitkin hampain on sieltä jotain rahaa vastaan tilannut.
 
Uudelleenorganisointipaineita ja ehkä epäoikeudenmukaista ansionmenetystä on informaatiovallankumous toki mukautumiskyvyttömille aiheuttanut kovastikin, ja yhä kiihtyvällä tahdilla, mutta eipä sitä munakastakaan...
 

 

 
Mutta eihän tuo innokkaan yksilön elämän helpottuminen tavalla joita tämmöinen 70-luvun lapsi ei edes villeimmissä unelmissaan voinut kuvitella nyt toki ilmeisestikään sitten riitä.
 
Noin yleisesti ottaen (itse en musa-alalla työkseni millään muotoa luojan kiitos vaikuta), pitäisi kaiketi sen lisäksi että mahdollisesti tekee työkseen rahaa vastaan ko. hommia, opastaa netissä/somessa ihan silkkaa hyvää hyvyyttään patalaiskoja tai etsimään kykenemättömiä vatipäitä kerta toisensa jälkeen samoissa perusasioissa (mieluiten 24/7/365), ja vielä ilmoittautua vapaaehtoiseksi jos joku kädestä pitäen tarvitsee ohjausta ja sympatiaa kun ei itse oikein jaksa vaivautua????
 
Veikkaampa ettei mitään suunnatonta ryntäystä moiselle vapaaehtoislistalle ole.
Eikä tule.
Olin muutama vuosikymmen sitten flipperiharrastuksen tiimoilta moisella listalla, eikä hyvää sanottavaa juuri ole.
 

 

 
Jos oikeasti haluaa/tarvitsee apua täysin pyyteettömän ja ilmaisen netti-informaation lisäksi alalta kuin alalta, pistää netin kiinni, ryömii sieltä näytönloiste-kajoisesta kolostaan samanhenkisten parveilupaikoille, ja luo ihka oikeita reaalikontakteja.
Ja on toki valmis tavalla tai toisella auttajan ajanmenetyksen ja tietotaidon korvaamaan.
 
Jos auttaja osoittautuu todella päteväksi, voi tuollainen henkilö parhaassa tapauksessa kyetä kapoisen elantonsakin haalimaan kasaan palvelujansa tarjoamalla ja KAIKKI VOITTAVAT pitkässä juoksussa.
 
Tai vaihtoehtoisesti marssii saman tien ongelmineen ammattiauttajan -joka tietotaitonsa on jo saanut tuottavaksi- pakeille.
 
Toisiamme pienissä piireissä eteenpäin jelppaillen emme tee muuta kuin syömme jonkun toisen leipää ja siinä samalla välillisesti toki omaamme myös.
 
T:Samuli
 
Laulava Kylätohtori
08.04.2016 08:58:39 (muokattu 08.04.2016 09:07:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Miksipä ei kansalaisten sosiaalisin osa perustaisi jonkinlaista ketjua, jossa auttamishaluiset kertovat missä ja miten voivat olla avuksi? Toki ymmärrän ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta halua osallistua tällaiseen toimintaan ja kukaan ei ole pakottamassakaan.
 
Itse kääntäisin tämän toisinpäin. Eli ketju, jossa apua tarvitseva voi kertoa ongelmat ja millaista apua tarvitsee. Auttajat voisivat sitten sitä kautta tarjota apuaan.
 
Itse en ainakaan pistäisi nimeäni tuollaisille "olen aina valmis autamaan"-listoille, kun ei ole oikein aikaa soitellakaan, niin hankala se on alkaa muidenkaa kitarakamoja ihmettelemään. Ei sillä, että niistä nyt mitään ymmärtäisinkään. Mutta jos hyvään kohtaan sattuu, niin joskus sitä voisi kuitenkin yrittää olla avuksi ja itselle se kävisi parhaiten juurikin alussa mainitsemallani tavalla...
 
e. Seiskaykköselle Basistille sanoisin, että pienemmillä paikkakunnilla ei niin vain mennä "porukoihin", koska sellaisia ei juurikaan ole tai jos on, niin eipä niihin niin vaan mennä.
 
They pass too much electricity. -SRV
PIM
08.04.2016 09:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tää tällänen toiminta hoituisi paremmin noiden paikallisten huoneiden kautta? Meinaan vaan, että jos ihan paikan päälle pitäs tulla jotain kädestä pitäen neuvomaan niin todennäköisintä on, että se paikalla saapuva apu löytyy samasta kaupungista kuin jostain muualta päin Suomea.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «