![]() 04.04.2016 23:40:22 | |
---|---|
Hitaaaasti mutta tasaisesti tekee tavara kauppansa: enää pari pedaalia jäljellä kymmenestä. Pitää kohta lisätä kierroksia ja laittaa myyntiin pari halpaa sähkökitaraa. Tällä vauhdilla ostajat niille löytynee kesä-heinäkuuhun mennessä... mutta onneksi omat kamat on sen verran halpoja että luotto on kova siihen että kyllä ne menee. Mutta ai juutas kun sitten siihen tilalle itse jo vilkuilen tonnin Gibsoneita, ei hyvältä näytä. :/ En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin | |
![]() 05.04.2016 09:26:19 | |
Gabe: Nämähän ovat ihan pari ja perhekohtaisia asioita. Jos on vaikkapa pieniä lapsia niin on aika vaikeaa enää vetää selvää rajaa mitkä rahat on omia ja Se on ihan ok, kunhan asian myöntää! Silloin pitää myös puhua siitä avoimesti eikä vain väittää, että se on tasa-arvoista. Ehkäpä juuri tämän vuoksi tasa-arvo on niin vaikea aihe, kun ei edes tiedetä miten se määritellään ja millä tavalla se oikeasti toteutuu. Tasa-arvossa on minusta liikaa ajateltu pelkästään naisten oikeuksia. Naiset sitä ja tätä. Ei ihmekään että tietyt asiat on sitten unohdettu. | |
![]() 05.04.2016 09:38:29 | |
Krice: Se on ihan ok, kunhan asian myöntää! Silloin pitää myös puhua siitä avoimesti eikä vain väittää, että se on tasa-arvoista. Ehkäpä juuri tämän vuoksi tasa-arvo on niin vaikea aihe, kun ei edes tiedetä miten se määritellään ja millä tavalla se oikeasti toteutuu. Tasa-arvossa on minusta liikaa ajateltu pelkästään naisten oikeuksia. Naiset sitä ja tätä. Ei ihmekään että tietyt asiat on sitten unohdettu. Noh, jos katsoo mennyttä aikaa niin kyllähän sen ymmärtää miksi ne naisten oikeudet ovat enemmän tapetilla, hyvä vain että osaavat nykyään vaatia. Ja onhan niissä asioissa vielä nykypäivänäkin paljon petrattavaa.. mm. työelämän saralla. Vastaavasti moni mies voisi katsoa itseään peiliin mitä tulee esimerkiksi lasten hoitoon liittyvissä kysymyksissä. Ei mulla ole ikinä ollut mitään ongelmia yksilahkeisten kanssa, itse kun kohtelee toisia hyvin niin tulee itsekin hyvin kohdelluksi. | |
![]() 05.04.2016 13:14:34 (muokattu 05.04.2016 13:14:47) | |
Krice: Se on ihan ok, kunhan asian myöntää! Silloin pitää myös puhua siitä avoimesti eikä vain väittää, että se on tasa-arvoista. Ehkäpä juuri tämän vuoksi tasa-arvo on niin vaikea aihe, kun ei edes tiedetä miten se määritellään ja millä tavalla se oikeasti toteutuu. Tasa-arvossa on minusta liikaa ajateltu pelkästään naisten oikeuksia. Naiset sitä ja tätä. Ei ihmekään että tietyt asiat on sitten unohdettu. Ei pitäisi lyödä lusikkaa tähän soppaan, mutta antaa nyt mennä... Tunnetko paljon naisia? Oletko heidän kanssaan paljon tekemisissä, esim. töissä? Oletko joskus asunut naisen kanssa (lukuunottamatta äippää)? "Hyvä pändi! Ei muuta kuin kytkin pohjaan ja asfaltti rullalle!" - sn | |
![]() 05.04.2016 16:27:28 | |
Sjömanni: Tunnetko paljon naisia? Oletko heidän kanssaan paljon tekemisissä, esim. töissä? Oletko joskus Vanha kunnon "henkilökohtainen kokemus" -argumenttivirhe. Etkö ole kuullut, että ei internet-keskustelussa saa käyttää argumenttivirheitä? Se on niin 1990-lukua. Tämä asia ei ole mitenkään kiinni minun kokemuksesta tai edes mielipiteestä. Itse asiassa koko aihe ei ole minusta riippuvainen, tästä voisi keskustella kuka tahansa ja asia olisi joko niin tai näin. Joten unohdetaanko nämä henkilökohtaisuuksiin menevät kommentit? Aihe sinällään on kiehtova, koska se tuntuu niin yleiseltä. Miehet kommentoivat jatkuvasti vaimojensa valtaa omiin päätöksiinsä. Jos "niin on aina tehty" on ainoa argumentti niin voiko tässä ihmiskunta mihinkään päin edes kehittyä. | |
