Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney Ironheart 60, ensivaikutelmia
1 2
JuSu
03.10.2013 12:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Tulipa ns. puolisokkona hankittua moinen kamala hiiwimedalivahvistin. Alla hieman ensituntumaa.
 
Tilasin nupin nimeltämainitsemattomasta saksalaisesta nettiputiikista. Kyseessä oli ns. b-stock, eli palautuslaite, jonka vuoksi vehje oli jonkin verran uutta vastaavaa edukkaampi.
 
Kampe saapui viikossa erittäin hyvin pakattuna. Paketista löytyivät oletetun mukaisesti nuppi, virtapiuha, jalkakytkin ja sille 5-pin DIN -johto sekä manuaali.
 
Päällisin puolin laite on moitteetonta työtä. Kiinassahan tämä on tehty, mutta mitään epäkohtia työn laadussa en ole vielä havainnut. Kulmiin upotetut kantokahvat ovat hyvä innovaatio.
 
Laitteessa on käytännössä kolme kanavaa, clean, rhythm ja lead, joista clean ja rhythm jakavat eq:n, leadilla on oma eq-osasto. Clean -kanavalla on oma volumesäätönsä, kun kahdelle muulle kanavalle löytyy gain- ja volume -nappulat. Lisäksi etupaneelista löytyy säädettävä boost, joka toimii samaan tapaan kuin vahvistimen eteen asetettu clean boost. Tämä ominaisuus on kytkettävissä jalkakytkimellä, samoin kuin kanavat.
 
Master-osiosta löytyy säätöinä dynamics, tone, reverb ja watts. Ensimmäinen säätää alapäätoiston luonnetta tiukasta löysään. Makuasia, mutta laite tuuttaa niin vahvasti alapäätä, että jos dynamics -säätöä avaa runsasti, alkaa bassotoista lepattamaan lahkeita oikein huolella. Tone -säädin toimii kuten olettaa saattaa, pääasiassa tällä saa yläpään kihinöitä kuriin. Varsin tarpeellinen ominaisuus, kuten myöhemmin käy ilmi. Reverb säätää sisäänrakennettua digitaalista kaikua. Perusmeininkiä, ihan toimiva tilaefekti tämä, myös kytkettävissä jalkakytkimellä. Watts -säätö puolestaan säätää päätteen ulostulotehoa 1 -> 60 W. En tiedä, onko tämä loppujen lopuksi mitään muuta kuin master volume, mutta toimii sellaisena ihan hyvin.
 
Takapaneelistä löytyvät kattavat liitännät lisäkaapeille sekä DIN ja plugiliitännät jalkakytkimille. Lisäksi löytyy sarjalooppi, jossa kytkimellä valittavissa taso 0 dB, -10 dB ja off. Löytyypä vielä kytkin pääteputkien tyypin valitsemiseen (6L6/EL34).
 
Eikun kytkemään. Ajoin nuppia uusio-VHT 2x12" -komeroon, jossa kiinni aluksi kiinni WGS ET65 ja Celestion V30 -elementit. Laitteen sisällä on punaiset ledit, jotka valaisevat sisukset. Sisuskalut näkyvät hyvin punaisessa valossa etugrillin läpi. Hyvin nopeasti kävi ilmi, että out-of-the box laite tuuttaa erittäin scoopattua soundia, alapäätä on enemmän kuin laki sallii ja presencekihinät nostivat hiukset pystyyn. Jotain oli tehtävä.
 
Tuuppasin etuseen kattauksen JJ ecc83s -putkia, joita olen ennenkin menestyksellä käyttänyt kirkassointisten vahvistinten rauhoitteluun. Tälläkin kertaa homma luonnistui. Hieman yllättäen suurin vaikutus yläpään kihinöihin oli kuitenkin V4, eli vaiheenkääntöputkella, eikä V1 -putkella, kuten olin odottanut. Vieläkin säröpuolella soundi oli hieman 'sorainen', joten tuuppasin V1 -paikkaan randomilla lootasta löytyneen JAN Philips 12AX7WA -putken, ja se siloitteli soundista isoimmat rosot.
 
