Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 577 78 79 80 81419 420 421 422 423
BugBadWolf
07.04.2016 14:36:21
pappasfin: En muista olinko laitellu kuvia...

Nyt on loimua niin että varmasti piisaa. Ja epäilemättä korvalle yhtä kaunista kuin silmällekin. Tuollaisten katselu auheuttaa kaasuvaivoja ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
iec
07.04.2016 17:49:11

pappasfin: En muista olinko laitellu kuvia tuosta PRS Hollowbody2 McCarty Top10, joten linkistä löytyy vähän kuvaa tuosta.

https://www.dropbox.com/sc/l64zp8zaznr0t81/AACLKjuuKCeqja2seTfzYpUTa

On se hieno :) Minä haksahdin Pärssiseen porttiteorian tapaan, eli ensin hommasin korealaisen Pärssisen ja sen jälkeen amerikkalaisen. On tuo Santana III kyllä mukava soittaa.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Åboensis
07.04.2016 18:49:34

iec: Minä haksahdin Pärssiseen porttiteorian tapaan, eli ensin hommasin korealaisen Pärssisen ja sen jälkeen amerikkalaisen.

Tätä porttiteoriaa vastaan tässä koetetaan nyt kovasti tapella... vaan aivot askartelevat jo nyt seuraavan PRS:n hankinnan parissa kuin itsestään. Miten tämä voi jukoliste aina mennä näin?
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Åboensis
07.04.2016 20:10:59 (muokattu 07.04.2016 20:14:24)

BugBadWolf: Anna mä arvaan... Olit mielestäsi omistanut hyvin resonoivia ja käteen sopivia kitaroita aikaisemminkin, mutta räpsäistyäsi kielet kerran soimaan, katsetuasi aikasi, poikettuasi kahvilla, paskalla ja suorittamassa kumppanin kanssa lemmentyö, palasit katsomaan kitaraa, joka juuri sammutteli soimistaan? ;D

No juu... tuo resonointi on kyllä kieltämättä yks juttu. Toinen on kaula ja miten se sopii handuun. Kolmas on otelauta ja intonaatio sekä soiton vaivattomuus. Neljäs on vire - kammellakaan tuota ei tunnu saavan epikseen millään. Kaulan, rungon ja tallan konstruktiosta tulee väkisinkin mieleen sana "solid"... Ja sitten on tietty se soundi...

E: Meinasi unohtua miellyttävä ergonomia. Asettuu hyvään soittoasentoon niin istuen kuin seistessä...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Gabe
07.04.2016 20:34:32
Jaa, mutta tulihan mullekin uutta rompetta!

Eppujen Pantsen inspiroimana hankin Ruokangas VSOP Kingin, yllättäen en soundaa Pantselta mutta soitin on jälleen upea.

https://www.dropbox.com/sh/ib24an5m … kdwt/AABE4dw07PiCBc8V4W11g-O3a?dl=0
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
pappasfin
07.04.2016 20:56:03
Gabe: Jaa, mutta tulihan mullekin uutta rompetta!

Eppujen Pantsen inspiroimana hankin Ruokangas VSOP Kingin, yllättäen en soundaa Pantselta mutta soitin on jälleen upea.

Joutuu dowloadata noi kuvat, ei tule suoraan, mutta kattelin kuitenkin --> nam nam namia ja soundi vissiin enempi kuin kohdillaan ;D
PappaSFin
toivase
07.04.2016 21:03:47
Gabe: Jaa, mutta tulihan mullekin uutta rompetta!

"Herkkua on siinä monenlaista...kuiske kuuluu miltä soundi maistaa...;).
BugBadWolf
07.04.2016 21:16:34
Gabe: Jaa, mutta tulihan mullekin uutta rompetta...

"Melkein unohdin että minä vahingossa yksi Ruokangas" ;D

Hienohan se. Noista Ruokankaan paljon hehkutetuista mikeistä pitää joskus poiketa tekaisemassa koeajo.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
calluna
07.04.2016 22:33:40
En oikein tiedä miksi, mutta Fender Pro Junior.
Sehän on aika hyvä.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Gabe
08.04.2016 13:35:04
pappasfin: Joutuu dowloadata noi kuvat, ei tule suoraan, mutta kattelin kuitenkin --> nam nam namia ja soundi vissiin enempi kuin kohdillaan ;D

toivase: "Herkkua on siinä monenlaista...kuiske kuuluu miltä soundi maistaa...;).

Hittolainen, josko nyt toimisi paremmin? Kyllähän se hymy hiipii paatuneen telemiehenkin huulille kun pääsee tuollaisella leikkimään. Tallamikin saa vielä nostopotikalla mukaan mikkikytkimen muihinkin asentoihin.. joten soundivariaatioita riittää.

BugBadWolf: "Melkein unohdin että minä vahingossa yksi Ruokangas" ;D

Hienohan se. Noista Ruokankaan paljon hehkutetuista mikeistä pitää joskus poiketa tekaisemassa koeajo.