![]() 05.04.2016 16:33:33 | |
Krice: Miehet kommentoivat jatkuvasti vaimojensa valtaa omiin päätöksiinsä. Jos "niin on aina tehty" on ainoa argumentti niin voiko tässä ihmiskunta mihinkään päin edes kehittyä. Kyllähän niitä tiettyjä kestoaiheita vilisee naistenkin jutuissa. Mutta eivät kaikki naiset ole kontrolloivia pirttihirmuja kuten myöskään kaikki miehet eivät ole laiskoja sikoja. Jos joskus pääset tutustumaan lähemmin kauniimpaan sukupuoleen niin ehkä asiat avautuvat toisenlaisessa valossa kun saat vähän omakohtaista tarttumapintaa asiaan, ei kannata muodostaa mielipiteitään pelkästään nettijuttujen perusteella.. tässäkään asiassa. | |
![]() 05.04.2016 17:37:00 | |
Gabe: Jos joskus pääset tutustumaan lähemmin kauniimpaan sukupuoleen niin Taas hieman henkilökohtaisuuksiin meneviä arvailuja, jotka eivät liity keskusteluun millään tavalla. | |
![]() 05.04.2016 18:01:25 (muokattu 05.04.2016 18:08:54) | |
Hommaan kiinnitettiin siinä vaiheessa huomiota kun luettiin komentointia Suomalisten miesten olevan villasukkia koska heillä vaimot ottaa kantaa perheessä tapahtuviin soitinhankintoihin. Tuollainen kommentointi tietämättä itsekunkin taustasta ja perheasioista sekä niissä olevista taloudenhoidollisista asioista ei ole kovin järkevää. Se, että jonkun vaimo / avovaimo ottaa kantaa miehensä soitinhankintaan tai jopa arvostelee sitä ei tee siitä miehestä "villasukkaa" ja asiaa ei edes pidä yleistää ja kohdentaa edes Suomen miesväkeen. Kyseinen kirjoitus Suomen miehistä ja villasukkineen ei siis ollut kovinkaan hyvä veto jos asiasta pitäisi saada jotain järkevää aikaiseksi keskustelun muodossa. Meidän perheessä esimerkiksi tuo talouteen rahaa vaimo ja minä, joskus vaimo on joitain hankintoja kyseenalaistanut ja suurinta osaa taas ei, nykyään ei edes puutu hankintoihin mitenkään muuten kuin että miettii miten tilat riittää. Ja vaikka vaimo joissain kohtia on aikaisemmin kyseenalaistanut hankintoja niin sekin on ollut melkoisen lyhyt keskustelu eikä siitä ole sen enemää kuin kerran puhuttu. Me kumpikin hankintaa asioita kotiin ja harrastetaan ja kulutetaan, talousrahat on ns. yhteisiä ja tästä olemme yhdessä päättäneet ja joka asiaa emme kuitenkaan laske tai kyseenalaista vaan suht vapaasti olemme hankintoja tehneet kumpikin ja tietysti 3 poikaa on tietysti kuvioissa mukana ja heistä täytyy sanoa, että ovat rahan arvon ja käytön oppineet ihan sairaan hyvin. PappaSFin | |
![]() 05.04.2016 18:10:31 | |
Krice: Taas hieman henkilökohtaisuuksiin meneviä arvailuja, jotka eivät liity keskusteluun millään tavalla. Etkös sinä itse ole sanonut että olet aikamiespoika ja asut äidin kanssa? Ei ollut kuitenkaan tarkoitus loukata (vaikeaa netin välityksellä ja tämän aiheen parissa) vaan ihan vain huomauttaa ystävällisesti että miehiseen poteroon kaivautumisen ja koko nais-sukupuolen leimaamisen sijaan ihan käytännön kokemus aiheesta voisi olla paikallaan ja hyvin valaisevaa, takuulla ainakin hedelmällisempää kuin mielipiteiden muodostaminen pelkästään nettijuttujen perusteella. Itse ainakin tykkään vuorovaikutuksesta kauniimman sukupuolen kanssa. ;) | |