Ja sitten säätämään. Laitteen perusluonne tulee hyvin ilmi mm. siitä, mihin eq:n asennot minulla hakeutuivat. Useimmiten joudun pakittamaan middleä ja trebleä runsaasti, bassoja sitten tarpeen mukaan, yleensä kuitenkin yli puolen välin. Tällä kertaa laitteen perussoundista johtuen tiputin lead- kanavalla bassot lähes nollaan, ja jouduin korostamaan keskialuetta päälle puolenpäivän. Trebleäkin joudun nostamaan n. klo 11 huitteille. Tällä asetuksella löytyi gainit tapissa muheva, moderni ja laulava lead soundi, jolla hippasen raskaammatkin hard rock -tykitykset irtoavat hienosti. Mainittakoon, että sitä gainia ei ilman boostia ole mitenkään ihan älyttömästi, vaikkakin varmasti tarpeeksi melkein mihin vain. Tarvittaessa sitten boostilla mennään älyttömyyksiin.
 
Rhythm -kanavalla eq asettui samoille linjoille, tosin bassoa nostin puolenpäivän nurkille, gainin ollessa n. klo 10-11 välillä. Myös tästä kanavasta löytyy tarvittaessa gainia runsaasti vaikka lead-hommeleihin. Omilla asetuksillani kaivelin kanavasta sellaisen rapsakan avosointukomppisärön. Ihan toimiva, mutta kuitenkin selkeästi vahvistimen kanavista se heikoin lenkki..
 
..sillä yllättäen tässä vehkeessä on mainio puhdas kanava. En osaa sitä mihinkään verrata, mutta oikein makoisasti helähtää. Tämä oli varsin miellyttävä yllätys.
 
Palaan kuitenkin vielä tuohon yläpääkihinään. Tone -nappulalla sen saa oikein hyvin kuriin, mutta hieman sen korostuneisuus silti minua jäi häiritsemään. Päätin lähteä puljaamaan kaiuttimien kanssa, ja korvasin em. WGS:n Eminence Swamp Thangilla. Tämä paransikin asiaa hieman, mutta nyt V30 jää epäherkempänä ikävästi jalkoihin, joten tältä osin matka jatkuu.
 
Laite tulee varustettuna Ruby Tubesin putkilla niin etu- kuin pääteasteessa (ecc83 & 6L6). Mitä olen näihin itse viimeaikoina törmännyt, niin aika kökköjä tuikkuja. Vaihdoin päätteeseen JJ:n EL34 -parivaljakon, Lanikka syö niitäkin takapaneelin kytkimen asentoa vaihtamalla. Tällä sain hieman ns. jormaa sinne keskialueelle.
 
Ironheartilla on vahva hevimörssärin leima. Laite taittuu kuitenkin sopivasti säätämällä mainiosti muuhunkin mm. erinomaisen puhtaan kanavan ansiosta. Säröosastoltakin löytyy paljon muutakin kuin pelkkää hevijunttaa, kuitenkin painottuen modernimpiin sointeihin, ja tällä tarkoitan 80-luvun tukkahevistä tähän päivään. Noin about. Jos tämäntyyppinen soundimaailma on hakusessa, kehoitan testaamaan. Rinnastaisin tämän Englien ja uusien Marshallien (JVM, TSL jne), miksei Mesankin kanssa samaan seurakuntaan. Hinta on varsin kilpailukykyinen.
 
Sellaista.
 
JuSu
Dropped C
03.10.2013 12:43:33 (muokattu 03.10.2013 12:45:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outoo että Lanikka tuuttaa skuupattua äänimualmaa, yleensähän k.o. valmistajan vehkeethän on tuottanut sellaista middlekästä "puukkosaundia". Toi kihinä kuulostaa kovalta jutulta, jos oisin kitaristi, niin kiinnostaisi kyllä tyypätä.
 
azlag
09.10.2013 09:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio artiikkeli. Itsekin Laneyn omistavana, vaikuttaisi kaikinpuolin mainiolta ja moneen taipuvalta nupilta. Pitää jälkipolvia kuitenniin varoittaa: kun nyt vihdoin sain kaiutin-ruljanssin jotakuinkin loppuun, ja pääsin kokeilemaan kolmia erilaisia Celestionin kaiuttimia (V30, GB ja G12T-100) peräjälkeen Laneyn alkuperäisen 2x12-kaapin (sisällä HH Invadersit, speksien mukaan, en ole VIELÄ avannut), varokaa hyvät ihmiset mielipiteitä muodostaessa niitä Laneyn kaappeja. Tein toki vain pikatestin ja käytin Orangen Microterroria, mutta se ero oli ihan järjetön.
 