Kukas näitä muistaa. ;) Tervetuloa vain, tosin kokemuksesta pitää varoittaa että koeajo voi käydä kalliiksi. :D Pitääpä Juhalta kysellä singlesonicien tarkempia speksejä ihan mielenkiinnosta, on nimittäin ihan älyttömän toimiva soundi.
PIM
08.04.2016 14:02:55 (muokattu 08.04.2016 14:03:14)
Ennakkohehkutuksena pakko leuhkia, että ensi viikolla toivottavasti saan piitkän kypsyttelyvaiheen jälkeen vähän spessumpaan koteloon kääräistyn ja pikkasen modatun 5e3 kloonikombon. Tarkemmat speksit ja kuvat kun kombo on kotona ja koeajettu. Stay tuned!
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Karhukoira74
08.04.2016 19:09:39

Vähä levis kitaroiden ostelu käsiin....onxe liikaa jos on 4 customia tulossa =D ?
-So many assholes, so few bullets-
Laulava Kylätohtori
08.04.2016 19:19:15
Karhukoira74: Vähä levis kitaroiden ostelu käsiin....onxe liikaa jos on 4 customia tulossa =D ?

Riippuu, keneltä kysyy... :D
They pass too much electricity. -SRV
pappasfin
08.04.2016 19:39:09
Karhukoira74: Vähä levis kitaroiden ostelu käsiin....onxe liikaa jos on 4 customia tulossa =D ?

Ei ole liikaa ja jos on liikaa niin sitten pistää yhden myyntiin halvalla torille ja tekee jonkun muunkin onnelliseksi ;D

Mitäs herkku-customeja sitä on tullu osteltua?
PappaSFin
Karhukoira74
08.04.2016 20:02:10

pappasfin: Ei ole liikaa ja jos on liikaa niin sitten pistää yhden myyntiin halvalla torille ja tekee jonkun muunkin onnelliseksi ;D

Mitäs herkku-customeja sitä on tullu osteltua?

Pari hevisuunnikasta, semmoisilta valmistajilta RR:iä kuin Doomed Guitarworks ja Kiirassoitin. Perinteisempää linjaa Auroralta "Iron Maiden" -strato (ei floikkaa kuitenkaan) ja Tyysteriltä peltikitara (tässä itse asiassa varastomallista sovittu kauppa).

Kallista hommaa, mutta oikeasti olen ylpeä saadessani -kohta- omistaa useamman kotimaisen käsityöläisen tekemiä kitaroita. Ehkä noiden jälkeen täytyy ruveta lähestymään Ruokangasta vielä....EHKÄ.
-So many assholes, so few bullets-
Gabe
08.04.2016 20:31:16
Karhukoira74: Pari hevisuunnikasta, semmoisilta valmistajilta RR:iä kuin Doomed Guitarworks ja Kiirassoitin. Perinteisempää linjaa Auroralta "Iron Maiden" -strato (ei floikkaa kuitenkaan) ja Tyysteriltä peltikitara (tässä itse asiassa varastomallista sovittu kauppa).

Kallista hommaa, mutta oikeasti olen ylpeä saadessani -kohta- omistaa useamman kotimaisen käsityöläisen tekemiä kitaroita. Ehkä noiden jälkeen täytyy ruveta lähestymään Ruokangasta vielä....EHKÄ.

Aijai, kyllä kelpaa! Pistähän sitten ajatuksia Tyysterin pellistä, se on kummitellut mielessä jo jonkin aikaa.

Ja kyllä sitä voisi rahansa huonomminkin käyttää kuin kotimaiseen käsityöhön! Siinä vain on sellainen huono puoli että kun saa ensimmäisen oikeasti hyvän käsintehdyn instrumentin käsiinsä ei siltä tieltä paluuta enää ole..
pappasfin
08.04.2016 22:06:48
Kohta pitää lukea näitä juttuja silmät kiinni kun puhutaan Ruokankaasta, Custom-kitaroista, käsityöstä, rupee vaan kuume kasvamaan ;)

Tänään jo piti leikkiä tulella ja vähän sovitella Ruokankaan kitaranrakennus osassa erillaisia juttuja mm. VSOPista jne...

Nyt pitää laitella jäitä hattuun tai sitten pitää laitella jotain myyntiin että voi sitten taas kuumotella uutta ja sotkeutua tähän lopputtomaan kiertokulun suohon, josta pääseminen on tuskallisen vaikeaa kun loputon suo tuntuu niin suloiselta ;D
PappaSFin
Jeszse
09.04.2016 11:57:02
Karhukoira74: Pari hevisuunnikasta, semmoisilta valmistajilta RR:iä kuin Doomed Guitarworks ja Kiirassoitin. Perinteisempää linjaa Auroralta "Iron Maiden" -strato (ei floikkaa kuitenkaan) ja Tyysteriltä peltikitara (tässä itse asiassa varastomallista sovittu kauppa).

Doomed on kova. Varmaa laatua.
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
Hynkel
09.04.2016 23:57:48
ESP 400 -sarjan strato jäsen Åboensikselta. Pakko oli poistaa asap, Pekkanenkin ehti jo käydä kommentoimassa. Tänään perus mnet-ajelu Kotkasta Turkuun ja skeba kotiin. Aika lailla paras strato meikäläisen historiassa, kilpailee Nashin kanssa samassa sarjassa. Mulla on kuitenkin ollut stankkua, 70-luvun kamaa, custom shoppia ja JV skujuakin, eli vertailupohjaa on. Sangen tyytyväinen siis! Ja kiitokset vielä jäsen Åboensis!
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)