![]() 05.04.2016 18:10:48 | |
Eipä oikein tunnu ainakaan itselläni myynnissä oleva kama menevän kaupaksi tällä hetkellä. | |
![]() 05.04.2016 18:18:19 | |
Parin postauksen rivien välistä pilkistää etäisesti kitarakamojen myynti ja tori, muutoin viimeiset sivut on kyllä täynnä silkkaa lässyä, jota voisitte (tunnistatte kyllä ittenne...) vääntää vaikkapa täällä: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … 24&t=218746&o=7520&ao=0 Perhesuhteet on kiva asia, mutta niillä ei juurikaan oo tekemistä torikaupan kanssa, ellette sitten eukkoanne kauppaa... ...hymiö kaikkein tiukkapipoisimille ;-) ...ja aiheeseen, kitarapuolella näyttää olevan nihkeämpää kaupanteossa, vahvistinpuolella menee tavara paremmin kaupaksi. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 05.04.2016 18:24:00 | |
TTV: Parin postauksen rivien välistä pilkistää etäisesti kitarakamojen myynti ja tori, muutoin viimeiset sivut on kyllä täynnä silkkaa lässyä, jota voisitte (tunnistatte kyllä ittenne...) vääntää vaikkapa täällä: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … 24&t=218746&o=7520&ao=0 Perhesuhteet on kiva asia, mutta niillä ei juurikaan oo tekemistä torikaupan kanssa, ellette sitten eukkoanne kauppaa... ...hymiö kaikkein tiukkapipoisimille ;-) ...ja aiheeseen, kitarapuolella näyttää olevan nihkeämpää kaupanteossa, vahvistinpuolella menee tavara paremmin kaupaksi. En tunnusta sekaantuneeni perhesuhdeasioihin ;D Pitäisköhän laittaa pari parempaa kitaraa myyntiin niin näkis meneekö ne kaupaksi eli Gibson LP Std 2012 ja PRS Hollowbody 2 McCarty Top 10 ;D PappaSFin | |
![]() 05.04.2016 18:37:29 | |
Viime aikoina olen onnistunut niin myymään kuin ostamaankin nopeasti ja sujuvasti. Myyntipuolella "ostan" pikaviesti tuli kahdeksassa minuutissa, ostopäätöstäni harkitsin puolisen päivää. Hinnoitelkaa niin, että tavara liikkuu, tai kärsikää hitaasta kaupankäynnistä. (Minulla ei ole tällä kertaa minkäänlaisia parisuhdevinkkejä jaettavaksi, ja toivoisin ettei minun tarvitsisi altistua moiselle materiaalille torikaupoista lukiessani.) "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 05.04.2016 19:31:22 | |
varakeef: Viime aikoina olen onnistunut niin myymään kuin ostamaankin nopeasti ja sujuvasti. Myyntipuolella "ostan" pikaviesti tuli kahdeksassa minuutissa, ostopäätöstäni harkitsin puolisen päivää. Hinnoitelkaa niin, että tavara liikkuu, tai kärsikää hitaasta kaupankäynnistä. (Minulla ei ole tällä kertaa minkäänlaisia parisuhdevinkkejä jaettavaksi, ja toivoisin ettei minun tarvitsisi altistua moiselle materiaalille torikaupoista lukiessani.) Toi on vähän kakspiippunen juttu toi, hinnoitekaa niin, että tavara liikkuu, tarkoittaa lähinnä hintojen polkemista, missä taas ei ole järkeä, tai en ainakaan tunne ketään, joka hymyssä suin ottaa pataan, se on eri asia jos on ihan pakko saada jotain äkkiä kaupaksi, muutama kymppi jostain muutaman satasen jutusta nyt on eri asia, tai muutama satanen jokusen tonnin jutusta, ei se nyt niin tarkkaa ole. Toi kärsikää tepsii ainoastaan kärsimättömyyteen, kaupanteko ei vaan läheskään aina ole nopsaa hommaa, mutta käyvän hintainen tavara tekee lopulta aina kauppansa. Simppeli yhtälöhän toi on, kärsivällinen kaveri saa käyvän hinnan ja kärsimätön ei. Mullakin on toi Lunchbox roikkunut Torilla jo tovin, hinta on kohillaan, aika saman maksoin siitä itse, joten ei auta kuin odottaa sitä tarvitsijaa, joka ei välttämäti tänään vielä edes itse tiedä, tuota huomenna "tarvitsevansa". Mutta, jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi näkee ja myös allekirjoittanut on "oppirahansa" maksanut. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... | |