Ja korvani eivät ole mitkään supermikit, niin vähän aikaa vasta soundien kanssa touhunnut (esmes GB:issä ja V30:sissä en hirveitä eroja huomannut makkarivolyymeillä), mutta siitä huolimatta... Huh...
 
HH Invaders:it kuulostivat (ilman vertailukohtaa ihan ok, kait, näin amatöörille) muiden rinnalla äärettömän ohuilta ja jotensakin "rätiseviltä". Oikeastaan kuulostivat ihan jotakuinkin joka aspektissa yksinkertaisen huonoilta.
 
Ehkä ylireagoin, kun nyt vasta iski valaistuminen kuinka paljon kaiuttimilla onkaan merkitystä, mutta itseltäni ainakin lähtevät ne HH:t kävelemään heti ensi sijassa. Toki, koko paketti maksa kuin jotain pari sataa, ja itse kaappi on tehty lähestulkoon täydelliseksi niin eihän kaiuttimilta voi ihmeitä odottaakaan. Älkää siis tyrmätkö Laney:a täysin, jos vaikka liikkeessä pääsette kokeilemaan ja käytössä originaali kaappi ;)
 
JuSu
09.10.2013 10:15:14 (muokattu 09.10.2013 10:16:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

azlag: HH Invaders:it kuulostivat (ilman vertailukohtaa ihan ok, kait, näin amatöörille) muiden rinnalla äärettömän ohuilta ja jotensakin "rätiseviltä". Oikeastaan kuulostivat ihan jotakuinkin joka aspektissa yksinkertaisen huonoilta.
 
Ehkä ylireagoin, kun nyt vasta iski valaistuminen kuinka paljon kaiuttimilla onkaan merkitystä...

 
Kaiuttimilla ja kotelollakin on iso merkitys. Vahvistimen soundin voi pilata täysin huonoilla ja/tai sopimattomilla kaiuttimilla.
 
Oma puljaukseni päättyi toistaiseksi, kun napsin torilta talteen Avatarin 2x12" -kaapin Hellatone 60 -kaiuttimilla. Oivallinen kaappi. Nuo Hellatonet ovat siis yksinkertaisesti sisäänajettuja ja uudelleen brändättyjä V30:iä. Soundi on kyllä mainio.
 
JuSu
ville.ahonen90
09.10.2013 16:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistan 120W version kyseisestä nupista ja ei kyllä voi olla muuta kuin tyytyväinen. Puhdas kanava oli tosiaan miellyttävä yllätys, kristallin kirkas ja suorastaan säihkyvä. Säröt irtoaa joka lähtöön, pikku rososta aina kirkonpolttoon asti.
 
Ostin osittain ulkonäkösyistä nupin alle saman sarjan 2x12 kaapin. En päässyt testaamaan sitä, elikkä sokkona tuli hankittua. Kaappi sinänsä on tukevaa tekoa ja hyvin viimeistelty, ei kumise tahi päästele muitakaan outoja ääniä, mutta elementit oli suoraan sanottuna kuraa. Jotenkin tumput ja "kuolleen" kuuloiset. Onneksi löytyi varaston perukoilta sisäänajettu G12T75 pari.
 
En keksi oikeen muuta miinusta, kuin clean/rhythm kanavan jaettu EQ. Olisihan tuohon vielä pari potikkaa mahtunut.
 
ministeri
08.01.2016 11:07:11 (muokattu 08.01.2016 11:11:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari vuotta vanha ketju...herätellään eloon.
 
Monia vuosia palvellut yksikanavainen ja yhdellä volumesäädöllä varustettu nuppini vaihtui jokunen kuukausi sitten IRT60 nuppiin. Aika samankaltaista säätöä ollut itsellä sekä putkipuolella, että kaapin elementtien kanssa kuin muillakin. Pyrkimyksenä saada setti toimimaan niin raskaammassa, doom henkisessä, kuin perinteisemmessä rock maastossa. JJ EL34 pääteputket laitettu tehdasputkien tilalle ja etusessa nyt TAD, Tung-sol ja JJ yhdistelmä, jonka järjestystä täytyy vielä vähän kokeilla ja hioa. Tämänhetkisessä asetelmassa sain ainakin ton rhythm kanavan paljon paremmaksi kuin tehdasputkilla ja mulle tää kanava taitaa ollakin se tärkein. Leadiin riittänee jopa toi boost sen kanavan päälle kytkettynä. Tai erillinen boosteripedaali. En tiedä vielä mikä muodostuuvakkarikäytännöksi. 412 kaapissa on nyt 2 x celestion g12T-75 ja 2 x WGS Invader X asetelmassa. Myös toinen 412 kaappi löytyy, mutta se on vielä vaiheessa elementtien osalta...
 
Kyllähän toi näillä elementeillä edelleen sitä yläpäätä puskee aika paljon. Pitää varmaan vielä niitä etusen putkia vähän vaihdella paikasta toiseen ja katsoa missä löytyis se paras asetelma.
 
Itse en ole suuri ledi diggari, enkä myöskään diggaa metalligrilleistä, niin tuunasin tohon uuden etugrillin kokonaan. Omakuvassa näkyy millanen on nyt ulkoasu:
 
https://muusikoiden.net/dyn/users/142705.jpg
 
Samankaltaista kangasta käytin kuin mitä tossa mun Hiwatt kaapissa on...
 
.:.
gazorlac
11.01.2016 23:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ministeri: https://muusikoiden.net/dyn/users/142705.jpg
 
Samankaltaista kangasta käytin kuin mitä tossa mun Hiwatt kaapissa on...

 
Nätin näkönen! Ite miettiny kans että jos vaihtais tohon omaan vastaavaan jotain tollasta vähän perinnehenkisempää, mutta eipä ole saanut aikaiseksi. Sekin projekti varmaan jäisi puolitiehen.
 
ministeri
13.01.2016 14:41:09 (muokattu 13.01.2016 14:45:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo hirveän iso projekti ollut. Tein alkuperäisen mitan mukaan levyn ja verhoilin. Pitää huomioida tietty että kangas ja piping tuo lisää mittaa pari milliä. Saattais onnistua jollain ohuella kankaalla myös niin, että virittäis kankaan siihen alkuperäiseen verkkoon jotenkin. Pipingiä siihen ei kyllä sais mahtumaan, sen verran tiivis on ylä ja alalaidasta.
 
Uusi etulevy on muuten leikattu mun vanhan vahvarisetin 212 kaapin takalevystä ja sen päällä ollutta tolexia käytin pikkasen kans ton alareunaan. Hauskaa että vanhoista kamoista jotain osia jää mukaan uusiinkin...
 
Joo, soundi muuttu heti kun ulkomuotoa vähän tuunas :-D
 
.:.
janik
04.04.2016 23:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan päässyt vertailemaan 60 ja 120 versioiden välillä? Miten hyvin tuo pienempi mahtaisi pärjätä suht. kovakätiselle rumpalille?
 
bloodsucker
04.04.2016 23:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Onko kukaan päässyt vertailemaan 60 ja 120 versioiden välillä? Miten hyvin tuo pienempi mahtaisi pärjätä suht. kovakätiselle rumpalille?
 
En ole verrannut, mutta oman kokemuksen mukaan Ironheart 60:llä pärjää kenen tahansa rumpalin kanssa.
 
JuSu
05.04.2016 08:25:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bloodsucker: En ole verrannut, mutta oman kokemuksen mukaan Ironheart 60:llä pärjää kenen tahansa rumpalin kanssa.
 
15 W Studiollakin pärjäsi rumpalin kanssa mainiosti.
 
JuSu
 
"Aina kun mietin, mikä sana kuvaisi JuSua parhaiten, se ois 'levoton'." - Jucciz
janik
05.04.2016 10:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain arvosteluja kun siitä luin, oli että joku oli vaihtanut isompaan malliin koska hönkä ei riittänyt...
 
Mutta joo, pistin nimeltämainitsemattomasta kaupasta nupin tulemaan, myöskin b-stock :D
 
Laulava Kylätohtori
05.04.2016 10:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Jotain arvosteluja kun siitä luin, oli että joku oli vaihtanut isompaan malliin koska hönkä ei riittänyt...
 
Mutta joo, pistin nimeltämainitsemattomasta kaupasta nupin tulemaan, myöskin b-stock :D

 
No kyllä 60 wattia pitäisi riittää jo mihin vain, myös puhtaisiin soundeihin. Oletan, että tuo kuitenkin on ihan normi putkivahvistin? Kyllä vika on ollut jossain muualla kuin tehojen määrässä...
 