![]() 05.04.2016 20:25:55 | |
TTV:..ellette sitten eukkoanne kauppaa... Paljonkohan tuosta saisi? Alkaa olla jo vintagea. Relikoitunut mukavasti ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 05.04.2016 20:27:42 (muokattu 05.04.2016 20:29:38) | |
pappasfin: ... PRS Hollowbody 2 McCarty Top 10 ;D Eieieieiiii. Se voisi ajaa jotkut ihmiset anomaan kyykänneiden pankkikorttiensa luottorajoja tuplaksi ja sellainen on epäihimillistä ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D | |
![]() 05.04.2016 20:47:26 | |
BugBadWolf: Paljonkohan tuosta saisi? Alkaa olla jo vintagea. Relikoitunut mukavasti ;D ...ei ollu pitopeli, vaikka soiva peli onkin, kiertoon vaan. Tunkkainen alapää, kireä yläpää yms. ;-) Ei vaihtoja! "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 05.04.2016 21:05:55 | |
TTV: ...ei ollu pitopeli, vaikka soiva peli onkin, kiertoon vaan. Tunkkainen alapää, kireä yläpää yms. ;-) Ei vaihtoja! Ilmoitukseen kannattaa myös laittaa että testausmahdollisuus järjestyy tosiostajalle. Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. | |
![]() 05.04.2016 21:18:00 | |
Gabe: Ilmoitukseen kannattaa myös laittaa että testausmahdollisuus järjestyy tosiostajalle. Joo, treenis olosuhteissa vai kotivolalla, kovaan ajoon ;-) Hemmetti, nythän mä itekkin lässytän tässä pelkkää p#skaa, näin se M.net vie mennessään... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 05.04.2016 21:19:09 | |
varakeef: Viime aikoina olen onnistunut niin myymään kuin ostamaankin nopeasti ja sujuvasti. Myyntipuolella "ostan" pikaviesti tuli kahdeksassa minuutissa, ostopäätöstäni harkitsin puolisen päivää. Hinnoitelkaa niin, että tavara liikkuu, tai kärsikää hitaasta kaupankäynnistä. No ei se aina siitä hinnastakaan ole kiinni. Torilla on paljon tavaraa halvalla, mutta eivät ne mene, koska ostajat puuttuu. Hintakaan ei auta, jos kiinnostuneita ei ole. Toki kaikki menee, kun antaa tavaran lisäksi vähän rahaa mukaan, mutta se ei ole enää kaupankäyntiä se... Kyllä ne ajat, kun halpa hinta auttoi, ovat ohitse. Tai toki se auttaa edelleen, mutta ei ole tae nopeasta myymisestä... Ja oli mulla asiaakin, ettei ihan höpinäksi mene... Krice: Aihe sinällään on kiehtova, koska se tuntuu niin yleiseltä. Miehet kommentoivat jatkuvasti vaimojensa valtaa omiin päätöksiinsä. Jos "niin on aina tehty" on ainoa argumentti niin voiko tässä ihmiskunta mihinkään päin edes kehittyä. Tottakai kommentoivat. Ja tottakai vaimoilla on valtaa miesten päätöksiin. Ihan samalla tavalla miehillä on valtaa vaimojen päätöksiin. Sitä kutsutaan kompromissiksi ja se on yksi parisuhteen perusedellytys - molemmat joutuvat niitä tekemään. Sellainen pari suhde ei voi toimia, missä ei tehdä kompromisseja. Tai ainakaan se ei ole sitten enää parisuhde vaan ihan jotain muuta. Sitä tässä vaan tarkoitettiin, että jos joskus olisit jonkun kanssa seurustellut, niin tämä olisi sinulle itsestään selvyys, etkä nolaisi itseäsi aikaisemman kaltaisilla kommenteilla... They pass too much electricity. -SRV | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)