They pass too much electricity. -SRV
janik
05.04.2016 10:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No kyllä 60 wattia pitäisi riittää jo mihin vain, myös puhtaisiin soundeihin. Oletan, että tuo kuitenkin on ihan normi putkivahvistin? Kyllä vika on ollut jossain muualla kuin tehojen määrässä...
 
Ihan normi putkari, sen takia just kysyinkin että onko mitään perää.
 
Nuppi on tulossa oikeestaan vaan pelkän hewy medalin soittoon.
 
JuSu
05.04.2016 13:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janik: Ihan normi putkari, sen takia just kysyinkin että onko mitään perää.
 
Nuppi on tulossa oikeestaan vaan pelkän hewy medalin soittoon.

 
Sillä taittuu kyllä moni muukin homma...
 
Heikoin osa tuossa on perinneosastolle kumartavat reunasäröt, minkä vuoksi vaihdoin pois. Puhtaat ovat mainiot, samoin rock- ja metalliosasto taittuu mainiosti. Välillä on ikävä, mutta just nyt on tarve sinisille sävelille, mikä ei ole Ironheartin hiekkalaatikko.
 
JuSu
 
"Aina kun mietin, mikä sana kuvaisi JuSua parhaiten, se ois 'levoton'." - Jucciz
Kallipää
05.04.2016 13:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, itsellä 60-wattinen ja pärjää kyllä meiän treeneissä ja keikoilla mainiosti. Watit jossain klo 13:ssa, efektilenkissä volumet 50%:ssa, valitsin -10dB:ssä ja kanavavolumet jossain alle klo 12, niin ei mitään ongelmaa. Yksin, kun välillä soittelen, niin tykkään jytisyttää elementtejä ja käännän isommalle niin kyllä sillä saa myös elementtitalon jytisemään, eli pitäisi volat riittää mainiosti. Ensin rumpalilta katkeis kyl kapulat kun toi jäis jalkoihin.
 
Mutta on kyllä mainio peli. Soundeja löytyy kaikkiin mun tarpeisiin ja soundissa on eloa. Ite pidän rhythm-kanavalla vähän kovempaa säröä ja pidän sitä komppikanavana ja lead-kanavalla vähän pienempää säröä (joka on silti enemmän kuin rhythm-kanavalla) ja isompaa volumea niin toimii hyvin sooloboostina. Ja päälle vielä tarvittaessa se boostisärö. Ja täytyy kyllä sanoa et toi boostisärö on ihan älyttömän hyvä integraatio tähän, käytännössä poistaa tarpeen kaikille etusäröille. Laneyn pojat kyllä yllätti. Oon aina pitäny laneyta jotenkin liian brittinä tai vintagena mun käyttöön, mutta tähän kun törmäsin niin en oo kattonu taakse.
 
Ja oon kyllä osittain täysin samaa mieltä ja osittain täysin eri mieltä aikasempien viestien kanssa. Orkkis kaappi on täyttä kuraa. Soundi on kuollut eikä alapäätä löydy. Testasin kaupassa eri kaappeja ja päädyin 4x12 VHT:n Fatbottomiin. Vaihdeltiin kaupassa sen ja orkkiksen välillä, niin vaikka kaikki bassot oli täysillä (kanavan bass ja masterin dynamics), ei se pärjänny millään VHT:lle. Kumma kyllä silti youtuben demoissa kuulostaa vallan pätevältä ja lähteehän sillä jentitkin.
https://www.youtube.com/watch?v=W777WXLPMvM
https://www.youtube.com/watch?v=pjd3-J_XeoY
 
Sihinästä joo oon kanssa samaa mieltä. Vähän on soundi välillä näkkäriä, enkä ole ite kyllä tohon basson ylimalkaisuuteen törmänny. Pidän bassoa jossain klo 12 paikkeilla, dynamics täysillä ja häviää jytkeessä kyllä marsun JVM:lle ja kaapeille ihan täysillä. Eipä sinänsä oo mua ikinä haitannu, en oo ikinä jytkettä tykänny soundista ottaakaan vaan vireestä. Keikalla ja levyllä se kuitenkin miksattaisiin pois. Ja meiän bändin eq-spektrissä mun paikka on kuitenkin ylempänä kun marsu-miehen. Basson puute voi olla tietty et pidetään treeniksellä suht matalaa volumea, niin elementit ei pääse kunnolla laulamaan.
 
Ja se sihinäkään ei oo mitään korvia repivää taajuutta, vaan ihan hyvää, rapean erottelevaa taajuutta. Se on vaan osa ton ominaissoundia, jonka kanssa joutuu elämään. Ja ihan hyväkin on elää, kivempaa se on kun V30:sten korina.
 
Yksi ongelma mulla on tässä vaan ollut ja se on eq. Vaikka kolmelle kanavalle on jaettu kaksi equa, master tone ja dynamics, ja equissa on vieläpä push-pull potikat joilla voi valita säädettävän taajuuden, tuntuu ettei equt tee loppujen lopuksi paljon mitään, enkä saa hienosäädettyä just sitä mun soundia. Mut se ei tietty oo mikään syy kellekään olla ostamatta tai käyttämättä tota. Eq-pedaali vaan loopiin niin johan löytyi mullekin hunajasoundit. Mutta ton eq:n kyvyttömyyden huomaa aika hyvin tossa Keith Merrow:n videolla. Nipukkojen pyörittely alkaa kohassa 4:30
 
Mielenkiintonen pointti kyllä toi putket. Itse tän demon perusteella päätin jättää orkkisputket https://www.youtube.com/watch?v=mtWcTADnxv4 eikä oo ollu mitään valittamista, mutta hyvä pointti tosiaan, että alkuperäset saattaa olla huonoja luokassaan (vaikka edustais mulle sitä parempaa luokkaa). Mutta voi olla vaan, että oon modernin jenkkisoundin ystävä. Ei kellään olis ääninäytettä heittää vanhoilla vs uusilla putkilla?
 
Mun silmään kyl ledit ja metalligrilli on ihan älyttömän hienoja. Saa katseita kääntymään ja kulmakarvoja koholle. En vaihtaisi mihinkään. Toi sun uus verhoilu näyttää kyllä mun mielestä joltain mikä kuuluu mummolaan :D mutta kukin tyylillään.
 
PS. Okei kyllä se basson puute vähän harmittaa :D ei sillä että sitä tarvis, mutta kyllä ydinaseiden omistaminen kilpavarustelussa tuo turvallisuuden tunnetta.
 
Keksi itse lisää.
Dropped C
05.04.2016 14:34:49 (muokattu 05.04.2016 14:38:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuollainen ole nykyään jollain KsE heebolla käytössä ja bändin saundihan on kamalaa skuupattua kuminaa kitaroitten osalta. Ainakin livenä oli, levyjä en kestä oikein kuunnella. (Tulisin vihaiseksi...)
 
Vahingossa siis näin Tuskassa aikanaan.
 
ÄrGee
05.04.2016 14:40:22 (muokattu 05.04.2016 14:42:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Eikös tuollainen ole nykyään jollain KsE heebolla käytössä ja bändin saundihan on kamalaa skuupattua kuminaa kitaroitten osalta. Ainakin livenä oli, levyjä en kestä oikein kuunnella. (Tulisin vihaiseksi...)
 
Tässä ainakin täyttää erittäin hyvin modernin metallisoundin standardit. Middleä tuossa munsta riittää.
 
Ja tottakai lavalla mikitettynä helvetin ison pa:n kautta jokainen kuulostaa skuupatulta :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=jaLIPyIWfSc
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Dropped C
05.04.2016 14:54:11 (muokattu 05.04.2016 15:10:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Tässä ainakin täyttää erittäin hyvin modernin metallisoundin standardit. Middleä tuossa munsta riittää.
 
Ja tottakai lavalla mikitettynä helvetin ison pa:n kautta jokainen kuulostaa skuupatulta :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=jaLIPyIWfSc

 
Ei mun mielestä. Tosin en Metalcore bändien keikoilla ravaa, niin niistä en osaa sanoa kuin tämän yhden kokemuksen.
 
Mutta joo. Saa tuosta minunkin korvaan todella hienoja (tai ainakin lupaavia) ääniä ulos, kun tuubista katsoin. Eli voisin ehdottomasti ostaa, jos kitaraa bändissä soittaisin.
 
https://m.youtube.com/watch?v=J7czy_uLEb8
 
Tosin tuo Iommi nupeksi on kyllä tuossa vielä paremman kuuloinen.
 
ÄrGee
05.04.2016 15:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tosin tuo Iommi nupeksi on kyllä tuossa vielä paremman kuuloinen.
 
Yllätyin että Iommista lähtee tuollainen määrä säröä... luulin että se olisi enemmän rokkikone. Ihan 5150-tasoa määrältään, mikä on enemmän kuin tarpeeksi.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «